30 Temmuz 2008 Çarşamba

What's goin' on?



22.gündeyiz artık.. Zor kısmı atlattık sayılır. Kilomuz 3300 gr olmuş ve her gün 50 gr. tartı alıyormuşuz. Şu güne kadar toplam 5 kere falan, o da yorgunluktan sütüm çekildiğinde, mama verdim. Kalanı Anne Sütü Mandıra A.Ş.
Hala sorunlarımız yok mu? Tabii ki var. Bizim eleman kakasıyla kavga ediyor resmen. "Cukur cukur emdi artık 3 saat uyanmaz" diyorum, 1 saat sonra bağıra çağıra uyanıyor. Ne o, sıçıyoz. Bi kıvranma bi ıkınma. Caaart sesini duyuncaya kadar huzur yok. Şanslıysak ve hakkaten iyi emdi ve uykusu varsa, uyumaya devam ediyor. Değilse tekrar emzirme, tekrar aynı şeyleri yaşama vs... Sanırım barsak hareketlerinin düzene girmesi 3. ayın sonunu bulacak. O vakte kadar herifin her kakasını yapışında biz de rahatlııcaz.
(Tam burda Tunişko'm viyakladı, 10 dk. emzirdim geri geldim:))
Bugün bir de doğum sonrası muayeneme gittim. Kadın doğumcu kesip, biçip, diktiği yerleri dışardan ve içerden muayene etti. Muayene odasında ultrasona bebeğimle gitmek çok acayip bi durumdu. Bugüne kadar hep o yatağa yatıp bebeğimin eciş bücüş iki dakkalık görüntülerini merakla beklerdim. İnsanoğlu kuş misali değil mi sevgili okur(peh peh köşe yazarı mübarek) pat orada pat burada :))
Neticede dışardaki dikişimiz neredeyse silinmiş durumda. İçersi de iyiymiş, doktor öyle söyledi.
Doktorumuz birkaç egzersiz verdi. Bir tanesi meşhur Kegel Egzersizi. Rahmim bir karpuz haline gelip geri küçülmeye çalıştığı için hayli gevşek durumdaymış. Doğumdan sonra her kadın için geçerli bu durum. Rahim kaslarını tıpkı kol, bacak kaslarımız gibi çalıştırarak eski haline döndürebilirmişiz. Bunun için en uygun zaman emzirmeymiş. Bebek emerken ben de çişim tutup bırakır gibi yaparak pelvis kaslarımı güçlendirmeliymişim. Deniyecez bakalım.
Bir de tabi doğum sonrası kilolar meselesi var. Emzirdiğim ve sütümün performansı hala stabil olmadığı için diyet yapmayı asla istemiyorum. Doktor tekrar tekrar "süt için gereken tek şey su ve protein" dese de ben buna inanmıyorum. İşler o kadar kolay değil. Kaldı ki ben süt olsun diye fazla fazla yemeye çalışmıyorum, zaten emzirdiğim için iştahım çok açık. Gece sabah kadar 2 defa uyanıp Tuna'yı emziriyorum. Sabah 5 gibi emzirdiysem bebeği yatağa atıp deli danalar gibi mutfağa koşuyorum, zira açlıktan resmen midem kazınıyo. Su içip yatayım mı yani? Oldu canım...
Şekil itibariyle tombul bi kuş gibiyim. Doğumdan sonra hiç kilo vermedim henüz. 40ımız çıktıktan sonra biraz yürüyüş, mekik ve biraz da yediklerimi kontrol ederek kilo verme sürecine girmeye niyetliyim.

Birkaç dip not: Doğum sonrası korse takmak sanılanın aksine karın kaslarını tembelleştirdiği için tavsiye edilmiyor. Karın kaslarının eski haline dönmesi içinse "deadline" 6 aymış. 6 ay içinde karın kaslarını eski haline döndüremezsek elveda dümdüz karın, elveda baklava göbek, merhaba minik bira göbeği..

7 yorum:

  1. güzelim ben 15.ayda hala kilo vermeye çalışıyorum son 3 kilo:) karında dümdüz değil valla:)) bence o ciddi bir çalışma gerektiriyor,yoksa işimiz zor.bencede biraz yemek emziren anneye yararlı,mesela yer fıstığı:) deli süt yapıyor,bir avuç ye ve bekle ;inanılmaz sonuç:)

    YanıtlaSil
  2. selam, yazdiklarini öyle okuyorumki, bebk nasil süt iciyor,nasil kaka yapiyor, aliskanliklari ne hepsini ezberler gibiyim :) kendime pay cikarmaya ona göre hazirlikli olmaya calisiyorum ama sanirim öylece apisip kalcam dogumdan sonra :)
    Cokmu kilo aldinki bu kadar sorun stres yapiyorsun, herkesten duydugum dogumla beraber hooppp 3-5 kilo gidiyormus. ama herkesin bünyeside farkli..
    zaten ilk yarim sene rahim vede karin kaslari kendini ancak toparlarmis,zamana birak,zaten önemli olan bebisler...ama bebisiniz cok tatli tekrardan tebrikler...

    YanıtlaSil
  3. melek kokusu
    15 kg kadar aldım doğumdan sonra eve geldiğimde sadece 4 kg verdiğimi gördüm. 52-53 kg civarı ideal kilom. 12 kg falan fazlalığım var şu anda. ama hakkaten şu an umrumda olan en son şey kilolar, selülitler vs.
    apışıp kalma mevzuuna gelince, valla cesaret verici şeyler yazmak isterdim ama hakkaten çok meşakkatli bi iş. çocuğu tanımak, ona alışmak, huyunu suyunu anlamaya çalışmak, babayla uğraşmak(valla niyeyse bi de onlar uğraştırıyor) çok kısa zamanda yapılamayacak şeyler. misal bizim sıpa sabaha kadar 2,5 saatte bir emdi emdi. sabah tam uyuyacaz gaz sancısı girdi adama. saatlerdir hazır asker durumdayız. birkaç damla rezene çayı verince gazını çıkardı, gülümseyerek uyuyo şimdi. hem "ulan osur da bi yat zıbar",,, hem de "uyansa da yesem yutsam kuzumu" dedirtiyo.

    YanıtlaSil
  4. güldem bugün de yer fıstığını deniicem bakalım. gerçi bizim süt miktarıyla ilgili sorunumuz yok ama olsun. fazla sütleri saklar sütlaç yaparız :))

    YanıtlaSil
  5. hülya, 'ulan osur da bi zıbar yat' lafına gülmekten geberiyorum şu an :)))

    hakkaten böyle ama durum. hamilelik sırasında insan tozpembe bir dünyada yaşıyor ve doğumdan sonra bu durum değişiyor. doğum herkes için bir travma - babalar konusuna da yürekten katılıyorum - ve bence 3. aydan sonra insan toparlamaya ve hakim olmaya başlıyor duruma...

    sana emzirmede ve özellikle gaz ! problemlerinde başarılar :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba hülya,
    Blogun ve haliyle tuna bey ile az evvel tanıştım:)))çok kaymak bişey maşallah.Allah analı babalı büyütsün inşallah.
    bence sıkıntılarıyla da olsa annelik çok özel bişey ve aldığın kiloların sana çok da yakıştığına eminim.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. benimde sorunum olmadı şükür:) ama sen yinede ye finduk:)fazla sütten bişi olmaz,at buzluğa,sonra kullanırsın:)

    YanıtlaSil