22 Mayıs 2009 Cuma

Bi düz, bi ters, bi ders

Bu aralar bizde malzeme çok. Bir güne iki post sıkıştırıvereyim dedim:))(Önce bu postu görenler, huuuu. Aşağıda bi tane daha var)
video
Çocuk sahibi olmanın bence en heyecan verici yanı, katettikleri gelişmelere an be an tanıklık edebilmek. Bir gün önce yapamadıklarını, bugün becerdiklerini gözlemek, hayatı onlarla birlikte yeniden keşfetmek, ilerlemenin ne kadar ağır adımlarla ama bir yandan da göz açıp kapayıncaya kadar hızlı gerçekleştiğini farketmek...
Paketini açtığımızdan beri bu oyuncağa karşı tuhaf bir ilgisi var. Ne yapacağını anlamadı önceleri. Ben teker teker gösterdim, benden sonra halkaları üst üste, iç içe koymaya çalıştı ama tek başına yapamadı. Uzun zamandır halkalarla cebelleşirken, şimdilerde biraz destekle doğru sırayı buldu. Desteksiz olarak da büyükten küçüğe doğru sadece 3 halkayı yerleştirebiliyor.. Şimdilik...
video

24 yorum:

  1. merhaba hulya hanim;samimi ev sahipliginiz icin tesekkur edememistim kismet buguneymis oglum tunadan on gun buyuk ayni oyuncakla malum sirada dizmeyi ogretmeye calisiyorum o bu isi benim dizdigim halkalari tek tek bozma olarak algiladi galiba,ben dizer dizmez artik odanin ne tarafinda olursa olsun gelip tek tek atiyor halkalari;tunanin guzelce dizisini gorunce benimki yapmis gibi sevindim valla;dis icin kolay gelsin.HALIME

    YanıtlaSil
  2. bu oyuncağın markası ve adı ne? Çok hoşuma gitti, bizim bıdık tabaklarla oynamayı pek seviyor, biraz büyüsün buna transfer olabiliriz:))Tunacık da çok yetenekli ve şeker, maşallah ona:)

    YanıtlaSil
  3. halime hanım
    hoşgeldiniz. zamanla öğreniyorlarç hem de hiç beklenmedik bir anda "anne baak" dercesine..
    yeşim
    oyuncak, tomy neşeli halkalar.

    YanıtlaSil
  4. hülyaa kıyamam kuzuya :) nedir yahu o turuncudan çektiği oğlanın

    ne kadar efendi çocuk bu arada ..annesi ne derse onu yapıyor :)

    YanıtlaSil
  5. Hülya, çok ciddi söylüyorum Tuna süperrr!!! Ya kızım hepsini nasıl dizdi öyle, Mina'ya versem alıp fırlatır yeminle bak. Adam olacak çocuk belli oldu, ahanda buraya yazıyorum, herkes şahit!

    YanıtlaSil
  6. Bana da aldırtacan bu oyuncaktan bak şimdi:)

    YanıtlaSil
  7. harika bir konsantrasyonu var bu oğlanın. sabırlı anneye de bravo tabii...

    YanıtlaSil
  8. 'sevgili' :))) süpersin yine.
    bendeki bildiğin koca valla.
    bizim velet de sıpıtıp atıyor bunları, varsa yoksa insanlarla takılsın. oyuncak denen şeyden nefret ediyor bile olabilir :)

    YanıtlaSil
  9. Ağzım açık izledim walla.tuniş mükemmelsin sen yaa,Allah aklınla yaşatsın seni,şimdi herkes bu oyuncaktan alacak ben söyleyeyim sana,ben de bugün İst.e geçiyorum zaten yarın bende de olacak:)

    YanıtlaSil
  10. agzim kulaklarimda izledim, o mavi hep de dusermis kardesim! bi de bitirince ellerini kollarini silkeliyor ya hahahaha kahkahayi patlattim! Dante`de izledi, `annem bebek koy` deyip video uzerine yorumunu yapti :)))

    Tuna koca gotlu falan da, var ya kizim onda en az gotu kadar kocaman bi beyin var! aferin ogluma!

    YanıtlaSil
  11. masallah zeki cocuk tunis, ayila bayila izledim videoyu, kocis kisisiyle takipteyiz ya biz tunisi :) bayildi bu oyuncaga, tiz elden yarin alina diye emir buyurdu :P

    YanıtlaSil
  12. Hülya ben videolari degil ,videoda görünen sort corap arasi o tombis bacaklarda kaldim resmen .Bayiliyorum bu cocuga.Ne ciddi yapiyor isini.masallah...

    YanıtlaSil
  13. maşallah tunaya..erkek çocukları bu kule yapma yıkma işlerine acayip meraklı oluyorlar. oğlum 9 aylıkken kulelleri devirecem diye emeklemeyi öğrenmişti:)
    ayrıca şapka ve gözlüğe bittim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. ohaaa dedim Masallah !!!! Nasil yani yaa
    Ayni oyuncaktan bizdede var ve dis kasimaya yariyor !!!

    Bu var ya , bunu her bebe yapamaz yani - haberin olsun

    YanıtlaSil
  15. kucuk herif posta atiyor , sinir yapiyor birde :))
    Bizdede basladi ne yapicaz bilmiyorum.Iste bu yuzden bebek isaret dili ogretmeye niyetlendim o kadar ama cok basarili olamadim Konusamamanin siniride var ustlerinde
    heriff bu herifff

    YanıtlaSil
  16. yok bizde bi anormallik var YADA TUNA FECİ YETENEKLİ. KISKANDIK GİTTİK ALDIK ŞU HALKALARIN TAHTA OLANLARINDAN BİDE 30 TL PARA VERDİK YÜZÜNE BAKAN YOK SADECE ONA DEĞİL BAŞKA HİÇBİROYUNCAĞA BAKMIYORUZ BELİK BAZAEN ARASIRATOPLA OYNUYORUZ
    AFERİN TUNAYA

    YanıtlaSil
  17. arkadaşlar Tuna adına teşekkür edeyim, çok sağolun çok güzel şeyler söylemişsiniz
    şöyle ortaya karışık cevaplar vereyim
    öncelikle Tuna sanırım çok hareketli ve yaramaz bi çocuk olmadığı için sabırla yerde oyuncaklarıyoa takılabiliyor. ben de ona hep keşfe, hedefe, sebep-sonuç ilişkisine açık oyuncaklar almaya çalışıyorum ya da o zaten bunlara özellikle ilgi gösteriyor. emin değilim.
    yeliz, yasemin, huysuz sizinkiler için oyuncaklara meraklı değil demişsiniz. bazı çocuklar ortalığı karıştırmayı, evde dolanmayı ya da başka şeyleri daha eğlenceli buluyor. erkenden yürümeye, emeklemeye başlayan çocuklar için oyuncaklar sıkıcıdır.
    bir de bu oyuncağı aldığım gün takır takır dizmeye başlamadı tuna. önce kendi uğraştı. beceremedi delirdi birkaç kez. gösterdim nasıl yapacağını, tekrar tekrar denedi olmadı vs. en sonunda ben destek verince doğru sırada yerleştirebildik. yani "eve aldım oyuncağı al oyna çocuğum" gibi bir durum olmadı.

    bu bence zekaya işaret bir durum değil. 10,5 aylık bir çocuğun önde ya da geride olduğunu düşünüp kendimi olumlu ya da olumusz doldurma hatasına düşmeyeceğim. sadece sabırlı ve konsantrasyonu güçlü olduğunu söyleyebilirim - ki o da genel bşir karakter yapısı haline gelir mi gelmez mi önümüzdeki yıllarda belli olur.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. :) hülyacım, biz de önüne koyup al oyna demiyoruz elbet ama hakkaten her bebek farklı, aynı bizler gibi... dediğin gibi, zeka konusunda bunların bir kıstas olabileceğini sanmıyorum ben de. gözlerdeki ışıltıdır aslolan :)

    YanıtlaSil
  19. Yerim onun oyuncak dizen boğum boğum ellerini ben..Öp bakiim çabuk benim için..Bizim cadı da şu üstüste geçen halkalara çok sarmıştı ilk aldığımızda..Ve fakat artık becerebildiğini keşfedince fırlattı attı bir tarafa..Heyecan vermiyo sanırım başardıları şeyle bidaha bidaha oynamak..Kaldırdım şimdilik..Hoş bizimki yürümeye başladı başlayalı -henüz tam bağımsız sayılmaz ama yarı tutuna tutuna yarı kendi gidiyo diyelim- hemen hiçbir oyuncakla uzun süre oynamaz oldu..Oturarak zaten oynamıyo da koltukların üzerine dizip takılıyo birazcık,çok azıcık..O yüzden Tunanın şu dönemi nisbeten daha güzel bir dönem heralde..En azından popon yer görüyo birazcık:))

    YanıtlaSil
  20. Ha bak bi de bloğu okumuyon falan yazmışsın...Uçmıyım burdan sana..Ece gözünü yumar yummaz ilk okuduğum beşlidensin hain domdom..

    Ama o oyuncakla ilgili yazını hatırlayamadım hakkatten..Yoksa bebeğime ne aldım bloğuna mı yazdıydın du bakiyim bi..

    YanıtlaSil
  21. Tamam annesi sen mutevazi ol :)
    Zekaya baglarsak zaten bizim bebeler yanmis hehe.Vallahi o kadar ugrasiyorum o cekmece acsin , kirsin , doksun.
    Dedigin gibi hepsinin meraklari baska , hepsi akilli ama bu kesinlikle takdiri hakeden bir seydi o yuzden lutfen kabul ediniz efenim :)Bu post'u gorupte Hem anneyi (sabri ve alakasi icin) hemde Tuna'yi tebrik etmemek mumkun degildi yani.

    Opuldunuzzz

    YanıtlaSil
  22. ay tuna sen ne harika birşeysin yaaaa, seni gördükçe hep ısırmak istiyorum... anan doğru düzgün çekememiş o güzel suratını ilk videoda, göremedik ne yazık ki... öperim..

    YanıtlaSil
  23. heeey :)) işaret edilen nesneyi alıyor. süper bir beceri bu ayına göre. aferin aferin. maşallah.

    YanıtlaSil