9 Şubat 2009 Pazartesi

Tuna is seven month-old :))

Çok hızlı geldi geçti bu ay. Daha dün başlamıştık ek gıdalara, bir aydır ham hum yiyomuşuz meğer.
Çok şeyin sığdığı bir ay geçirdik. Sil baştan değişen uykular, kaşığın, kıymanın, tahılın, yumurtanın, sebzenin dahil olduğu yeni bir beslenme sistemi, giderek artan bir farkındalık vs...
Altıncı ay çok yordu beni. Ayın sonlarına doğru pilim bitti. "Alo" dedim geldi annem gene sağolsun. Geldikten 3 gün sonra da 38 derece ateşle yattım. Hayır insan temizlik, ütü gibi işleri anasına yıkmak için biriktirir de hasta olmak için de mi anasını bekler? Valla beklemişim. Çok fena oldum. Terleyip yatamıyorum, Tuna geceleri coştu o ara. Sabaha kadar saat gibi her 2 saatte bir uyanmaya başladı. 12 saatlik gece uykusunda 5-6 kere uyanıyodu yani.. Tam terleyip uyuyacam Tuna uyanıyo, emmeden yalayıp kapatıyodu memeyi resmen. Hıyarağası sanki beni kontrol ediyo. Hayır ufacık evde nereye gideceksem?? Baktım olacak gibi değil Tuna'nın yatağını odasına, yani annemin kaldığı odaya attık. Odasını ayırdık yani anlayacağınız. Anneme verdim bir biberon süt, zıbardım gitti. Ama Tuna işte bu, alışmış,, gene zırt pırt uyandı birkaç gece. Ama sadece bir uyanması açlıktandı diğerleri alışkanlık uyanması. Annem o açlık uyanmasında sütü verince diğer uyanmalar da azaldı ve kayboldu. Meme olmayınca arayış da yok.. Sabaha kadar 2 kere uyanır oldu yine. Tıpkı eskisi gibi yani.. Sanırım Tuna'nın yatağını ayırmışken ayıracağım. Bebefonla uyanıp odasına gidip bir seferinde biberon diğerinde emzirmeye devam edeceğim. Yersen Tuna'cım....
Her yiğidin yoğurt yiyişi hesabı, bizim kendi kendine uyuyan Tuna da yalan oldu annem gelince. Şimdilerde yatağını sallayarak uyutuyoruz bizim adamı. Neyse zaten gece emzirmeye kalktığımız sürece yatır/kaldır'ın bi anlamı kalmıyor. Ha elini tutarak uyutmuşum ha memede ha sallayarak, ha hoplatarak...

- Yüze dokunmaya bayılıyorum, Serap'tı di mi sizin adınız tatlı bağyan. Dayımın zevcesi oluyorsunuz di mi ayrıyetten?
Gündüz uykularının arası da açıldı iyice. 2 saatte bir uyuklamak isteyen Tuna büyümüş artık. 3 saatte bir mızıklayıp "uyutun beni" hezeyanlarına kapılıyor, hoş gene uyuya uyuya 45 dk uyuyor ama olsun. Uykusunu alamadığında eskisi kadar agresif yapmıyor, yemeğini yememezlik etmiyor. Zaten uyku düzeni bilişsel düzeyiyle eşzamanlı ilerliyor sanırım ve şu aralar başlayan bir "seperation anxiety - ayrılık endişesi" dönemi yaşıyoruz. Zamanla değişecek her şey biliyorum, o yüzden koyverdim gitti.
Yazacak farklı farklı şeyler var, hepsi de ayrı telden. Maddeliyorum, buyrun burdan yakın:
- Bu anne sütü nasıl bi şeydir de ben ateşler içinde yanarken, burnum musluk gibi akarken Tuna'yı es geçer grip? Ben de mi arada sütümden içsem? İğreaaançsin Hülyaaaa
- Bugün 7.ay kontrolüne gittik. 8750 gr olmuş kocaman. Meyve ve muhallebi yediremiyorum. Takla atmam falan gerekiyor ya da yedircem diye. Akşam çorbası da pek vermiyorum-ki artık vermem gerekiyor. Neredeyse yarı yarıya verdiğim menüye rağmen 700 gr almış bir ayda. Gayet başarılı...
- Menüye bu ay haftada 1-2 kez olmak üzere balık ve tavuk da girdi. Sanayi tavuğundan ben de pek hazetmediğimden vermeyi pek düşünmüyorum. Doktor da "şart değil, tavuktansa balık verin" diye onadı beni.
- Dün akşam yediğimiz levrekten 30-40 gr kadar ayırmıştım. Bir enginar ve bir havucu buharda haşlayıp ezdim, balığı da ezip zeytinyağıyla karıştırdım süper bi öğlen çorbası oldu. Tuna balığa bayıldı resmen.
- Bu ay sebze çorbasına kereviz, balkabağı, yer elması, ıspanak, enginar ilave ettim. Soğanı bütün halde sokup piştikten sonra çıkardım. Bu aydan itibaren bizim çorbalarımızı (tuzsuz olmak koşuluyla) içebiliyor.
- 7.ay itibariyle kahvaltı bulamacına tuzu alınmış zeytin, ceviz ve tereyağı giriyor. Yumurta sarısı günaşırı verilecek. Bizim cüce bayılıyo yumurtaya, sanırım her gün yarım yumurta sarısı vereceğim.
- Evde muhallebi yemeyen herif, bugün doktor çıkışı gittiğimiz Özsüt'te neredeyse bir porsiyon kazandibini yutuyodu. "Tatsın bakalım bi" diye kaşığın ucuyla verdiğimiz kazandibinin gerisi için öyle çok bağırındı ki rezil olduk Alsancak ahalisine. Duyan da sanır ki çocuğu aç bırakıyoz. Bir kaşık daha, bir kaşık daha derken yarım porsiyon kazandibini şaşkın bakışlarımız eşliğinde yedi. Doktorlar 1 yaşına kadar şekere "ı-ıh" diyor biliyorum ama muhallebilerde de meyvede de şeker var. Meyve şekerini geçtim de muhallebide bildiğin rafine şeker var. Kaldı ki ben hiç pekmez koymuyorum sabah bulamacına. Bir de ben zaten çok işlenmiş gıda olmadığı sürece çocukların severek yediği her şeyi verme taraftarıyım. Yasakçı bir anne değilim yemek konusunda.
- Ben yemek yedirirken pek şebeklik, oyun vs yapmıyorum. En fazla "aferin"liyorum Tuna'yı. Ama bazen konuşmak bile aklıma gelmiyor. Kaşığı görünce açıyo zaten ağzını. Annemse görüldüğü üzre "aç aç aç" nidalarıyla yediriyor. Aşağıdaki video da beyefendinin kollarını iki yana açıp oturum yönetiyor edasıyla "mama yedirin lan bana" bakışları attığı bir öğlen öğününden. Tuna'yı 5.aydan bu yana mutfakta mama sandalyesinde oturttuğumdan mı yoksa zaten yemeyi sevdiğinden mi bilmem ama şu ana kadar yemek konusunda hiç üzmedi bizi güzel oğlum. Umarım böyle devam eder.
- Magissa'nın post bitirme cümlelerini kıskanıyorum.
- Bitti, dağılın
Posted by Picasa
video

19 yorum:

  1. bayıldım :)) bıraksan kaşığıda kemirecek :) hep böyle gitsin inşallah...

    YanıtlaSil
  2. Hülya,bayılıyorum bu oğlana:) hadi bize gelin ya...:)

    YanıtlaSil
  3. Masallah diyim :D Hep boyle gider insallah :))

    O son karedeki bakis nedir oyle yaa cok tatli :)

    YanıtlaSil
  4. aaa suna bak ya, sanki kaciriyoruz yemegi adamdan, kasigi yiycek sevimli sey...

    ya hulya, bu bebelere muhallebi veriyoruz ya, bu sekerden yapiliyor dimi? acaba boyle boyle kuzular sekere mi alisiyorlar? cok sekerli sebze fln vermeyin diyolar, alismasinlar diye, daha yesilli mesilli seyler verin diyolar.. yani diycegim su ki kasma muhallebi yedircem diye. zaten baska sey yiyo. gerci meyve yemesi iyi olurdu aliskanlik bakimindan, ama kucuk daha, nasil olsa alisir.

    (ben cocuk bebek buyuk insan hepusunun "healthy snacking" aliskanligini kazanmasi taraftariyim da- cips yiyceme meyve yiyeyim durumu yani...) :)

    cok opuyorum.

    YanıtlaSil
  5. hülyacım dağıldım :)

    tam lokum oldu bu tombiş.çok tatlı

    YanıtlaSil
  6. Çok şeker ve aynı zamanda iştahlı bir oğlun var Allah nazardan saklasın.

    YanıtlaSil
  7. Anam bu ne!!!
    Doğru sööle sen bu çocuğu aç mı bıraıosun gerçekten.Yoksa kameralara oynuo gibi geldi bana :)
    Öptk kocaman!!

    YanıtlaSil
  8. Hülyacım en dertli olduğum konuya parmak basmışsın bizimki gece beş altı kere uyanıyor ve maalesef emmeden de uyuyamıyor.. Bende bitiyorum doğal olarak. Gece emmesini kesmek istiyorum Şu aralar gece boyunca uyumak kitabını okuyorum bu kitaptada gece emmesini kesmeniz için gece başka birinin bakması lazım diyor sonuçta anneden süt kokusu alıyor .Ama bizde başka biri olmadığı için olan yine bana oluyor bir kısır döngüye girdik işe başlamama bir ay var ve mutlaka kesmem lazım acaba biberonla mı versem çare olurmu Şebnem

    YanıtlaSil
  9. ya o kaşığı kıt kıt kıt yapıyor ya minicik damağıyla yerim ben onu...iştahı kesilmesin hiç, annesini üzmesin tunacık.
    biz de uykularda problem yaşamaya başladık yatağında kendi başına sadece öğlen uyuyor akşam emmeden uyumaz oldu ve gece 2-3 kere kalkıyor en başa döndük.saldım çayıra valla kasmıcam nasıl istiosa öyle yaşasın veledd....:P

    YanıtlaSil
  10. ayşe
    aynı fikirdeyim. muhallebide ısrarlı değilim zaten.
    şebnemcim
    ben gece annem tarafından verilen biberonun faydasını gördüm açıkçası. ama mesela 3 gün 2şer defa uyanırken hoop birdenbire 2-3 saatte bir uyanıveriyo ansızın. annem gidince ben de biberon vermeyi deniicem bakalım.

    YanıtlaSil
  11. Ay o ne tatlı yeyişdir ya Rabbim...Kuş misali..Yerim onu..

    Ya yatır/kaldır işi yattı mı be Hülya...Pek bi heveslendiydim sen sonuç almaya başlayınca...Gerçi bizm de hastalık falan girdi iş çığırğndan çıktı ama yıkıldım şimdi sen böyle yazınca be güzelim..

    Nasıl olcak nasıl gircek bu uykular düzene...

    YanıtlaSil
  12. mummy
    y/k'da işler battı evet.. gece emzirdikçe eskiye döndü. yani kafasına göre bazen 2 bazen 7 kez uyanmaya başladı. memeyi görür görmez uyudu tabi ama eskisi gibi işte. 2 gece emzirmemek için savaş verdim ama ben bitap düştüm. feci bi yorgunluk hali... şimdi gece bir kez biberon bir kez memeyle idare ediyoruz. işin içine biberon da girince daha az uyanmaya başladı. düzene ne zaman mı girecek? valla bilmiom? 3 yaşında hala uyumayı beceremeyen çocuk görmedim ben. illa öğrenecekler..şaka şaka.. 1 yaşından sonra sanırım daha düzene girecektir. biraz da emzirmeyi ne kadar sürdüreceğinle alakalı sanırım. 1 yaşından sonraya sarkacaksa zor uyur bunlar..

    YanıtlaSil
  13. Eskiler ne demiş yemiyen çocuktan kork demişler. Yesin tunacım yesinde büyüsün.Peşinde oğlum şunu ye diye dolaşmaktansa herşeyi hapur hupur yemeleri daha güzel.
    Olmayan dişleriyle ezmeye çalışmalarınada bayılıyorum.
    Bu rada sana da çok geçmiş olsun bir an evvel toparlanman dileğimle

    YanıtlaSil
  14. mim! mim! mim! benim bloğa bir uğramayı unutma:)

    YanıtlaSil
  15. Ödülledirildin canım...bana bi uğra bakalım:)

    YanıtlaSil
  16. ne güzel ham hamlıyo aç aç aç deyince heheheee
    bayılıyorum ben tunişime, zaten hep derim ya borayla çok benzer yönleri var diye,
    benim oğulcuğumda böyle çok güzel yiyor löp löp yutuyor maşallah hepsine...
    o görüntünün en soundaki bakış ne yaaaa koptum :))))))

    valla uyku konusunda hiiiiiiiiiiiiiiiiç sıkıntım olmadığı için biraz üzgün bir ifadeyle okudum gece uyanmalarınızı. ben borayı yataktan yatağa taşırken hadi arada emzirim diyorum gözünü açamıyo mesela.. şaka gibi ya bu anlamda çok zıt.
    saatlerini o kadar iyi biliyo ki benim sıpa yatağa koyuyorum emzik nerde diye bakınırken uyumuş oluyo.
    yapı meselesi sanırım valla özel bişi yapmıyorum.
    sen yinede yatır kaldırı bırakma hülyacım devam et.


    hülyacım bu arada çoooook büyük geçmiş olsun bir an evvel iyileş canım benim

    YanıtlaSil
  17. merhaba hülya blogunu yeni keşfediyorum biz de izmirdeyiz..
    y/k ı ben de tecrübe ettim beceremedim diyorum herşey duman oldu..
    tuna çok tatlı maşallah ona..sevgiler

    YanıtlaSil
  18. merhaba
    ben bloğunuzu yeni kesfettim. istanbulda yasıyorum benim cnm oğlum demir tatlı tuna dan 1 ay küçük. biz ek besine yeni basladık.ilk uyku problemleriyle ilgili araştırma yaparken buldum sizi,sanırım tracy hogg sizede yaramadı....simdi uyku problemi dısında ek besinlere alıştırma derdi basladı. ilk zamanlar kusma oldumu tunada acaba? demir yiyor ama en gec bir saat sonra çıkarıyor..
    neyse ben benimle aynı durumda olan anneri görünce delirip sürekli konuşmak dertlesmek istiyorum..
    saygılar...

    YanıtlaSil
  19. edaselam hoşgeldin
    kusma pek olmadı bizde. fazla yediği zaman azıcık çıkarıyor ama öyle kusma sayılacak bi durum yok.

    YanıtlaSil