16 Temmuz 2008 Çarşamba

Bir haftanın raporu

Selam yeniden
Birinci haftayı ana-oğul, duygusal ve fiziksel tonla değişiklikle,doldurduk. Önce en gereksiz bilgilerden başlayayım. 5 kg kadar vermişim. İlginçtir ilk önce sırtımdan başladım zayıflamaya.
Tuna da yavaş yavaş yağlanmaya başladı. 2620 doğan bebişim 2400e düşmüştü. %10luk su kaybıdan sonra dünkü ilk doktor kontrolümüzde doğum kilosuna bir haftada ulaştığımız ortaya çıktı. Hastanede ölçülen 50 cmlik boyun da yanlış olduğunu söyledim. Zira biz evde mezurayla ölçtük 48 çıktı. Doktorumuz da "doğumda zaten sadece kilo ölçülür boya bakılmaz. Zaten 2600lük bir bebeğin 50 cm olması imkansız" dedi. Aslında boyumuz48,5 cm'miş. Olsun o da iyi.
Gelelim en büyük sorunumuza: Emzirme. Tanrım ne meşakkatli bi işmiş. Hayvanlar aleminin doğar doğmaz başladığı bu aktivite, biz insanoğlu ve kızı için resmen akademik eğitim gibi. Bir haftadır nasıl emzirdiğimi anlatayım:
Malum meme ucumuz pek yok. Silikon başlıkla 20-25 dk emziriyorum tek memeden. Tam memede uyuyacak gibiyken annem-eşim biberonla 40-60 cc kadar daha süt veriyor. Bu süt bir önceki emmeden sonra artan ya da diğer memede kalan sütüm oluyor.
Fakat son 4 gündür şöyle bir sorunumuz var. Benim meme uçlarım kanıyor. Önceleri emzirirken ağlıyordum ama sandım ki benim canım tatlı. Hakkaten hala sezaryen dikişlerimden şikayet ediyorum. Oram buram ağrıyo diye mızırdanıyorum. Ama meğer meme ucumdaki durum daha vahimmiş. Cumartesi günü emerken Tuna'nın ağzı yüzü kan olunca resmen paniğe kapıldım. Sağ memeyi iptal ettik. Solla emzirip sağdan sağmaya başladım. Lansinoh, evicap, bephanthen, kendi sütüm.. vs.. aklınıza ne gelirse ilk günden beri sürüyorum. Ama işe yaramıyor. Zira bebek o silikon zımbırtılarla sadece ucunu kavrayabiliyor, memenin kahverengi kısmının tamamını değil. Bir de bizim sıpa-doktorumuzun da onayladığı gibi- kuvvetli bir bebek. Annemin deyimiyle "çetin ceviz"
Uzatmayayım, neticede abuk subuk bir emzirme rutinine döndük. Özetle sakat memeyi dinlendirip diğerini verdik, süt sağıp biberonla verdik.
Doktor kontrolünde bu rutinimiz anlattık. Yaptığımız herrrşeyin yanlış olduğunu söyledi. Bir de şunları;
1- Biberonu bırakın, sağdığınız sütü kaşıkla verin.
2- Silikon uçlar %20 süt azalmasına yol açar, bir an önce bırakın. (ben bu şekilde aylarca emziren anneler var dedğimide, "onlar istisna olabilir, kadının 1,5 kg sütü vardır 1 kg ile besliyodur çocuğu" dedi.)

Yani iki adet önemli ev ödevimiz var. Önce biberondan kaşığa geçilecek, sonra silikon uç bıraktırılacak.

Eve gider gitmez başaldık tabi antrenmana. Bizimki biberon beklerken kaşığı görünce bastı yaygarayı. Ama ne bağırmak, sanki adamı ateşe attık. Baya bi bağırdıktan sonra emzirerek susturdum. Tabi bu arada ben silikonu da atmaya çalıştım birkaç kez, gene bağırdı çağırdı sinirlendi. Sanırım biraz da doğası gereği asabi bi çocuk. Kaşları da hep çatık zaten farketmişsinizdir :))

Neticede herşeye sıfırdan başladık sayılır. İlk hafta amacımız sadece bebeğin doymasıydı.Sarılık olmasından çok korktum çünkü. Neyse ki atlatmışız.

Bu arada Rahşan, nasıl bu kadar çok internete girebildiğimi sormuş. Valla benim oğlan saat gibi. Eğe bir memeyi komple boşaltırsa, biraz da kaşıkla verirsek 3,5 saati buluyo uyanması. 4 saate sadece bir kez çıktı, onda da zorla uyandırıp besledik.
Benim süt savaşım böyle işte. El kadar bebeye teslim olmak yoookkk!! Patron beniiiimmm!!!O kaa...

7 yorum:

  1. Hulyacim, oncelikle tekrar tebrikler. Artik guzel oglun saglikla kucaginda ya, bundan sonrasi bir sekilde hallolur nasil olsa. Ilk aylarin zor olacagini zaten biliyorduk, degil mi? Ama bunlari iyi ki yaziyorsun, cok kisa bir sure sonra ilk kez emzirmeye baslayacak benim gibiler icin bu tecrubeler inanilmaz kiymetli. Bu arada betul'un blogunda onun da emzirmeyle ilgili bayagi problemi oldugunu okumustum da, yorumlarda gogus kalkani kullanmasini onermislerdi. Gogus uclarinin kumasla temasini onledigi icin yara olmasini engelliyormus.

    Bir de dogum nasil gecti cok merak ettim. Sen epidural sezeryan mi olmustun?

    Tunacik cok yakisikli!!! Tam bir erkek bebek! :)

    Sevgiler

    Senem

    YanıtlaSil
  2. Selamlar, bu ilk aylar kimden duyduysam böyle zor oluyormus,ama tabi bunlari böyle yeni bir anneden duymak daha farkli, 27 haftalik hamileyim, simdilerde gözlerimi kulaklarimi acmis her yeni anneyi acayip dinliyorum :) Tuna bebekte alisir sanirim, hem masallah uykusuda iyiymis, bazi bebekler uyumazmis falan kolik olurlarmis...Gögüs kalkanlarini banada önerdiler aldim simdiden, istersen bir onlari dene...
    Tekrardan tebrikler, Tunacigi saglikla büyütürsün insallah..
    Sevgiler, Esin

    YanıtlaSil
  3. valla süreç hep aynı yaw:) hepimizin geçtiği ve geçmekte olduğu yol:) buarada bizimde dr miz Poyraz için biraz asabi demişti:) acayip haklı çıktı:)) sanada kolay gelsin ama böyle çetin cevizler hayatta istediğini koparan cins oluyor,bu nedenle olsunlar canım:)buarada çabuk toparlanmana çok sevindim ben 15 ay oldu hala kendime gelmiş diilim:))

    YanıtlaSil
  4. Helal olsun, işte budur kızım! Yok tabi el kadar bebeğe papuç bırakmak:) Yalnız seninki de ufak mufak ama maşallah sesi gür, ağlarken o ses nereden çıkıyor şaşırıyor insan. Senin bu emzirme hikayelerinden tırstım çok pis ben de. Bakalım biz ne halt yicez haftaya:)

    YanıtlaSil
  5. Kolay gelsin Hulyacim. Insallah en kisa zamanda silikonsuz, orjinalinden emzirmeye baslarsin:)

    Emzirme isinin ne kadar ciddi ve sabir gerektiren bir is oldugunu ben de emzirirken ogrendim:) Saniyordum ki cikariyorsun memeyi veriyorsun bebeye, o da emiyor, bitiyor:] Meger o is oyle degilmis:) Cok sabir, emek gerektiren, cok yorucu bir ismis:)

    Benim oglum da cok asabi, ah bu oglan cocuklari:) Kizi olacaklar, siz o kadar korkmayin:) Kizlar daha uysal, daha kolay oluyor. Erkek cocuk anneleri kendilerini X2 daha fazla hazirlasin zorluklara:)))

    YanıtlaSil
  6. hülya hanım merhaba ben size antalyadan yazıyorum hemşeriyiz :)) hülya hanım benim 6 gün sonra 2 ayına giecek bebeğim var sağıyorum sütümü anca 70 cc çıkıyor mamada vermek istemiyorum ama az değil mi? sizin daha 1 haftada 60 cc tek göğüsten gelmiş maşallah.tecrübeli anne olarak size danışmak istedim.
    sevgiler
    eda yılmaz

    YanıtlaSil
  7. eda hanım
    ben cok unututm bu meseleleri. blogcuannenin emziren anneler grubuna ya da nurturia'ya uye olursan sanki daha doğru yorumlar gelir. yanlış bişey soylemek istemem gerçekten

    YanıtlaSil