9 Mayıs 2009 Cumartesi

Bunlar bunlar oldu


Meğer yukarıdaki fotoğrafta evlatceğzimin 2 dişi çıkmış da ben fark edememişim. Olacak iş değil, aylarca her sabah diş kontrolü yap. Gözünden kaçsın. Hadi gözümden kaçtı diyelim elimin de mi ayarı yokmuş be arkadaş? Utanç içindeyim. Esefi de alın kınayın beni.

Geçen haftamız - tek bir gece hariç- kelimenin gerçek anlamıyla kabus gibiydi. Ben diyim 1 saatte, siz diyin 45 dakkada bir uyandı bu şebek. Hani o kadar uyanmaya rağmen diş falan da olmayınca “artık işi edepsizliğe vurdu, uyanmak alışkanlık yaptı herhalde” diyip sinirlenmeye başlamıştım. Derken bir akşam yemek yedirirken silikon kaşık tuhaf bir şeye takıldı. Çay kaşığını alıp vurunca bi şey “çlink çlink” etti. Ve fakat görünürde öyle bembeyaz inci minci yok. Elime bıçak sırtı gibi gelen keskin ucu saymazsak diş çıkarmış hissi gelmedi bana.
Hemen anneanne babaanne arandı, facebooktan durum ilan edildi ve diş olduğundan emin olundu. Bana hala diş çıkarmış gibi gelmiyo ama sanırımmbu iş böyle oluyomuş.

O gece Tuna akşam 20.30dan sabah 07.30a kadar sadece bir kez uyanıp ailecek şoka soktu bizi. Bense her an uyanır endişesiyle doğru dürüst uyuyamadım. Uykusuzluk alışkanlık mı yaptı ne?

Neyse dün de 10.ay dr. kontrolüne gittik. Aslında bu rutin kontrol değil, zira "tee 1 yaşına dek kontrole gelmeyin" dendi bize. Ama Tuna’nın sırtında ve poposunda isilik gibi lekeler, pişikler, yanakta ve karında kuruluk ve kızarıklık vs gibi sorunları vardı. Her gün yıkanan, hemen her kakadan sonra popişi yıkanan, totosuna doğduğu günden beri Desitin’den başka krem değmeyen bir insan Tuna. Buna rağmen bu kadar kızarması alerji endişesini doğurdu haliyle. Atopik deniyormuş alerjik ciltli bebeklere, ve neyse ki biz atopik değilmişiz. Kızarıklıklar diştenmiş. Daha doğrusu dişlerdenmiş. Çünküüü 2.diş de iki ara bi dere pırtlamış ve ben onu da fark etmemişim. (Dişi ilk dr. gördü şimdi oğlana hediye mi alacak. Dur hatırlatayım doktora)

Sonra ben evlere şenlik soru kağıdımı çıkardım. Ben doktora gitmeden bir hafta önce başlarım hazırlığa, sorularımı yazarım çünkü orda unutuyorum. Tuna’yı soy, tartılırken kımıldanmasın diye eline bir şeyler ver, muayenede rahat dursun diye takla at derken aklımdan uçuyo her şey. En iyisi yazmak. İnternet alemine faidem olsun diye madde madde sorularımı ve cevaplarımı yazıyorum.
- Aldığım ayakkabıyı gösterdim. Yumuşak, bilekten tutan ve deri olduğu için ideal fakat evde ayakkabı giydirilmesi tavsiye edilmiyor
- 10.ayda 10.600 gr olmuş. İyi kilo aldığı son ay bence çünkü evde uyanık olduğu bir an bile yerinde durmuyor. Her yükseltiye tırmanıyor, emekleye emekleye evi geziyor. Daha dün geçemediği banyo eşiğinden artık pıtır pıtır geçiyor. Hem kendine hem eve inanılmaz zarar veriyor.(aşağıda detaylıca anlatıciim)
- Sık sık kelle üstü düşüyor ya da kafası tosuyor dedim. Düşmeden, çarpmadan sonra kusma, baygınlık hissi vs olmadığı sürece önemsizmiş.
- Emmediğini söyledim. Süt azaldığı için ya da diş acıdığından ya da karnı çok iyi doyduğundan olabilir dedi. Diş seçeneğini direkt eledim, çünkü emzik ve biberonla bir derdi yok. Karnı iyi doyup zaten az olan sütle uğraşmak istemediğini söyledim. 10 ay da iyi bir süre, devam sütü verebilirsin dedi. Ben de zaten günde 3 kere 90 cc Aptamil 3 veriyorum.
- Denize girebilirmişiz, suyun sıcaklığı 24 derecenin altında olmadığı sürece tabi. Haziranda bile Ege bölgesinde o sıcaklık zor ama biz o tarihlerde Antalya’da olacağız. Denizde istediğimiz kadar kalabilirmişiz. Ben şahsen dudaklarım morarıp parmaklarım sünger gibi oluncaya kadar sudan çıkmadım çocukken ve domuz gibiyim:)
- Mustela’nın 50+ faktörlü güneş kremini tavsiye etti. Baktım ki krem aşırı yoğun,sürmesi zor. Tuniş nefret ediyor yüzünün mıncıklanmasından. Ben de daha sıvı olan 30+ faktörlü kremi aldım.
- Yaa bu oğlanın kafa çapı doğduğundan beri biraz ufak. 10. Ayda 45 cm mesela ve ben bu yüzden şapka alamıyorum. Bulamadım yani şapka. Açalya göndermişti ama PTT’nin gazabına uğradık. (Bkz bir önceki post.) Ama doktorumuz kafa çapı normal diyor. Normalse neden şapka bulamıyorum bacım?
- Tek heceli anlamlı bir şeyler söylüyor mu diye sordu dr. Deli gibi dededede ve anne, anne, nenen gibi şeyler diyor ama sanırım bilinçli değil hiçbiri. Ama geçen gün ilk defa “gel” dediğimde o da bana “del” gibi bir şeyler söyledi. Bazı komutları anlıyor zaten. Mesela “hayır” dediğimde artık bir saniye durup bakıyor bana. Tekrar tekrar yapıp “hayır”da ne kadar ısrarlı olduğumu test ediyor. “Ver” diyip elimi uzattığımda elindekini elime bırakmaya çalışıyor. Konuşma konusunda ben biraz tembelim, daha sık konuşmam lazım çocukla ama unutuyorum. Yemek yaparken ne yaptığımı anlatıyorum, yediklerinin içindekini sayıyorum falan ama mesela Tuna’ya daha çok kitap falan okumam lazım.

Gelelim Tuna’nın yediği haltlara. Salonda bıraktığımda orada döneleyen Tuna, artık ben nereye gidersem peşimden geliyor. Geçenlerde yemek yaparken birkaç dakikalığına açık kalan alt kiler dolabına dadanmış ve yaklaşık 5 kg’lik nefis bulgurumu alaşağı etmiş.



Cam kavanoz kırıldı, bulgurlar yerde. Ayıklasam mı diye düşündüm bir an, ama cam kırıkları vs korkuttu gözümü. Çünkü bulgur pilavından Tuna da yiyor. Artık pilavları da ince bulgurdan yapıp kısır gibi yiyeceğiz mecburen. Ulan Tuna, yoksa kısırı daha çok sevdiğinden mi sabote ettin?
Bu kavanoz dağınıklığını elektrik süpürgesiyle alırken de adamı mama sandalyesine tıktım, sesten o kadar korktu ki salyasını sümüğüne karıştıra karıştıra ağladı.

Sayfanın sonundaki videodaki tahta oyuncağı yeni aldık. (Şahane bi oyuncak bu arada)

Arabaları -denk getirebilirse- salıyor aşağı. Takatakatakaka inmesini izliyor. Geçenlerde birkaç dakika babasıyla baş başa bıraktığımda alnını oyuncağa tosmuş. Babasının anlattığına göre Tom ve Jerry’deki gibi tırmığa basıp yüzüne çotank diye gümlemek şeklinde [cümleyi toparlayamadım ama anladınız siz ;)]
O günden bu güne bu oyuncağa dehşetengiz gözlerle bakıyor. Hasar bölgesine derhal Lasonil sürüldü ama bu surat bir haftada 3 kere ağır darbe almış oldu.

Bu yoğun gündeme bir de anne blogger buluşması sığdırdık.
En son (ve ilk kez) doğumunda karşılaştığımız Yeliz ve 2,5 aylık oğluşu Arca ile Alsancak keyfi yaptık. Reyhan Pastanesi’nde kahve içip tatlıları götürdük. Normalde Dr. Jekyll kıvamında olan fakat uykusu gelince Mr.Hyde’a dönüşen Tuna bi ara dellenince benim de iki ayağım ve kollarım bir pabuca giriverdi ve masadaki sütü devirdim. Süt dökmüş kedi edasıyla hızla uzaklaştık ve Kordon’a indik.


Arca zaten 2,5 aylık bir bebekten beklendiği gibi puset hareket ettiği sürece uyudu. Uyanık olduğunda da yaygarayı falan koparmadı. Pek bi ağır abi, pek bi erkek, pek ağırbaşlı. Kokusu bile erkek gibiydi valla. Nasıl oluyor demeyin, kız bebeklerin kokusu farklı oluyor işte. Tuna pusette uyudu allahtan da ben de doyasıya sevdim Arca’yı. Taze bebek nasıl oluyor unutmuşum.
Yeliz de çok naif ve ince bir anne. Doğumuna hastaneye gittiğimde bile bana “Kusura bakma senle de ilgilenemedim” demişti zaten. İki ana-oğul kısıtlı zamanda çok şey konuştuk, çok memnun olduk. İzmir’i seviyor muyum ne yavaş yavaş?

video

20 yorum:

  1. sevgili hülya, diş konusunda aynı şeyi bende yaşadım, yani dişi kaşığa tıkladığında "acaba bu diş ne zaman çıktı da ben farkedemedim" hissine kapıldım. ama bu prinç taneleri ilk patladığında etin içinde kaldığından farkedilmiyor. bizimki yaşından sonra çıkarmaya başladı, üstdekilerde çıktığından beri gıcırdatıp duruyor tutiş.
    Bu arada kafa çapı olayına hiç takılma bence zira bizim kızın kafa ayına göre önden gidiyor diye dr. ultrason filan istemişti. bişi çıkmadı sonuçta.
    Yazını keyifle okudum:)
    Tunişi öper, seninde ilk anneler gününü kutlarım.

    YanıtlaSil
  2. Oy oy oyy!!! Ne güzel oynuyo bu kendi kendine Hülya. Valla süper, o arabanın alınıp oraya konacağını biliyor bak, bravo valla. Oyuncağa da bayıldım. Dişiniz, pardon dişleriniz hayırlı olsun. Darısı başımıza. Bizde hala tık yok biliyon. Güneş kremi için de Fatma bişey önerdiydi, bi marka, en iyisi o dediydi ama hatırlayamadım. Dur ben sana hatırlayınca söylerim. Mucks.

    YanıtlaSil
  3. hülya vatana millete hayırlı olsun dişleriniz:)

    bulgur olayında çocuk o haldeyken soğukkanlılıkla resim çekmeyi ihmal etmemişsin ya helal:)

    anneler günün kutlu olsun canım:)

    YanıtlaSil
  4. Hayirli Ugurlu olsun disleri Tunacigin.Simdi dis fircalama fasli basliycak kolay gelsin :)
    Bir annenin parmagina takip fircaladigi var ,birde bebegin eline verilen.Ben Tunaciga burdan postalardim ama malum posta durumlari...denesek mi ? :))

    Mustela super bir krem , yuzundkei kuruluklarada onu surdum , cok kisa surede yok etti ama hunes kremini bilmiyordum.Yuz ici spray olan ve daha yuksek olani aldik bizde ama su Mustelayada bakiciim

    Ay yaz gelsin bu tontoslar mayolar giyecekler , yuzeceklerr ...

    YanıtlaSil
  5. tüüü rezil insan, eshefide aldım yanıma kınaya kınaya bi hal oldum, döndüm yeniden kınadim :)
    olur oyle hulyam yaa, fazla yogunlasmaktan atlar insan bazı seyleri.
    cok sasirdim supurgeden korkmasina, bizimkinin white noise u supurge heral, adam yanında yatsa gık demez.
    Haa diyet yapiyordun dimi sen :) Yelizimle goturmussunuz tatlilari, afiyet olsun, kıskandik bu bulusmalari haberiniz ola.

    YanıtlaSil
  6. maşallah çok tatlı,bebiş..dişleri de hayırlı lsun...yaramazlıklar da başlamış sanırım...
    ne güzel havalar güzelleşiyor. artık bebekler sokağa daha rahat çıkabilirler..

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı olsun dişleri Tunişimin..Hepiciği ağrısız,sancısız patır patır çıkıversin inşallah..Öyle güneş gözlükleriyle felan da pek havalı pozlar vermişiz hanımım:))Öperim sizi de tombul yanaklı Tunişimi de..

    YanıtlaSil
  8. aa az önce kipadan geldik eşimle bu oyuncaktan alsakmı almasak mı diye düşünürken vazgeçtik. Tuna yeme girişimlerinde bulun muyor en azından bizimki önce bir tadına bakardı galiba.

    Anneler gününüz kutlu olsun

    YanıtlaSil
  9. Dişinizde hayırlı olsun bu arada

    YanıtlaSil
  10. Hülya,
    İzmir'i nasıl sevemedin aşkolsun?Memleketime laf yok.Bak bütün yaz sizin, heryere yakınsınız...
    Tunam mikserim nasıl karıştırıyor herbir yeri, canım benim! Kır, dök Tunişim yeter ki sana birşey olmasın...
    Şapka için araştır tabii de sana BABY BANZ ürünlerini şiddetle öneririm. (Eşimin çalıştığı firma ithal ediyor.) Benim sitede sağda linki var. Şapkalar UV korumalı, UPF 50 ve bantlı olduğu için ayarlanabiliyor...
    Öptüm çok!

    YanıtlaSil
  11. Hülyacım unuttum yazmayı
    ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUUUN!:)

    YanıtlaSil
  12. bir de arabalari pek sevmez diyorsun, en kusel oyuncakla oynuyor hem de kendi isini kendi goruyor bu yahu!

    YanıtlaSil
  13. dişleriniz hayırlı olsun,bir gece de atlatmışsınız ne güzel...oyuncağa bayıldım,arabayı üste koyacağını akıl etmesi süper birşey.

    YanıtlaSil
  14. Tuna'nın sevgili annesi, dişler hayırlı olsun. Diş perisi İstanbul'u gezdi, İzmir'e geldi, artık yavaş yavaş Ankara yollarına düşsün. Anneler gününü kutluyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. mesecina
    aynen 2.yi de hala göremedim. eti yaramadı daha ve huzursuzluğu sanırım ondan.
    raşo
    oyuncak şahane bi şey. tunayı döt üstü oturtan ender oyuncaklardan
    elçin
    anneane belki acır da bize bulgur gönderir diye çektim fotografı. bir de babasına biiir bir anlatayım diye.
    yeliz
    o fırçadan var bizde de. dişini kaşıyorum arada.merci çok incesin her zamanki gibi
    adaş ömer tuna
    tuna arabaları ağzına sokuyor ama kopacak parçası yok. alır almaz ben baya bi kemirdim. kopmuyor. en ucuzu kipa'da bu arada

    YanıtlaSil
  16. kiraz
    bi kereden olmaz bişey yaw :) her gün bi kere yiyorum abur cubur o ayrı :))
    esra
    çok yaramaz çoook
    tuğçe
    izmirin havası suyu değil derdim, iş hayatı, sosyal yaşam vs. izmirle ilgili kaç tane post yazarım ben var ya, hele iş tecrübelerimi yazsam sit-com diye okursunuz. bu arada baby banzlar bana biraz tuzlu geldi. şapkaya 25 tl verilir mi anam? değer mi dersin o fiyata.
    mummy esracım
    izmirin havası anam, kokoş yapıyo adamı.

    YanıtlaSil
  17. açalya
    adamın derdi araba değil, ordan tıkrıdata tıkırdata indirmek. plastik kamyon falan hala ilgi dışı. ama bir gün sevmediğini ertesi gün seviveriyor. er geç ilgilenecek
    birben
    bir gecede atlatmak? kaç gecedir atlatamıyoruz. her dişimiz böyle olcak belli oldu.
    sarı çizmeli
    saldım size diş perisini. yoldadır şimdi

    YanıtlaSil
  18. Hülyaa,
    Sitede 25 diye bir fiyat yok ki....Yanlış baktın herhalde, şapkalar 18 Tl, kargo dahil

    YanıtlaSil
  19. Simdi sevgili goccacigimada seyrettirdim videosunu.O nasil oynamaktir oyle , p aylik degil mi ayol bu cocuk..MASALLAH !! Annesi sen belki farkinda degilsin ama bircogu oyuncaklari kemirmekle mesgul , bu oglan kesfetmis bile neyi nereye koyacagini

    YanıtlaSil
  20. arkadaşlar oyuncak işini abartmayın reca ederim. kendi yaş grubuna uygun bi oyuncak. 6 aylıkken yapsa "einstein oğlum" derdim ama 10 aylık bi velet ayol bu.. oyuncağı kipa'larda bulabilirsiniz hatta bulun ve alın. çok başarılı bir tasarım.

    YanıtlaSil