11 Aralık 2008 Perşembe

Bayram geldi böyle oldu

Selaaam
Bayram su gibi geldiii geçti. Fırsat buldukça blogları ziyaret ettim, ama ne yorum yazacak vakit oldu ne de yeni post girecek. Oysa tam teşekküllü Çobanoğlu ve Cinsçiçekçi aileleri olarak biraradaydık. Yani Tuna'yı bırakacak birileri hep oldu. Fakat benim oğlum gittikçe benden başkasının kucağında oyalanmaz ve uyumaz bi herif oldu. Haliyle yemeğimi gene son süret yedim, banyodan hep koşa koşa çıktım, tuvalette kaldığım her fazla dakikada aklım dışardaydı vs..
Efendim bu aralar Tuna'da inanılmaz değişiklikler oldu. Şöyle ki, her şey IKEA gezisi sırasında meydana geldi.
Malum bizim Tuna sırtüstü yatmaktan, oyun halısı denen zımbırtıdan zerre hoşlanmıyor. Slingde ya da kucakta taşınıp gezdirilmeye de bayılıyor. Geçen haftalarda farettik ki adam aslında kucaklanmayı değil de herşeye yüksekten bakmayı seviyor. Bir nev'i Gulliver kompleksi işte.
Bu aralar oturma konusunda da iyi yol katettiğimizden Tuna'nın oturmaya hazır ve de nazır olduğuna kanaat getirdik. IKEA'da da bunu test ettik.



Baktık mama sandalyesinde otururken hiiç sesi soluğu çıkmıyo ve eline ne versek ilgileniyo, biz de bir tane de eve aldık.


Ve fakat önüne koyduğumuz onca oyuncak içinde en çok babasının traş köpüğüna kafayı taktı. O miniş patileriyle kutuyu kavramak için verdiği mücadeleyi, zaman zaman kendine yaklaştırıp ağzına sokmaya çalışmasını, yere düşürünce gülümsemesini izlemek gurur vericiydi.
Tuna hem bedenen hem zihnen her gün değişiyor. Bir gün önce tutamadığı nesneyi ertesi gün tutup ağzına sokmaya çalışıyor. Eve gelen misafirlerden ilk kez gördüklerini uzun uzun inceliyor, gülümseyenlere karşılık veriyor. Ve fakat bu kalabalık durum kuzumun uyku düzeninin içine etti resmen. Gece en geç 21.00'de uyuyan çocuk birkaç kez 23.30u gördü. Benim binbir çabayla düzene soktuğum gündüz uykuları tam anlamıyla sapıttı. "3 kısa, 1 uzun" şeklindeki gündüz uykuları sadece birkaç kısa şekerleme haline döndü. Uyuyamadıkça gece de uykuya dalmakta zorlandı, dellendi, mızırdandı falan. Yani tıpkı benim uzun süren uykusuzluk sonucu hiperaktif olmam gibi bi duruma girdi Tuna. Zaten bu aralar "Çocuklarda sağlıklı uyku alışkanlıkları" diye bi kitap okuyorum. Tuna'nın bayramlık halleri beni iyice endişeden endişeye sürükledi. Kitapta yazanları, fasikül fasikül bir uyku serisiyle anlatıciim. Zamanında o uzman kitaplarını sular seller gibi okuyup hatmetmişleriniz, şu anda bana "hahayyt" gülüşleri atanlarınız vardır muhakkak. Valla ben bu uyku düzeni işini çok ciddiye alıyorum. Hatta bu konuya takmış durumdayım.
Bunca düzen bozulmasına, uykusuz geçen saatlere rağmen Tuna kendisine gösterilen yoğun ilgiden gayet memnun. Dedesi doğumundan bu yana İzmir'e gelmemişti. Bu gelişinde yine Koala Tuna gösterdi kendini. Dedesinin geniş bağrına yerleşti ve 5 ay önceki pozun neredeyse aynısını verdiler.



Tuna hiç büyümüyor gibi geliyor ama sanırım günlük telaşın içinde farkedemiyoruz. Baksanıza o minnoş kafanın bugünkü haline.

14 yorum:

  1. hülyacım merak etme bence hepsi sapıttı bizimkilerin:)eh düzelecekler inşallah:) o kafa süper olmuş buarada:) öpüyorum ve ii bayramlar:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de istiyorum Tuna'yı omzumda!
    Traş köpüğüne baktığı gibi de bir bakış atsa tamamdır, erir içim. :))

    YanıtlaSil
  3. valla okurken resmen kendimi gördüm.Eskiden yemek yemekten zevk alırdım artık yiğit doğduğundan beri aceleden sadece karnımı doyurmak için yemek yemeye başladım.korkarım bu da alışkanlığa döndü.uzun bir sürede banyomu akşam eşim eve geldiğinde veya yiğit gece uykusuna daldığı zaman yapabildim.bu arada maalesef bayramdan dolayı bizimde hem uyku hemde yemek saatlerimiz değişti.ama bugünden sonra eski düzenimize döneceğiz.inşallah, en azından ben öyle umuyorum :)

    YanıtlaSil
  4. ay ay ay massallah Tuna beye... Oturuyor da artik...
    tabi buyuyor hulya. baksana kocaman olmus! :)))

    ya bu cocuk uyutma isini ben de dusunuyorum- e bir gun olacak... nasil yapilir bu ya? Co-sleep mi etsek? yatagina mi koysak? sirt ustu mu yoksa yuz ustu mu yatirsak... neyse, cok opuyorum. bu arada iyi gecmis bayramlar.

    YanıtlaSil
  5. "Cocuk kendi duzenini bulur, sen ona ayak uydur yeter" diye bir gorus var:) Uykusu, sen caba harcamadan, gunluk rutininiz icinde kendiliginden rayina oturacaktir. Ama uyku duzeninden kastin cocugun kendi kendine uyumasi falansa o konu uzun ve karisik bir konu:) Yoksa hangi saatte uyuyup uyanacagi zamanla, gunluk rutin icinde duzene girer.

    Bir de cocuga tam bir duzen olusturursun dis cikarmaya baslar, onu atlatirsin tatil gelir:) Onu atlatirsin buyume atagi dedikleri doneme girer:)) Tabii annesutu aldigi surece, almayanlara oranla farkli bir rutini olacaktir. Velhasil ilk 2 yil ya da memeden kesene kadar fazla bir sey beklemeyin diyorlar:) Ama tabi kendinizce bir duzeniniz olacaktir.

    Bir de, her cocuk gercekten farkli bir yapiya sahip. Mesela kimisi neredeyse 1.5 yasina kadar gunde 2 uyku yaparken benim oglum 7-8 aylikken falan gunde teke dusurmustu. Kimisi kisa kisa 2-3 uyku yapar, kimisi bir tek uzun uyku. Ogle uykularindan bahsediyorum:) Yani sen biraz bakacaksin, sabah uyandiktan sonra ne zaman uykusu geliyor, ogle uykusundan sonra ne zaman bir daha uyku istiyor vs. Ona gore, aksam erken uyumasi icin one cekersin ogle uykularini vs vs.

    Bir de Elizabeth Pantley isimli yazari ve kitaplarini tavsiye ediyorum.

    Iyi uykular;)

    Ilk fotodaki anneanne mi? Tuna ile ne kadar benziyorlar oyle:))

    Sandalyeye oturmus hali de coook sirin masallah:) Gozumuzun onunde ne guzel buyuyor:)))

    YanıtlaSil
  6. güldemcim
    ne zaman geliyon sen be hatun?
    magissa
    benim oğlan bildiğin kedi işte. bayılıyo omuzda uyumaya. izmire gelirsen omzunu da al gel, yaparız sana da bişeyler :))
    demet
    umut fakirin ekmeği diyorum başka da bişey demiyom.
    ayşe
    sen yap bebeyi biz yardım ederiz anam
    esra
    sanırım sen sayısız okumalar yapmışsındır uyku mevzuunda. tavsiyelerini okudum. bşrkaç kere hem de :))
    annem aslında bana benzer ben de tunaya hiç benzemem. ama o fotoda benzeşiyolar hakkaten. tuna tıpkı babası. babasının da bloga alerjisi olduğundan koymuyom fotolarını ama bildiğin klonlanmış gibi işte.

    YanıtlaSil
  7. aynı dertler hülyacım.bizimkinin de bu bayram uyku düzeni allak bullak oldu.hatta dün gece 2de uyudu mübarek.en iyisi 8-9 gibi banyo yaptırmak ve uyutmak belki o zaman düzene girer ben bu akşam da bu yöntemi deneyeceğim.:)
    bu arada tunayı otururken görünce duygulandım resmen nasılda etrafı inceliyor canım ya aah ah biz de o günleri bir görsek:)

    YanıtlaSil
  8. tabu büyüyorlar hülyacim zaman öyle hizli akip geciyorki, bizim kizdada var guliverlik durumu simarik dötü yere degsin istemiyor... tuna bu resimde hakkaten anneanneye ne kadar benziyor ve gün gectikce baska bir tatli oluyor :) uyku sorunu su siralar herkesin gündeminde nerdeyse düzelir insallah

    YanıtlaSil
  9. hepimiz aynı şeyleri yaşıyoruz sanırım bizimde uyku düzenimiz garip oldu benim memlekete gittik 2. gün hava değişikliğinden grip oldu. şimdi minicik burnundan nasıl akıyo.
    valla ben tuna ile benim keneyi bazen çok benzetiyorumhttp://evimizinkenesi.blogspot.com/search/label/4.Ay.

    özellikle son karede babasının kucağındaki foto ile çok benzetiyorum tunayı. anneme senin siteyi gösterdim annem tunayı benim kene sandı orası neresi yanındaki kim dedi.

    YanıtlaSil
  10. Obur tunanın gözü ananesinin önündeki tabaktaymış gibi geldi bana :)

    YanıtlaSil
  11. yılbaşından sonra sanırım :)))

    YanıtlaSil
  12. Ya evet ya bu tatiller ailelerle görüşmeler falan süper de düzenler alt üst ya...Valla bi diyorum ulen evden çıkmıycan işte oturttunmu düzenini..Bi diyom yuh artık hapishane hayatı mı yaşıycaz bebemiz oldu diye...gelemsinler gitmesinler olmaz...

    Bizimki de acayip mutsuz bu hengameden hele de yabancılamaların top yaptığı şu yedi aylık dönemde...Hep mızır mızır öyle diyim yani..Neyse alşmasını ümit ediyorum:(

    Tuniş çok tatlı çıkmış gene..Öptüm kafasından:)

    YanıtlaSil
  13. Ya bu çocuk süper bakıyor Hülya. Her bir bakışı ayrı komik ve anlamlı. Salopetli haline de bayıldım.

    Bayram ne yazık ki hepimizin düzenini bozdu. Bizimki de güzelim uyku düzeninden oldu :( hanımefendi akşam 7 den sonra da bir hayat olduğunu ve çok da eğlenceli olduğunu keşfetti :)

    Çok öptük Tuniş'i..

    YanıtlaSil
  14. bakışları çok anlam kaznmış tunanın..
    tam fındık fıstık oldular hülyacım :)

    YanıtlaSil