14 Haziran 2009 Pazar

Sümüklü Böcük

Adettendir.. Bir şeyi çok isteyince ille bi terslik çıkar di mi? Aylardır "Akdenizzzz, güneş yağı kokusuuuuu, yosun kokusuuuu" diye dört dönerken tatilimize olaylı, ateşli, sümüklü, balgamlı başladık.

Aslında ilk adımı son derece neşeyle attık diyebiliriz. Çok ama çok eğlenceli bir uçak yolculuğuydu. Tuna, evde her koltuk kenarında sergilediği "sıralama" hünerlerini bu kez daracık alanda gösterdi. Yanımda oturan -muhtemelen çocuksuz, bekar- güneş gözlüklü, orta yaş playboy havasındaki yolcuya habire pençe attı durdu. Amca o "cool" havasını hiiç bozmadan ağzının kenarıyla gülümsedi. "Ayy" dedim içimden, "ben de eskiden deli olurdum otobüste falan çocuklu kadın otursun yanıma, bebesi de dokunsun bana". Amcaya uzanan her pençeyi süratle engelledim. Herkes çocuk sevmek zorunda değil ama di mi? (Okan Bayülgeen biladerim, anlıyom ben seni )
Mecburen kucağıma aldığımda kol koyma yerinin kapağını (bunun havacılık dilinde bi karşılığı olmalı. nasıl saçma bir nesne tanımı oldu be. yazdığımdan utandım) açıp kapatıp beni dumur etti, zira tam da ben "bu koltukların tepsisi nerde acaba" diyordum ki o kapağın açılmasıyla sorumun cevabını da aldım. Kimden gördü de açmayı öğrendi acaba??
Neyse efenim sorunsuz inişten sonra hapşuruk, hafif burun çekme gibi semptomları ısrarla görmezden geldim. N'ayır,, n'olamaz,, tatildeyiz biz diye diye eve geldik. Anneanne, dede özlemişler tabi Ton balığımı. Özlem giderildi, Tuna uyutuldu, uyandı, iştahsız iştahsız birşeyler yedi. Derken akşama doğru inceden yükselen ateş, ertesi sabah soluğu doktorda almamız, "orta kulak iltihabı" şeklindeki yanlış teşhis, bonibon verir gibi antibiyotik yazmalar, başka doktor arayışı, 39'a ramak kalan ve sürekli parasetamolle düşürülen ateş... şeklinde geçen 3 günden sonra ateş düştü, boğazda balgam ve burunda yeşil akıntıyla kalakaldık. Şu an sadece öksürük şurubu kullanıyoruz ve durum stabil. Ve fakat ev halkı olarak bu dötten bacaklının hepimize bulaştırdığı hastalık yüzünden telef olduk. Babam, annem ve ben inceden hastalandık. Babası telefonda oğlunu da özlemenin verdiği salaklık hissiyle aynen şu cümleyi kurdu. " Benim oğlum büyümüş de herkese hastalık mı bulaştırır olmuş?" Matah bir şey ya :))

Söylemeye gerek bile yok, her hasta insanoğlu ve insankızı gibi Tuna da çok ama çok iştahsız. Dedesi tee halamlardan ödünç mama sandalyesi bile getirmiş Tunim rahatçana otursun diye ama, hiiç bir işe yaramadı. Yoğurdu bile nazlanarak yedi. 3 günde 400-500 gr gitmiş bu tontiş bedenden... Giderse gitsin, sağlığı geri gelsin de açılır iştahı nasılsa.
Bittabiki bu bünye Konyaaltı Plajı'na bu kadar yakınken fazla dayanamadı. Cuma akşamüstü "bi tadına bakalım hele denizin" diye saldık kendimizi. Babamla Tuna sahilde oturdu ben denize daldım. Ne çok özlemişim yafu.. Paletlerimi de almışım yanıma, ohh missss... (Bu mevzunun fotografını beklemeyin boşuna, hala bikinili Banu Alkan modunda sayılırım)

Tuna bu 11 aylık ömründe ilk kez bu kadar büyük bir su birikintisi ve bu kadar çok taş görmekten şaşkındı. Ufakları elinin tersiyle itip büyük taşların teker teker tadına baktı.
Yeşil salgılardan kurtulur kurtulmaz Ton balığımın totosunu da, ait olduğu yere, Akdeniz'e daldırıciim.
Posted by Picasa

15 yorum:

  1. Hülya ya ne kadar da süzgün ve solgun bakmis fotoya öyle. Kiyamam cok üzüldüm insallah hemen gecer de eski neseli hallerini görürüz yeniden. iyi eglenin ..öptük.

    YanıtlaSil
  2. oy oy oyyyy....yesinler o kolları,bacaklarıı,ama yaaa ben senin üçgen bikinili hadi olmadı en azından tangalı mayokinili fotolarını bekliyodum dört gözle!!! puahahahahaha:)))

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun, allahtan depodakiler bi süre yeter tunama. ben de o yüzden şişiriyorum düdüğü, sona nolcağı belli olmaz:) inşallah artık tatil iyi geçer...

    YanıtlaSil
  4. ucaktaki o tipe selam soyle , insan cocuk sevmesede boyle minik sirin birsey gordu mu dayanamaz yahu . Benim yanim aoyle bir tip duserse eger hayati zindan olacak demektir ;cunku yolumuz uzun ... hihihih

    Yaaa iste bu yazidan ne ders aliyoruz ?? Doktorlar antibiotik verdi mi kosa kosa
    - aaa Dr o bilir sonucta diye alip , cocuga dayamiyoruz.Helal olsun bacim , sen onu iki gunde ayaga dikersinn :)))

    YanıtlaSil
  5. sinemcim
    hep melülüz bu aralar. saolasın
    paçoz
    sana özelden atarım pikinili fotolarımı da bir süre kendine gelemezsin bak :))
    yeliz
    anne sütüyle alınan her gram helaldir, caizdir. şişir şişirebildiğin kadar hazır bol bol emerken
    usa yeliz
    burda bööle. gözüm kıçım ağrıyo dedin mi derhal antibiyotik veriyolar. bir de "al kullanmaya başla sen gene de" diyo doktorlar. herkes çocuk dr.u olmasın yaa

    YanıtlaSil
  6. hülya,
    çok çok iyi tatiller o zaman, özendim şimdi,
    ve çok çok geçmiş olsunlar,
    hastalık bu geldiği gibi gider,
    bizde de şimdi hafif bir hastalık hali var gibi,

    bu arada doğum yapana kadar kucağıma aldığım bebek sayısı ya bir ya iki, onlar da yeğenlerim, bebekli kadınla yolculuk benim de kabusumdu,

    kendini göstermeyeceksin ok ama tuna denizde postu ne zaman? :-)

    sevgiler bizden

    YanıtlaSil
  7. Bi ağır abilik gelmiş Tunacığa, gözler süzülmüş, kıyamam.. Tertemiz Akdeniz suyu iyi gelir. Biz soktuk Güneş'i bugün, burunda ne varsa boşaldı :)

    YanıtlaSil
  8. hakikaten suzgun bakmis tunimiz. cok gecmis olsun, cabucak dalar totosu umarim.

    YanıtlaSil
  9. çok geçmiş olsun tunişe ya kıyamam,iyileşir o hemen merak etme anneanneler,dedeler bilir dopingli gıdaları:)
    bugün haberlerde "öss çetesi" diye birşey duydum,5000 avroya tıp fakültesi garantisi verip senin yerine sınava giriyorlarmış.bence bu antibiyotik dayayan doktorlar bu şekilde kazanmış üni.yi:(

    YanıtlaSil
  10. Hasta da olsa cok sirin cikmis fotolarda. Gitgide güzellesiyor Tuna.
    Sezonu acmaniz hayirli olsun diyorum.
    Ee tabii kocaman da gecmis olsun. Umarim tadini cikarirsiniz günesin ve denizin.

    YanıtlaSil
  11. Senenin son hastaligi olsun hadi bakalim...tekrar gecmis olsun, madem kulak iltihabı yok, o zaman azicik suya daldir cikar, deniz suyu iyi gelir burnundakiler iniverir lörk lörk...

    YanıtlaSil
  12. tunişime tontoşuma geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  13. Magissa'nın bloğundan ışınlanarak geldim, iyi ki de gelmişim böyle deli anneleri çok seviyorum, agu gugu yapamam şimdi Magissa kızar :))))Şu ara benimki izin vermediği için blog da okuyamaz hale geldim ama olsun burayı bulduğuma sevindim. İnsanın içi dışı çocuk oluyor di mi? Bazen afaganlar bassa da seviliyor işte anasını sattığımın veletleri.

    YanıtlaSil
  14. Ya ben bayılıyorum bu oğlana:)Kızım olsun alcam walla:P Maşallah nazar değmesin.2.fotoya bayıldımm,nasıl bir surattır o öyle ya:)ayakcıklarında öperim :)

    YanıtlaSil
  15. Kıyamam çok geçmişler olsun yakışıklı tontişime..Canım ya bizimkiler aldıkları kiloları bir bir vermeye başlıyolar galiba totoları yerden biraz uzak kalınca:))Olsun,dediğin gibi sağlıklı olsunlar da..Öperiz Tunişimizi..
    Sevgilerr..

    YanıtlaSil