23 Temmuz 2008 Çarşamba

Çetin Ceviz Tuna Paşa!!

Evveeettt, vallaha anlamadım nasıl geldik 15.güne.
Hele son bir hafta resmen ışık hızıyla geldi geçti. Bizim Tuna Paşa her gün yeni bi şey öğretiyor bize. Her gün huyları değişiyor. "Oh oh ne güzel uzun uzun uyuyor" derken hoop saatlerce bizi hazır asker yapıyor. "Ne güzel gazsız bebeğim" demeye kalmadan çekiyo ayakları karnına, basıyo yaygarayı.Sağlam bi kaka ya da pırt çıkmadan da susmuyor. 2.haftadan sonra bebeklerin miskinliği gidip huyları değiştiği için hala çok sakin bir oğlum var diyemiyorum. Bakalım önümüzdeki haftalarda daha ne haltlar yiyecek??

Breastfeeding thing
Yeri gelmişken burdan tüm hamile arkadaşlara sesleniyorum:
"Kızlaaarr, bebek şekeri,zıbın,tulum, lohusa geceliği, bebek arabası ...vs.... Hepsini unutun, kafa yormanız gereken tek şey emzirme işi olsun."
Biz aylardır evcilik oynar gibi alışverişler yaptık. Bebek arabasını hala kullanmadık bile, zira doktor 40ı çıkmadan gezdirmeyin dedi. Oto koltuğu hala arabanın arkasında Tuna'nın biraz daha büyümesini bekliyor. Giysileri hiç sormayın. Alayı büyük geliyo zaten.

Boyu ölçülürken kendinden geçercesine uyuyan Tuna kişisi

Bizim emzirme işimiz güç bela da olsa yoluna girdi sayılır. Mamasız, ek gıdasız 7 günde 330 gram aldırmışız Tuna'ya. Dün doktorumuz "süper" diyerek tebrik etti. Bi de şunu sordu "mama mı veriyosunuz?". Ben "mamanın m'sini bile vermiyorum" diyerek artiz artiz konuştum. Derken eve gittik, ve Ulu Manitu'nun sopası olmadığına bir kez daha hem de maaile şahit olduk. Gece hepimizi hazırola dikti sıpa. Marifetleri şöyle oldu: Saat 8den 2ye kadar saat başı guguklu saat gibi emmek için uyandı. Emmemiz de doktorun tavsiyesiyle şu şekilde ilerliyor. Her memeyi 15 dakika veriyorum. Tam uyumak üzereyken altını açıp uyandırıp diğer memede de 10-15 dk emziriyorum. Bu şekilde full doyması lazım. Lazım da benim süt kalitem dün akşam nedense berbattı. Her zaman tam yağlı montofon ineği gibi sütü gibi olan sütüm, dün akşam ayran gibiydi. Çocuk da haliyle doyamadan uyandı durdu. Biz de "acaba gazı mı var" diye sırtını sıvazladık durduk. Ve son çare olarak aklıma mama vermek geldi. Hastaneden verdikleri Pre-aptamili 30 cc suyla yaptım, bizimki bir nefeste dikti tüm biberonu. İkinciyi hazırladım, onu da dikti. Biberon vermemiz katiyen yasak ama insan çaresiz kalınca doktorlara küfrede küfrede bildiğini yapıyor. Neticede bizim velet şak diye uyudu. Haliyle ben de uyudum. Ama inanılmaz moralim bozuldu. "Ya sütüm artık hep böyle gelirse" diye diye endişe denizinde boğuluyorum şu aralar.Umarım korktuğum başıma gelmez.
Aaa bu arada Rahşan doğum yaptı. Enfes tatlı bir kızı oldu. Hafif İngiliz havası var Mina'nın. Bende cep telefonuyla çekilmiş bir fotografı var ama sanırım daha iyi fotolar için Rahşan'ın eve gelmesini bekleyeceğiz.
Hadi teyk keerr

6 yorum:

  1. sevgili hülya, emin ol aynı yollardan biz de geçtik :) zor iştir emzirme işi, gerçekten sabır ve özveri ister. ama süper iyi kilo almış ufaklık. insanın sütü zaman zaman azalabiliyor zira bunun en büyük sebebi uykusuzluk ve yorgunluk... bence bol su içmeye ve moralli olmaya devam, çıkar kafandan o 'sütüm az' düşüncelerini çünkü gayet iyi gidiyosun bence !

    YanıtlaSil
  2. "Kızlaaarr, bebek şekeri,zıbın,tulum, lohusa geceliği, bebek arabası ...vs.... Hepsini unutun, kafa yormanız gereken tek şey emzirme işi olsun."

    hah soyle, biri sadede gelsin:))

    Gayet iyi gidiyorsun masallah, moralini bozma. Huysuz'a katiliyorum, uyku-dinlenme sut yapan en onemli seylerin arasinda, hatta basinda. Tabii uykusuzluk ve yorgunluk da sutu azaltiyor. Bence insan dogum yapinca, en az 40 gun kimsenin kendisini bulamayacagi bir yere gidip, hic bir is yapmadan, hic bir misafir falan agirlamadan, yaninda 1-2 yardimciyla, ekmek elden, su golden, sadece ve sadece emzirip bebekle ilgilenerek vakit gecirmeli.

    Bol uyuyup dinlen insallah sutun duzelir hic merak etme.

    Sevgiler, Tunaciga opucukler:))

    YanıtlaSil
  3. evetbu emzirme işi çok uzun ve sabır gerektiren bir süreç ama insanoğlu herşeye adapte oluyor böyle:) iyi olmanıza sevindim:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de dogumuna en cok bes hafta kalmis birisi olarak su ara deli gibi emzirme ile ilgili yazilar okuyorum, kendimce bloglardaki tavsiyelerden notlar aliyorum. Yegenim dogdugunda kardesimin esinin acidan bagirmamak icin nasil da agzinda yastikla emzirdigini hatirliyorum. Zor is yani.. Ama masallah Tuna'da anne sutunun olumlu etkileri kendini gostermis hemen, hizla buyuyecek eminim... Coook kolay gelsin Hulya, cok iyi gidiyorsun, moralini hic bozma! :-)

    YanıtlaSil
  5. Hülya'ya gözün aydın, Tuna Paşa'ya hoşgeldiiiin....
    Herşeyin başı huzur. Ne kadar rahat ve huzurlu olursan o kadar iyi olursun. Bu yüzden anne ve bebişine sonuna kadar katılıyorum. Hiçbirşeyi dert etme, mümkünse misafirleri başkası ağırlasın. Sen sadece oğluşuna odaklan ve bolca da dinlen. Ekşi yeşil elma, bulgur pilavı ve tarhana çorbası bana çok iyi gelmişti... Ve tabi en önemlisi su. Her emzirme seansında 1 litre su içiyordum ben.
    Kolay gelsin Hülya'cım, bebişin analı babalı büyüsün. Yüzünden gülücük, yolundan aydınlık, hayatından başarı ve bedeninden ve aklından sağlık hiiiiç eksik olmasın...

    YanıtlaSil
  6. İlk bir ay ben de aynı şeyleri yazmıştım ve arkadaşlar da bana aynı yourmları yazmıştı..O zaman bu emzirme sorunu hiç bitmeyecek gibi geliyodu ama herşey o kadar kendiliğinden yoluna giriyor ki şaşıp kalıyorsun ama sonra başka sorunlar başlıyor..Ben de bol sıvı gıda ve dinlenme diyorum süt için..Sevgiler..

    YanıtlaSil