29 Ekim 2008 Çarşamba

Yeni hayat


Bloglar açılmadan yazmak istemedim. Herkes vtunnel'dan falan girse de sanki birşeyler eksik kalacakmış gibiydi. Amaaa bugün bir de baktım bloglar açılmış, yazacaklar, fotoğraflar falan birikmiş, babası Tuna'yı erkenden uyutmuş, mutfakta yapacak iş-miş kalmamış. Yazmanın tam sırası yani.
 

Tuniş 3 ay 3 haftalık ömrünü büyük bir hızla yaşamaya devam ediyor. Geçen hafta ilk taşınma deneyimini de yaşadı. Eski evimize yakın, önünde harika bir park olan sıcacık bir eve taşındık. Anneanne ve babaanne sayesinde resmen hiç ter akıtmadan yeni evimize yerleştik. Sadece İstanbul'daki öğrencilik ve iş hayatımda yaklaşık 10 kez taşınmış birisi olarak diyorum ki "ben böyle rahat taşınma görmedim arkadaş!"
Her ortam değişikliğini hisseden, ilk geceler kolikimsi sancılar yaşayan Tuna kişisi ilk geceden itibaren eski düzenine devam etti. Bu yeni eve "yuva" diyebildiğimizin bir işareti de buydu sanırım.
İzmir yavaş yavaş soğuyor. Herkesin sanıdğının aksine İzmir sıcak bir memleket değil. Aksine nalet bir soğuğu var ve iliklerinize kadar üşütüyor. Ama henüz değil.
Doğumundan bu yana Tuna'yı asla kat kat giydirmemeye özen gösteriyorum. Yaz bebesi olduğundan, yattığı odada klima hiç durmadan çalıştı. Klima ayarı 26-27 derece civarında ve odanın kapısı hep açıktı. Şimdi İzmir'de hava sıcaklığı 23 derece dolaylarında ama akşam-sabah rüzgar yüzünden biraz daha serin hissediliyor.
Ben de gün içinde Tuna'yı aşağıya parka indiriken kah üstüne bir penye yelekle kah sling'in üzerine bir pikeyle örterek Tuna'yı hafif sıcak tutmaya çalışıyorum. Ama dışarda gördüğüm bebek manzaraları resmen beni şoke ediyor. kapişonlu yünlü ceketler mi istersiniz kar kasketleri mi..
"Neyse canım bana ne milletin çocuğundan" diyip kendi işime bakayım diyorum ama millet manyamış anacım. İstisnasız her gezintimizde en az beş kocakarı teyze beni uyarıyor: "Üşütme kızım çocuğu hava soğuk" "Ağzından gaz girer bak üşür çocuk" "Kızım üstünü kalın giysene sütünden geçer bak çocuğa"
Bu kategoride birincilik ödülünü Antalya'da 85 derece sıcakta bir teyzeden duydum.
- "Kızım bu sıcakta çocuk dışarı mı çıkarılır, şu örtüyü bacaklarına ört de rüzgar yemesin çocuk"
- ????????????? sıcak, soğuk, rüzgar??????

Bir de duyacağım şekilde yanındakiyle konuşan modeller var ki en çok onlara hastayım "Ayyhh kıza bak, üşütecek çocuğu"(fısıldıyo güyaa)
Önceleri herkese teker teker cevap veriyodum bıkmadan "Yaa teyzecim hava o kadar soğuk değil, hem doktor dedi ki biz nasıl giyiniyorsak bebelerimizi de öyle giydirmeliymişiz. Zaten bebeklerin üşüyüp üşümediği göğsünden anlaşılırmış.. bık bık bık.."
Ama artık bıktım ben bu işten. Resmen millet Tuna'ya dokunmasın diye kazak giydirmeye falan kalkıcam nerdeyse. O kadar çok kişiden tepki gelince insan kendinden de şüphe ediyor valla. Bebek büyütmek zaten zor bir de çevreden gelen seslere kulak tıkamaya çalışmak işleri daha da zorlaştırıyor.

Zor demişken işler hakkaten biraz daha zorlaştı benim için. Zira artık annemsizim. Annem Antalya'ya evine döndü. Benim artık mezun olma zamanım geldi, kendi kanatlarımla uçuyorum. 3,5 aydır ben gerçekten pek rahattım. Temizlik, Tuna'yı uyutma, alt değiştirme, yemek vs gibi hemen her işi bana hiisettirmeden hallediveriyordu annem.
Şimdi Tuna, ben ve babası şeklinde çekirdek aile modelinde yaşıyoruz. Bugün 3.günümüz ve hiç de fena gitmiyoruz. En büyük sorunumuz Tuna'nın gündüz uykusu denen kavramdan bihaber olması. Aslında haberdar da gündüz uykusunu 4X30ar dakikalık bir aktivite sanıyor. Onun da ilk 15 dakkasını kolumda, omzumda falan aldığı için yatağa yattıktan kısa süre sonra ıhıldayarak (bunu başka türlü yazamıyorum, bi ara ses kaydını yayınlarım. hakkaten çok acayip bi ses çıkarıyo uyanırken) uyanıyor. Sanırım biraz güvenlik sorunu, biraz gaz biraz da sürekli artan uyaranların etkisiyle böyle oluyor. 4.aydan sonrasında daha uzun gündüz uykuları bekliyoruz senden canım oğlum.

Bir diğer meselemiz de Tuna'nın kucak delisi olması. Bunu da slingle çözdüm desem yeridir. Slingde Tuna, bendeniz elektrik süpürgesini çalıştırıp yerleri silebiliyor; soğan doğrayıp yemek yapabiliyor, hatta tuvaletimi bile yapabiliyorum (Tahmin ettiğinizden daha zor bi iş gerçekten, bir yandan donunu topla diğer yandan oğlanı tut falan)

Bu arada gerçekten anneliğin ilk dersi sabırmış. Zaten biliyordum, daha perçinlendim. Malum 3.aydan sonra bebekler fazla emmek istemiyor. Emerken gözleri dalıyor, akıllarına bişey gelmiş gibi dakikalarca dalıııp gidiyor. En azından benimki öyle bi model. Artık sadece doyacak kadar emiyor. Ben de hem sütüm azalmasın hem de gece iyi uyusun diye gece yatmadan önce emzirip 100 cc kadar sütü de biberonla veriyorum. Bazen de gece uykusunun içinde veriyorum. Onun dışında gün boyu emzircem diye savaş veriyorum. Tecrübeyle sabittir ki uyku sersemiyken çok iyi emiyor, tv açık ya da etraftan fazla ses geliyorsa kat'iyen emmek istemiyor.

4.aya doğru gidişat böyle işte. Tuna bizi her gün yeni bir sınavdan geçirip not veriyor işte. Bazen vize+final 100 oluyor bazen bütünlemede geçiyoruz.

12 yorum:

  1. valla ben gözetmen olarak 100 verdim:))))
    sevgiler
    not: tuvalet işi hakikaten zor oluyor tecrübeyle sabit:)))

    YanıtlaSil
  2. evet hülyacım havalar soğuyor ama poyraz da yaz bebesi olduğu için ferah büyüttüm bende ve kışın da öyle çılgın gibi giydirmiyorum valla:)) bişey olmuyor gerçekten,asıl öle kat kat giydirirsen çocuğun feleği şaşıyor.izmir in sadece deli ayazının dışında çocuğun feleğini döndürmeye gerek yok.ayazda da genelde dışarıda olmuyor bizimki,çünkü izmirin ayazı anlatılmaz yaşanır dimi:)

    YanıtlaSil
  3. o teyzelere cok fena hastayim ben- seninkilerin en bombasi da "agzindan gaz girer"mis. O ne oyle ya, ne gazi teyzecim!!!

    Tuna bey gormeyeli acayip buyumus, cok tatli olmus annesi.

    sling sanirim bu durumlar icin cok uygun, Isil da ayni seyi soylemisti... Benim bu okuduklarimi aklimda tutmam imkansiz bebek olana kadar, oyle degerli bu bilgiler, ben en iyisi bir defter tutayim. :)

    Anneciginin evine donmesi zor olmustur senin icin, ama artik minik adam da buyuyor, insallah rahat edersiniz... cok sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. BU AĞZINDAN YEL GİRMESİ OLAYINI BANA DA ÇOK SÖYLÜYORLAR,YOK TÜLBENTLE ÖRT AĞZINI KAPA VS..EEE NASIL ÇOCUK NEFES ALACAK...HALA DA MERAK EDİYORUM BU YEL GİRMESİ OLAYINI.HADİ POPOSU AÇIK OLSA NEYSE YA...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    Yeni eviniz hayırlı olsun.

    Ah ahh aynı dertten bizde muzdaribiz. Sinir oluyorum bu çevrenin dilindennnn, hiç bebek görmemiş gibi birde gelin orasını burasını mıncıklamaları yokmu, sinir oluyorum. Dediğin gibi üstüne başına karışmaların yanı sıra, birde öpmeye kalkışmaları yok mu, yuh artık yani. Ben bile başkasının bebeğine yaklaşamıyorum bile! Bu ne densizlik yani!

    Sanırım kulak asmamak gerekiyor ama, bırakmıyorlar ki! Sen ne kadar doktor öyle dedi teyze desen de, eminim ardından eskiden doktormu varmış demiştir:)

    YanıtlaSil
  6. Merak etme Hülyacım, bizimki de tam kucak delisi, yalnız değilsin yani. Annesiz hayata çok kıs sürede alışacaksın emin ol, benim annem biliyosun sadece ilk 14 gün yanımdaydı, sonra dım dızlak kalıvermiştim kucağımda 2 haftalık bebeyle annem gidince. İlk günler pek bir ağlamaklı geçiyor, o da normal ama çok kısa sürede her şey rayına oturuyor.

    Şu her moku bilen teyzeler ben hasta ediyor. Aslına bakarsan teyze olması da şart diil, bilmiş bilmiş yorum yapan herkese tilt oluyorum hamilelik ve doğum sonra dönemlerde. Senden iyi kimse senin bebeğini tanıyamaz, sen nasıl alıştırdıysan oğlun öyle rahat ediyordur. Biz millet olarak her şeyi çok biliyoruz:)

    Tuna pek tatlı çıkmış fotolarda, hele o ilk büyük fotoya bayıldım. Öpüyorum onu tombilik yanaklarından...

    YanıtlaSil
  7. buarada yeni evin hayırlı olsun hülyacım tunacım :)

    YanıtlaSil
  8. yeni eviniz hayirli olsun hülyacim neysei atlatmisiniz...annen baya bir kalmis yaninda benimkide simdi burda diyorum annem olmasaydi yermisim kafayi, bakalim benimki gidince ne yapcaz...tuna cok tatli olmus masallah her seferinde söylüyorum zaten...bu bilmis teyzeler kayinvalideler vs büyükler illet eder adami, dogumdan beri bende fisir fisir terlesemde annem hala beni kat kat giydiriyor ben üsütünce bebege gaz gelirmis...mecburen dinliorum annemle tartisilmaz cünküüüüü

    YanıtlaSil
  9. ilkay
    sağol valla. böyle şeyler duymak ilaç gibi geliyo.
    güldem
    izmirde ayaz deler geçer valla
    ayşe
    slingi tavsiye ederim. akılda tutmak zor oluyo hakkaten. sen ihtiyaç duydukça yaz biz de katkı yaparız.

    YanıtlaSil
  10. aslı şimal
    tülbent de ohalık bi olaymış hakkaten.nasıl nefes alcaklar yaw
    pembeli
    ben çok aman bebeğimi kimse ellemesinden çok konuşan karılara kılım.
    rahşan
    her kelimene katılıyorum anam
    esincim
    anneyle tartışma valla. benimkiyle de tartışılmıyodu. tartıştıkça daha çok sinirleneceğine teslim ol gitsin. helinden de yeni haberler bekliyoruz haa

    YanıtlaSil
  11. :) Bolca güldüm okurken gene..Hayırlı olsun yeni evin..Merak etme annesiz anneliğe de kolay alışılıyo hatta biraz daha sorumluluk sahibi biraz da düzenli bir anne oluyosun yalnızken...Kolay gelsin...Öptük tombiği...

    YanıtlaSil
  12. hülyacım akşam rüyanda hangi tatlıyı gördün:)) yada uyuuyabildin mi diiyim :) hadi gelde yiyelim elmalı turtalarım bekliyor :)

    YanıtlaSil