18 Ağustos 2008 Pazartesi

40ımız çıktı



Çok uğraştık emziğe alışsın diye. Ama oğlucuğumun emzikle ilişkisi işte bu kadar oldu. Uykuya dalsın diye biz zorla ağzına tıktık, o da ilk fırsatta öğürmek suretiyle fırlattı. Hala ısrarla tıkıyoruz ağzına, bazen emiyor bazen kaşlarını çatarak ters ters bakıyo bize. Ben de tırsıp vazgeçiyorum emzik ısrarımdan.
Neyse efenim, günü en önemli hadisesi bugun itibariyle 40ımızın çıkması. Artık 41.gündeyiz. Ne alemde miyiz? Özet geçeyim:
Bugün aylık doktor kontrolümüz vardı. Bizim kene hakkaten diğer veletlerden daha iştahlı diyodum ya, doğruymuş. 4650 gr ve 53 cm olmuşuz. 40 günde 2 kg'dan fazla tartı almış benim obur oğlum. Sanırım 3-3,5 kg gibi normal ebatta doğması gereken bir bebeğin 40 gündeki ağırlığına ve boyuna yetişmiş durumda. Artık normal bir bebek ağırlığına ulaştığı için doymak bilmeyen iştahı azaldı gibi. Eskiden gece emzirmelerinin üstüne bir biberon da sağdığım sütten verirdim ve gık demeden 60-70-80 cc allah ne verdiyse yutardı. Şimdi iki memeyi de emdikten sonra 40 ccyi bile nazlana nazlana içiyo. Atalarımızın "kırkını bekle" demelerinde varmış bi hayır. Doktor "ne yapıyorsan aynen devam et" dedi. Pek sevindik.

Bir de kötü haber :( Kasıkta fıtık varmış. Geçenlerde annem altını alırken kasıkta bi şişlik farketmişti. Elledik mıncırdık biraz endişe ettik ama ertesi günlerde şişlik kayboldu. Bugün doktora sorduk, o da elledi falan ama şişlik mişlik yok dedi. Fakat bir kez ele öyle bir çıkıntı geldiyse muhtemelen kasık fıtığı imiş ve kontrolü elden bırakmamak gerekiyormuş. Kendi kendine geçen bir fıtık olmadığı için de eninde sonunda ameliyat gerekecekmiş. Zor bir ameliyat değilmiş allahtan. Zaten sünnetini de erkenden yaptırmayı düşünüyordum, ikisi birlikte aradan çıkar işte.

Bu hafta sonu ailecek İzmir'i terk-i diyar eyleyip anneannemizle Antalya'ya gidiyoruz. Dedemiz torununu birkez daha görmezse orta yerinden çatlayacak. En son doğduktan 3 gün sonra görmüştü..

Yani Hülya ve Tuna artık Antalya'dan bildirecek.

Adios

6 yorum:

  1. hayirli olsun 40´inzida cikmissss,bu arada evet koocaman bir delikanlida olmus, oglusunla ilk tatilin iyi vakit gecirin size iyi tatillerr

    YanıtlaSil
  2. 41 kere maşallah Hülya'cım, süpersiniz. Darısı bizim başımıza. İlk yolculuğuna da çıkıyor Tuna bebek desene, koca adam oldu da bak yollara bile düşüyor. Öpüyorum onu tombiş yanaklarındannnn

    YanıtlaSil
  3. iyi yolculuklar hülyacım:)

    YanıtlaSil
  4. buarada benim oğlan 3.ayın sonunda çabalarım sonucu emzik aldı:) o günden beri daha rahatım,dırdırı azalıyo valla:)bir arkadaşımın bebeğinin mamasına batımıştım,seninki hooop bi kaptı,çok gülmüştük,kapış o kapış:) meğer çocuğa sütten yeter gelmiş:)zaten 10.ayda kendi bıraktı mamaları bulunca emmeyi:)

    YanıtlaSil
  5. hülyacım maşallah ...

    sağlıkla huzurla 40 lı yaşlarınıda görmek nasip olsun minik canavarın :)

    öpüyorum o melek yanaklarından
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. hülya hayırlı olsun 40'ınız:))
    sana eşin ve tuna bebişinle güzel bir tatil diliyorum..bu arada izmirde oldugun için bilme ihtimalini düşündüğüm için sana bir sorum var..detaylı ultrason için kent hastanesi namık demir'e gidicem bir fikrin var mı??
    sevgiler,

    YanıtlaSil