21 Nisan 2009 Salı

Kendi kendine yemek yemek

Açıkçası artık büyük bi çocuk sınıfına giren veletlerin, hala tv karşısında anası tarafından ağzına yemek tıkılmasına deli oluyorum. Düşünün anaokulu çağına gelmiş bir çocuk, hala hipnotize olmuş gibi TV'ye bakıyor, annesi yandan kaşıkla ağzına yemekleri "tıkıyor". Tanıdık geldi di mi?

Ben 6.aydan beri Tuna'nın eline kemirecek bir şeyler veriyorum ve pek sevdik bu elle yeme işini. Havuçtu, soğandı derken yeni favorimiz salatalık. Dolaptan yeni çıkmış, soğuk ve çıtır çıtır olsun mümkünse.

video
Anneler genelde çekinir çocukların eline bir şeyler vermekten. Aslında kuruyemiş, küçük oyuncak parçaları gibi sert cisimleri saymazsak bundan o kadar da korkmaya gerek yok. Kolay kolay boğulmuyor çocuklar :)
Tabi her çocuk farklı ve sizin çocuğunuzun büyük parçalara nasıl tepki verdiğini anlamak için -diğer konularda olduğu gibi- çok iyi gözlem yapmanız gerek. Şöyle ki;
Ben yaklaşık 7.aydan bu yana ne blendır ne süzgü kullanıyorum. Yaptığım püreleri sadece çatalın tersiyle eziyorum. Haliyle içinde irice parçalar kalıyor. Serçe parmağımdan biraz daha büyük parçalardan sözediyorum. İlk zamanlar benim Topitop Tuna, bu büyük parçaları "bırrrttt" efekti eşliğinde çıkarıyordu. Kaşıktaki püre yutuluyor, koca parçalar aynen dışarı yani.. Adamın ağzında küçük küçük işçiler çalışıyor da parçaları büyüklüğüne göre ayırıyor sanki. (Bir aydır o büyük parçaları da -aslında var olmayan-azılarına götürüp çiğneyerek yutuyor. )
Baktım büyük parçalar boğazına takılmıyor ben de mama sandalyesinin tepsisini yeni deneyimler için eşsiz bir saha olarak kullanmaya karar verdim. Tepsiye bir parça yiyecek koyuyorum ve Tontiloş'un tepkilerine bakıyorum.
Havuç ve soğandan bıkmış olacak ki salatalığa bayılıyor. Isırıp ısırıp büyük parçaları "bırrtt"latıyor, daha ufaklarını minik öksürükler eşliğinde yutuyor.

20 yorum:

  1. bende arslanın ellerine kaşığı verip daha 8 atylıktan itibaren masada üçüncü sandalyeyi koymaya başladım çocukların gelişimi ve kendine güveniaçosından bile çok önemli diye düşünüyorum senin tmbikte süper vallahi:)

    YanıtlaSil
  2. ben 5 yaşında hala annesi tarafından ağzına kaşık sokulan çocuk bile gördüm. sebep? döküyor. ortalık batıyor.

    mesela senin sebebin de eline alıp, atıyor olabilir eğer istersen :P
    tadına bakıp ne güzel fındırıyor kenardan kenardan:P

    YanıtlaSil
  3. zeynep
    eline bir kaşık yoğurt vermişliğim bile var.istediği kadar döküp saçabilir. aynen dediğin gibi o atıyor ben alıp geri veriyorum. yerler, üstü başı, bazen duvarlar :)) kirleniyor. olsun...
    çok sevdiğim bir reklam sloganı var: kirlenmeden öğrenemezsin.

    YanıtlaSil
  4. blenderdan ben de pek hoşlanmıyorum alışssın diey hep topaklı verdim.sadece sevmediği yiyecekleri blenderdan geçirdim ki yesin diye. şimdi ayna karşısında kendi kendine yeme çalışıyoruz ama çok sevmiyor :(
    sen bu videoların altına bir de nazarlık koy kuzucum. oraya gelip ısırasın çok söööliiim çok tatlı

    YanıtlaSil
  5. hahaha, cok seker bu adam ya... bir saga bi sola atiyor zerzevati... komik sey... masallah... salataligi yeme stilini bayildim.

    YanıtlaSil
  6. hülyacım blendır olayına girmemek ilerde ağız tadı açısından da son derece faydalı diye duymuştum. Çocuk herşeyin tadını ayrı ayrı biliyor. bu oğlana da maşallah diyorum, nazarım değmesin

    YanıtlaSil
  7. cidden aynı şeyden bahsetmişiz.ironi oldu aramızda.seninki elle gayet kibar takılırken benimki kaşıkla sıvadı kendini:))yanlış işler peşindeyiz tam tersini yapalım bir dahaki sefere:)

    YanıtlaSil
  8. salataligi sevdigi belli, digerlerini sıpıttı :)

    YanıtlaSil
  9. Çok doğru yapmışsın Hülya. Nasıl başlarsa öyle gidiyor beslenme alışkanlığı. Kaşıklamaya da başlayabilir yakında. Önce burnuna gözüne, sonra bir bakmışsın ağzına sokuyor kaşığı:) Sandığımızdan çok daha becerikli bu cüceler.
    Keyfe bak adamın:))

    YanıtlaSil
  10. doğru yoldasın hülyacım.valla benim büyük oğlan malesef hala o hipnoz beslenme şekliyle hayatını idame ettiriyor.ama küçük oğluma herşeyi veriyorum,pütürlü yemeye aıştırıyorum.
    bu arada sizin şu mufağın köşesi,o kadar tanıdık hale geldi ki sanki bizim evin bi köşesi oldu.
    gözüme şöle bi görüntü geldi'aradan yıllar geçmiş,tunanın sakalı,bıyığı çıkmış hala o mama sandalyesinde yemek yiyor'huahahahaaa!!!

    YanıtlaSil
  11. paçozcum haklısın ben de sıkıldım hep aynı mekan
    dur ben değiştireyim herifin yerini. yaz geldi artık balkona atayım sandalyeyi. tedbil-i mekanda ferahlık varmış zati..

    YanıtlaSil
  12. hahahaha bayıldım ben bu tunaya...soğanı atma işi beni kopardı:)))canım benim maşallah maşallah maşallah..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba maşallah pek tatlı tontiş.Allah anzarlardan korusun.Ağzının tadını da biliyor hani.Çok ttalı oluyolar bu aylarda keyfini çıkarın.O köşe bana da çok tanıdık geldik.

    YanıtlaSil
  14. yaaa bu tuna nasil bir tunaaa ısırılası tunaaa :)
    pek bir keyifle adam tek tek deneyip fiydiriyor iste, sahane :)
    opuyorum onu cok..
    cok tatli masallah bayılıyoruz ailecek.

    YanıtlaSil
  15. Bencede çok haklısın Hülya .Bende ortalık batsada onun döküp saçmasına izin veriyorum ve sadece patates havuç yada kabak gibi kendi parçalanmayacak sebzeleri tel süzgeçten geçiriyorum .eğer onlarıda üşenmeyip rendelemişsem öylece veriyorum yiyor. Şehriye ,pilav ,..vb gıdaları ise kendi yututor artık. O yemek yerken karşısına geçip seninde yemen yada çiğnemen çok önemli.Ben bu arada Tuniş'in yemesine resmen hayranım.Nazar değmesin ,maşallah

    YanıtlaSil
  16. Aklıma Oliver'ın 18 aylık yeğeninin önüne konan tabağı bildiğin kaşık-çatalla son damlasına kadar yutması geldi. Üstelik de aylardır böyle kendi kendine yiyor demişlerdi. Biz de eline verdiğimiz havucu ağzına götürebildi diye seviniyoruz hakaten. Kayınvalidem son geldiğinde Mina 8 aylık bile değildi ama eline kaşığı verip çorbasını kendi içsin diye uğraşıyordu, ben sabırsız tabi, ver şu kaşığı ya akşama kadar bunu mu beklicez diye olaya müdahale etmiştim. Ama biz de en azından Mina'yı bizimle masaya oturtup ne yiyorsak önüne bir parça koyuyoruz, o da ağzına sokuyor işine geliyorsa kemiriyor, çiğniyor vs. Tavuk yiyorsak tavuk kemiği, köfteyse bi parça köfte, balıksa didiklenmiş balıklar... kafasına, saçına değe değe, mıncıklaya mıncıklaya takılıyo arkadaş.

    YanıtlaSil
  17. Kesinlikle e katiliyorum.
    Ilyas Ilk basladiginda minik parcalari(Cheerios gibi ) agzina goturene kadar bir dakika geciyordu nerdeyse , sabredemeyip vermek istiyordum ama simdi gayet hizlandi.Bayiliyor kendi yemeye
    Ama cok korkan aileler acele etmesinler bence , ondada yanlis birsey yok Nasilsa ogrenecekler Kimileri bir yasindan itibaren veriyor.Annemde benim cok evhamli bu konuda , biz bu mini pufflari verdigimizde , bakamiyordu ! :))

    YanıtlaSil
  18. ya bayılıyorum ben bu tunaya nasılda kenardan fıydırıyoooo.çok tatluuuuuuuuuuu

    YanıtlaSil
  19. Blog Ödülleri 2009, Windows Live Spaces alanında en iyisi olduğumu düşünüyor, değerli oyunuzu bekliyorum, işte oy vermek için link:

    http://2009.blogodulleri.com/blog/leothemaster-spaces

    YanıtlaSil
  20. Aferin Tunaya.Benimkide yaramazlık yapmaktan yemek yiyemeyenlerden..

    YanıtlaSil