6 Ağustos 2008 Çarşamba

Uyku,, biraz uyku. Bütün isteğim buydu..



Bu satırları, Tuna uyanmasın diye, tuşlara usul usul basarak yazıyorum. Düzeltme yapmaya fazla vaktim yok idare edin. Son durum raporunu vereyim kaçıcam zaten.
Salı günleri artık geleneksel hale gelen sağlık ocağında tartılma hadisemiz yine yüzümüzü güldürdü. Bizim emişgen Tuna efendi 3670 olmuş. Haftada 350 gr tartı almaya devam ediyor. 2600 doğan velet malum 2400e düşmüştü. Neredeyse 1300 gr almış durumda.
Bugün bebeğim doğalı tam 29 gün oldu. İlk zamanlardaki hiperaktfliğim artık yok. Sürekli bir yorgunluk hali yaşıyorum. Geceleri 3 defa falan kalkıp emziriyorum. Toplamda bölük pörçük 5-6 saat ancak uyuyabiliyorum. Annem olmasa o bile hayal olurdu. Tek başına bebek bakanları takdir ediyorum. Benim elimden bu kadar geliyor vallaha..
40ımızın çıkmasını da iple çekiyorum. Malum bu konuda çelişkili söylenceler var. "40ı çıkasıya 40 kere huy değiştirir" diyorlar. En azından ben "bu çocuk her gün başka bişey yapıyor" dedikçe bana söylenen bu..
Bir de "40ının içinde neye alışırsa öyle gider" lafı dolanıyor.. Ben bebeğimi çok kucağa aldıkça da bu laf tokat gibi çarpılıyor anneannesi tarafından.. Kucağa alışmasınmış, sonra canıma okurmuş.. Eeee hangisi doğru. 11 gün sonra görücez bakalım.
Emzirme işi hala acı veren bir aktivite benim için. Birisine acı biber sürülmüş, diğeri de çekiçle ezilmiş gibi hissettiğim iki adet meme ucum var. Acı biberli olan arasıra hala kanıyor.
Bu bebek milleti ne zaman yemeğe otursan uyanır, ne zaman altını değiştirsen yeni beze zıçar ya, ahan da uyanıyor şimdi. Yazacak çok şeyim var ama şimdilik kaçtım...

4 yorum:

  1. Tunanin kilo almasi cok güzel, ne kadarda cabuk büyüyor, daha surda kac hafta önce kac kilo oldugunu yaziyordun simdiyse haftada 350 gr aldigini, gözlerinin önünde insanin kendi cocugunun hergün nasil degistigini görmesi gözlere senlik bir durum olsa gerek :)
    Benimde dogum icin annem ve babam gelecek, acemi oldugum icin birazda olsa rahat olurum diye düsünüyorum..Gögüs uclari icin; dogum hazirlik kursunda bize bebegi emzirmeden önce biraz gögsü sikip süt cikarmamiz ve cikan sütü meme ucuna sürerek yumusatarak bebegi öyle emzirmemiz gerektigini anlattilar,bilmiyorum ne kadar yararli olur söylemek istedim..Bir an önce normal acisiz olarak emzirebilmen dilegiyle :)

    YanıtlaSil
  2. melek kokusu;
    şu an farkettim ki; sanırım hep acılı kısımları anlattığım için herkes benim sorunlu bir lohusalık yaşadığımı düşünüyor. yaa var ya süper bi hadise annelik.gece 4 saat anca uyudum. tunayı kolumda tutarak yazıyorum şu an ama her anı çok güzel. ay yazamıyorum byeee

    YanıtlaSil
  3. hah geldim gene..
    içinden çıkan bir canlının, yine içinden çıkan bir sıvıyla beslenmesi, büyümesi ise tarifsiz bir mucize.. tez zamanda bebişine kavuşman dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. ya okudukça hadi diyorumm..bana mı zaman geçmiyo geliyo sizler de böylemiydiniz??
    ne kadar güzel ve nekadar da özel duygular yaşıyosun kimbilir,tunaya da 41 kere maşallah:)

    YanıtlaSil