19 Mart 2009 Perşembe

One Minute


Selam, ben Tuna.
Bu blogun varoluş nedeni…
Annemin kafa bin beşyüz, memleketin durumuna, seçime, krize, ona buna sardı kafayı. İşi de çok. Yazmaya yazmaya iştahı kapandı resmen. Ben de “yetti gari, benden haber bekler nice blog okuru” diyerek geçtim klavyenin başına.

Hafta sonu Antalya’dan dedem geldi. Sabahın köründe karşımda görür görmez alt dudağımı büzmek suretiyle ağladım biraz. Yabancı gibi geldi ama değilmiş. Bana Antalya’dan acayip meyveler getirmiş, belki severim diye. Sevmedim hiçbirini. Annem yedirdi ben kustum. Yav sevmiyorum işte meyveyi zorla mı kardeşim? Verin kıymalı tarhanayı bak nasıl yutuyorum.


Babam sağ olsun arabayı bize bıraktı dedemle ve annemle gezelim diye. Biz de öyle yaptık. Geze geze bi hal olduk.


Bugünlerde çok hareketlendim ve yaramazlaştım. Annem yemek yedirirken ağzımı denk getirmek için bir hayli uğraşıyor. Ellerim ayaklarım hep hareket halinde. Masa örtüsüne taktım kafayı. Çekiyorum geliyor. Biraz daha çekersem masada ne var ne yok inecek aşağı. Üzerinde çalışıyorum:))

Annemi, memeye yüz vermeyerek, üzüyorum bir de. Karnım doyunca emmekle uğraşmak istemiyorum. Bi damla süt için çek Allah çek, hiiç uğraşamam valla. Aç karnına da doyurmuyo ki kardeşim süt, haliyle açken de içmiyorum. Gece uyandıkça bir iki kere emiyorum, o da hatun kişi üzülmesin diye.. Annem elde pompayla takılıyo tüm gün. E benim emiş gücümün yanımda pompa ne ki? Azalttık kadıncağızın sütünü. Geçen gün dışarıdaydık saatlerce, annem emeyim diye uzun bir süre aç bıraktı. Ben gene de hayvanlık ettim emmedim. Acıkmıştım çok oysa ki. Eve gelince koca kase çorbayı büyük bir iştahla yuttum. Annem ve dedem şok oldu. Bu anı hemen kaydettiler Japon turistler gibi.

Bir ara geceleri 15 dakikada bir uyanarak sarhoş ettim annemi. Böyle ağzımın içinde yangın var sanki, anlamadım gitti. Evde sürekli “dişi ağrıyo, diş çıkaracak” gibi yorumlar yapılıyo benim için. Ne zaman çıkacaksa çıksın artık vallaha sıkıldım be hoca! Elimi sokuyorum ağzıma ısır babam ısır. Acıyo be çok.. İştah miştah da kalmadı zaten...
Calpol diye bi şurup veriyodu normalde bu Hülya denen insan, ama bu kez o bile kesmedi acımı. İbufen diye, fasikül fasikül yan etkileri olan bi ilaçtan, korka korka, yarım ölçek verdi de rahatladım. Uyudum sabaha kadar. Aha annem geldi ilaçlarla ilgili detaylı bilgi verir kesin.

Arkadaşlar Calpol’de parasetamol var ve etkisi 3 saat sonra bitiyor. İbufen ise ağır ateş, çok acılı diş sancısı vs gibi daha elzem durumlarda kullanılıyor.. İbufen 7 kg ve üzeri bebeklere verilen ağır bi ilaç olduğundan 8 saatte bir veriliyor. Dilerseniz iki ilacı dönüşümlü olarak kullanabilirsiniz. İki ilaç arası en az 2 saat olmak koşuluyla tabi.


Ukala yaaa bu kadın. Neyse ben devam edeyim.
Videoyu izlediyseniz fark etmişsinizdir. Avuç içlerimi böyle pat pat vurmaya bayılıyom. Bazen birilerinin kucağındayken de omuzlarına, kollarına vuruyom. Bizimkiler pek gülüyolar buna. Hatta bana “moderatör Tuna, one minute” diyorlar. Geçenlerde tv’de badem bıyıklı bi amca gördüydüm, o diyodu böyle bi şey. O amca hep tuhaf tuhaf şeyler söylüyo zaten, hatta bazen ağzından çıkanı kulağı duymuyo. Annem pek kızgın bu aralar o amcaya da ötekilere de.

Bu aralar çok irileştim. Babam bile beni kucağında uzun süre tutamıyor. Dedemle bana yeni ciciler almaya gittik. Daha 1,5 ay önce Mothercare’den -yanlışlıkla- alıp büyük iade ettiğimiz tulumları geri aldık. Gitmişken bir de bana böyle kollarımı falan komple kapatan şu önlüklerden aldık. Çok pis yemek yiyomuşum, annem öyle dedi. Bu önlüklerle de sünnetçiye benziyorum arkadaş. Maymun ettiniz beni gene.

Çok büyüdüm çook. Çok şeyi anlıyorum artık. Hele sevildiğimi anladığım an kıkırdamaktan helak oluyorum. AVM’lerdeki tüm kızları dikizleyip erkek hayranlarıma pas vermiyorum. Kızlar da hemen bıcır bıcır konuşarak düşüyolar tuzağıma. Annem benim için “geleceğin Nuri Alço’su” diyo. Kim ki o??
Geçen Mina bacımın alışveriş arabasındaki fotografını gören annem, korkusunu yendi ve beni de bindirdi o arabalara. Yav bunca zaman ne diye beni pusette taşıdınız? Ne güzelmiş buradan bakmak etrafa. Hoş ben kafayı tekerleğe taktığımdan hep kafam yerde gezdim ama olsun. Bakış açısı geliştiriyorum

Bir de annem İzmirli blog hatunlarıyla buluştu gene. Güldem teyze yazmış detaylı fotoları da atmış. Annem çok seviyo o teyzeyi, ben de tabi :))


video

19 yorum:

  1. Ay çok güldüm okurken, sizi manyaklar sizi!!! O el vurma hareketini aynen Mina da yapıyo, yetmiyo ayakları da vuruyo eğer parke zemin üzerinde falansa. Ellerin vururken acıtacak diye ödüm kopuyo ama hatun kişi hiççç umru diil. Tuna harbi bal gibi bişey olmuş. En kısa zamanda görmeli ve yemeliyim. Ulan yazacaklarımı unuttum be, beni msn'den aynı anda taciz edip duruyon. Off, iyi be! Ordan bari söylim söyleyeceğimi. Hadi öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Nasıl güzel bişeysin sen ya, ısır ısır ye :)
    Bu arada bayılıyorum tarzınıza, gene süper yazmışsınız bayıldım :)

    YanıtlaSil
  3. hülya şahsına münhaaasır bir kadın olduğunu bir kez daha gösterdin ya :)

    bayıldım ...bu halimle beni o kadar güldürdün ki allah yüzünüzü hep güldürsün

    tuna tam lokummm olmuş

    YanıtlaSil
  4. Yaaaa soğuma bak blogdan falan ben okumak istiyorum seni daha çok görmek istiyorum Tunişi..Daha sık yaz tamam mı??Lüfteeeennn..

    Öpüyorum o kuş ağızlı yakışıklıyı...

    YanıtlaSil
  5. Dur bi nefes alsin lokma aralarinda cocuk beee! fidyoyu tekrar seyret gorceksin sen de. Saydim, saniyenin ucte biri araliklarla kaşık sokuyosun cocugun agzina! tamam istahli mistahli, istiyor da, yeme aliskanliklari kucuk yaslarda ediniliyor...kendini koysana Tuna`nin yerine, birini yutmadan oburu anaaaa! Sonra da buyuyunce `yavas cigne ollum, tikanacaksin, genzine kaccak!` `oglum, pazartesi birlikte diyete baslayalim mi?` gibi muhabbetler gecer aranizda ki, ı ıh!

    Dedeniz de gelmis, gozunuz aydin, dedenin kucaginda pek guzel guluyor Tuna.

    YanıtlaSil
  6. ay maşallah ne güzel yiyor, biz artık sadece anne sütüne talim ediyoruz o da pompa destekli:))
    ben calpolü sadece ateşi çıkınca veriyorum, o da toplamda iki defa falan, diş ağrısı için de yeni yeni fitil veriyorum, ancak rahatlıyor yavrucak.

    YanıtlaSil
  7. Cok tatli ve hareketli , cin gibi masallahhhh.

    Canim benim o tv'deki biyikli amca varya hani , sen ve senin gibiler buyudugu zaman o amca vb'leri tarih olacak ..Koklerini kaziycaksiniz :)

    Bu arada bende alisveris arabasinda resmini cektim , okadar sevdi ki inmek istemedi.Durdugumuzda da sinirlenip bacak salliyor - YANDIK :)

    YanıtlaSil
  8. çok şekersin sen tuna, keyfimi yerine getirdin valla, öpüyorum ikinizi de.

    YanıtlaSil
  9. aaa unutmadan,
    tunanın doktoru kim? nerededir acaba? alsancakta mı? memnun musunuz kendilerinden?

    YanıtlaSil
  10. Ha bir de, saclarin ne guzelmis senin oyle!

    YanıtlaSil
  11. of o etleri sık sık dur, hiç de kaşığa süte dudak büzen bi hali yok maşallah:)bu kızlara gülücük abilere amcalara ağlama durumları bizde de var.çapkınlık genlerinde bunların:)

    YanıtlaSil
  12. "Hadi hadi boş durmayın yedirin beni, işiniz ne" der gibi :) çok çok tatlı olmuş maşallah...

    YanıtlaSil
  13. Kaşık Ufak geliyor ya Normal kaşıklarla versenize ne o kuş mu besliyoosunuz adam gib i bişiler gitsin ağzına bebişin Bu iştahlıya maşallh:)

    YanıtlaSil
  14. annemden daha iyi yazıyorum di mi? yorumlara da el atayım o zaman. çok merci iltfatlarınıza.
    açalya teyzecim
    her zaman böyle yemiyorum elbette. zaten deli fişek gibi yediğim için kamera "motor" dedi.. annem olcak kadın beni uzun süre aç bıraktığı için atlıyorum kaşığa. yoksa tepemdeki prizle, peteğin üzerindeki ıvır zıvırla oynaya oynaya yiyorum normalde. saç derken? benim saçlar di mi? zira anneminkiler pek ince ve cılızdır.
    zeynep teyze
    beril yine bol bol emmeye başladı demek. emsin emsin.. rapunzel fıstık o..
    yeliz teyze
    doktorumun adını yazdı annem emailine ordan bakıvee gari :)

    YanıtlaSil
  15. :) Annenin saçı yavrucuuum. Söyle ona pek güzel toplamış saçını.

    YanıtlaSil
  16. maşallah miniğe süpervallahi

    YanıtlaSil
  17. Oy oyy oyyy ...Var mı böyle tatlı bebek ya .Her yanını ısırasım geliyor benim Tuniş'i görünce .Allah nazardan saklasın. Koca delikalı annesi el de çırpıcak güzel teyzelere gülücükde atacak artık ...Eee sen başını düşün artık:)

    YanıtlaSil
  18. Tuna ne zaman 8,5 aylik oldu ki?? Hay Allahim hizina yetisemiyoruz bu bebelerin. Gitgide sirinlesiyor Tunis.
    Süt konusunda bazi bebekler ek gidayla tembellesiyorlarmis. Üzme kendini, bu kadar zaman emzirdin, bundan sonra ne alsa kardir ama almadigi da zarar vermez artik. Meyve yemiyorsa sebze karistirabilirsin yemeklerine. Ayni sey. Ya da meyveleri sikip suyunu verebilirsin. Bizimki tam tersi, sebze yemez ama meyve sever. Ikisinden birinde alacak vitaminini.
    Bundan sonra biz ögrenecegiz sizden bir sonraki asamalari. Unutuyor insan minik bir bebekle ugrasmasini:))

    YanıtlaSil
  19. merhaba adaşız, İzmir'deyiz , çok tatlısın totonu kaldıramadan emeklenen harika hemen takibe aldık sizi

    YanıtlaSil