14 Mayıs 2009 Perşembe

Nazara geldik... Deeeermişim :)

Aşkolsun sevgili blog okurları. Burda çocuğumun boy boy fotograflarını koyuyorum, ennnn tombul, ennnnnnnn zeki, ennnnn özel, ennnnn sevimli ve ennnnnnnn güzel ya, nazarınız değdi hepinizin. Hastalandı oğluşum. Hep sizin yüzünüzden...
Deeermişim.
Valla hastalık kısmı doğru. Gerisini manyak, egosantrik ve sayko anne blogger tadında yazayım dedim. Elime de yakışmadı. Okudum utandım :))
Biz ilk hastalığımızı yaşıyoruz arkadaşlar.
Her şey ince ince bir iştahsızlıkla başladı. Patlayan ama hala eti yarıp gün yüzüne çıkamayan 2. dişe verdim bunu. Sonra her yemekten sonra kusma da gelince "lan noluyoz?" dedim çünkü Tuna pek kusmaz. Ardından gece horlar gibi hırıl hırıl sesleri de duyunca ve sabaha dek 1 milyon kez haykırarak uyanınca soluğu doktorda aldık. Doktor teyze burnunu, boğazını, ciğerlerini orasını burası inceledi. Nezle olmuş Tunim. Birilerinden bulaşmış işte. Bu ara deli gibi geziyorduk ve birkaç aydır hemen her yere otobüsle gidiyoruz. (Evimizin önü otobüslerin ilk durağı)
Neyse ki ateşi yoktu. Parasetamol dahil hiçbir ilaç vermedi doktor. Aşağıda sayacağım önlemleri aldık. Nezle, önlem alınmazsa ya bronşiolite ya da orta kulak iltihabına çevirebilirmiş. Bu yüzden Tuna iyileşinceye dek gezmelere ara verdik, kimseye gitmedik, misafir kabul etmedik, yolda durup sevmek isteyenlere "hoop" dedik..
Özellikle benim gibi acemi anne camiasına faydam olsun diye neler yaptığımı özet geçeyim(Tecrübeli anneler "e bunda ne var" demeyin reca ederim, bilen var bilmeyen var. Ben bilmiyordum misal)
- Odasına soğuk buhar makinesi koyduk. İçerdeki nem hep en az %50 seviyesindeydi.
- Kafası bu aralar çok terliyor. Eskiden terinin üzerinde kurumasına pek aldırış etmiyordum ama şimdi sık sık fön makinesi tutuyorum. Biraz ağlıyo ama yapacak bi şey yok.
- Burnuna uyku öncesi serum fizyolojik sıkıp aspiratörle çekiyorum. İkisini de yaparken çok fena ağlıyor. Gene yapacak bi şey yok :)
(Otri Bebe nazal aspiratörü tavsiye ediyorum. Kullanımı daha kolay, ucu atılıyor yani daha hijyenik. Bu arada aspiratörün tanıtıldığı bir sitede "oğlum artık burnunu zevkle temizletiyor hatta gülüyor" diye bir yoruma rastladım. Var mı hakkaten böyle çocuklar? Var da bize mi denk gelmez?)
- Odasını sık sık havalandırdım.
- Serumun da aspiratörün de işe yaramadığı ve burun tıkanıklığının sürdüğü durumlarda tek yol hapşurtmak. Bunun içinde Tunim'i balkona çıkarıp güneşe baktırdım, o da işe yaramayınca karabiber koklattım :)) Evet hakkaten yaptım bunu ve işe yaradı.
- Banyoyu buhara boğup yıkadım. Sıcak banyo sonrası çok iyi korumak gerek.
- En iyi nezle ilacı ıhlamur. Tadını sevmediğinden gündüz içiremedim. Gece uykusunun içinde "kaktırdım"

2 gündür tüm vaktimiz bunlarla geçiyor. Burun, geniz komple tıkalı olunca iştah namına bir şey kalmadı. 3 gündür daha hiçbir öğünde tam olarak yemedi yemeğini. Bariz süzüldü tombul bacakları. Ben şahsen ısrarcı ve takıntılı bir anne olurum sanıyordum. Ama yemeyince kaldırıp attım her öğünü. Babası "3 gün yemese bir şey olmaz" diyor zaten.

Bir de Tunitom hastayken canavara dönüşür sanıyordum tam tersi pek melülleşti, kıyamam.
Enerjisi az olduğundan pek emeklemiyor. Halıda ööle oyuncaklarını evire çevire oynuyor. Uykuya çok zor dalıyor ama uyuyunca da gündüz 2 saati buluyor. Asıl bomba ise gece uykusunda yaşandı. İlk gece sadece bir kez uyandı, ertesi gece de 21,30dan sabah 6.00'a kadar hiç uyanmadı. Hastalık halsziliği mi acaba, yoksa oğlum büyüyor mu? Keşke 2.seçenek doğru olsa :))

Bu video da benim hastalığı kaptığını tahmin ettiğim parkta çekildi. Salıncağın demirini plastiğini yalaya ısıra bi hal oluyor her seferinde. Sallanırkenki ciddiyete bakar mısınız? Sanki ilim yapıyor.

video

29 yorum:

  1. oy oy oyy!kıyamam tunişe yaa! çok çok geçmiş olsun!hadi bi an önce atlatında, şöle bi istanbul semalarına doğru uçuverin vakti geldi artık!!

    YanıtlaSil
  2. Canım Tunam,
    Gelmiş geçmiş olsun...
    Hapşırtma yöntemi bizde de işe yarıyor, yazıp bilgilendirdiğin için gerçekten sağol, ben yararlandım.
    Karabiber? Neden olmasın?
    :) :)
    Nazar değmesin Tunacığıma;Maaşallah,Maaşallah,Maaşallah x 41 :)

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun.bu aralar özellikle bebeklerde gribal enfeksiyon salgın, sanırım...çünkü benim yeğenim ve 2 arkadaşımın bebekleri de hasta...üçününde hayatlarındaki ilk hastalanma , tunanın gibi..

    YanıtlaSil
  4. tunacığa geçmişler olsun.. Benim oğluşum Mertin de burnu tıkalı kaç gündür, serum fizyolojikten de nefret ediyor:(( Karabiberle hapşurtma iyi bir fikir gibi, biz de deneyelim:))
    Bence de 41 kere maşallah yavruşa:))

    YanıtlaSil
  5. off cok gecmis olsun yaa,
    Canım benim bir an once atlatsın umarım.
    Cok operim

    YanıtlaSil
  6. nazar kısmını geyik olsun diye yazdım arkadaşlar. maşşallah demenize gerenk yok:)) yine de tenk yu canlarım benim

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun. hasta olunca bi durulurlar onlar.

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsun,nezleyle kalsın,çabuk geçsin hastalığı tunişin.
    bizde nazar değiceği düşünülünce "kıçını kaşı"derler,heheh kaşı kaşı:))

    YanıtlaSil
  9. Biz de yeni atlattık... Aslında pek de atlattık sayılmaz ama:) Çok geçmiş olsun... Umarım ilerlemeden atlatırsınız. Bu bücürlerde çok zor oluyor nezle... Ne çekmeyi bilir, ne sümkürmeyi... Ama hapşırma gerçekten işe yarıyor. Ama özel olarak hapşırtmayı hiç denememiştim. Aklımda bulunsun:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. havalarda bir sıcak bir soğuk çocuklarda nasibini aldı benim mnik yeni atlattı
    çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. geçmiş olsun.. aman hastalıkları bu kadarla kalsın, beterin beteri var...

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun Tuna Paşa'm. Tez zamanda iyi ol da annen seni bize getirsin (Paçoz'un da dediği gibi) Bi de annen senin o iştahlı iştahlı yemek yediğin videolardan çeksin izletsin bize. Koca yanak seni!!!

    YanıtlaSil
  14. çok geçmiş olsun adaşımıza..
    bu günlerde bir hayli korumak gerek biz hala ani bastıran sıcaklara alışamadık

    YanıtlaSil
  15. Bir an korktum, hülya böyle biri değildi ama dedim ( yazılarından anladığım kadarıyla) :)
    Çookk geçmiş, tez zamanda iyileşsin ayrıca nazarlarda değmesin :)

    YanıtlaSil
  16. gecmis olsun tunise, aman gecirdigi en agir hastalik olsunda nezle olsun, düzelir insallah en kisa zamanda, bu havalarda bir sicak bir soguk, evin icinde bile insan ne giydirecegini sasiriyor, disari cikariyorsun günlük güneslik, sonra hoopp bir rüzgarla popo donuyo..ee normal bu durumda nezle olmak.. acil sifalar canim

    YanıtlaSil
  17. Postu okuyunca yufff dedim bu kadar mı olur , bizde nezle geciriyoruz , hatta bende bugünkü postta otribebeyi öneriyodum millete bende . Eloşda pek hoşlasmıyor , aglıyor ama tıkanık burunla ememediği için sonradan rahatlıyor yavrucak . Bugün kendiliğinden bir hapsırdı bir hapsırdı , bütün sinüsleride bosalttı yavrucak allahtan , şimdi uyuyor .
    E bu kadar ceneden sonra Tunişcigede geçmiş olsun diyeyim dimi ama .. Neredeyse unutucam . :)))

    YanıtlaSil
  18. Çok geçmiş olsun Tuna'ya, kısa zamanda iyileşir umarım.
    öpüyoruz onun tombik yanaklarını...

    Tekir&Ada

    YanıtlaSil
  19. ah canım benim tunam, nazar bu nazar başka bişey olamaz. çok çok geçmiş olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Yaaa sen inanma nazara , koy tontosun kendi kendine oyuncakla nasil oynadigini , ustune birde mutevazilik yap...cik , olmaz

    Masallah diycem iste banane ! :)

    Dis cikarirken bazi bebeklerde oluyormus iste boyle keyifsizlikler :( Geri kalan tum disleri farkina bile varamadan ciksin insallah.O miktop isinden aklim cikiyor.Oksururken ve hapsirirken agzini kapatmayan insanlar varya ; hepinizden nefret ediyorummmm

    Gecmis olsun , yerim onun baldirlarini bennn (bak benim oglaninda kilosu iyi nazarim degmez haa ) hihi

    YanıtlaSil
  21. çok geçmiş olsun,
    ilk olunca zor tabii:-)
    biz artık rütine bağladık hastalık olayını:-)

    YanıtlaSil
  22. Oooo, Tuniş'in sümüklü burnunu ısırırım ben. Öyle durgun hallere kıyamam hiç!

    Bizimki de son günlerde sokak çocukları gibi sümüklü sümüklü dolaşıyor. İmkanı yok silemiyoruz, öyle bir çığlık kıyamet koparıyor ki. Neyse, hakkaten bir salgın söz konusu herhalde. Tabi hava da vahim, bir sıcak, bir serin, bir rüzgarlı derken çocuklar neye uğradıklarını şaşırdılar. Buradan tüm bebeciklere geçmiş olsun diyorum.

    Bu arada nezlenin bronşite dönüşmesi ihtimalini okuyunca tırstım biraz. Üstelik biz bir de yarın yola gidiyoruz.

    YanıtlaSil
  23. geçmiş olsun tontişime. canı istemiyordur annesi napsın. yoksa yemeği kaçırır mı o hiiiiç!!
    o burun aspiratörü bizim kurtarıcımız oldu süper bişii.
    güneşe bakarak hapşurtmak da çok pratik bir fikir. akıl akıldan üstündür.

    YanıtlaSil
  24. çok sağolun arkadaşlar, anneler, canlarım. hepimizin bebeleri sağlıklı, iştahlı, iyi uyuyan, mızırtısız, zeka küpü olsun.
    AMİİİİNNNNN

    YanıtlaSil
  25. Geçmişler olsun oğluşun, tunan acil şifalar bulsun.
    Tavsiyelerin için çok saol.Eşim beni oğlumuza "annen burnuna takık. devamlı temizleyecek"" soğuk buhar mak. olmadan yaşayamaz" diye şikayet ederdi. Bende senin yazını ne kadar doğru yaptığımını göstermek için okudum.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. Çok geçmiş olsun tontişime yaa..Biranönce geçsin gelmesin bidaha hastalıklar..Valla ben nazara inanırım o nedenle mahsuru yoksa maşşşallaaah çekiyorum bir ve tüü tüü tüü diye de tükürüyorum kendisine..Sanal olarak canımm;)Öperim Tunişimi çok..

    YanıtlaSil
  27. tuna bebek çok geçmiş olsun yaa. bu aralar pek bir salgın galiba. annesi üzülme iyi olacak tuna bebek. banada beklerim..;)

    YanıtlaSil
  28. Gecmis Olsun Tuna.
    ben nazara inanirim aslinda. Valla soylediginiz sey de olabilir, ozellikle de bebeklere cok cabuk nazar deger (derler).
    Insallah cok uzun surmez..Iyi bakin kendinize.

    YanıtlaSil
  29. blogrollde yani bir yazı gözüküyor bende?

    YanıtlaSil