25 Kasım 2008 Salı

Cat Boy Tuna

Kendimi bildim bileli kediseverim. Köpekleri de severim ama kedileri daha çok.. Ayaklarıma dolanan, sırnaşan, mırıldayan, yumuşak patili, arsızca kucağa atlayıp uyuyakalan kedilerin huzurunu hiçbir şeye değişmem.Yani değişmezdim. Ta ki anne olup kedi ruhlu bir oğlan doğuruncaya dek...
Hatırlayanlar bilir bilmeyenler buraya ve buraya tıklayarak öğrensin, bizim oğlanın ennnn sevdiği uyku pozisyonu bağrımda ve yüzükoyun yatmak.


Aslında sadece yeni doğduğu haftalarda böyle yatmayı seviyordu. Sonradan sonraya değişti uyku rutini. Yatağında 4 saat kesintisiz gündüz uykusuna yatıp, kısa süre uyanıp emip tekrar 4 saat uyuduğu günler oldu çok. Ama ne olduysa 4.aydan sonra oldu. Çevreyi, başka insanları, daha da önemlisi "anne"yi iyice belledi belleyeli benden bir metre bile uzakta uyumak istemiyor. Bir metre derken abartmıyorum,, hakkaten gündüz uzun uykusuna soldaki fotodaki gibi yatıyoruz.

Baştan başlayayım. Bizim uyku düzenimiz şöyle ilerliyor: Sabah tam 06,45te uyanıma, yatakta birkaç dakika uuu'ldama, etrafı izleyiş, anneyi mıyıldamak suretiyle uyandırıp kahvaltı istemek. 5-10 dakika emmek ve kıkırdaşmak. Ardından Tuna beylerin gece boyu doldurduğu çişler alınıyor ( sadece çiş.. zira artık kakayla pek alakamız kalmadı.) Sonra ben kahvaltımı yapıyorum, Tuna bu esnada ana kucağında beni izliyor, durmazsa da kucağımda oturtuyorum. Sahici ana kucağı oluyorum yani :)
Aynada birbirimize şebeklik yapıyoruz. Bazen ben bilgisayarda iki gazete iki blog okurken kucağımda uslu uslu duruyor. Derken slingi kuşanıp kah balkona çıkıyoruz kah evde turluyoruz. Zaten ne oluyosa o esnada oluyor. Birbirimize bööle yapışık gezinince uyuyo bu eleman. Bir, iki, üç derken şimdi sadece slingte turlarken uyur hale geldi. Uykuya iyice dalınca da dürtsen de uyanmıyor. Ben de slingden çıkarıp salonda yatırıyorum. Ama kısa süre sonra da uyanıyor. Kabus gibi di mi? Bu bebeler ne çabuk hafızaya alıyo böyle manasız şeyleri.
Sabah kalktığı saatten öğlen 13.00e dek kısa kısa iki uykusu var Tuna'nın. Öğlen ise 2, şanslıysam 3 saati bulan bir uykuya daha ihtiyaç duyuyor ama o uykuyu karyolada altlı üstlü, kolumda, göğsümde falan alıyor. Beni bildiğiniz yatak gibi kullanıyor yani. Allaam yaa, sanki babasının yatağı gibi bir de yerleşiyor sıpa. Rahat edemezse mıyıldanıyor, ben de ya onu aşağı çekiyorum ya kolumla kafaya destek oluyorum, ya da kaykıla kaykıla sallanıyorum ki paşamız uykusunu alsın. Bazen kendimi Sebastian onu da efendi gibi hissediyorum. Bazen ağladığında sesleniyorum ona: Emret sahip!!

Malum ben gribal enfeksiyon duygu sömürüsüyle annesini Antalya'dan getirtmiş bir insanım. Annem, her eski tüfek gibi, "ayakta sallayın şu çocuğu" diye buyurdu. Ben evvelden bu yöntemi denediğimden başıma gelecekleri biliyordum ve derhal odayı terkettim. Zira bir seferinde Tuna'yı ayakta sallayayım derken morarmış bir suratla karşılaşmıştım. Adam ille sokulup sarılarak, koklayarak uyumak istiyor kardeşim.
Sonra bir mucize oldu ve Tuna annemin ayağında sallana sallana uyudu. Ve fakat bu onun ayakta ilk ve son uyuyuşuydu. O gün bugün tüm denemeler gene boşa gitti.

Annem ayakta sallaya sallaya uyutmayı bir kaç kere daha denedi ama sonunda o da pes etti. "Şu kanguruyu bana da bi sar bakalım" dedi geçen gün. Sardık.. Tuna'yı da oturttuk içine 3 saat göğüs göğüse uyudular. Anneme de bi ağırlık çökmüş olsa gerek, o da uyudu. Ne demişler "bükemediğin bileği öpeceksin". Herif böyle uyumak istiyo işte, sen kıçını da yırtsan onun isteklerini yerine getirmek zorundasın.

Yaa her ne kadar tuhaf bi durum gibi olsa da ben çok keyif alıyorum bu durumdan. Göğsümde inanılmaz huzurlu uyuyor Tuna. Ben de onun nefes alış verişlerini dinlerken, ellerimle tombul bacaklarını mıncırırken kafasını öperken falan acayip mutlu oluyorum. Biraz ben de kestiriyorum hatta. Ama beni ilerisi düşündürüyor. Bir, bu durum daha ne kadar sürecek? İki, bu adam gündüz kendi kendine uyumayı hiç öğrenemezse ben ne halt edeceğim? Üç, evimi bok götürürse, beyefendi ek gıdalara geçtiğinde ben yemek yapamazsam halimiz nice olur?

Uyku düzenimizi anlatıyordum, bu acayip uyku pozisyonuyla geçen 2-3 saatin ardından akşamüstünden gece yatana dek nadiren kısa bir uyku daha oluyor. Olmazsa da gece 21,00 dedi mi yataktadır bizim dakik paşa hazretleri. Gece de bir kez, en fazla 2 kez uyanıyor. Onun da sadece birisi emmek için, diğeri genelde dönemeyip de çıkaramadığı pırt için. Zira kucağıma emzirmek için aldıktan kısa süre sonra birkaç okkalı pırt çıktıysa emmeyi falan görmüyo gözü, derhal uykuya dalıyor. Ve sabah 06,45dedi mi gün ikimiz için de yeniden başlıyor.
Durum böyleyken böyle.. Bunu okuyan bir çocuk gelişim uzmanı, tecrübeli anne, sadece fikir beyan etmek isteyen anne-baba varsa bi zahmet iki yorum attırın. Çok mu saçma uyuyoruz? Ne vakit normale döneriz? Ya da döner miyiz?

Dipçik gibi not: Mummy de bu aralar gece uykularından şikayet etmiş. Yorum yazmak yetmeyecekti burdan sesleneyim istedim. Şikayet etmek o kadar olağan ki Esracım. Herkes ne yazık ki anneliğin sadece romantik ve eğlenceli taraflarını dillendiriyor, ya da sayfasına aktarıyor. İnsan da böyle zor günlerde yükselen tansiyonundan dolayı kendini suçlu hissediyor. Tuna da bu ay içinde 3-4 defa sabah 4 gibi uykusunu almış şekilde uyanınca ben de eşşekten düşmüşe döndüm. Biz de sabaha karşı balkonda ezan sesini dinledik, karşı bakkala getirilen sabah gevreklerini, parkta yürüyüş yapan tombul teyzeleri izledik. "Eee Tuna eee"leri gayet bıkkınca şakıdım. Tuna uyumadıkça ağladı, hem de kucağımda benim içim geçe geçe ağlattım oğlumu. Yapacak bi şey yok. Çocuk büyütmek böyle bir şey. Biraz daha büyüsünler diye diye geçecek zaman. O sancılardan, uykusuzluklardan, bıkkınlıklardan arta kalan güzel anların tadını çıkarmaya çalışacağız sadece. O güzel anlardan birini yaşadık biz mesela bugün. Tuna kucağımdayken kaşıklığa uzandı ve bu çırpıcıyı ilk kez şaak diye kavradı.

16 yorum:

  1. anacım bırak uyusun yavru:) benim oğlan diş çıkarana kadar uyudu 5.ayda diş olayı daha doğrusu sızısı başladı uyku bitti:) o zamana kadar hep kucakta aynı şekilde uyudu.keşke aynı kalsaydı razıydım:)) taaa ki 18.ayımız şu günlerde biteene kadar uyumadı bir daaha ...amuda kalksam uyumasına yardımcı olsa yapacaktım valla :)))neyse geçti artık gecede 2 kere ile atlatıyoruz.kısaca bırak senin oğlan anasının kucağında yuvarlansın,sonra düzenini buluyor akıllılar:)

    YanıtlaSil
  2. ay bu son fotoya bayildim, yumurta cirpici ile olana... ayrica bu adam bayagi adam gibi bakiyor, oyle babycik zamanlari geciyor valla..

    bu arada fitilsiz yapamiyor diyorsun, hayrola, kaka yapma zorlugu mu var Tuna'da? hay allah. acaba sen kayisi yesen ona fayda eder mi? :) cok opuyorum her ikinizi de...

    YanıtlaSil
  3. güldem
    merci canım moral oldu
    ayşe
    benim yediklerimden ziyade bizim oğlanın barsakları böyle. yiyorrum ben öyle şeyler ama kar etmiyor. ek gıdalara geçince düzelirmiş. ööle dedi doktor. bu arada hakkaten "herif" oldu resmen bu benim başıma ayol

    YanıtlaSil
  4. Yaaa işte biz de aynen bööle uyuyoruz mg ile öğlenleri. Derya Baykal'ın bi başladığını görüyorum bi de bittiğini :)ninni gibi gelio bize saolsun. Ben de bi taraftan alışmasından korkuorum, bi taraftan da yavaş büyüsün de bööle birbirimizi koklaya koklaya uyuyalm diorum :)

    YanıtlaSil
  5. Bu arada bizim kız da haftada 1 yada 2 kez, o da fitille yapabiliodu kakasını. Duphalac die bi şurup werdi dr. Şurup, fitilden daha iimiş.Baarsak tembelliği yapmıomuş. Gerçekten de 1-2 gün düzenli içirince kendi kendine yapmaya başladı da rahatladı kuşum. Şiddetle diil şefkatle tavsie edioruz :)

    YanıtlaSil
  6. Ay ben bi onore oluyorum böyle başkalarının sayfalarında adım geçince..Hayır kendimi çok önemli bi şahıs gibi hissediyorum saol öncelikle..

    Sonra ben yorum attırayım da güzelim kelin melhemi olsa başına sürerdi demişler..Gece uykusu güzelse elleme bence..İlk üç ay gündüz uykusuzluğundan şikayet ettim durdum gece uyuduğu halde...Herkes bana böyle dedi..Ama dedim gündüz bi saatçik uyusa...Nooldu gece uykuları da böyle manyadı..Sen şükret koynunda moynunda uyumasına...Huyları habire değişiyo nasılsa...Bi yerde bi düzen tutar heralde...yani ben böyle avutuyorum kendimi en azından..Öptüm yakışıklıyı..

    (Ya bi de bişiy rica etçem..Farkındayım çok uzattım ama Tunişi kucundan indirdiğin bir ara bana şu link verme olayını bi açıklarmısın Hülyacım ya..Sayfamda adı geçen blogdaşlar adıyla kalmasın öylece sayfaları da açılsın adının üstüne gelince istiyorum ve fakat beceremiyorum..Kardeşim anlattı bir ara kafam çok duruktu o gün anlayamadım..Bi zahmet sana..)

    YanıtlaSil
  7. Hmmm, dersini çalışıosun yani. Eski konuları özet geçiosun :) Biz de geçenlerde eyp ile okuduk seninkileri. Bayıldı o da :)

    YanıtlaSil
  8. nacizane bir fikrim olacak Hülya, acaba Tuna kucağında iyice mayıştıktan sonra hemen ayağına alsanda uykuya geçme orada gerçekleşse.Bir iki belki mızmızlanır ama sonra alışabilir.Ben de ayakta sallamaya zor geçtim ama geçtim sonunda.Bu arada bizimki de buzdolabı süslerine elini uzatmaya çalışıyor henüz tutamıyor ama itiyor hatta düşürüyor, İnsan öyle görünce yavrusunu mutlu oluyor ne garip değil mi halbuki daha sonra etrafı dağıtmaya başlayınca çok uğraştıracak

    YanıtlaSil
  9. ailecek takipteyiz biz tunacigi :) öyle bingil bingil etleri görünce isirasi geliyor insanin, aman masallah diyimde nazar falan degmesin ufakliga, bu arada elindeki cirpiciyla acayip tatli duruyor, ascimi olcak ne :)

    YanıtlaSil
  10. kaka olayini takma kafaya Hülya. anne sütüyle beslenen bebekelrde cok normal. Bizimki de 6-7 gün yapmadigi luyordu kati gidaya gecene kadar. Hic fitil vermedim. Ara sira biraz zeytinyagli kagit parcasiyla dürtükledik o kadar. Cok iyi hazmediyor demek ki sütünü...
    Tutatcagi kavramasi cok hos. ne gururlu bir ifade o öyle:))

    YanıtlaSil
  11. merhaba hülya
    her bebek kendine has davranır gerçi ama benim kene en çok müzik dinleyerek uyuyor. Buziki orhan serisini çok seviyoruz. anne karnındaki ses melodilerinden oluşuyor.onu dinleyerek uyuyoruz. umarım sendede işe yarar. kaka problemine gelince bizde de 1-2 defa olmuştu 2 gün falan yapmadı çok da sancısı oldu annem sağ olsun kulak çöpü operasyonu yaptı zeytinyağına batırıp birazcık poposuna soktu 20 dakikaya kalmadan 2 günlük kakanın hepsini taşıra taşıra yaptı. Dr lar alıştırmayın diyorlar ama teorikle pratik uymuyor bazen. bir keresinde de 1 çay kaşığı zaytinyağı içirdim.
    tatlı tunişi öpüyorum

    YanıtlaSil
  12. hülya'cım, bi türlü kafamı kaldıramıyorum, ne oğluşumun muhteşem ilklerini anlatacak halim kaldı ne blog okuyacak! ama azimliyim, bir gün olacak. tunapontişin fotoğraflarını görünce şimdi yazmadan edemedim. o var ya o! gerçek bir cin... en ısırılacak cinsinden hem de! uyumuyorsa ondandır diyecem başka birşey demeyecem! :)))

    YanıtlaSil
  13. eheh! uyumayan mummy'nin ecoşuymuş. karıştırdık. sabah sabah kahvesiz bu kadar olmuş! yorum değişmedi. o da cin gibi, ondan uyumuyo. (benim oğlan uyuyo ya, o da cinlikten!)

    bu anormal gibi görünen uyku alışkanlıklarını ben normal algılamayı tercih ediyorum. nasıl olsa büyüyecek bu kuzular, büyüdükçe nasıl olsa yataklarına kafayı koyup uyuyacaklar. bu antikalıkların tadını çıkaralım bence (ben başka yolunu bulamadım da!).

    bari uyku konulu bir post atayım da iki satır dertleşelim.

    YanıtlaSil
  14. çok şanslısın hülya yaa.. ben de kedileri çok severim ve kedimle kucak kucağa uyurduk. ne yazık ki benim kızım ise pek sokulgan bir çocuk çıkmadı. hiç öyle göğsümde falan uyumuyor.

    bu arada son poz muhteşem... harika birşey oldu bu tuna!!!

    YanıtlaSil
  15. hülya hanım bi süredir takip ediyorum tuna tontoşu..benim yaman oğlumda henüz 3,5 aylık,ben de tracy ve rutin olaylarıyla kafayı bozmak üzereyim.tunanın anlattığınız rutini ,gündüz uykularının kısalığı ve akşam uyku saati,kalkış saati tamamen aynı(sizin için uzakta kalmıştır heralde bu sorunlar,zira tuna kocaman olmuş)olduğu için bir şey danışmak istiyorum.tracynin anlattığı bütün uyku ritüellerini uygulayarak,ortamı hazırlayıp,hafif bir kundakala sırtına piş piş,ağzında emzik uyutuyordum bir güzel.bi de başarıyorum diye gururlanıyordum salak gibi:))dünden beri kundağa hayır,emziğe kesinlikle hayır,parmak emicek ama denk getiremiyor,olmadıkça çılgınlaşıyor,ne yapacağımı şaşırıyorum,memede uyutmak istemiyorum.be dönem emme refleksleri hat safhada oluyormuş galiba?bugün artık kendi serçe parmağımla sakinleştirdim,uyumak üzereyken emziği aldı..sizin farklı bir öneriniz olur mu?ne yapabilirim??

    YanıtlaSil