10 Temmuz 2008 Perşembe

Help Wanted!!!

Arkadaşlar tecrübeli anneler, birkaç sorunum var. Yardım istiyorum acil.
Bir günümüz şöyle geçiyor;
Öncelikle sezaryen olduğum için ağrılarım sanki hiç geçmeyecek gibi neredeyse. Çok fazla ağrımıyo ama yataktan kalkarken ve gazım çok biriktiğinde canım yanıyo. Emme performansımızı etkilemiyo diyemiicem sanırım canım yandığı için bebeği de çok iyi kavrayamıyorum. Ben boşu boşuna normal doğum normal doğum diye kıvranmadım aylarca.
Emme işi çok zormuş yaaa.Bir tek insan yavrusu böyle zor öğreniyo emmeyi. Tam "hah kavradı artık sorun yok" derken, 2-3 saat uyuyup uyanıyor emmeyi unutmuş. hoop en baştan başlıyoruz.
Meme ucum az, bebeğimiz cılız. Tam kavrayamıyor. Silikon ucu icat edenden allah razı olsun. Eve ara sıra gelip gidenlerin "uçsuz denesene almaz sonra memeni" yorumlarına deli oluyorum. Sanki keyfimizden veriyoruz. Herkes ebe hemşire anasını satayım. 2. ve 3.gün ağladım bol bol zaten..Hele bugün topuk kanı alınırken katıldım kaldım resmen.Orda bebek ağlayınca "emzir" dediler ama ayakta hem de plastik uçla emmedi. Hele salak hemşirenin teki "sen mi emziremiyosun bebek mi emmiyo" diye sorunca resmen dikişlerim patlayıncaya kadar ağladım uluorta. Bir de hafif sararmış yüzümüz. Süt çok önemli yani artık.
Emme işini şöyle kotarmaya çalışıyorum. Biraz pompayla memeyi uyarıyorum. Zira plastik uçla bebek çok zor alıyo ağzına. Biraz sütü akıttıktan sonra ucu takıyorum, bu arada annem ya da eşim bir çay kaşığı sütü ağzına veriyor. Bu da gaza gelip ucu emmeye çalışıyor. Biraz emip benim meme ucumu, plastik ucun en ucuna getiriyor. Biraz nefeslenip devam ederse zaten canımı acıta acıta emiyor. Ama bazen bunu başaramıyoruz. Dün mesela yarım saat kadar her memeden 2şer defa uzun uzun emdi. Akşam bi daha aynı performansı gösteremedik. Misafir vardı, onlar da ısrarla emzirtmeye çalışınca bende film koptu. Herkes gittikten sonra annem, eşim, ben ve benim başarısızlık hissim başbaşa kaldık. Bu çocuk büyümeyecek diye bi alay ağladım. Biraz mama verdik sabah kadar uyudu.
Sabah biraz yine aynı yöntemle denedik. 20 dk. kadar emdi güzel güzel. 2-3 saat kadar sonra az az emdi uyudu, aralarda kandırmaca niyetine sağdığım sütten de kaşıkla verdik.
Akşama doğru 25 dakika süper emdi(aman maşşallah diyin noolur) Sonra bi daha da ememedi, ben de 10 cc kadar sağdığım sütten verdim. Annem, komşu teyzeler vs. bir sürü kişi "aman biberona alıştırma, aman damlalıkla verme, aman kaşıkla verme sonra memeyi bırakır" diye diye beni vicdan azabından çıldırttı. Sürekli memeyi almaz korkusu ve paranoyası yaşıyorum. Filanca kadın biberonla vermiş de sütü gitmiş de bıdıbıdıbıdı....
Bana noolur söyleyin. Şimdi bizim Tuna biraz ufak doğdu. Memeyi tam kavrayıncaya kadar damlalıkla,en ince biberonla ya da kaşıkla arasıra versem memeyi almaz mı sonra? Mama vermek istemiyorum sonuçta. Ama memeyi kavrayıncaya kadar o ağlıyo ben içimden ağlıyorum. Pes ediyorum bazen ama inanın Tuna benden daha dirayetli. Bıkmadan uğraşıyo..
Durum budur. Bana biraz tecrübelerinizi aktarın lütfen büyütelim şu sıpayı teyzeleri....

15 yorum:

  1. sevgili Hülya,inan herşey zamanla rayına oturuyor,Bir bakacaksın TUna memeden alamıyor kendini,bir bakcaksın sanki 40 yıllık anne gibi tecrubeli olucaksın.Çünkü bu içimizde var olan bir duygu:)Tuna da zamanla nasıl güçlenecek gör,diğer insanlarada kapa kulaklarını onlar hep olucaklar çünkü:)anneciğine kulak ver yeter:)onun dışında sarılıkta olursa korkma,oda geçiyor.kendine hep telkinde bulun,herşey onun iyiliği için(kan alma vs) :)

    YanıtlaSil
  2. kendine ve huzuruna dikkat et:) sen iyi ve huzurlu olursan Tuna bin kat daha huzurlu olucak:) ağrıların sızılarında birkaç güne geçicek ve tUnata daha iyi bakacaksın o zaman:) unutma seninde bakıma ihtüyacın var:)Tuna emmeyi öğrenicek merak etme,o zamana kaadar sen içini rahat tut ki sütler gürlesin:)gürlemezsede unutma mamayla büyüyen sağlıklı çocuk dolu:)

    YanıtlaSil
  3. Hayatım, şimdi Fatma bendeydi ve ne tesadüf ki bana sezeryan ameliyatıyla doğumdan sonra hastanede geçen ilk 2-3 gecesini ve emzirme maceralarını anlatıyordu. İnan bana senin yaşadıklarının nerdeyse aynısını yaşamış, inatla açlıktan gebermek üzere olan ve üstelik tıpki seninki gibi 2.650 doğan kızına nasıl mama vermemek için direndiğini, kaşığa eliyle sağdığı sütü ağzına nasıl tıkmaya çalıştığını, sabaha kadar kızının nasıl cıyak cıyak ağladığını, sonunda dayanamayan bir hemşirenin Fatma'dan gizli bebeğe mama verdiğini, sonradan itiraf ettiğini...vs. anlattı uzun uzun. İnan bana herşey düzelecekmiş, sonradan kızı resmen tosuncuk olmuştu ve ilk 6 ay sadece anne sütüyle beslendi. Hatta Fatma kızını 6 aydan sonra da ek besinlerle birlikte emzirmeye devam etti 1 yaşına kadar. Dediğim gibi, ilk 1 hafta böyle maceralı geçmiş onun da, sakın korkma ilk senin başına gelmiyormuş yani. Üstelik Fatma çocuk doktoru biliyorsun, bu konuda tecrübeli bir yeni anne olarak inatla diretmiş ama herşey 1 hafta sonunda düzene binmiş. Bebek yavaş yavaş emmeyi öğrenmiş, süt gelmeye başlamış...vs.

    Benim tanıdığım Hülya pes etmez, el kadar bebenin oyununa gelmez:) Hadi silkelen bir bakayım, patron kimmiş göster ona!!!

    YanıtlaSil
  4. maşallah yaa çok tatlı bir bebek mutlulukla büyüsün inşallah...
    benimde şu anda kızım altı aylık, ilk bir hafta yaşadığın her şeyi neredeyse yaşadım, tek avantajım normal doğumdu herhalde o anda sezaryenle doğum yapanları takdir ettim çünkü sürekli hareket halindeydim, kızım açtı sürekli ağlıyordu ve ben ondan daha çok ağlıyordum mama vermem diye, en son üçüncü gecenin sonunda hastanede aldık soluğu, doktor baktı baktı bu çocuğun bişeyi yok sadece aç yukarıda hemşireler doyursun dedi ve mama verdiler bizimki nasıl içti ve sabaha kadar nasıl uyudu inanamadım.sonraki gün yine mama verdik,ben hala ağlamaya devam ediyordum ama aynı zamanda sürekli emziriyordum süt gelsin diye ve kızımı doyursun diye.
    beşinci günün sonunda çözülmüştü herşey kendiliğinden, birazcık sabır gerekli, şu anda hala emziriyorum kızımı ve resmen tombik bir kuzucukk.
    ben çok üzdüm kendimi o her kafadan çıkan sesler beni delirtiyordu sen takma ve duyma sakın doğru bildiğini yap.
    bu konuda en sevdiğim söz "her anne kendi çocuğu için en doğrusunu bilir"
    bu günlerin tadını çıkar...

    YanıtlaSil
  5. Merak etme, alacak o memeyi...ben, mama vermeyeceğim diye anne sütünün faideleri falan diye yazı dizileri yazan fikir insanı, Dante doğduktan sonra sarılık olunca ve bir türlü memeyi kavrayamayınca, hemşirelerin zorlamasıyla (şu anda sarılığı atlatması için nitelikten çok nicelik önemli, sarılığı atması için de zıçması gerekiyor, yani mama vereceğiz kusura bakma valla!' demişlerdi) 1 hafta mama verdim. Sonra baktım hala kavrayamıyor, nipple shield denilen silikon zımbırtıdan aldım ve öyle kavradı da emdi iki ay...ikinci ayın sonunda yeter ulan bu zamazingolar da neymiş dedim, bir gün otoparkta Dante fena halde meme istedi arabada, benim de yanımda yoktu o şeylerden, dedim 'Dante, ya emersin ya açlıktan ölürsün' ve iki aylıktı, bir saldırdı memeye ve 13 aylık dana oldu hala bırakacağı yok. Şu anda çene yapısı kuvvetli olmayabilir Tuna'nın...Dante'nin de öyleydi ilk başlarda. Yavaş yavaş güçlenecek ve sen de keyifle emzirenler kervanına katılacaksın. Pompalamaya devam! her iki saatte hem de...beynin sansın ki Tuna emiyor...süt sinyali göndersin memelere...

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. öncelikle bebeğiniz için tebrik edeiym.allah analı babalı sağlıklı afiyetli büyütmenizi nasip etsin...biz sizden bi gün önce sezaryenle kızımıza kavuştuk..aynı derdi ben de iki gün çektim...sezaryen sebebiyle sütüm azdı,göğüs ucu yoktu ve kızım da emmeyi beceremedi...yalancı emzik gibi ağzında tutup duruyodu..girdiğim şekilleri görseniz emsin diye...ilk defa 10 dk emdiğinde çok sevindim öğrendi sandım ama sonra gene unuttu...ama hiç yılmadan emzirin,bebek eme eme meme ucunu çıkarıyo,bizde öyle oldu yani.şu anda maşallah emiyor,sütüm de oldukça iyi durumda bana göre..anneme göre hala açmış ama olsun..o da olur bi gün..moralinizi de bozmayın ememiyor diye.motivasyon çok önemli biliyosunuzdur...neyse...bir günlük kıdem farkıyla aktarabileceğim tecrübeler bunlar.umarım faydası olur..

    sevgiler
    aysarayı...

    YanıtlaSil
  8. sütün var anladığım kadarıyla, o halde mamaya ihtiyaç yok gibi. çok sık emzireceksin, ilk kural o. biraz sabır işi bu emzirme. benim bir arkadaşım da o silikon uçlardan kullandı, yanı sıra biberon da kullandı gerektiğinde, hiç bir sorun olmadı. söylenenleri o kadar takma, sen içgüdülerine güven. daha çok yeni ayrıca, 1 hafta sonra düzelir işler, emin ol.

    YanıtlaSil
  9. Hic bir tecrubem yok ama doktora sorsaniz en iyi o bilir gibime geliyor..su herseye karisan komsu -ahbap teyzelerimiz olmazsa olmaz zaten.
    Sadece cocuk konusunda degiller her konuda uzman mubarekler..Bende bazi konularda deliriyorum!!

    YanıtlaSil
  10. İnsan ilk günleredki o acemilikle sanki bebeği hiçbir zaman emmeyi öğrenemeyecek ve beslenemeyecek gibi hissediyor..Ama inanın on güne kadar herşey rayına oturuyor..Sabırla emzirmeye devam etmekten başka çare yok..Kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Hülya...
    Bende yeni bir anne olarak yazını okuyunca yaşadıklarımı paylaşmak istedim.Benim oğlumum memeyi alamama gibi bir prıblemi yoktu ama benim gögüs uçlarım çok küçüktü tutamıyordu ve de çok yara olumştu ben acıdan veremiyordum.52 günlük olduk hala gögüslerimdeki yaralar tam olarak iyileşmiş sayılmaz.Ama sana gögüs uçlarını büyütmek için bir önerim var.Otomatik süt sağma makinasıyla sütünü sağdıkça gögüs uçları büyüyor ve bebek daha rahat kavrayıp emebiliyor.Bende böyle oldu.Sende emzirmeden önce çok az makinayla süt sağıp sonra göğsünü bebeğe verebilirsin.
    Sanırım aynı sorunları hepimiz yaşıyoruz.Birde biberon konusu var.Bende oğlum doğduğundan beri hem emziren hemde biberon verenlerdenim ve sana yapılan yorumlar banada yapılıyor.Çok sinir bir durum.Tabi anne olarak bebeğimize anne sütü vermeyi isteriz sadece ama herşey bizim istediğimiz gibi olmayabiliyor...İçin rahat olsun.
    Ha birde(çok uzun yazdım ama) bebeğini odada tek başına emzirirsen daha başarılı oluyorsun.Bir dene derim...

    YanıtlaSil
  12. Canım birazcık sabır herşey yoluna giriyor kızım doğunca emzirme konusunda zorluk yaşamadım ama kızım sarılık oldu bizde kan uyuşmazlığı vardı o tetiklemiş 10 gün boyunca hastanelere gidip geldik bana sürekli emzirmemi ve bol su içmemi söylediler kızım 1 ay bittiğinde 600 gr almıştı doymuyordu sütüm azdı mama vermeye başladım ama boş durmadım mama verdiğim zamanda pompa ile sütümü sağıyordum bu sütü de biberonla veriyorum yani emmesinde bir sorun yok hem beni emiyor hemde biberonla süt ve mama veriyorum bir sorunumuz yok.Sabredince Tuna herşeyi öğrenecek benim kız öyle bir güçlendi ki sanki kopartacak gibi oluyor zayıf bebekler daha çabuk gelişiyorlar hiç merak etme olur mu güzel anneye ve bebişine bol sütlü günler :)))

    YanıtlaSil
  13. slm, öncelikle hayirli olsun, hem Tuna'ya hem size :)

    Bende 2,5 aylik bir anneyim, nacizane bir kac tavsiyem olacak...

    Türkiyede bunu neden hic tavsiye etmiyorlar bilmiyorum ama ben sezeryansiz hatta hicbirseysiz :) normal dogum yaptigim halde dikislerim oldugu icin pek kipirdayamiyordum, ki o dönemde burada (burasi Danimarka:) saglik personeli grevdeydi, tek bir ebe vardi dogumda (ki normalde de böyle zaten) ve dogumdan bir kac saat sonra grevden dolayi hemen eve geldik, ama su an full emziriyorum ve hic bir problem yok cok sükür, ebenin tavsiyeleri söyle oldu:

    - ilk 10 gün kadar direk sizinle ayni yatakta yatsin, ana kucagi, karyola vs. degil, ayni yatak, stimüle ediyor bebegi, anne kokusu vs.

    - yatarak emzirmek!
    bakin bu cidden hem sizin icin hem bebek icin cok daha rahat, hem dikisleriniz var, hem bebek kucakta iki büklüm olmuyor, hem gittikce emzirmelerinizin süresi uzayacak o zaman yatarak hem emzirip hem dinlenebilirsiniz, arti yatay pozisyonda gögüs daha cok sütle doluyor, ilerideki gece emzirmelerindede cok isinize yarayacak (suradaki lying down position http://www.parentingweb.com/lounge/bf_basics/position_pics.htm) basinizin altina yastiginiz haricinde kücük bir stres yastigi alirsaniz (hani su silindir seklinde olanlar) boynunuz tutulmaz :)

    ha birde hakkaten yalniz olmanizi tavsiye ederim bende baslarda, birileri bakarken, ki bu insanin esi dahi olsa, insan daha stres oluyor

    - bende ilk basta meme uclarim kücük, hatta yok zannetmistim, emdikce geliyormus hakketen onlar, su an emzik kadar oluyo kiz emerken :) ama basta ebeden ögrendigim gibi biraz süt sikiyordum sonra meme ucunu bastirip düz hale getirip agzina tikistirip damagina yapistirmaya calisiyordum, ilk bir hafta on gün kadar tutturmak ve onun tutmasi bayagi bir zaman aliyor, belki bazen yarim saat, agliyor, sinir oluyor, ama pes etmeyin, olacak insallah deyip sabirla devam :)

    bebek düzenli kakasini yapiyorsa hersey yolundadir,

    ise yarami, daha cok basinizi mi agritir bilemiyecegim ama insan kendi yasadiklarini yasayan birilerini duyunca ister istemez bir yakinlik hissediyor :)

    en iyisini anne bilir, muhabbetle...

    Nil

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil