9 Ekim 2008 Perşembe

3 ay bitti

Bol seyahat, bir ameliyat, yapış yapış bir sıcak, bol gaz sancısı ile dolu Antalya konaklamamız bitti. Artık İzmir’deki evimizdeyiz. Anneannemiz de bizimle geldi zira acilen doğalgazlı, sıcak bir ev bulup taşınmamız gerekiyor. “Gavur” İzmir’e ne yazık ki doğalgaz denen nane gıdım gıdım verilmekte ve bizim sokak da o gıdımlardan halihazırda nasiplenmiş değil. İşimiz çok anlayacağınız. Ev bul, taşın, yerleş vs..
İzmir’e dönüş yolunda önce babaanneye uğradık. Dedesi, halası, kuzeni Ege ve dedesiyle geç de olsa bayramlaştı oğlum. Hatta kuzen Ege’yle kısa bir bisiklet turu(!) bile yaptı bizim şebek.

Ve flaş haber, şok şok şok… Tuna 8 ekim itibariyle 3. ayını geride bırakıverdi. Valla “göz açıp kapayıncaya kadar” diyemeyeceğim; zira her gün ayrı bir savaş, mücadele –challenge- şeklindeydi. Neyse ki gaz sorunu dışında pek çok şeyi atlattık sayılır.Mesela Tuna artık ana kucağında birkaç dakika takılıyor, ben mutfakta işlenirken-eğer gaz ya da kaka baskısı altında değilse- bir süre beni izliyor. Uykusu gelince mızırdanıp kucak istiyor tabi hala ama gene de geldiğimiz nokta bile bu herifin artık büyüdüğünün göstergesi sanırsam..Dün 3.ay kontrolü için doktorun yolunu tuttuk. Soracağım tonla soru vardı, sırayla anlatayım.Öncelikle son değerleri vereyim. 6210 gr kilo, 60 cm boy ve 40 cm kelle çapına ulaşmış Tuna Efendi. Son bir ayda sadece 750 gr almış. Zaten bu ay fazla kilo almaz diyordum ama bu kadar az olmasını da beklemiyordum. “Zaten” dedim doktora “çok az emiyor artık”. Normalmiş. Artık dış uyaranlar dikkatini daha çok çektiğinden, eskiye nazaran daha hızlı emdiğinden ve aslında 5 dakikada sütün %90ının çektiğinden giderek azalmış emmesi. Ben de artık pompa işini bırakıp “Tuna knows best” formülünü benimsediğimden 3.ay sonu itibariyle bu ebada ulaşmış. Artık 3 saatten daha kısa aralıklarla emzirmemeye karar verdim. Böylece bir seferde maximum güç ve iştahla emiyor. Zaten emmek istemediğinde arı sokmuş gibi bağırdığından ben de sık sık emzirmek istemiyorum.Kontrol sırasında pnömokok ve rota virüs aşılarını da yaptırdık. Bir ameliyat geçiren oğluma vız geldi tırıs gitti valla. Bir iki vıyıldadı sonra sustu.


"Tuna'ya kucak olsun da isterse kirpi kucağı olsun"un kolajı
Vee en büyük sorunumuz; gaz sancıları, kolik ya da adı her ne zıkkımsa işte.. Gaz sancıları ve uyku düzenimizi detaylıca anlatmamı istedi doktor.“Şimdi şöyle oluyor. Kucakta ya da yatakta hafifçe sallayarak Tuna’yı uyutuyorum. Çok geçmeden gaz sancısıyla uyanıyor. Uykusu kaçıyor ve gaz çıkarsa bile tekrar uyuyamıyor. Uyuyamadıkça deliye dönüyor. Bir çığlık kıyamet. O sinirle emmek de istemiyor. Uykusundan ölüyor ama tekrar dalamıyor da. Bazen tüm günü kucakta geçirdiği bile oluyor. Yani o nalet pırt, o tombik popocuğu terk etse dertsiz tasasız yaşayıp gidicez.” “Gaz için hangi ilacı kullanıyorsun” dedi doktorum. “Valla” dedim “sadece Sab Simplex’i kullanmadım. O da Metsil’in muadili diye denemedim bile. Çünkü Metsil de pek işe yaramıyor. ” Neo Baby adlı yeni bir ilaç verdi. Ona başladık. Kimi bebek biraz mızırdanır çıkarıverirmiş gazını. Ama bizimki bebek değil şebek olduğundan her gaz için apartmanı ayağa kaldırması gerekiyor sanırım. “Uyanın milleeet, gaz geliyoooorrr” Ödlek seni...Ben meğer ilaç ya da rezene çayı vermeye gaz sancısı geldikten sonra başladığım için bir türlü o uykusuzluk-gaz-emmeme sarmalından kurtulamıyormuşum. Şimdi gaz olsa da olmasa da günde 3 kere rezene, 3 kere de Neo Baby veriyorum. Şu an akşamüstü saatleri ve Tuna bugün o kadar huzurlu ki bir yaprak sarması, biber dolması ve kabak kavurma yapabildik. Hepsi de mutfakta ana kucağında takıldığı saatlerde oldu bitti. Umarım gece uykuları da böyle olur. Zira o da ayrı bir kabus haline dönüyor nerdeyse.Neyse… Gaz ve uyku bahsini geçelim.. Moralim bozuluyor çok. Güzel mevzulardan bahsedelim. Tuniş’im artık çok güzel gülüyor.


Özellikle ağzının kenarlarına dokunulduğunda koca koca gülüyor. Yüzüne yaklaşıp konuşunca, bazen de uzaktan seslenince kumru gibi guuu’luyor, ıııııı’lıyor. Ki bunların hepsi 3.ay itibariyle zihinsel gelişiminin de doğrusal olarak ilerlediğinin de göstergesiymiş.


Mimikleri bazen çok ama çok komik oluyor. O maymun suratından bir demetle bu postuma noktayı koyuyorum.

11 yorum:

  1. yavrunuzu allah bağışlasın..maşallah ne de güzel gülüyor...

    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  2. Bundan sonrası çok daha zevkli biliyomusun...Tepkiler arttıkça insanın içini kıpır kıpır yapıyo bu bebeler...Öptük minnnoşu...

    YanıtlaSil
  3. Hulyacim, Tuna'nin kucakta koala misali uyuyan fotolarina da, kocaman gulucuklerine de bayildim. Kocaman olmus masallah. Bundan sonra sizi cok daha eglenceli gunler bekliyor herhalde.

    Bu arada son gunlerde Neva'da da gaz nedeniyle aksamlari huzursuzluk basladi. Bugun doktor NeoBaby'i onerdi ama henuz kullanmaya baslamadik. Sizde ise yararsa ben de hemen baslayayim bari. Durum daha kotulesmeden kontrol altina almak iyi olur sanirim.

    Tuna'yi gidisindan opuyorum cok.

    YanıtlaSil
  4. hülya tuna tam yemelik olmuş,kıvama gelmiş valla antalya'da:) yanaklar süper,kollar mıncıklamalık:) ama tabii bunlar hisler,bebekleri ellemeye,öpmeye karşıyız:)annesi bizim yerimize birkaç ısırık alıve:)
    Buarada siz nerde oturuyorsunuz doğla gaz felan:)bornova da mı?

    YanıtlaSil
  5. masallah hülya senin tuna prens iyice büyümüs kilosuda gözlerden kacmiyor tam isirmalik halde yani :) ameliyattan sonra dahada iyi olmus gibi, 3 ay ne cabukta gecmis daha dün dogum hikayeni ikuyordum :)

    Insallah bundan sonraki aylar dahada rahatlar koligide gecerse

    YanıtlaSil
  6. senemcim
    gaz sorunu varsa vardır yoksa yoktur. aslında hiçbir ilaç tam olarak işe yaramıyor. ama neo baby fena değil gibi.
    güldem
    bizim ev şirinyerde, tansaş'ın hemen karşısında. ve fekat doğalgaz yan sokaklarda var bizim sokakta yok. biz de doğalgazı olan sokakları araştırıyoruz.

    YanıtlaSil
  7. ay canım kolay gelsin bende poyri 9 aylıkken taşınma olayı yaşadım:) süper bişi oluyo:)) yardım istersen haber ver,ben yanlız taşınmak nedir çok iyi bilirim:)

    YanıtlaSil
  8. Hülyacım bayıldım fotolara, ne güzel bol bol renk renk fotolar koymuşsun. Tuna paşanın suratındaki muzip gülümseme her fotoda var hemen hemen, gel beni ısır diye bağırıyor resmen. Gaz sancılarının sonuna yaklaştın, sık dişini biraz daha canım. 4. ay sonunda kurtulacaksın inşallah, çoğu gitti azı kaldı. Ha gayret! Ben Tuna'yı bacaklardan ısırıyorum. xxx

    YanıtlaSil
  9. maşallah maşallah dilini ısır annesi:))

    YanıtlaSil
  10. Küçük adam, yerim ben seni!!! Annene sööle de şu kelime doğrulamayı kaldırsın, her seferinde anlamsız harfleri sıralamak çook sıkıcı :)

    YanıtlaSil
  11. senemcim neo baby'yi hem tuna'da hem kendimde denedim. evet ben de biraz gazlı bi insanım da:)) şöyle ki şurup gaz çıkarmanı sağlamıyor. yani içince pırttt'lara boğulmuyosun. sadece içindeki gazı yokediyor. nasıl oluyor bilmiyorum ama hakkaten rahatlatıyor. nursa harveys de buna benzer etki yapmıştı ama neo baby daha güzel gibi. bir de neva'nın göbeğine acı elma yağı sürmeni tavsiye ederim. o da rahatlatıyor. evet bunu da kendimde denedim. bir de bunların hepsini gaz sorunu başlamadan önce yapman gerekiyor. gaz sancısı başlayınca ne yapsan nafile.
    güldemcim
    sağolasın ev bulduk ve haftaya taşınıyoruz. annem burda sağolsun o yardım edecek. bir de eşim tabii..
    mummycim
    her sabah başka bi numarayla kalkıyo bizim yavru şempanze.
    elf teyze
    annem o zamazingoyu kaldırdı. MG'ye sevgiler

    YanıtlaSil