17 Aralık 2008 Çarşamba

Neler oluyor bize?

Ben biliyodum böyle olacağını. "İki pırt için aylarca yaygara koparan adamın diş sancısı da ağır geçer" diyodum. Ne yazık ki haksız çıkmadım. Geldi, geliyor derken ilk dalga diş sancısı 3 gecedir(ve gündüzdür) canına ot tıkadı kuzumun.
 
Aslında Tuna yaklaşık 2 aydır falan eli ağzında geziyo. Diş kaşıntıları erkenden başlamıştı da ağrı yoktu evvelden. Şimdi kemik, kafatası falan komple ağrıyo sanırım. Bir mızmızlık, bir huysuzluk, bir şevkat isteği, bir uykuyu reddetme eğilimi, bir canı tatlılık, bir gece zırt pırt uyanma durumu ki sormayın gitsin. Üstelik tam da gece uyanmalarını 2den bire düşürmek için savaşırken bu diş işi tuz biber oldu herşeye resmen. Artık gecede 1-2 saatte bir "böhüüü, hühhüüü" şeklinde mızırtılarla uyanıyo. Biraz pışpışlayıp emzirmeden yatırayım diyorum ama ne mümkün. Kucağımda geçirdiği her dakika mızırtı artıyo ve emmeden de uyuyamıyo. Bu kadar sık emmesiyle lohusa günlerime geri döndüm resmen. Şimdilik Dentinox jel sürüyorum, çok huzursuz ya da ateşli olursa fitil verecekmişiz. Fitil son çare olduğundan bu acayip uykusuz düzene tam gaz devam ediyoruz. Sarhoş gibi falan dolaşıyorum tüm gün. Acaba ilk dişin eti yarıp pörtlemesi ne kadar sürer ki? Benim 20lik dişlerim bir ay kadar süren sancıdan sonra pırtlamıştı. Çok canı yanıyo mudur acaba Tunacığımın?
 
Tunişin keyfi pek yok, nadiren gülümsediği anları da elimde kamerayla gezdiğimden kaçırmamaya çalışıyorum işte. Yer cücesi anneannesinin desteği ve babasının gazıyla "yürümeye" çalışıyor:))
 

Posted by Picasa
Bir yandan da çok ama çok ufak hareketlerle ek gıdaya geçiş sürecindeyiz. 6.aya kadar gerek yok dedi doktorumuz ama işte meraklıyız ya, tattırıyorum ufak ufak. Evde kendimiz için mayaladığım yoğurda bayılıyo Tuna. Hevesle silikon kaşık falan aldım ama nedense en rahat bizim yemek kaşıklarımızla yiyor. Nasıl lokma alınıp yutulacağını pek beceremiyor, önlük yanak dudak falan komple yoğurda bulanıyor.
video
Bir de yeni keşiflerimiz var tabii. Tuna artık;
- ellerimi çırpıp "gel" dediğim zaman ellerini uzatıyor.
- tüm gün yüzüne yaklaşıp "an-nee" diyorum. o da artık ağzını kuş gibi açıp "aaa" diye cevap veriyor bana. bazen de babası omzumun üzerinde bitip "bab-baa" dese de oğlumun favori harfi "a"
- mama sandalyesinde otururken çıngıraklı çorabını takıyorum ve saniyesinde çıkarıyo (bkz yukardaki video) biz de her seferinde yoğun tezahüratlarla gaz veriyoruz kendisine.
- yüzükoyun yere yatırıp önüne kumanda telefon falan koyuyorum. o da emeklemek için bir çırpınıyo bir çırpınıyo ki seyre doyulmuyor. henüz totosunu birkaç milim sağa sola döndürse de tam yol ileri yol almış değiliz.

7 yorum:

  1. Hülya napalım anacım, bu işler böyle. Kendimiz kaşındık, elimiz mahkum artık katlanıcaz bu kuzuların uykusuzluklarına, diş sancılarına:) O kadar tatlılar ki insan "offf" bile diyemiyor bazen, onu demekten bile vicdan azabı duyuyor.

    Videodaki haline bayıldım Tuniş'in. Kırmızı çok yakışmış oğluna, daha sık giydir. Bayağı bayağı koca çocuk gibi çıkmış. Bizimkinin de eli ağzında hep, gündüz uykuları dobroski! Bakalım nolcek:)

    YanıtlaSil
  2. inan alışıo zamanla uykusuzluğa

    ama bi gülüşleri her şeye yetio

    sevgilerr

    YanıtlaSil
  3. bizdede iki pirt icin bir sürü yayagara koptu hala ara ara kopuyor, sen simdi benim bir kac ay sonraki halimmisin :(

    Ek besinlere daha gecmemissin ama bizim buralarda 4.aydan itibaren ek besinler var, yarin doktor randevumuzda var ben bir sorim bakalim neymis bu durum?

    tunis cok tatli olmus hele annenin ellerinden tutmus ayaktaki resmi süper minik erkekkk

    YanıtlaSil
  4. su surata bak ya, ne tatli bu adam, tam yimelik...
    Hulya, veggieway.blogspot.com'da Isil var. O bu dis isini kehribar kolye ile atlatiyor. Kizinin boynuna takiyor, anladigim kadariyla kehribarda dogal bir madde var, rahatlatiyor tenine degdikce. Sanirim tehlikeli de degil, istersen bir arastir, aklina yatarsa getirtirsin belki...
    cok sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çorabı çıkardıkdan sonraki hali ne tatlı öyle.Ben küçük çocuklerı pek sevmem ama tuna çok tatlı.MAŞALLAH.

    YanıtlaSil
  6. resmen borayı izliyo gibi oldum
    çok benzettim oğluma
    o çıngıraklı çorapları ben de llerine takıyorum boranın oda çekip çıkarıyo:)))

    bide bu diş olayı çok heyecanlandırıyo beni
    dişi çıkınca bebekliten çıkıcak, çocuk olucaklar artık
    çay kaşığyla bakıyorum ben de arada bir çın çın ses gelicek mi diye

    YanıtlaSil
  7. kumanda, telefon (cep, telsiz)radyasyon yayan araçlar. bebeklerimizi ve çocuklarımızı mümkün olduğunca uzak tutmalıyız...

    YanıtlaSil