13 Şubat 2009 Cuma

Sevdiğim bloglar ve Neydim ne oldum sobesi

Sobelendik gene bol bol. Birinci sobe "sevdiğim bloglar" olayı. Güldem, Yeliz ve Meltem sevdiğim bloglar sobesine dahil etmiş beni. Ben de onları seviyorum.
Bir de kendi top 3 listem var.

1- Pratik Anne. Daha hamileyken emzirmek üzerine gugıl'larken rastlamıştım pratik anneye. Sık kullanılanlara ekleyip tıkla allah okumuştum satır satır. Sonra zaten blog açma fikrine sıcak bakmaya başladım.
2-Açalya tabii ki.. Pratik anne'nin linklerinden gide gide bulduydum onu da. Geçmişe dönük yazılarını okuya okuya "tamam" dedim "açıyorum ulan ben de bi blog"3- Paçoz Nuri ve saz ekibi: Son keşfim. Kendileri kimliği gizli bir anne blogger. Çok eğlenceli yazıyor. Ama seyrek yazıyor. Daha çok yazsa hep okusam.

Diğer sobemizin ebesi sevgili Yasemin. Evlendikten ve çoluk çocuğa karıştıktan sonra ne hallere geldik diye karşılaştıralım demiş Yasemin.

Efenim bu bizim düğün fotomuz. Sene 2004. 4 yıldır sevgiliydik.
Damat bey afişe edilmekten zerre hazetmediğinden sisler ardından geliyor görüntüsü. Ama bebek suratlı, popçu Yalın'a benzeyen beyaz yüzlü bir erkek kendileri. Tuna'nın 35 sene sonraki hali gibi bişey. Çok benziyolar.
Gelinlikler içindeki de bendeniz. O sıralar 50 kg'yum. Kemiğim, kanım, iç organlarım dahil!!


Evlendikten sonra hamile kalana kadar hep 50-53 kg arası gittim geldim. Fazla kilo alma şansım yoktu zira selvi boylu(!) olduğumdan aldığım her gramı belli ediyordum. Bu yüzden hep dikkatli beslendim, eve koşu bandı aldım, haftanın 2-3 günü 1er saat yürüdüm, parkta yürüdüm, yüzmeye yazıldım vs..


Yukardaki fotoğraf ve aşağıdaki 2 fotoğraf, 2006'daki Çin seyahatimden. Ayakkabı ve çanta ithalatı yapan bir firmada çalışıyordum. 10 günlük seyahatte o kadar az yemek yiyebildim ki kurudum da geldim resmen Çin'den. Böyle bir koku yok. Restoranların önü, içi, dışı, sokaklar her yer kokuyor.. Normalde asla yemek seçmem, ayıp gelir hatta bana yemek seçmek. Ama yok yani, yemenin mümkünatı yoktu o yemekleri.


Ben gün gün zayıflarken ahan da bu aşağıdaki Çinli hatun bana "biraz fazla kilon var, zayıflasan iyi olur" dedi. Bir de beni Tayvanlılar'a benzetti. Densiz Çinli!!!


Derken hamile kaldıımm. 53 kg idim çift çizgiyi gördüğümde. Çok dikkatli beslendim, yürüdüm, spor yaptım hamileyken ama gene de 69 kg ile doğuma girdim.
Eve geldiğimde şok geçirdim ama, çünkü vere vere 4 kg vermiştim. E Tuna zaten 2600, gerisi de su. Hani herkes 7-8 kg birden veriyodu. Bünyemi yiyeyim yaa.
Posted by Picasa
Doğumdan sonra halim haraptı. Abim "teyze olmuşsun lan sen!" gibi sevgi dolu cümlelerle moral verdi. Hoş o laflar emzirmeye kararlı olan bana vız geldi tırıs gitti. Süt olsun diye yedikçe bırakın kilo vermeyi tartıda 66yı bile gördüm bi ara. Ne zaman ki annem gitti, ben kaldım Tuna'yla başbaşa; kilolar da yavaş yavaş gitmeye başladı.
Şu aralar 60-61 kg dolaylarındayım. Eski pantalonlarımdan birine giriyorum, birine daha girmeme milimetreler kaldı :)) Sanırım yaza kadar kalan 7-8 kiloyu da atar bu bünye.
Kilodan başka değişiklikler de var tabi bu bedende. İzmir'e geldiğimden beri ortama uyup pek kokoş olmuştum. Eşimin deyimiyle "şekoş".. Hamileliğim boyunca da süslüydüm. Makyajsız çıkmazdım sokağa. En azından bir göz kalemi ve dudak parlatıcısı sürerdim.
Şimdilerde saçım ve vücudum temizse yeter diyorum. Bazen makyaj yapıyorum dışarı çıkarken ama elimi gözüme sürüp rimeli akıtıyorum, Tuna'yı öpcem diye rujumu çarçabuk siliyorum falan. Fena geçmiş bizden yani.
Bizde durum budur. Sizde nasıl diye ben de sizi sobeleyeyim. Çok güzel düğün fotoları olduğunu bildiğim Rahşan, Güldem ve Elf..
Dökülün...

17 yorum:

  1. canım hiçbirşey olmamış sana fıstık gibisin maşallah.sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Bence Hülya iken Anne Hülya olmuş ;kadın olarak 1 basamak yukarıya çıkmışsınız .Emziren anne kilo verir diyenler yalan söylemişler.Bu arada o çinlide hakkaten densizmiş mis gibi Türk kadınına dencek şeymi bu yafu...

    YanıtlaSil
  3. o eski halimdeeeeennn eser yok şimdi!huaaahh!olsun hülyacım üzülme ben ilk oğlumdan sonra 80 kg dan 48 kiloya kadar düşmüştüm bu oğlumda çok az kg aldım ama şu an yine nerdeyse doğuma girdiğim kiloya varmak üzereyim!zira süt verecem diye şiştim de şiştim!! zira mı zira nedir??:))

    YanıtlaSil
  4. rezilliğim çıkacak ortaya yaaa:)

    YanıtlaSil
  5. Hülya,kendimi okudum yani o kadar.
    Eskiden kapatıcısız bakkala bile gitmeyen ben ömerden sonra neredeyse yatak kıyafeti sayılacak kadar özensiz işe gittim.Daha yeni yeni toparlanıyorum.
    Ama arada böle paspal paspal gezmek de hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  6. Aman o salak Çinliler ne anlar be kadından..Onlar öyle safinaz gibi salınadursunlar kadınız diye..Yerim ben onların kadınlıklarını oklava tipler..Sen her halinle güzelmişsin şekerim..Ama düğün fotoğrafın da pek afilli çıkmışsın canım...Tü tü tü maşallah;)

    YanıtlaSil
  7. Aman şu çinlinin arasına iki noktacık konduraydım kız...Çinlinin biri aratır da gogılda neyim rastlarsa suşi niyetine yer beni valla..Bak gene koymadım..

    YanıtlaSil
  8. Ulen Hülya, beni ne bulaştırdın oğlum bu işeee??? Lohusayım, emziriyorum... ayağına ye babam ye şiştik işte. Var mı ötesi berisi !!

    YanıtlaSil
  9. hahaa bu eski yeni hallere bakmak benim hep hoşuma gitmiştir. albümler açılır ''bak bak ben 49 kiloydum eskiden'' denir :)))))
    yaseminin resimlerine de bakmıştım afilli gelinliğinin uzun eteğini çıkartıp mini eteğiyle masaların üstünde göbek atması çok hoştu
    hülyacım sen de çok güzelsin gelinliğinle , pek değişmemişsin aslında,
    hala cillop gibisin yawyum

    YanıtlaSil
  10. ayy bu arada sevgilelr gününe oldum olası uyuz olurum ama bu yıl sevdim çünkü anladım ki oğlum benim asıl sevgilim olmuş
    onun için sizin de sevgilililer gününüzü kutlarım hüüüüüüüüüüüüüüülyaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  11. havalar nasil orada? oglani alip yuruyuse gidebilirsin aslinda. koy slingine pasayi, onunda hosuna gider diye dusunuyorum. :)
    eger hava sicakcaysa lutfen benim icin de gez, zira ben yine gunessizlikten D vitamini eksikligi yasamak uzereyim, hissediyorum. :)
    ayrica gayet iyi gidiyorsun bence. kolay mi ya 9 ay icinde birini buyutup sonra oyle hemencecik toparlanmak...
    opuyorum.

    YanıtlaSil
  12. güzel hatunsun hülyacım bence aynısın valla. ama bende daha 5 kilo var hazirana kadar 55 e düşmem lazım hamile kaldığım kilomdan önceki kiloma dönme hayalim var.
    bu arada o tayvanlı halt etmiş o da kürdan gibi anacım kadın dediğin azıcık kalçalı olmalı

    YanıtlaSil
  13. Sevgılı Hulya haksızlık etme kendıne dogumdan sonrada fıstık gıbısın sevgıler.

    YanıtlaSil
  14. arkadaşlar çok incesiniz çok teşekkür ederim.
    ayşecim
    hemen her gün yürüyorum da o yürüyüşler ya profiterolla son buluyor ya da kazandibiyle :))

    YanıtlaSil
  15. Doğum öncesi ve sonrası kilo durumlarınd aynıymışız şekerim. Çok moralim bozuluyor sorma. Hala ısrarla kendime yeni cicile ralmıyorum eskileri giyerim diye. Şu ara süt eskisi kadar gelmediği için eski gömleklerimin önünü kapatabiliyorum ama altlar ıh-ıh. Şimdilik pilates yapıyorum tvden en azından kendimi iyi hissediyorum. suçluluk duygusu yok. bir de tatlı abur cubur yeemsem o zaman vereceğim de olmuyor yaaaaa :((((
    ne yapmak lazım?

    YanıtlaSil
  16. selam Hülya öncelikle beni "paçoz nuri ve saz ekibi" le tanıştırdın saol:) Diğer taraftan bence gayet iyi görünüyorsun ve pek çinli halin de yok:)))
    PS:facebooktan buldum siteni çok da iyi olmuş çok keyif aldım yazılarından
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Kilo aldım kilo aldım diye ağlaşıyorsunuz ya hepiniz, fotoğrafları görmeden de biliyordum abarttığınızı valla! Hiçbişeyin yok be Hülya, o kadarcık da et tutmak normal olsa gerek, daha çocuk yaşına gelmeden paniklemesene hemen...
    Fıstık gibisin, o Çinli kıskanmıştır seni, memesiz ırk işte.

    YanıtlaSil