12 Ağustos 2008 Salı

Bebeği yüzüstü yatırmak

Doğumdan hemen sonra bebek doktorum, bebekle ilgili temel bilgileri vermek üzere odaya gelmişti. İlk söylediği şeylerden biri "bebeği yüzüstü yatırmayın"dı. Biz de boğulur falan diye hep kaçındık yüzüstü yatırmaktan. Bizim veledin en sevdiği pozisyon -anası, babası, anneannesi hatta herhangi biri farketmez birinin-bağrında uyumak. Geçenlerde eve gelen bir misafir "bu çocuk rahatlıyo yüzüstü yatmaktan. ara sıra yüzüstü yatırsanıza yatağında" dedi. Ben de anlattım işte doktor bunu bunu dedi diye.




Fakat bu sabah bir deneme yaptım. Bizim kuzucuk gaz ve kaka yüzünden karnı tok sırtı pek de olsa güzelim uykusundan uyanıyor malum. Ben de yüzüstü yatırıp durumu inceledim. Netice mi, valla böyle okkalı gaz çıkaran adam ömrümde görmedim. Annem uyuyordu, gaz sesine uyandı-ki bir kulağında %60 işitme kaybı var. Yukardaki foto da o rahatlama anlarından hemen sonrasına ait.

18 yorum:

  1. Hülyacım ben bizim kızı doğduğundan beri hep yüz üstü yatırıyorum, hastanede de öyle yattı hep ve doktor da hiç bir şey demedi. Annem de bizi hep öyle büyütmüş, özellikle Almanyadaki doktorlar öyle yatırtmışlar zaten ilk. Bize gelen bazı misafirler de görüp aman ha sakın böyle yatırmayın diye gözümü korkuttular ve ben sonrasında ne kadar yan yatırmak istesem de Mina reddetti, uyumadı yüzüstü yatırmayınca. Bir de zaten kafasını hareket ettirebiliyor ki, mesela bizim sağa dönük yatırdığımız kafa bir bakıyoruz sola dönmüş. Yanlış mı yapıyoz acep?

    YanıtlaSil
  2. senin doktorun da yanlış söylemiş ama hülyacım.. almanyalı komşum var üst katımızda oturuyor oda söyledi bebekler böyle yatmalı diye..
    zaten sen kimsenin dediğine bakma hülyacım o senin yavrun sen yaptın onu annesisin.. bebeğinin ne istediğini en iyi sen bilirsin... öyle değil mi?? :)))
    nerdeyse tüm bebek doktorları bebeklerin yüzükoyun yatmasını tavsiye ediyor.. ben de bora'yı bol bol yüzüstü yatırıyorum, anne karnındaki cenin gibi kıvrılıveriyorlar.. birde masaj yapıyorum sırtına gevşiyor bizim kral :)))

    yan yatış yastığımız var bide bizim . her şekilde yatıyoruz vallahi ...:)))

    YanıtlaSil
  3. bende almanyada büyüdüm ve evet orada yüzüstü yatırmışlar hep bizi ve ben hala öyle uyurum. kızımda doğduğundan beri yüzüstü yatıyor, çünkü diğer türlü yattığında mutlaka kendini uyandırıyordu eliyle filan, bende bir haftalıktı filan çevirdim ve o kadar güzel uyudu ki o gün, bir daha hep öyle yatırdım, herkes kesinlikle yatırmayın filan dedi ama bence bebek için hangisi rahatsa en sağlıklısı o...

    YanıtlaSil
  4. Cok tatli birsey bu yaaaa... Hergun yeni bir kesif degil mi? Ben de heyecanla bekliyorum bu gunlerin gelmesini... ama oyle boyle derken bir bakicaz kocaman olmuslar bile :))

    Cok opuyorum Tunacigi!

    YanıtlaSil
  5. Bizede dogum hazirlik kursundan tam tersini tembihliyor ebemiz nedense? Su ani bebek ölümlerinde oldukca etkiliymis bu, bebek kafasini cevirirken yataga gömüyormus falan, iyice korkuttular bizi, ama simdi hepinizden böyle yorumlar okuyunca icim rahatladi diyebilirim, bakalim bizim hanimefendi bi gelsin nasil rahat ediyorsa öyle yatiririz,ister ters ister düz, bebegimin rahati benim icin hesreyden önemli

    YanıtlaSil
  6. rahşan
    bizimki de sürekli sola yattığından kafasının o kısmı düzleşti. biz de sık sık diğer tarafa yatırıyoruz ama nafile. hoop öte tarafa dönmüş adam. vallaha bu haşereler bizimle alay ediyor şerefsizim.
    melek kokusu
    gözün üzerinde olduğu ve yatağı da sert olduğu sürece sorun yok. dont worry

    YanıtlaSil
  7. Tabiiiiii yatırın yüzüstü. Kendilerini güvende de hissediyor bebekler bu şekilde. Dante de hep yüzüstü uyudu...
    Kusma sorunu falan varsa, henüz başını uzun süre kaldıramadığı için kontrol etmekte yarar var, kusmuklarında boğulsun istemeyiz bebeler değil mi?! Ancak ben hatırlıyorum Dante başını 2 haftalıkken kaldırıp etrafını seyrediyordu ve aha bu emekleyecek haftaya der gülerdik (5 ay sonra da emekledi zaten) eğer böyle cins bi bebekse Tuna kusmuğunda boğulana kadar size haber verir zaten. Zaten bin bebek içinde iki tanesi bu şekilde boğulduysa hemen doktorlar galeyana gelip uyarıda bulunuyorlar.

    YanıtlaSil
  8. aynen valla
    bizim sıpa da daha birkaç günlükken kafayı kaldırıyodu da şok olduyduk maaile. boğulmaz benim çetin ceviz oolum..

    YanıtlaSil
  9. Benim doktorum da yüz üstü yatırabilirsin ama yanında olmak koşuluyla demişti,sanırım bu nadir de olsa bebek için çok tehlikeli olabilicek bir pozisyonmuş...
    Ben de ömeri riske girmemek için bu pozisyonda uyutmadım ama gazını çıkartmak içi bundan daha güzel bir pozisyon yok :)))

    YanıtlaSil
  10. sizin doktor bayaa gerizekaliymis.

    YanıtlaSil
  11. Benim kızımda yüz üstü yatmayı çok seviyor fakat bu sekilde bir bayanın cocuğu vefat etmiş internette okumuştum bir sayfada riske alamıyorum.daha 40 gunluk kızım ne yapsam bilemedim küçük mü bu pozisyonda yatırmak icin acaba doktorumuz yan yatir demişti bize sakın başka sekilde yatirma dedi eşimde ısrarla yüz üstü yatir diyor

    YanıtlaSil
  12. nilda hanım
    bunu ben bilemem. bizimki o gunden beri hala yuzukoyun yatar ve çok sukur hala hayatta :)

    YanıtlaSil
  13. Bende bir ay oldu yüz üstü yatırıyorum okadar rahat ki aslında bazen korkmuyor da değilim ama buradaki yazıları okuduktan sonra çok rahatladım gercekten hepinize teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Bende bir ay oldu yüz üstü yatırıyorum okadar rahat ki aslında bazen korkmuyor da değilim ama buradaki yazıları okuduktan sonra çok rahatladım gercekten hepinize teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. benim oğlumda 50 günlük . son bir haftadır gece gündüz yüz üstü uyuyor gaz sorunumuz vardı ama böyle yatmaya başladıktan sonra çok şükür kurtulduk :) korkmayın sakın,,, tavsiye ederim.
    Allah bebeklerinizi size bağışlasın güzel anneler.

    YanıtlaSil
  17. bende doktor tavsiyesi üzerine yan yatırıyordum ama uyumuyordu çıldırmak üzereyken bugün bide yüz üstü yatırayım dedim iki saattir uyuyor valla çok mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
  18. ben de nacizane bilgimi aktarayım...bebekler kafayı kaldırana kadar özellikle ilk 3-4 ay da yüzüstü yatırılmalıdır ki boğulma tehlikesi olmasın ...sırt üstü yatırdığınızda asıl ciddi tehlike söz konusu...

    YanıtlaSil