11 Eylül 2008 Perşembe

Fıtıksız Tuna



İlk defa nereden başlayacağımı bilemediğim bir post yazıyorum. Fazla duygusallaşmadan özetlemek ve direkt mevzuya girmek niyetindeyim.
Tuna'yı ameliyat ettirdik. Göbeğindeki fıtıklaşmadan daha önce sözetmiştim. Çok önemli olmayan, sadece estetik açıdan can sıkan bir parça barsak kah içeri kah dışarı dolanıp duruyor demiştim. Bahsetmediğim ve emin olmadığım bir fıtık da kasıktaydı. Geçtiğimiz hafta bir çocuk cerrahının teşhisiyle emin olduk. Pipisinin hemen üzerinde bir parça vardı ve o da pek hareketliydi. Ben de bilmiyordum, öğrendim kasık fıtığının nedeni şuymuş: Anne karnında 7. ay civarı testisler asıl yerlerine inmeye başlıyor. Bu hareketlenme sırasında kasıkta bir parça açıklık kalırsa, bebeğin ıkınması sıkınması ve ağlamasıyla ince barsak aşağıya inmeye başlıyor. Son günlerde bu hareketlere çok sık tanık olmaya başlamıştık. En sonunda yumurtanın içine kadar inince doktorun yolunu tuttuk. Zira eğer o minik barsak parçacığı yumurtanın içinde sıkışırsa fıtık boğulması denen nalet bir sonuç ortaya çıkabiliyor. Ve eğer fıtık boğulmasına 6 saat içinde müdahale edilmezse en iyi ihtimalle kısırlık, en kötü ihtimalle de kişinin (kadın erkek farketmiyor bu arada) ölümü meydana gelebiliyor. Biz de gece apar topar ameliyatla yüzleşmektense randevulu, programlı bir operasyonla sorunu çözelim istedik. Doktorumuz da "bir kez narkoz almışken göbek fıtığını da düzeltelim" dedi, ona da okey dedik.

Hey!Beni nereye götürüyorsunuz?
Fıtık ameliyatı aslında en kolay operasyonlardan birisi. Ama sözkonusu benim 2 aylık kuzum olunca inanılmaz zor geldi. Ameliyat genel anesteziyle olacaktı. İlk bıçağımı ve narkozumu 29 yaşında yedim ama minişim daha iki aylıkken ameliyat masasına yatacaktı. "Keşke beni zırt pırt kesseler de ona bi şey olmasa" diye diye gittik hastaneye. İlk tahliller yapıldı. Hemogram değeri 8,7 gibi düşük bir rakam çıktı. Yani Tuna'da kansızlık görünüyordu. Bizi o gün ameliyata almadan, daha detaylı tahlillerin yapılması için geri gönderdiler. Sabah 7den öğlene kadar aç kaldıktan sonra bebeğimi bir güzel doyurdum. Ertesi sabah yine aynı şekilde, evde bol bol emzirip biberonla da 100 cc süt vererek hasteneye gittik. Tekrar ve daha detaylı tahlilller yapıldı. Değerler iyiydi ve bu kez ameliyat kesinleşti. Saat 13.00'a kadar aç kalan yavrum tahmin edersiniz ki perişan oldu. Yok öyle hastaneyi birbirine katmadı ağlamaktan. Pek sakin ve melül melüldü. Zaten bu hali daha da üzdü hepimizi.


Kuzucuğumun elindeki damar yolu


Ameliyat saati gelene kadar çok sakin olan ben, annem ve eşim Tuna'yı giydirip anesteziste teslim edince resmen su koyverdik. Çok zormuş gerçekten çocuğunu orda görmek. Yavrum da o kadar sakin teslim etti ki kendini annem de ben de kurbanlık koyunlara benzetmişiz, birbirimizden habersiz.





Ameliyattan hemen sonra küçük kuzum


Ameliyat bir saat sürdü. O bir saatin nasıl geçtiğini ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Saat 14.00'te bebeğimi odaya çıkardılar. Yavrum buz gibiydi, tir tir titriyordu. Uyanmaya çalışıyordu. Aklıma sezaryenden sonraki halim geldi. Ne zordu o ayılma anı. Acı, şaşkınlık, sersemlik... Koca insanlar için bile cehennem azabıyken el kadar bebek... Bir de benim bebeğim o...

Ameliyathanenin soğuğundan kurtulsun diye Tuniş'imi hemen giydirdik. Doktor "biraz besleyelim abaklım kusacak mı, nefes alış verişleri nasıl olacak?" dedi. Ondan kolay ne var şekerim ben zaten sabahtan beri süt sağa sağa bi hal olmuşum. Hemen dayadık biberonu, emzirmek bana da ona da çok zor gelecek gibiydi. Zira karnında iki dikiş ve tampon vardı.
20 cc'yi hemen yuttu. "Gerisini 2 saat sonra verin" dedi doktor ve acı dolu 2 saat başladı. Açlık bir yandan acı diğer yandan oğlum ağlaya ağlaya bi hal oldu. 2 saat sonra 100 cc daha verdik, açlık geçti ama acılar devam ediyordu. Biraz benim biraz babasının biraz annemim kollarında sallaya sallaya saati 19 yaptık. Hemşire ağrı kesici fitili yaptı ve bizi eve yolladı.
Fitilin etkisiyle Tuna uyuştu ve sabaha kadar 1-2 saatlik aralarla kalktı, emdi. Bazen ememedi, bazen ağladı bazen biberonla süt verdim. Sabah 07,30 gibi yarım fitil daha yaptım. Ertesi gün öğleden sonrasına kadar hep uyuşuk, uykulu ve mahmurdu. Hala eskisi gibi iştahlı değil, emmek istemiyor. Biberonla bile süt içmek istemiyor. Çok çok acıkınca biraz emiyor ve uyukluyor. O da kısa kısa kestirmeler şeklinde. Biraz zayıfladı ve süzüldü sanki 3 gündür. Umarım tez vakitte eskiye döner de "ulan keşke ameliyatı erteleseydik" dedirtmez bize.
Yarın doktor kontrolümüz var. Sonuçları yazarım.
Posted by Picasa

20 yorum:

  1. çok çok geçmiş olsun...inşallah kısa zamanda toparlanır tunacık.dediğin gibi alınan narkozla normal insan bile 3-5 günde zor kendine geliyor,bebiş ne yapsın...ama hepsi onun sağlığı iyiliği için.katlanması güç gelse de sonucu iyi olacak onun için.inşallah fazla acı duymuyordur henüz küçük olduğu için acı hisleri bizimk kadar yoğun değildir (öyle umalım)

    tekrar çok geçmiş olsun.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. gelmiş geçmiş olsun hepimize. öyle mereak ediyoruz ki nasıl olduğunu... kısa sürede düzelecek umarım ve hiç birşeyciği kalmayacak kuzunun. öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
  3. canım benim çok geçmiş olsun..
    Çok iyi olcak inşallah hiç merak etme. Hemen müdahaleyle doğru karar vermişsiniz bence, nolur çok fazla üzme kendini oldu geçti inşallah.

    Çok öpüyorum ikinizide, iyi bak kendine..

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsuuun,
    umarım hayatı boyunca bi daha hiiç hasta olmaz tuna bebek..
    allah acil şifasını versin

    YanıtlaSil
  5. Hülyacım çok geçmiş olsun,Allah bir daha yaşatmasın,ne diyim:( içim katıldı resmen...umarım hemen iyileşir,öpüyorum onu kocaman...

    YanıtlaSil
  6. Çok çok geçmiş olsun, umarım minik Tuna hemen toparlar kendini.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. hülyacım çok geçmiş olsun

    kendimi tutamadım ...ağladım
    çok kötü oldum .ama genede şükür allah dermansız dert vermesin

    en kısa zamanda tatlı yaramazlıklarına başlayacak bu afacan

    öpüyorum canım seni

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun minik yavruya... hemencecik toplasın, güzel güzel emsin inşallah...

    YanıtlaSil
  9. cok geçmiş olsun inşallah hemen iyileşir bi dahada bu günleri yaşamazsınız.çok üzüldüm..

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. çok geçmişler olsun ,sevgiler

    YanıtlaSil
  11. okurken öyle duygulandimki, zaten hamilelikte oldukca sik agladigimdan cok fena oldum, bir anne olarak cok zor olmustur senin icin, acil sifalar diliyorum umarim sonuclari temiz ve ic rahatlatici cikar, tekrar cok gecmis olsun

    YanıtlaSil
  12. Hülyam tekrar çok çok geçmiş olsun. Bütün gün aramaya niyetlendim, her seferinde bişey çıktı, konuşamadık tekrar. Zoru biliyorum ama iyi oldu ameliyat olması, bir an önce kurtuldunuz fıtıktan, geride kaldı işte. Acil şifalar minik kuzucuğa...

    YanıtlaSil
  13. Noldu sana Tunacık, kıyamam..
    Annenle,babanla sağlıklı günlerin olsun.
    Öptm seni çok.

    YanıtlaSil
  14. çok büyük geçmiş olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Oy masum şey yaaa çok geçmiş olsun tüylerim diken diken oldu okuyunca..Canım Allah başka dert vermesin...Hemncecik toparlanır inşallah...Öptüm çok..

    YanıtlaSil
  16. minik tuna ya çok çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  17. Cok büyük gecmis olsun. 2 aylik bebeyi ameliyat masasina teslim etmek dünyanin en zor seyi olsa gerek. Gecireceginiz en zor gpnler bunlar olsun insallah. Acil sifalar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Hulyacim, biraz gec oldu ama cok gecmis olsun. Yazdiklarini okurken taze bir anne olarak icim titredi, kimbilir sen neler cektin. Neyse, insallah en kotu gununuz bu olsun... Tunacigimin bunu hemen atlatacagina eminim. Gidisindan kocaman op benim icin.

    YanıtlaSil
  19. hülyacım çok geçmiş olsun,tunanın haberlerini ablamdan aldık,yazılarından da takip ediyoruz,tunaya sağlıklı bol gülücüklü günler diliyoruz,valla özledik,izmire gelince görüşürüz,tekrar çok çok geçmişler olsun...

    YanıtlaSil
  20. sevgili hülya
    okurken ateş bastı!
    büyük büyük geçmişler olsun. biz su çiçekleri açtığımızda 'nazar çıktı' diye teselli etmiştik kendimizi :) aynısı tuniş için geçerli. şirin surata nazarlar değmesin, bir dahaki hastane ziyareti kendi çocuğunun doğduğunu görmek için olsun ( tamam, saçma oldu. daha 40 tane aşısı zartı zurtu var. ama olsun!)

    YanıtlaSil