1 Temmuz 2008 Salı

Sakızlı Muhallebi

 
Posted by Picasa


Durdum durdum coştum desem yeridir. Bu aralar sürekli sütlü tatlı aşeriyorum. Favorim dondurma olsa da iyi bi kazandibi ya da sütlaca "hayır" demem. İzmir'de neredeyse her semtte bol miktarda Özsüt ve Bolulu Hasan Usta pastaneleri var. Envai çeşit de tatlı.. Ama hiçbiri evde yapılan sütlü tatlının yerini tutmuyor bence. Pastane işi kurabiyelerde, keklerde, tatlılarda sunî bir tad gelmiştir ağzıma hep. Damak tadım iyice hassaslaştığından ben de kendi tatlımı evde kendim yapayım bari dedim. Tarifini de yazayım da hizmetim tam olsun:
Malzemeler
- 750 ml(3,5 su brd) süt
- 1 poşet dr.oetker pirinç unu(35 gr)
- 3 silme tatlı kaşığı mısır nişastası
- 1,5 çay brd. şeker
- damla sakızı
- 1 kaşık margarin(ben kullanmadım, tamamen arzuya bağlı)
Üzerini süslemek için fındık, fıstık, badem, ceviz vs.
Hepsini hızlı hızlı karıştırın, hep karıştırın, topaklanmasın. Muhallebi kıvamına gelince ocaktan indirin. Tabaklara dökün. Üzerine kuruyemişi boca edin. Unutmayın, tencerenin dibini sıyırmazsanız tatlınız katiyen lezzetli olmaz:))

5 yorum:

  1. ne diyelim bize de ellerine sağlık demek düşüyor:))

    YanıtlaSil
  2. Çok adisin Hülya!!! Bana da gönder biraz. Resmen bu saatte canım çekti. Çok güzel görünüyor yaw, ellerine sağlık. Hakaten coşmuşsun, ama sütlü tatlı iyidir, masum tatlı-giller grubundan:) Ben bugün 3 çeşit tatlı götürdüm, ama inan şu an sakızlı muhallebi de olsa yutuverirdim löp diye. Hmmmmmm!!!!

    YanıtlaSil
  3. en secdiğim tatlılardır sakızlı muhallebi ve kazandibi...ama maalesef burda ne hasan amca ne de diğerleri bulunmuyor..yılda bir kaç kez yeme şansımız var o da istanbulda isek....

    YanıtlaSil
  4. Kemeraltında'ki Sahlepçioğlu çarşısının tam karşısındaki minik Özsüt dükkanının kazandibini ben hala aşeriyorum.
    Ellerine sağlık, ye bol bol, yarasın ohhh

    YanıtlaSil
  5. afiyet olsun:) İnsana hamileyken nasılda daha güzel geliyor herşeyin tadı:) ben en çok hamileliğimde iştahla yediğim yeemek seanslarımı özlüyorum,birde kocaman göbeğimi:)keyfini çıkar...

    YanıtlaSil