9 Temmuz 2008 Çarşamba

İlk 24 saat

Sanırım yarım saat sonra emzirmeye başladık. Önce sağ memeyi verdik, nasıl oldu bilmiyorum ama memeden süt geldi ve Tuna da emmeye başladı. Bu kadar çabuk olmasını beklemiyordum ama adam sanki aylardır antreman yapmış gibi, ben de sanki 5. çocuğumu doğurmuşum gibi ustaydık. Tabi muhteşem bi yenidoğan hemşiremiz vardı, onun çabaları olmasa ben de bu kadar çabalayamazdım belki. Bir 10 dakika sarı ve koyu kıvamlı ağız sütünü verdim. Hemen uyudu.
Kasıklarıma konan kum torbasının acısı dışında şu vakte kadar çok dayanaılmaz bir acı çekmedim. Toplamda 24 saatte iki defa ağrı yüzünden epidural verdiler. İkisini de aldıktan sonra tuvalete kalkınca fena tansiyonum düştü. Ama akşam 17 gibi ben kordidorda turlamaya ve gaz çıkarmaya başmaıştım.
Gün devam ettikçe Tuna uyandıkça biz de bi gayret emzirmeye çalıştık. Başarılı ilk performastan sonra bir daha öyle güçlü ememedi. Bebek hemşiremiz meme ucumun yetersiz kaldığını, bebeğin çenesinin henüz o kadar kuvvetli olmadığını söyleyip silikon meme ucu almamızı söyledi. Silikon uçla önce cayır cayır emdi paşa hazretleri. Ama o da çok yordu çenesini. Yavrum normal memeden emmeye göre daha çok çabalıyordu ama gelen süt çok da fazla olmadığından yetmiyordu. Uyuyyup uyandıkça memeye yaklaştırdık, biraz emdi biraz uyudu. Az emdi az uyudu. Derken emmeye ve uyumamaya başlayınca ben de uykusuzluk ve yorgunluktan bıkkkın, helak ve perişen düştüm. Hemşire 10 cc kadar pre-aptamil verelim dedi. Önce direndim ama sonra teslim oldum. Gece saat 2ye çeyrek kala incecik enjektörle mamayı verdik, 2 de uyudu. Taaa sabah 6ya kadar o bir yandan ben öte yanda sızdık.
Sabah işler daha da kolay hale geldi. Tuna daha cingöz ve canlı bakmaya başladı. Ben sandalyeye oturur vaziyette ama yine silikon uçla emzirmeye çalıştım. Resmen kuvvet gelmişti çenesine ve daha güçlü emmeye başladı.
Hastaneden çıkana kadar toplam 3 sefer 10-15er dakika emdi.Kendi kendine birkaç defa ince ince, bir sefer de koca adam gibi "cırrrt" diye gaz çıkardı. Ana-oğul gazımızı rahat rahat çıkardık yani..
Bir gün önceki gibi memede yorulup uyuma da olmadı. İçi geçer gibi olunca çenesini mıncıkladım. Ayağının gıdıklandığını da keşfetmiş bulunuyoruz :) İkisi de işe yarıyor.
Eve gelme saatine yakın emme işinde uzmanlaştı bizimki. Eve gelir gelmez de bir yandan kucağımda emzirip öte yandan da fotografları bloga koyma telaşındayım. Şimdilik bir saat memede bıraksam uyuyup uyanıp hayatına orda devam edecek gibi.Emmese de yapışmayı seviyor. Biz de emziği deneyelim dedik.
En son gelişmemiz de bu. Şu an yanımda beşiğinde, ağzında yalancı memesiyle uyuyor kuzucuğum. Bi ara memesi düştü, mıkırdandı. Bloga yazı yazmayı kesip memeyi tıktım tekrar, uyumaya devam ediyor şimdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder