21 Ocak 2009 Çarşamba

Ek Gıda Tek Gıda mı Oluyor?

En büyük korkularımdan biri yemeyen çocuk sahibi olmaktı. Evde zaten yemek seçen bir büyük çocuk varken ikinciye katlanamazdım doğrusu. Neyse ki oğlum oburluk konusunda babasının değil anasının genlerine sahip.
Evet blog anneleri, oğlum yiyor.(maşşallah diyin hulleeaaayn)
Bizim ek gıda menümüz biraz yüklü gelmişti başta. Kahvaltıda yumurta sarısı, peynir ve tahıl, sütümle bulamaç olacaktı. İlk denemelerim biraz katı, sonra fazla cıvık, fazla pütürlü falandı. Deneye deneye ideal karışıma ulaştım. Altın oran, 60 cc süt ve 1 yemek kaşığı Milupa 7 tahıllı . İlk hafta Tuna beyler mırın kırın ederek yese de şimdi her sabah yutuyor bulamacını.
Öğlenleri 100 cc sebze çorbası+50 cc yoğurt vermişti doktor teyze. Benim çorbam sebzesi bol, suyu az olduğundan anti-kabızlık önlemi olarak zeytinyağını bol koyuyorum. Yok çorbanın suyu fazla geldiyse gözüme, bir tatlı kaşığı daha tahıl ilave ediyorum. Bazen 100 cc'den fazla yaptığım ve Tuna'nın da yediği oldu. Bebeklerin korkulu rüyasıdır ya bu sebze çorbası, acaba tariften tarife mi değişiyor? Ben yaptığım her şeyi tadıyorum ve gayet de güzeldi valla çorbalarım. Haftada 2-3 kez kıymayla yapıyorsam 2-3 kez de mercimekle yapıyorum. (İçine ne koyduğumu unutursam bezini biraz "dikkatle" incelemem yeterli oluyor. Koca adam gibi yapıyo yahu :))Doktorlar günlük yapın diyor ama her gün sadece 200 cc çorba için o kadar uğraşmak akıl sağlığını bozabilir insanın. Çünkü pişen karışımı, blendır kullanmayıp tel süzgüden geçiriyorum. Tahmin edersiniz ki hayli meşakkatli bi iş. Ben de 2 günlük yapıyorum ve 100er cc'lik kaplarda buzluğa atıyorum.
İkindi öğünündeki meyvede biraz başarısız olduk çünkü o saatlerde Tuna'nın iştahı öğlen uykusunun performansına bağlı. Daha da uyusun diye uğraştıkça meyve saati geçe kaydıkça kayıyor. İyi uyumadıysa zaten keyifsiz olduğundan yediremiyorum. Biraz da tatlı lezzetlere uzak bi yapısı var sanırım. Son günlerin moda deyimini kullanmadan edemiyorum :"Damak tadıma uygun değil"
Akşam da öğlenkinin aynısı bir öğün veriyorum. Üstüne emerse beyefendi emziriyorum, 100 cc kadar da gece sütü yapıyorum. Aslında yapıyodum desem daha doğru olur, çünkü beyefendi kaşıkla yemeye başladı başlayalı biberona burun kıvırıyor. Son bir haftada hemen her gün az çok sütümü çöpe atmak zorunda kaldım. Dün gece sütümü kaşıkla vermeyi denedim içti kerata. İçine biraz da tahıllı karışım ekledim, yedirmesi kolay olsun diye. Onu bile yedi. Büyüdü ya artık kaşıkla yiyecekmiş velet.
Yeme düzeni iyi de emme olayı çok azaldı. Aslında nerden baksan (öğünlere karıştırdıklarım dahil) günde 400-500 cc'yi buluyordur aldığı süt. Ama bu bile eskisinin yarısı kadar. Alışmışım tek gıdanın "ben" olmasına. Şimdi dokunuyor bu durum. Zaten artık kesintisiz uyuması için gece emzirmelerini kesmeye çalışıyorum. Sadece sabah, öğlen ve akşam emecek. Doktorumun dediğine göre zaten istedikleri rutin de buymuş.
Yeme düzeninin yoluna girmesinin sırrını vereyim size. Daha iyi uyku. Nasıl mı? Tracy Hogg diyeyim, yatır/kaldır diyeyim anlayın siz :))
Evet bu aralar Tracy Hogg'un Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler kitabında anlattığı metodları uygulamakla çok ama çok meşgulüm. Resmen her şey iki ileri bir geri ilerliyor. 2 gün herşey yolunda giderken 3.gün beklenmedik şekilde eskiye dönüyor. Bir sonraki postta gün gün neler yaptığımı anlatacağım. Ama zamana ihtiyacım var.
Beni bekleyin anacım
Hadi çüüss

10 yorum:

  1. deme :) Tracy Hogg deme :)
    herşey öyle karıştı ki, fazla bilgi yüklemekten beynim folofoş oldu :)
    Zorlama çocuğu bırak 'damak tadı' na göre beslensin :)

    YanıtlaSil
  2. Maşallah diyorum güççük tunişe!darısı benim küçük eniğime! bu arada anam da bizi hep t.hoggun yöntemleriyle büyütmüş biliyon mu? atıyomuş yatağa bizde zıbarıp uyuyomuşuz:))

    YanıtlaSil
  3. Çok bekleyemeyiz anacım..Uygulamaya geçilir geçilmez aranacaksınız bidaha bazı detaylar için...İlk görüşmenin heyecanıyla unutmuşum bazı şeyleri sormayı:)))Hadi çüsssss..

    YanıtlaSil
  4. Eveeet bakışlar aynı saf saf, Küçük Emrah bakışı var aynı Çınar gibi :) Maşallah inşallah yemek düzeni böyel gider. Biz genelde çabuk doyanlardanız.meyveyi hiç sorma hiç. Yani azıcık yiyip doyuyor ama arkasından meme geleceğini biliyor. Günde 3 kez emiyor Çınar da. 4-5 saatte 1 gece kalkarsa o zaman da 1 kez emziriyorum.ama bu 1 haftadır daha bilinçlendi ve ööle dudak tiryakisi şeklinde emiyor. acıktığından değil de arada canı sıkılınca 2 lık lık yapıp kaçıyor.
    öptüm Tuna'yı sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ya hülya yoğurdu nasıl yapıyorsun bi söylermsin. bu ay bizim oğlan kilo da yine kendini aştıda acaba yoğurtta fazlamı mama koyuyorum diye düşündüm.

    YanıtlaSil
  6. Ek gidalara basladiniz demek, kolay gelsiiiin.

    Yumurta sarisi icin henuz erken, burada 9 aydan once asla onermiyorlar.

    Mercimek de gaz yapabilir henuz 6 aylik yahu...ona da 8.-9. ayda baslamani oneririm. Sindirim sistemleri henuz cok gelismis olmuyor 6. ayda, mercimek oyle sindirimi kolay bir yiyecek degil, dikkatli olmakta yarar var. Biz bile mercimek yiyince tum hafta osuruklu oluyoruz.

    7. aydan itibaren tuzunu azalttiginiz kendi yemeklerinizin suyuna azicik ekmek batirarak tatmasini saglayabilirsin. Boylece sizinle ayni yemekleri yiyen bir evlat sahibi olursun ki ileride cok yararini gorursun. Ben 9. ayda yavastan karabiberli yemeklere de alistirmistim. 6. ve 7. aylarda zaten corbalarinin icine zeytinyagi ve sarimsak mutlaka koyuyordum alissin diye...7. ayda balik verdigimi hatirliyorum, firinda. Sanirim 7 ve 8. aylarda etli bamya veriyordum, pirincli kiymali yogurtlu kabak yemegi veriyordum. Zaten sanirim 8. aydan itibaren artik ayri yemek yapmamaya baslamistim, tuzunu ve baharatini azalttigim yemeklerimizin aynisini biizmle yer hale gelmisti ve ayni anda masada, ne once ne sonra...bu cok onemli, masada yemek yemeye alismasi icin. Yoksa kendi rahatiniz icin ona onceden yedirmeye falan kalkma, sonra cok cekersin...yemek, masada, anne ve baba ile ayni anda yenmeli. 13-14 ayliktan aonra cocuk masada ebeveynlerle ayni seyi yedigini gormek istiyor, taklit etme yasi oldugu icin. Ayri zamanda yedirirsen, ayri yemekler pisirirsen ileride miz miz, yemek secen, zor bir cocugun olur...sacini basini yolarsin...Zaten bak evde yemek secen bir baba varmis, o sana yetiyordur, sen de farkindasin zaten...
    Bir de yemekleri pisirip buzluga atmaktan cekinme, 4-5 cesit buzluk kabin olsun, cesit cvesit corbalar, pureler, yemekler yap yap, at buzluga...ne o gunluk, kim ugrascak...bir de tel suzgecmis...aman yarabbim, bu Turk doktorlarin tel suzgec, cam rende takintisini anlamis degilim...50 sene once hayat yavasti, insanlarin isi gucu yoktu, evde de sadece tel suzgec ve cam rende vardi zaten...fistik gibi gecir blenderdan yemekleri, at buzluga...yok marulu plastik bicakla kesmeler falan....safsatadan basla birsey degil, ay acır marulun vitaminleri sonra yazııııık...çıh çıh çıh.

    YanıtlaSil
  7. açalyacım aydınlatmışsın gene ortalığı.
    ben zaten o vakitten bu yana kahvaltıyı iptal ettim gibi bi şey zira tuna yemek yiyince emmiyor. sütüm azalınca "zıçarım ulan ek gıdaya" diye salladım yemek işini.
    mercimek gaz yapmış olabilir bilmiom deniyorum işte. benim menüde vardı sonuçta.soğan sarımsak bizde 1 yıl yasak ama ben her zamanki gibi bildiğimi okuyacam. birlikta yemek işinde haklısın biz yemek yerken mutlaka oturtuyorum yanımızda.eline de bi kaşık veriyorum ama birlikte yemeye geçmedik henüz. deniiciim. blendırı kullanıyorum ama yine de biraz pütrü bırakıyorum ki sonra öğürmesin

    YanıtlaSil
  8. Ah hülya dr nu değiştir demişsinde anacım nasıl yapacağım,kocam dr,abim dr, eltim dr, kayınpederim dr, Kenenin dr da samimi arkadaşımız ve antalyanın önde gelen çocuk dr larından. Tanıdık olunca bizim üstümüze fazla düşüyor eşimde dr olunca karışmak istemiyor arkadaş&meslektaşına. öyle olunca olan çocuğa oluyor. bende eski ilaç mümessiliyim ama ben sadece annelik kimliğimi kullanıyorum eşimde sadece babalık kimliğini kullandığı için terzi söküğünü dikemiyor muhabbetine dönüyor işler.
    Bu arada şu an yoğurdumuz mayalanma aşamasında inşallah güzel olur. senden cesaret alarak bende sütten yaptım. Aramızda kalsın herşey dr ların dediklerine kalsa...

    YanıtlaSil
  9. ek gıdaya ben de bi hevesle girdim ki allah allah...
    dr önce başlama dedi yok ben illa ki vericem dedim meyva suyuyla başladım sonra pütürlü meyva derken şimdi her öğün düzenli kahvaltısını, yoğurdunu, sebzesini ve muhallebisini hüpletiyor.
    olabildiğince pütürlü veriyorum..günde 4 - yada 5 posta emziriyorum (gece emzirmek falan yok bizde )
    açelyanın yorumunu okudumda; birlikte sofraya oturuyoruz evet ama ben mi yiyeyim ona mı yedireyim ben yediğimden bişi anlamıyorum ki....
    eline veriyorum kaşığını bu seferde bize bakıp cup cup yutkunuyo yüzümüze bakıp lokma sayıyo şimdi nasıl yapmalıyım ben ? dolayısıyla önce boracığımı doyuruyorum...önerin var mı şekerim?

    yahu allahım bide ben bu tracy hogg teyzeden daha iyi çocuk bakıyorum daha iyi uyutuyorum her iddaya varım. şöyle bakıyorum da benim düşünüpte mantıklı bulduğum herşeyi yapıyo.
    ve boracığım hiç zor değil
    anacım sen getir tunuşi bana yatır kaldır cap cup bak nasıl düzene sokuyorum...
    bide bu damak tadı işine çok güldüm:)))) ilk tadılan yiyecek ve parmak çocuğun damak tadı mı :))))) e tabi beyenmeye bilir beyenmezse biraz ara verip yine denetmek lazım..dimi ama ;)

    YanıtlaSil