4 Temmuz 2008 Cuma

Plasentamı öpiim!!

Ay ne cins bi bünyem varmış benim yaa!! Resmen şu kem talihimi her hafta sayısala; yılbaşlarında piyango biletine adasaydım zengin olmuştum şerefsizim. Bebeğimiz tüm bebeklerin sadece %3ü gibi ters vee yeni bir bomba haber daha... Bende de plasenta yetersizliği varmış. Bebeğimizin kilosu bu yüzden biraz düşük.
37.haftayı bitirdiğim bugün kontrole gittim. Doktorumuz bebeği ölçtü biçti "minyatür bu adam annesi. artık dışarda büyütcen" dedi. Minyatür Tuna Paşa 2500 gr ve -neyse ki- yaklaşık 50 cm. Plasentam bebeği bu kadar büyütmeye izin veriyomuş. İçerde ne kadar uzun kalırsa kalsın büyümesi durmuş artık. Bu yüzden en yakın zamanda anne karnından çıkarılıp dış dünyaya teşrif etmesi sağlanacakmış. Dışarda daha iyi beslenirmiş. Bu yüzden muhtemelen 9-10-11 temmuz tarihlerinden birinde ameliyata alınacağım.

5 yorum:

  1. ilk defa duydum böyle bi şeyi, cahilliğime verin neyse annesi doktorun dediği gibi dışarda büyütürsün küçük adamı
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. valla ben de ilk defa duydum. ne başka bi hamile arkadaşımın başına geldi ne de aylardır gezindiğim gebelik sitelerinde böyle bir olay duydum. ama durum böyleymiş işte :(

    YanıtlaSil
  3. Hulya merhaba

    Hic dert etme bu durumu. Bak ben de annem o kadar iyi beslendigi halde 1850 gr. dogmusum ama dogduktan sonra hemen arayi kapatmisim. Simdi de boyum 1.65. Kilomun da masallahi var :)

    Bu arada belki seninki de benimkine benzer birseydir. Ayrintili ultrasonda doktor benim de rahime giden damarlarimda "centik" oldugunu, bu nedenle bebegin yeterince beslenemeyebilecegini soylemisti. Gerci sonra bir problem olmadi ama boyle seyler olabiliyor anladigim kadariyla.

    Tuna'nin gelisine cok az kaldi deseneeee... :)

    YanıtlaSil
  4. selam
    maaşallah küçük adamın kilosu az ama boyu iyi.inşallah doğduktan sonra bu açığı kaparsınız. benim oğlum ilk ayında 1900gr almıştı mesela:))

    YanıtlaSil
  5. annesi hiç merak etme,sen yeterki bir kucacığına al oğluşunu bak gör koç gibi olur oğlan:)

    YanıtlaSil