26 Ağustos 2008 Salı

Oğlum Anası'nın memleketinde

Antalya'dayız. Antalya kavurucu derecede sıcak ve vıcık vıcık nemli. Yorumlardan anladığım kadarıyla blog alemi beni buraya tatile geldik zannetmiş. Ha hayyt güldürmeyin beni reca ediciim. 45 günlük bebekle tatil.. Şaka gibi..
Sebeb-i ziyaretimiz annemin ve babamın Antalya'da yaşaması ve benim de bu velede henüz tek başıma bakma yeteneğimin olmaması. Tek başıma derken kelimenin gerçek anlamıyla tek başınayım İzmir'de. Eşim haftanın beş günü sabah 8'den -bazen-geceyarısına kadar çalışıyor. Komşuluk momşuluk hakgetire.. Babaannemiz 45 km uzakta oturuyor. Bu durumda evden ekmek almaya çıkmam bile çok zor. Kaldı ki dinlenmek, yemek yapmak, ev işleri vs.. hepten işler çığırından çıkmadan kendimizi Antalya'ya zor attık. Attık da kıçımız Akdeniz yüzü görmedi mi? Gördü elbet..
Bebekli yaşamda öğrendiğim en önemli bilgi şu ki, tüm planlar bebeğe göre ayarlanıyor. "Sabah denize gidelim" cümlesi asla gerçekleşemeyebiliyor yani. Biz 3 gün de sadece yarımşar saat, o da akşam 6'dan sonra girebildik denize. N'olur n'olmaz diyerek tüm gün ara ara süt sağıp biriktirdim ve birer biberon sütü anneme bıraktım. Arabaya atlayıp Beachpark'taki ilk plaja parkedip kızgın kumlardan serin sulara daldım.
Anne olduktan sonra çok acayip bir tatsızlık başlıyor böyle anlarda. Zevkten zevke koşmam gereken bu deniz sefaları hep boğazıma düğümlendi. Aklım hep evde kaldı. "Acaba çok huysuzlandı mı, uyuyabildi mi, gazı var mıydı, annemi çok yordu mu, benim evde olmadığımı anladı mı?" gibi tonla soruyla yüz yüzebilirsen. Oysa eskiden denizdeki tek endişem "acaba köpekbalığı gelir de dötümden ısırır mı? ydı.. Hal böyle olunca sürekli "eve gideliimmm" diye zırlaya zırlaya suya girdim çıktım.
Denizdeki tek endişem bu değildi elbet. Doğumdan sonra üzerime yapışan kilolar hala üzerimde yaşıyolar. Ha ben ciddi ciddi uğraşıyo muyum kilo vermeye? Hayır. Homini gırtlak yiyorum resmen. 65 kgdan zerre aşağı düşmedim ve sanırım hayatımın geri kalanını pre-obez bi lohusa olarak sürdüreceğim. En kötüsü de eski bikinilerimin içinde Banu Alkan gibi göründüğümü bile bile denize girmekti. Her seferinde denize en yakın şezlonga oturdum ve suya acayip hızlı atladım. Oyy Tunacım, senin annen bu hallere düşecek hatun muydu? Hadi biraz daha büyü de akşam yürüyüşlerine çıkayım artık. Bak valala utanırsın sonra benden :))
Tuna nasıl mı? Valla ellerinizden öper teyzeleri.. Maymunluklarına devam ediyor.. Bir de kolikimiz olmasa.. İzmir'den Antalya'ya kadar biz mola vermesek hiiç uyanmaya niyeti olmayan bir oğlum varmış meğer. 3-4 kere durup emzirip biraz süt sağıp biberonu dayayıp son derece keyifli bir yolculuk yaptık. Ve fakat "hava değişimi" denen musubet bizi 2 gündür dağıtmış durumda. Tuna son derece gazlı, keyifsiz ve nanemolla. Eve gelen büyük hala "amip, bez tahlili, barsak iltihabı"kelimelerini aynı cümle içinde kullanınca bugün kendimizi doktora zor attık. Yokmuş ama bişeyimiz. Gazmış sadece.. Nurse Harvey's diye bi gaz ilacı tavsiye etti burdaki doktor. Metsil ve Zinco'dan sonra onu da deneyeceğiz. Umarım daha etkilidir.
Gaz sorunumuzun bu kadar kronik hale gelmesinin tabii ki en büyük nedeni Nipple Shield denen silikon meme uçları. Bu dalgaları icat edeni hem tebrik ediyorum hem de küfrediyorum. Bizim oğlan hastanede ona bi alıştı artık çıplak memeyi ağzına sokunca basıyo çığlığı. Geçen hafta silikonsuz emzirmeyi denedim ve öğlene kadar 4-5 kere muhteşem bir ustalıkla emdi. Emdikten sonra da 4 saat deliksiz uyudu. Uyur tabi, hem daha az gaz yuttu, hem de tensel temasımız arttı. Fakat benim saftorik oğlum uyandıktan sonra hafıza kaybına uğramış bir şebeğe döndü. Gene en başa döndük. Silikona devam.. Ara ara keyfi yerindeyse yine normal normal emzirmeyi deniyorum. Bazen göbeği çıkana kadar ağlıyor; bazen emiyor. Eşref ve eşşek saatine göre değişiyor yani..
Burda doktora gelmişken boy-kilo bakıldı tekrardan. Hava değişimi, uyku düzenimizin bozulması ve gaz yüzünden Tuna'nın kilo alımı yavaşlamış resmen. (4860 gr ve 53 cm.) Sanırım benim de süt performansım azaldı. Deli gibi su içiyorum ama şelale gibi de terliyorum. Oysa bu suların tere değil süte dönüşmesi lazım di mi ama???
Babamız bugün İzmir'e, işinin başına döndü. Uykusuzluk, aralıksız ağlayan bir bebek ve sıcak hava yüzünden onu da çok hırpaladım. Cadılık sınırımı çoook çok aştım resmen.. Allah sabır versin ona vallaha.. Evet ne demiştim? Antalya kavurucu derecede sıcak ve vıcık vıcık nemli. Ve ben ne yazık ki bu yapış yapış kentte tatil için bulunmuyorum ama ahan da şuraya yazıyorum. Seneye hayatımın tatilini yapmazsam adım da Hülya diil :))

10 yorum:

  1. hülyacım merhaba...

    kilo ile ilgili yazdıklarını okuyunca biraz kızdım sana aslında:)

    önemli olan en başta sensin ...sen sağlıklı mutlu ve huzurlu olmalısınki minik canavara iyi bakabilesin
    hiç önemli değil bu kilolar.daha çok erken zayıflamak için ...daha emziriyorsun
    sen mutlumusun huzurlumusun , oğlun sağlıklı mı,sen bunlara bak lütfen... gerisini boşver gitsin

    her şeyin en iyi ilacı zaman ...

    ayrca bu süt olayı için rezene çayının iyi geldiğini okumuştum...çoğaltıyormuş...birde komposto ...tabi az şekerli:)

    birde bulgur işe yararmış...

    kendimi babanneler gibi hissettim yahu :)

    öpüyorum canım seni

    YanıtlaSil
  2. elçincim kızmaaaa.. inan kilo meselesi şu an benim için dipnot şeklinde. çok da takmıyorum hakkaten. süt meselesine gelince,,, sanırım beni de oğluş gibi hava değişimi çarptı. 4.gün bugün.. hem benim süt performansım hem de tuna'nın keyfi yerine geliyo gibi. hadi hayırlısı.

    YanıtlaSil
  3. nurse H. cinko ve metsile göre daha iyi,görüceksiniz.Olmazsa bir tane daha var burda amerikanya pazarında satılıyor,o en iyi geleni,bir bak olmazsa onun adını verem:)
    Buarada artık ne tatil ne matil,hep aynı duygu içinde bişi yapamıyosun,tabii ilerliyen günlerde daha alışıyorsun ama şu anne duyguları yok mu? ahhh ahhh:) bir rahat bırakmıyor insanı:) neyse canım sen izmire gel ben sana yardım ederim:)) ( kendime bakamıyorum ama,yaparız bişiler:)

    YanıtlaSil
  4. iyi etmissin gitmekle, ne güzel senin bu sekilde bir sansin var ve yapabilmissin, annem gelcek 1-2 ayligina yoksa ben kendim yapabilecegime inanmiyorum, tunacigin gazi cok demissin kolik masaji denen bir masaj var hep almanca anlatan siteler vardi, ama bir tane türkce buldum istersen buraya bir bak, alman anneler bunun cok yararli oldugunu söylüyorlar hatta extra kurslarina gidiyorlar bebekleriyle http://www.sanosan-tr.com/icerikg2.asp?id=671 umarim ikinizinde hava degisikligine alismaniz cok uzun sürmez, sicaklarda cekilmez bu durumlar

    YanıtlaSil
  5. off valla zor zamanlar bunlar... kolay gelsin diyorum. şundan 4-5 ay öncesinde yaşadıklarımı hatırladım yazdıklarını okuyunca. umarım koliğiniz fazla uzun sürmez zira anne-baba için çok yıpratıcı olabiliyor. eğer n. harvey's işe yaramazsa, doktorunuza sab simplex ya da mylicon'u bir sor istersen...

    YanıtlaSil
  6. kolik olayı çok yıpratıcı ama bir gün küüütt! diye yok oluyor:)nası bişiyse meret:)

    YanıtlaSil
  7. Canım sen en azından yarımşar saat de olsa girdin denize, ben bu yaz resmen parmağımı sokmadım suya. Üstelik hala da lohusayım, yani anlayacağın bu yazdan geçti. Artık bir dahaki yaza... Seneye Mayıs'ta biz de tatile çıkmassak şerefsiziz:) Daha şimdiden plan yapıyoz valla.

    YanıtlaSil
  8. sab.simplex canım amerikanya pazarında var,bende de var veriyim sana:)birde karnına ve ayaklarının altına elma yağı sür azda olsa işe yaramıştı bizde ama çok diil ,şerit halinde 2-3 çizgi gibi göbüşe,ve ayakların altına ,bunuda dene mutlaka canım.

    YanıtlaSil
  9. güldemcim o ilaç da dahil hiçbiri işe yaramıyor. eğer emdikten sonra ağızdan birkaç gırk, eğer gaz mideden barsağa indiyse saatler sonra popdan pırt duyulmazsa hiçbir ilaç kar etmiyor. melek kokusunun yoladığı bebek masajlarını uyguluyorum işe yarıyor. bir de artık akşamüstleri pusetle gezmelere başladık. arnavut kaldırımlı yollarda takatataka yaparak gezince rahatlıyor çok. umarım 3.aydan sonra cebren ve hile ile osurup zıçmaktan vazgeçer oğlum..

    YanıtlaSil
  10. :))Hülyacım çok tatlısın valla:) ama bu erkek bebeler böle gazlı oluyomuş,adam işte:)bizimki kaç aylık oldu hala bazı geceler cırak cırak gaz sancısı oluyor:) bitmez bu adamların gazı şekerim:)

    YanıtlaSil