5 Mayıs 2009 Salı

Hediyeler, kargolar, gelenler, gelmeyenler. Bana gelenler...

Bu aralar Tuna efendi hediyeye doymuyor. Britanya'dan yeni dönen Rahşan Teyze'si oğluma dokunsun, öğrensin diye bi kitap almış. Minamuçio'ya alışveriş yaparken süt oğlunu da düşünmüş sağolsun. Kitabı kargolarken de eline ne geçerse tıkıştırmış kutuya. Memleketten organik çay, bebek bezi hijyen poşetleri (doğru mu çevirdim bilmiyorum ama işte boklu bezi buna atıyosunuz, koku yapmıyo vs), bozuk para cüzdanı, ruj testerı ve k-bar (Sadece 90 kalori:)...
Eyvallah gözüm, pek mesut bahtiyar olduk..
Tunito kitabı hemen benimsedi. Dişleri kaşıyacak sert bir yerlerinin olması yeter zaten. Rujlar hemen denendi ve k-barlar da tüketildi.

Tuna'ya doğduğundan beri pek ayakkabı giydirmemiştim. Hem ayakları yumuk yumuk olduğundan hem de "aman canım ne gerek var rahat rahat salınsın" işte diye düşündüğümden yalınayak başı kabak gezdi koca kış. E artık taytaylamaya başlayıp bizi de heyecana garkedince"ayakkabı almanın zamanı geldi" dedik ve benim de bir zamanlar çalıştığım Ayakkabıcılar Sitesi'nin yolunu tuttuk. Ufak tefek ihracat işlerine yardım ettiğim bir firmayı ziyaret ettik. Firma sahiplerinin oğluşu ilk görüşleriydi ve hemencecik depodan bir çift ayakkabıyı takıverdiler ayacığına. Yüz görümlüğü almaya gelmişiz gibi oldu pek mahçup olduk. Teşekkür ettik evimize döndük.

Bir de gelemeyen hediyelerimiz var ki düşündükçe küfrediyorum. Kime mi? PTT desem!!!
Dantiloş'un annesi sevgili Açalya - kıyamam, içinden gelmiş- teee 23 Mart'ta Tuna'ya şampuan, desitin vs ile dolu bir kutuyu kargoya vermişti. O vakit bu vakit hem İzmir gümrük, hem İstanbul gümrük defalarca taciz ettim. ABD postanesinden verilen tesellüm fişindeki envai çeşit numarayı söyledim, kavgalar ettim. Bornova'daki PTT yurtdışı gelen koli servisine bizzat gittim, görevliye çemkirdim. Yani aklınıza gelebilecek her yolu denedim ama kargo YOK,YOK,YOK... Kayıp olduğunu da kabul etmiyorlar. Sadece bulamıyorlar!!!! Yani adamların söylediği bu. "Er geç gelirmiş kargo bana. Ya da adreste bulunamazsam ABD'ye geri dönermişşşşşşşşşşşşşşşşş.
İadeli taahhütlü kargoların takibi yapılıyormuş ama diğerlerinin takibi imkansızmışşşşş. Bir gün mutlaka adresime gelirmişŞŞŞŞ. ABD'de kaybolmadığı ne malummuş vs vs vs"
Yaa bakın, kimsenin günahını almak istemiyorum durduk yerde amaaaaaa..
Geçen sene hamileyken ABD'den bir hamile pantalonu almıştım ve o pantalon da yola çıktı ama asla bana gelmedi. Tanıdığım hemen herkesin yurtdışından gelemeyen kargo öyküsü var. Özellikle içinde para varmış gibi duran ufak zarflar ya da üzerinde "baby staff, textile vs" gibi kullanışlı şeyler yazan kargolar sahibine kolay kolay ulaşmıyor. Şimdi eğer birileri benim oğlumun dötüne süreceğim kremi falan kendi çocuğuna sürüyorsa o ana babanın allah belasını versin diicem bebeciğe yazık olcak. Ulan PTT kargo, ağız tadıyla beddua bile ettirmiyorsun adama. Ama o kargo bu ay içinde gelmezse vallaha elimi çekeceğim vicdanımdan ona göre.
Posted by Picasa

16 yorum:

  1. Hülya'cım üzülerek söylüyorum ki bence sen o kargonun üstüne bir bardak su iç. Biz Baby bJörn kanguruya cover almıştık .Daha Zülal doğmamıştı hala bekliyoruz. Şu anda Gümrükteki bir abla yada abinin çocuğuna battaniye olmuştur diyoruz. bu iş sadece bizim ülkemizde malesef .Bizede ne malum ABDde açılmadığı dendi ama yok işte yok.Bu arada Tuniş pek erkeksi olmuş tam delikanlı modunda yani.Can yakacak bu oğlan can...

    YanıtlaSil
  2. bende çok duydum bu yurtdışından gelemeyen kargo öyküsünü, benim de 15 gündür gelemeyen bir yurtdışı kargom vardı. bugün ptt yi arayacaktım geliverdi :-)

    bornova'da mı oturuyorsun?
    ben de bir vakitler oradaydım. evka 3 de. topçu tugayın orda. hani sürekli rampada duramayan kamyonların kaza yaptığı kavşağa yakın. merkezde de büromuz vardı. tansaşın orda.
    dı, dı, eskiden işte,

    bana ne bunlardan diyorsan ne bileyim işte bornava diyince şeyettim, özledim oraları.

    YanıtlaSil
  3. Bu ayakkabı meselesi benim de aklımı kurcalıyor.Tay taya başladık da ben ayakkabı giydirmiyorum diye mi yürümüyor acaba?Yani yürümesine hazır değilim ama gelişimini de engellemek istemem.Ama benim şuçum değilki,ayakları o kadar etli ki denediğim hiçbir ayakkabı olmadı ayağına,21 numara ayakkabıya giriyor ayağı ama o da büyük geliyor haliyle:))o bilekten bantlılara hayatta girmiyor ayağı.

    YanıtlaSil
  4. Hülyacım zırt-pırt e-bayden Eloşa alışveriş yapan biri olarak , yurtdısı kargolarının 15 günde ulastıgını söyleyebilirim . En fazla 3 hafta sürmüştür ABD postaları . 3 haftayı aşarsa araştırma durumuna gidilebilir . Ama -gone is gone- gibi gibi .Henüz basıma gelmedi ama . İnsallah kaybolmamıslardır , ne sinir durum ama ...

    YanıtlaSil
  5. sinem, kuzunun annesi
    hala umutluyum ben yaa.muz cumhuriyeti mi burası yahu? göz göre göre olacak şey değil. zıkkım olsun, haram olsun, ne olursa olsun.
    zeynep
    şanslıymışsın valla ne diyim. şirinyerde oturuyoruz bu arada.ben de istanbulu özledim. en çok da cihangiri, istiklali, adaları vs vs vs..
    birben
    aslında dr.lar ayakkabısız yürütün diyorlar ama ayakkabıyla daha iyi bastığını iddia edenler var. biz daha yeni taytaylandığımızdan fikrim yok henüz. ben hevesten aldım valla. 19 numara bize tam geldi bu arada

    YanıtlaSil
  6. anaaa gitti mi yani kutu tüh üzüldüm,
    pek cok sey getirttim simdiye kadar ama hepsi maks. 10 gunde gecti elime yaa, gitmis galiba bunlar hülya :(
    gecmis olsun

    YanıtlaSil
  7. Ohh yesin kitabini , yarasin :)

    Bu kargo isi can sIkmaya basladi , benimde babama yolladigim babalar gunu hediyesi gitmedi , hemde iki kere ! Simdi anneme kargoya veremedim . Resmen Turkiye'ye birsey yollayamiyorum .Baska ulkelere yolladiklarim gidiyor ama !
    Yuh yani ,surada ne var ?
    Yakinda Turkiye'ye gelirken , Hindistana giden yolcular gibi valizimizi 10kat posetle mi kaplayacagiz acaba ?
    Kimse kusura bakmasin ama defalarca geldi basima.Annemin valizinden de bir torba eksik ,Istanbulkda valizini acinca farkina varmis

    Ayakkabilarini sevdi mi ? Ben tutamiyorum ayaginda Ilyasin :(

    YanıtlaSil
  8. bayıldm cnmm süppermiş hepsi ben de bloguma beklerimmm

    YanıtlaSil
  9. haahaa Tunis'le Nehir'in kirli bez torbalari bir ornek olmus :)
    Biz Nehir'e ayakkabi yetistiremiyoruz; 2 haftada kuculuyor ayakkabilar durumumuz vahim, bakalim sonu nereye varacak :)

    YanıtlaSil
  10. o yeni papili patiler yenirrrrr:)

    YanıtlaSil
  11. İlk defa yolum düştü buraya ama sık sık uğrarım bundan sonra... Bir bardak soğuk su iç diyeceğim ben de ama moral olsun diye can çıkmadan umut kesilmez demeyi tercih ediyorum:) Tuna'ya sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Ben de umutluyum...
    Amerikan postanesinin en çok korktuğu şeylerden biri töğmet altında kalmak...o yüzden hiçbir meret kaybolmuyor bu ülkede. Bir küçük ayrıntı ilgisiz ama çok şey anlatıyor:
    Evinizin kapısına kadar gelen postacı asla ve asla pencereden içeri bakmaz, göz ucuyla bile. Çünkü eğer bakarsa dava edileceğini bilir. İş sözleşmelerinde böyle çünkü.
    Japon postacıları da öyleydi, namus meselesi yaparlar ellerine geçen gönderiyi.
    Bizim namussuzlar da ağızlarının suyu aka aka kutuyu açarlar, akşama eve götürecekleri ganimetleri sayarlar.

    Desitin şu bu önemli değil, yerine konacak şeyler de, Dante`den sandalet ve şapka vardı yadigar.
    Allah belalarını versin, çocuklarının götü pişikten benim desitinlerle kurtulsun ama kendi götleri mantar olsun, her bi pis şey olsun!
    ohhhhhhhh rahatladım.

    YanıtlaSil
  13. Mina doğduğunda İngiltere'den gönderlen hediyeler de bize ulaşamadı malesef. Abisi herşeyden ikinci kez alıp bu kez özel kargoyla gönderdi, kızkardeşi ise bizim oraya gitmemizi bekledi ve bizzat teslim etti. Üstelik onun gönderdikleri üzerinde Mina'nın adının yazdığı özel giysilerdi. Hele özel günlerimizde gönderilen süslü püslü, kabartmalı kartlar kayboluyor ya kafayı yiyorum, zarf kabarık diye para falan var sanıyorlar herhalde. Bok var içinde sanki, zıkkım zehir olsun aç herifler.

    Çok acil Türk posta sistemini adam etmek lazım. Gelin bu konuyla ilgili bi kampanya falan başlatalım. Çok ciddiyim. Kaybolacak, çalınacak diye gönderi yapamamaktan bıktım artık!

    YanıtlaSil
  14. Annemin ehliyeti burda kalmis , gecen hafta pstaladim ama icime kurt dustu simdi :( Insallah Hulyanin dedigi icinde para var falan sanmazlar zarfin.
    Bu hayvanlarin yuzunden Tr'deki dogumgunlerine , yildonumlerine internetten hediye yollayamiyorum Online birsey alip yollasam diyorum , oda dogru duzgun birsey yok olanlarda burdakinin 60 kati falan ...
    Sinirrr oldum ben simdii

    YanıtlaSil
  15. Bu arada Rahsanin blogunda gordum simdi yorumunu
    Buralardan mayo istersen haber ver Gerci ben Temmuzda geliyorum ama , aklinda olsun
    Nasilsa olculeirde benim minik adamla ayni :))

    YanıtlaSil
  16. acalya
    k-bar var anam olma mı? raşocan içine ne bulursa atma hevesiyle ilk eline geçeni atmış. diyetteyiz ya o hesap:)
    yeliz
    aklında olsun, iadeli taahhütlülerde yamuk olmuyo.olamıyo daha doğrusu. seve seve(!) teslim ediyorlar. mayo teklifi icin merci canım. cok sağol. o zamana kadar bizimkinin olculer ufalacak gibi. dotu yere degmiyo tum gun. eriyo caanım yagli butlari oglusun.

    YanıtlaSil