23 Temmuz 2009 Perşembe

Börtdey parti ve 12.ay kontrolü


Tek mumlu pastanın önünde bir anı fotoğrafı olsun ve de eş-dost akraba bir araya gelelim diye, gerçek doğumgününden tamı tamına 11 gün sonra kutladık doğumgününü Mr.Tuna'nın.

Menümüz -kelimenin gerçek anlamıyla- imece usûlü oluştu. Sayayım, canınız çeksin:))
Kayınvalide-gelin ortak yapımı doğumgünü pastası (Vişneli ve süzme yoğurtlu kremalı pek enfesti. Valila yiyenlerin yalancısıyım), tamamen kendi elcaazlarımla yaptığım fındıklı kurabiye, görümcemin (hehehe hastayım bu sıfata da, bizim Gülen işte ya ne görümcesi) marifeti sigara böreği (ya o ne nefis bi şeydi bu arada) yine kayınvalide elinden çıkma yaprak sarması ve mercimek köftesi.. Ayşe'ciğimin limonlu cheese-cake'i, Reyhan Teyze'nin irmik helvası ve kurabiyeleri...


Tüm organizasyonu iki saatlik sabah uykusundan sonra yaptığımızdan Tuna inanılmaz keyifliydi. Kucaktan kucağa gezdi, kuzeni Ege'yle oynadı, pastanın mumunu yakalamaya; yakalayamayınca komple avuçlamaya çalıştı. O hengamede bir kurabiye, bir de sigara böreği yuttu.


Tuna'nın bu kadar kalabalıkta huzursuz olup doğumgünü yaptığımıza pişman etmesinden korkuyordum. Neyse ki İlk doğumgünümüz tahminimden daha keyifli geçti.

Ve aylık muayenemiz. Eskiden tam aydönümüne denk getirdiğim, koşa koşa ve merakla gittiğim rutin doktor kontrolümüze bu kez sallana sallana gittik. Önce doktorumuz sordu biz yanıtladık:
- Bardaktan su içmeye istekli mi?(Evet)
-Kendi kendine yemek yiyor mu? (Köfte, pirzola, simit, kraker gibi katı gıdaları kendi kendine yiyor)
- İştahı nasıl? (Bir ayda 2 ateşli hastalık, çıkan bir diş, patlayan üst 4 diş.. İştahsız sayılır. Ben de ısrar etmiyorum yesin diye. Çünkü oyunla ve ısrarla yemeye alışmasını istemiyorum)
- Normal tencere yemeği yiyor mu? (Aslında yiyor ama ben daha besleyici olması için yemeklerine kıyma, bezelye, semizotu vs gibi ilaveler koyuyorum. Yani hala kendisine özel yemek yapıyorum)
- Uykular nasıl? (Yukardaki sebeplerden dolayı kötüydü hep. Gece uykusu bozuldu ama allahtan gündüzleri 2 uzun uykuyla bunu telafi etti. )
Sonra ben çıkardım soru kağıdımı
- Demir ve D-Flor? (İkisini de kestik)
- Göbek deliği ameliyattan sonra hala tam oalarak düzelmedi. N'etcez? (Daha düzgün görünüyor, bu yıl içinde hala düzelmezse bir narkoz verip hem sünnetini hem göbek deliğine estetik müdahale olabilir istersek)
- İnek sütü, bal, yumurtanın beyazına başlayabilirmişiz. Devam sütü mü inek sütü mü? (Alışmasını sağlamak için inek sütüne öncelik vermek gerek, devam sütlerinin tadına alışırsa geçiş zor olabilir)
- Ayakları yamuk, kıvrık ve sol ayak içe basıyor. Hala yürümemesinde bunun rolü var mı? (Yok, zamanla düzelecektir)
- Hala yürümemesinin sebebi bir ihtimal bacak kaslarının kuvvetlenmemesi olabilir mi? (Tutunarak yürüyorsa yani sıralıyorsa bacak kasları yeterince kuvvetlidir. Dengeyi kuramamış henüz, kurunca cesaretlenip yürüyecektir)
Gelelim boy-kilo değerlerine. Bir yaş itibariyle 77 cm boy ve 10.530 gr ağırlığa ulaşmış durumda. Bu değerlerle tartı bir yıldır ilk kez eksiyi göstermiş oldu. (10.ayda 10.600 gr'dı) Son iki ayda kilo aldı elbette ama hastalık vs derken ibre hep 500 gr yükseldi düştü, yükseldi düştü. Normal bir yaş çocuğu için kilosu normal de olsa bu durağanlık, hatta eksi 70 gr düşme, doktorumuzda hafif bir alarm olarak algılandı ve önümüzdeki ay yeniden kontrole çağrıldık.
Bu kilo alımı meselesine kafam takıldı çok. Bir çocuğa kilo aldırmak inanın çok zor değil. Tarhana ya da şehriye çorbasına 3 dilim ekmek ufala, geçir blendırdan, aç reklamları, kakala gitsin. Kahvaltı bulamacına fındığı, tereyağını, kaymağı, cevizi boca et, yedir bir şekilde. Yatmadan önce muhallebi, tahıl, bol nişasta ver yine kilo aldırır. Ama mesele şu ki beslenmede nicelik değil nitelik önemli. Bugün kilo aldırsın diye yedirdiklerimiz, çocuğun damak tadını ve beslenme biçimini belirliyor fena halde.
Ben nişastalı hemen her gıdadan uzak duruyorum, her öğüne bol protein serpiştiriyorum, ara atıştırmalarımız yok denecek kadar az, haftada bir kez balık muhakkak girer evimize. Ben eminim çocuğumun iyi beslendiğine. O yüzden gramaj meselesi, gelişim ölçütümün en son sırasında. Kendi kendine yemek yer hale gelmesi, yeni tatlara açık olması, öğünlerini tam olarak bitirmesi vs daha önemli benim için. Herif semizotu bile yiyor daha ne diyeyim..
(Yeri gelmişken burdan bebek gıda firmalarına sesleneyim-ki Milupa'nın blogumdan haberdar olduğunu biliyorum. Şöyle çocuklarımızın eline çekinmeden vereceğimiz, hem lezzetli, hem sağlıklı, az şekerli, çıtır çıtır bir şeyler neden üretmiyorsunuz? Bebe bisküvisi çok şekerli benim bile içimi bayıyo, simit(gevrek) desen çok susamlı ve besleyiciliği az. Ekmek de öyle. Kraker, bisküvi hiç bahsetmiyorum bile. Ben günde 1-2 dilimi geçiremiyorum bu sebeplerden ötürü. Şöyle içinde c vitamini de barındıran sağlıklı atıştırmalıklar yapsanız da ikindi öğünlerine tat gelse fena mı olur?)
Beslenme mevzuunu kapatıyorum. Şu sıralar yürüme meselesi var gündemiizde. "Zamane bebelerinin hemen hepsinin 12.aydan sonra yürümesi sizin de dikkatinizi çekti mi?" diye sormak istiyorum. Benim "oturma organı"mdan uydurduğum bir tezim var, atıyorum ortaya:
Şimdi bir kere zamane bebelerinin zayıf olması söz konusu bile değil. Emziren anneler birer süt obezi; bir sebepten sütle ilgili sorun yaşayanlarsa formula takviyesiyle ortalama ya da ortalamanın üstünde bebekler yaratıyor. Altı aylıkken bile dönemeyen (bkz benim Ton balığı) , oturamayan(neyse ki bu işi 4.ayda halletmiştik), emekleyemeyen (tam umudumuz geçmişken 9.ayda dört ayak olduk) ve bittabi ki geç yürüyen bebeler artık şaşırtıcı değil. Annelerinize sorun kaç aylık yürümüşsünüz? Ben şahsen tüy siklet bi bebe olarak 11 aylık yürümüşüm.
Geç yürümede bence 2 etken daha var. Birincisi yerde oyalanacak oyuncakların eskiye nazaran daha fazla olması. Tuna o kadar seviyor ki oyuncaklarla oynamayı, yürümesi için aldığımız Playskool İlk Arabam'ın sağındaki solundaki öten pırpırlanan nesneleriyle oynuyor.
İkici etken ana kucağı, puset gibi bebeğin yerle temasını kesen taşıyıcıların yaygınlığı. Evde, yerde az vakit geçiren çocuklara haliyle yürümeye fazla fırsat tanınmamış oluyor.
Dedim ya, bunların hepsi tez. Anti-tezlerinizi görelim......

Posted by Picasa

23 yorum:

  1. bi daha iyiki dogdun Tuna :)
    menu sahaneymis yahu, hele pastaya icim gitti, neyse neyse...
    Tezinle ilgili yorum yapamiyorum keza biz daha cooook gerilerdeyiz...
    Beslenmesi konusunda harikasin, senin gibi dusunuorum nitelikli yiyorsa ve tehlike canlari calmiyorsa gramajda, sorun yok.

    YanıtlaSil
  2. merhaba Hulya

    Tunaya iyiki dogdun diyorum.
    Tunaya birgun icinde neler yediriyorsun merak ettim cok iyi besleniyor demissin bizimlede paylasirsan memnun oluruz.Yatmadan once ne yedirsem diye kara kara dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Mira dünyaya 4,5 kilo ve 54 cmlik bir azman olarak gelip... ilk 6 ayda tam bir süt obezi enden boydan persentil %95lerde ilerleyip... 7 aydan itibaren ise sadece 3 ayda bir uzayıp, 3 ayda bir kilo almaya başlayınca... ben de bu büyüme mevzuuna ara ara takılıyorum.
    Bana kalırsa 70gr vermiş olması hele ki bu hastalık döneminden hemen sonra için normal. Zaten bir yaşını geçtikten sonra eski kilo alma hızında gitmemesi de normal. Bizim yapmamız gereken ise artık besle büyütten daha öte, dediğin gibi, sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırmak...
    Yürüme mevzuuna gelince; aslında emeklemek - sıralamak - yürümek basamak basamak kaydedilmesi gereken aşamalar... Artık bebeklerin ani bebek ölümüne karşı sırt üstü yatırılıyor olmasının emekleme sürecini geciktirdiğini hatta tamamen atlattığını okumuştum. Yüz üstü bırakıldığında öncelikle dokunma duygusu daha çok uyarılıyor, sırt kasları daha çabuk güçleniyor, nihayetinde homo erektus pozisyonuna daha hızlı ulaşıyor. Vakti gelince kendini hazır hissedince yürüyecektir :)
    Bu arada tekrar kutlarım iyi ki doğurmuşsun bu Tuna Balığını :) Menü de şahane :)

    YanıtlaSil
  4. 18 aylik olana kadar bekle (daha ohooo 6 ay var, bu 6 ayda neler olcak neler) eger hala yurumuyorsa, cocuk gelsimi uzmanlari `alisilmadik bir durum ama muhtemelen normal` diye nitelendiriyorlar. Yani o zaman bile bir umut isigi var. Bu cocuk daha 12 aylik, hele bir siralamayi daha guvenle yapsin, o zaman ertesi gun bile yuruyebilir hic sasirma. Ustelik uzmanlara gore, yuruteclerin de hic bir yarari olmadigi gibi (gerci Dante cok sevmisti ve ben de guven getirdigini dusunuyorum bu aletin) yurumeyi de yavaslattigini soyluyorlar cunku yurutecle yururken gerekli kaslarina tam olarak baski yapilmadigi icin. Harekete gecirmiyormus kaslari yani bu aletler...Dante`ye işlemedi, yuru ya kulum oldu o azicik.
    Tezlerin mantikli, ama sut obezi ne? bol sutlu olmak mi? ne ilgisi olabilir gec yurumeyle diye dusundum bulamadim.

    Partide sen cok guzel, baba da cok heyecanli cikmis, baba sehpaya vurarken gozler pastada, cok guldum cok tatli. Iyi ki varsiniz.

    YanıtlaSil
  5. beril 12.ay kontrolünde 9400 gr ve 76,5 cm di. ilk altı sadece anne sütüyle 6. ay kilosu 8400 gr. yani sonraki altı ayda sadece 1 kg almış, inanılır gibi değil. bir aydır balık yağı takviyesi ile inanılmaz iştahlı ama kilosu değişmiyor. sebep? benim kızım inan hiç oturmuyor. yürürken bile koşar adım yürüyor. hep hareket halinde. görenler bu kız hiç oturmuyor, yorulmuyor mu diyor. dışarıda kızların kafalarından toka, adamların cep tel.leri alıp kaçıyor. ve bu yüzden bir bebeğe kilo aldırmak benim için çok ama çok zor oluyor ve ne yerse yesin de kilolu olsun bana ters.

    milupa'ya yazdığın yazı benim kafamdaki yazının tıpa tıp aynısı :-)

    her bebek emeklemeyebiliyor. yürüme konusunda ise kilolu bebek biraz daha geç yürüyebiliyor benim gördüğüm kadarıyla.

    bebeklerin sırt üstü yatar vaziyette sadece tavanı göreceği şekilde yatırmak anne-babaların kolayına gelen ama bebeğin gelişimi için hiç iyi olmayan birşey. (aba da okumuştum bunu)bebeğin etrafında gördüğü nesnelere karşı ilgi duyması için henüz 4-5 aylıkken yüz üstü pozisyonda bırakmak gerekiyor bence.ilgi duyunca ulaşma, yakalama isteği duyuyorlar.

    ben ilk oyuncaklarını çok geç aldım.sanırım beril diş çıkarmıştı-9 aylıktı. çıngırakları saymıyorum-. sürekli aba dan oyunlar oynadık. ben o kitaptan çok faydalandım. ileride sağa sola dönmesi, yürümesi, bisiklet çevirmesi için bile basit hareketler vardı. beril oradaki hareketlerden sonra dönmeyi öğrendi mesela. epeydir okumuyorum ama çok faydalı olduğunu düşünüyorum.

    bence tuna'nın gelişimi çok güzel. oğlan kule diziyor, o arabaları bir bir yerine koyup aşağı atıyor. kilosu da boyu da çok iyi bence.

    her bebek aynı şekilde gelişmiyor. bırak oğlan yürümesin şimdilik. benim kızım yürüyor ama kule dizemiyor. 9,5 ayda yürüyen çok tatlı bir kız var mesela ama katı gıda yiyemiyor. mükemmel bebek yok. ben ne zaman beril'le ilgili birşey düşünsem ammaaan, kaç yaşına kadar ben yedireceğim sanki, üç yaşında anasının koynunda uyuyan bebek var mı diyorum.

    post oldu bu, tamam bitiriyorum.
    ama süt obezi ne?
    ben de emziriyorum halen ama bilmediğim bir şey varsa ben de bileyim? :-)

    YanıtlaSil
  6. adsız
    menümüz normal şartlarda şöyle
    kahvaltı: peynirli ya da patatesli omlet.hepsini yiyemiyor. ortaklaşa yiyoruz. bazen de peynir, yumurta, süt ayrı ayrı.
    öğlen: kıymalı ya da mercimekli sebze çorbası. tüm mevsim sebzelerini ekliyorum. koyu kıvamlı bir çorba oluyor. biraz pirinç ve patates koyuyorum ama çok sulu gibiyse tahıl karışımı ekliyorum.
    ikindi: meyve(maalesef kayısı dışında normal meyve yemiyor. sadece kavanoz meyvesi yiyoruz)
    bazen meyve yerine sütlaç ya da muhallebi.
    akşam: öğlenn aynısı.
    öğlen ve akşam evdeki yemek durumunua göre bizim yediklerimizden yiyor. o da sadece köfte, balık, pirzola ya da mercimek çorbası varsa. yatarken bir şey vermiyorum. bazen akşam yemeği hafif kaldıysa 90 cc devam sütü içiriyorum.

    YanıtlaSil
  7. banu
    tuna doğduğundan beri yüzükoyun yatar. ondan değil sanırım yürümemesi. çok temkinli ve henüz yürüme cesareti yok.

    YanıtlaSil
  8. açalya ve zeynep
    süt obezi tamamen dötümden uydurma bir tanımdır. hepimizin ilk 6 ay kaliteli emzireyim diye kasıp doğum kilosunun 2-3 katına ulaştırmasıyla ortaya çıkan durumdur. ben şahsen emzirdiğiminin iki kat fazlasını biberonla verdim tuna'ya.sütle bol bol kilo alsın diye-ki 6 aylıkken doğum kilosunun 3 katını geçmişti. biberon vermeyen annelerin de bol bol emzirip bebelerini şişmanlattığını biliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Taam mutlu aile tablosu.. Bayıldım..Uzun, sağlıklı günleri olsun Tuna Paşa'nın anne ve babasıyla.
    Vaay bi de sünnet olursa havasından geçilmez artık erkekin :))

    YanıtlaSil
  10. Hülya kilo konusuna hic ama hic kafa takma derim ben. Tuna 10. aydan itibaren cok daha hareketlenmis, kilo almamasi o kadar normal ki. Üstelik bir sürü de hastalik gecirdi cocukcagiz. Sen de yazmissin, nitelikli beslenmek cok daha önemli. Hem bu aylarda atilan iyi beslenme temelleri ileride cok isine yarayacak.
    Yürüme konusu icin de cok erken endiselenmek icin. Normal olarak 14-15 ay civari yürüyor ortalama bir bebek. Acalyanin da yazdigi gibi 18 aya kadar cok normal hersey. Ve eninde sonunda hepsi yürüyor.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  11. beni tatilde yemek yaptığım için takdir ettiğin yoruma cevap verirken pastayı da yap tam olsun demiştim ya, pastayı da yapmışsın:))

    ellerinize sağlık afiyet olsun.

    9. ayda mı emeklemişti Tuna. UE de son günlerde beni tekrar heyecanlandırıyor emekler mi diye.
    Tezlerine ben bir de korumacılığı ekleyeceğim. Aman çarpmasın aman ağlamasın yanımız oluyor bizim. Bir de sürekli dibindeyiz, belki denemelerden çekiniyordur:))

    Yemek yedirme konusunda sana katılıyorum. Yağlı şekerli ekmekli gıdaları arttır, kilo da beraberinde gelsin. Mühim olan ne aldığı. Bahçeden topladığımız semizotunun ve dalından şeftalinin bile hesabını yapıyorum ben beslerken.

    Tekrar mutlu yaşlar.

    YanıtlaSil
  12. fındıklı kurabiyenin tarifini isterim:)
    yürüme işi bence bırak geç olsun.7 aylıkken emekliyen,10.5 ayllıkken yürüyen bi oğlum olduğu için çok zorlandım.halende oturma bilmiyo.yürüteç de bile sıkılıyodu.düşme pahasına yürümeye çalışırmı bi insan evladı?:)üstelik benim oğlan 2 ay zar zor emdi.bende hep mamaların içinde hareketlendirici maddeler olduğunu düşünüyorum:)buda benım tezım...

    YanıtlaSil
  13. Cocuk mamadan, ondan bundan obez olacagina, birak ana sutunden obez olsun. Sutun obezi kalmaz, mamanin obezi pit pit yag olur diyeyim ben de o zaman.

    YanıtlaSil
  14. "obez" sözcüğünü olumsuz anlamda kullanmadım ki ben. anne sütüyle alınan her gram mübahtır, helaldir ve obezite riski yoktur bunu biliyoruz. abartıyı doğru şekilde ifade etsin diye obez dedim ben, ama bu kadar yanlış anlaşıldıysa süt oburu diyeyim o zaman.

    YanıtlaSil
  15. iyiki doğdun tuna,nice yıllara
    hülya;kilo konusunda ben de her kontrolde hayal kırıklığına uğruyorum 15 aylık olduk ve 10 kiloya ulaşamadık.çok hareketli olmasının da etkisi vardır diye düşünüp bu konuyu artık kapattım.
    yürümeye gelince önce çok seri sıralaması,bir koltuktan diğerine tutunmadan geçebilmesi,kendi kendine yerden ayağa kalkması lazım.bunların hepsiiçin de henüz erken.biz de 14. ayda yürüdük.ve hakikaten birden oluyor.benim çocuğum 9 aylık yürüdü diyenlere inanma.bir kaç adım atmakla bağımsız tek başına bir dengede yürümesi arasında çok fark var.bunun için de zaman lazım.
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. "obez"in olumlusu mu olurmus :) burda en buyuk kufur :))) (herkes obez olunca boku da cikti gerci)

    Simdi bu bebelerin "pıt pıt yağları" yürümeye başlayınca gidiyor Hülya`cığım. O yüzden obur olsunlar, yağlı yağlı olsunlar zaten... hani niye avokado yediriyoz, niye yağlı peynir yediriyoz, asla low fat süt yok vs. işte beyinleri gelişsin efenim, güçlü olsunlar hastalıklara karşı diye gibi senin de araştırıp bildiğin şeyler yüzünden, ben anne sütünden kilo almanın bir sakıncasını görmüyorum. Kaldı ki, mesela Dante bebekken her bebek gibi dombiliydi (neredeyse 6 ay sadece anne sütü ile), aha ne oldu? 26 aylık bir dana oldu, hala anne sütünü snack niyetine içiyor, pis obur, yemek seçmeden, sağlıklı ama kuş kadar yiyor, multivitaminini, kalsiyumunu, omega3ünü, C vitaminini takviye ediyorum boşluklar dolsun, anne sütüne de güvenmiyor, ama bezi de atınca yumurta kadar kadar götü çıktı meydana, bi de utanmadan karın kası yapmış babası bile kıskanıyor, bacaklar kollar falan kas içinde, nereye gitti ulen o kadar seni anne sütüğnen besledim 6 ay, sonra da snack niyetine hala alıyon bunu utanmaz arlanmaz blah blah blah...
    Neyse diyeceğim o ki bu çocuklar hareketlendi mi ne oburluk ne de obezlik kalıyor, daha 18 aylık olana kadar bekle sen, yürüyünce nanası (hamilelik öncesi) babası gibi tığ gibi kalır.

    YanıtlaSil
  17. Ohhh menü konusunda acayip fikirler veriyorsunuz bana:)pasta mükemmel görünüyor.

    Şimdi şu yürüme konusuna değinmem lazım.Hani bizimki 5 buçuk aylık emekledi ya, 9 aylık yürür diye beklerken adam 11 ayı doldurmayı bekledi.Peki yürümesini ne tetikledi biliyor musun?
    3 yaşındaki kuzeniyle 1 hafta aynı evin içinde olması.Kıza baka baka ayakta durmaya çalıştı resmen.O ne yapsa onu yapmaya gayret etti.Kendi dişine göre birilerini görmeleri çok önemliymiş meğer.Duyduğuma göre
    2.çocuklar daha çabuk öğrenirlermiş bir takım şeyleri zaten.
    Bol bol helal süt emmiş,temiz aile çocukları bulacağız anlayacağın:))Parklara götüreceğiz çimlere atacağız düşsün kalksın veletlerin peşine koşsun.Bunu bilir bunu söylerim.

    Bu arada Tunişin günlük menüsü iyiymiş.Sizden farklı olarak sabah peynirine çekilmiş ceviz ekliyoruz.Ekmeği tam tahıllı, eline veriyorum kendi yiyor.Mercimek çorbası cır cır yapıyor haftada bir verebiliyorum.Şöyle detaylı anlatmak lazım aslında Hülya ne yiyor neler versek iyi olur falan diye,senden de kapsamlı bir yazı beklerim.
    Gözlerinizden öperim efenim.

    (Tunayı hep sana benzetirdim,babayı göründe kararı değiştirdim:))

    YanıtlaSil
  18. beslenme konusunda düşüncelerimiz çok benziyor
    ben de ekmek şehriye muhallebi yiyeceğine sebze meyve çorba yesin kilo almasa da olur fikrindeyim
    gel gör ki benim süt oburu kızıma da ne yese yarıyor
    yukarıda okudum, defne de mira gibi 4330 gr ve 52 cm doğdu ve 6 ay boyunca 1er kilo aldı, biz de sağlıklı beslensin ama kilosu kontrollü gitsin derdine düştük
    gerçi zayıf olsa da çorbaya 3 ekmek dorğamazdım sanırım, dediğin gibi nicelik değil nitelik önemli
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. tekrar iyi ki doğdun tunacım, tatlı bir doğumgünü olmuş...

    YanıtlaSil
  20. hülya bende en az 6 ay planladigim süt verme projemi malesef 3 ayda bitirince , bendede olmustu bu süt paranoyasi falan. ama sonra gördümki formül mamaylada gayet iyi yürüyormus, anne sütü antibiyotik glrevi görür dediler bana hep bilmiyorum masallah benim kizimla yasit ama hep anne sütü almis bebeklerden daha saglikli gecirdi su 9,5 ayi(hatta 3 gün süren atesli gülcük disinda hic hasta olmadi masallah)

    helin yagmurda 5.ayina kadar dönemiyordu ama oturabiliyordu, 7 aylik oldugunda ben emeklemesinden umudu kesmistim, tr ye tatile gidince kizim bir acildi pir acildi , simdi 9,5 aylik ve sehpa etrafinda tutunarak bir adim falan kendince atiyor..

    Kiloyla baglantilimi peki bu diil bence, komsumun oglundan 1 gün büyük kizim, ama komsumun oglu daha degil emekleme yada ayaga kalkma kendi basina desteksiz bile oturamiyor,komsum dr a götürdü(benim kiz baya büyük duruyor acaba oglunda gelisme problemi olabirmi diye)herseyi normal her cocuk farkli gelisir demis..
    Ortam degisimin cok faydasi var, kendi gibi olan bebekleri görmek gibi, kizim tatilde sanirim bunun avantajini yasadi bol bol..
    Ben 14. ayima girerken yürümeye baslamisim, ve annem derki sen hic emeklemedin,oturdugun yerden bir öne bir geriye sallanirdin diye.Ki sinek siklet bir bebekmisim.Kardesim ona keza..
    Tabi yinede genellememek lazim, bana göre bebek gelisimleri birbirinden farklilik gösteriyor, biri birsey yaparken digeri farkli bir alanda önde olabiliyor.emekleme yada yürümede oldugu gibi

    Tunise yine iyi seneler,insallah seneye kendi mumunu üfledigi resimlerinide görürüz
    sevgiler canim

    YanıtlaSil
  21. evet yaa bütün bloglarda cevaplama bu şekilde benim niye öyle ki
    püfff, biraz uğraşayım ben en iyisi

    YanıtlaSil
  22. Tekrar iyiki doğdun Tunacığım:)

    Doktor bilgilerini bir çırpıda okudum zira her türlü bilgiyi öğrenmek isterim. Bizi biliyorsun 6 aydan beridir inek sütçüyüz:) Yumurta beyazı maalesef pek sevilmedi Tolga paşa tarafından şimdilik üstüne gitmiyorum umarım Tuna sever.Bal reçel vs.e de burun kıvırdı. Bir gün nasılsa sevecek diye ısrar edip büsbütün keyif kaçırmıyorum. Tolgada da bir iştahsızlıktır gidiyor umarım sadece sıcaklardandır. Yedirme tekniklerin varsa banada anlat Hülyacım:)
    Yürüme olayı bizde de sıralama boyutunda. İlk arabam için yazdığına çok güldüm çünkü Tolga da önünde arkasındaki şeylerle meşgul, araba önden önden gittikçe hızına yetişemezse oturuyo popo üstüne:)))

    YanıtlaSil
  23. Oglunuz cok tatli:) En birinci yasi kutlu ve mutlu olsun. Yurumeye baslayinca kilolar gidiyor ve 1 yasindan sonra kilo alimi oldukca azaliyor genelde.

    Benim oglum cok cok erken emeklemeye baslamisti(yaklasik 4.5 aylikken ve 9 aylikken de yurumeye baslamisti. Biz bunun sikintisini soyle cektik. Hicbir zaman dogru duzgun hicbir oyuncakla oynamadi ya da kitap okuma anlari birkac dakikayi asla gecmedi. Bunun yaninda kazalarda cabasi. Karakterinin de etkisi var bunda ama ayaklaninca cocuk milletini tutabilene askolsun:)

    Cok sevgiler:)

    YanıtlaSil