11 Temmuz 2009 Cumartesi

Kombine hediyeler ve kombine hastalık

Küçük ton balığım yeni yaşına 39,5 derece ateşle girdi. Hiç sebep yokken salı akşamüstü çıkan ateş her 4-6 satte dönüşümlü verdiğim Paranox fitil ve İbufen şurupla kontrol edilebildi. Çarşamba günü götürdüğümüz doktor bozuntusu, "üst dişler kabarmış patlatıncaya kadar ateşlenir, fitil şurup vs verin" dedi. Yallah eve postaladı bizi. İzmir'deki doktorumu aradım, derhal kan tahlili, idrar kültür vs istedi. Tahliller neyse ki temiz çıktı, ama ateş devam ediyordu. Dokotrum bir antibiyotik şurup adı verdi ama aslında antibiyotik kullanmayı gerketirecek bir durum yok gibi geldi bana (Annelik içgüdüsü ya da anne bloglarının faydası)
Ama başka bir doktordan daha hem fikir hem cesaret almam gerekiyordu. Ben de Rahşan'ın sayesinde tanıdığım Dr.F'yi aradım. Telefonda anlattığım 2 satır şeye rağmen hemen teşhisi koydu. Tuna tam da tahmin ettiğim gibi 6.hastalık dene tuhaf hastalığa yakalanmış. 72 saat süren, ateşten başka semptomu pek olmayan, çocuğu inanılmaz huzursuz ve sevimsiz yapan bir illet. 72 saatin sonunda hiçbir şey olmamış gibi bitiyor ama geride ciltte kızarıklık, gözde şişlik ve asabi-huysuz bir velet bırakıyor. Neyse ki ateş kısmı geçti, şimdi huysuzlukla uğraşıyoruz. (Geçenlerde Özlem de detaylıca anlatmıştı bu tuhaf hastalığı)

Efendim Tuna beyin kucağında oturduğu kişi 78 yaşındaki anneannem. Çok net görülmüyor sanırım ama Tuna'nın yüzünde aslında kırmızı lekeler var ve Çinli kıvamına gelen şiş gözleriyle pek eğlendirdi bizi. Şimdi o lekeler için de alerji damlası kullnıyorum.

Doğumgünü vesilesiyle değineceğim bir mevzumuz daha var. Allah sizi inandırsın hediye yağıyor Tuni'ye.
Açalya bacım tee California semalarından Tuniyi şenlendirmiş. İadeli taahhütlü yolladığı için bu kez ptt memurunun çocuğuna yâr olmadı Old Navy şapka..(bir de kart yollamış, koptum gülmekten ama tarifi çok zor :)) Çok ince bir seçim yapmış her zamanki gibi. Öpüyoruz Dante abimizi.
Bir de Sinem coşmuş ki ne coşma. "Tuna'ya ufak bi hediyem var" diyince şöyle minik bi paket beklerken koca kutudan ahşap ördek, t-shirt ve pantalon çıkınca bi tuhaf oldum. Çok çok beğendim. Hatta zevkine hayran kaldım.
Asıl tuhaf olansa bu iki paketin bu kadar birbirini tamamlayan renklerden ve tarzdan oluşması. "Bu giysilere hangi şapka olur" diye arasan ancak bu kadar kombin yaparsın. Tuna'yı şimdiden bu cicileri giymiş ahşap ördeğini ileri geri sürerken canladırıyorum. Blog dostlarımın bana hem bu kadar uzak hem de en yakınımdakilerden bile daha yakın olmasına da her geçen gün daha çok şaşırıyorum.
p.s. Önceki posttaki doğumgünü mesajlarınıza çok teşekkür ederim. Hepinizi çok seviyorum, böyle birlikte çocuk büyütüyormuşuz, birlikte büyüyormuşuz gibi hissediyorum ve bu hissi seviyorum.
Posted by Picasa

23 yorum:

  1. :) takim yapmisiz Sinem`le ha?! gule gule giysin baligim sapkasini. O kirmizi kiz sapkasini iade et, yada bi kiza hediye et artik, aman diyeyim!

    Dokuntulu hastalik demek! oldu da bitti masallah o zaman...bebekken gecirsin ileride zor olurdu dayanmasi (yas ilerledikce daha zor atlatildigini biliyorum)

    YanıtlaSil
  2. tuna'ya cok gecmis olsun . guzele goz agrisida yakisir demisler :)

    bence dogum gunleri yilda 3 defa yapilsin :)))) hediye almayi pek severimde :pPp

    YanıtlaSil
  3. ilk defa duydum bu hastalığı.okuduğuma göre ömür boyu bağışıklık kazanmış bu hastalığa bir daha olmayacak inşallah.geçmiş olsun öptüm tunayı.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle coook cok gecmis olsun Tunis'e .Tesekkür ederim güzel sözler içinde Ya Hülya ne desifre ediyosun bizi ya...

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun,cicilerini de iyi günlerde sağlıkla giysin.Geçmiş doğumgünü de kutlu olsun,öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. çok geçmiş olsun, hergün yeni bişeyler öğreniyoruz tecrübelerden. o gün telefonda konuştuğumuzda diş diyordun demek doktorun yanıltmasıymış hep. haftaya görüşmek üzere, tunaya sevgiler

    YanıtlaSil
  7. geçmiş olsun Hülya.benim efe de ateşleniyor 3 gündür ara ara.Doktor boğazında enfeksiyon var dedi ve 3-4 gün ara ara ateşlenmesi normalmiş.ama döküntü falan yok bizde.Bu arada bugun 3 telefon konuşmasında da arkadaşlarım etrafındaki bebeklerde de aynı belirtiler olduğunu söledi.Ve bir 'salgın var' söylemi dönüp duruyor buralarda...Hadi bakalım hayırlısı...

    YanıtlaSil
  8. o ateş bebişleri nasıl perişan ediyor bilirim. çok çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  9. Gecmis olsun Tuna Beye..
    Demek gecen seferki ates 6. hastalik degilmis. Cünkü bir sefer geciriyorlar hastaligi.
    Döküntüler icin hicbir ilac vermiyorlar burada. Max 2 günde geciyor zaten. 2-3 gün de huysuzluk ediyorlar sonra hersey yine eskisi gibi. Istahi bile acildi bizimkinin hastalik sonrasi.
    Takimlarini da güle güle kullansin..

    YanıtlaSil
  10. o 6. hastalık denen merete bizde yakalanmışız sanırımda haberimiz yokmuş 3 gün sürdü hiç mızmızlanmayan tosunu salya sümük üzerime yapışır olmuştu. Ve sonundada vücudu döküntü oldu geçti tabi biz bu olayı dişe bırakmıştık. Çok geçmişler olsun yeni kıyafetlerini güle güle giysin

    YanıtlaSil
  11. Mutlu, sağlıklı yıllar Tuna'ya.
    Hem de geçmiş olsun.
    Hemencik iyileşsin, sevimli cicilerini giyip, oyuncağıyla oynasın inşallah annesi.

    YanıtlaSil
  12. açalya
    6.hastalık 2 yaşına kadar hemen her bebeği bir kez yokluyor ve 2 yaşından sonra pek de görülmüyor. hayat boyu da sadece bir kez yakalanılıyormuş.
    firdevs
    bence de :))
    eda
    saol
    birben
    aynen

    YanıtlaSil
  13. sinem
    istersen burdan feyzbuk sayfanın linkini veriyim :))
    durununannesi
    saolasın. biz de öptük
    betül
    salıgn hep var yaa. salgınsız mevsim yok sanırım. nasıl koruyacaz bu bebeleri? size de geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  14. banu
    ateş çok korkutucu hakkaten
    özlem
    senin yazını ve babaolmak'ın yazısını o kadar çok okudum ki teşhisi hemen kendim koydum nerdeyse. süpersin...
    adaşım
    aynen döküntüyl birlikte gidiyor hastalık. paçama yapıştı resmen ama huysuzluktan.
    dağlar kızı
    çok sağol

    YanıtlaSil
  15. Çok geçmiş olsun Tuna kuşa, hemencik toparlanırsınız umarım.

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. az evvel bir geçmiş olsun yazısı yazmıştım, gelir mi bilmem, o ara bloger error verdi zira,
    şimdi şey için ziyaret ettim, özgüre yazdığın ilk yorum için, gencim güzelim, anneyim ve de iyi de sev... diye devam eden bir yazı üzerine..

    hoşum gitti çok.
    hislerime tercüman olmuşsun sanki:-))

    YanıtlaSil
  17. Çok geçmiş olsun. İlk satırlarını okurken ilk aklıma gelen bu hastalık oldu.

    Benim Bora'da ikinci doğumgününü 6. hastalıkla karşılamıştı. Tuna gibi mahsun, yarım bakan gözler ve kırmızı lekeli bir suratla bir sürü fotoğrafı var... Telaşlanma sakın, çabuk geçiyor.

    YanıtlaSil
  18. çok geçmiş olsun. tam 72 saatlik bir süreç bu 6. hastalık, efe de geçirdi. ve bildiğim kadarıyla kesinlikle antibiyotik kullanılmıyor. ibufen'le atlattık biz de...

    yeni yaşınız kutlu olsun bir de tabi!

    YanıtlaSil
  19. çok geçmiş olsun annesi, nice yaşlara inşallh, sağlıkla..

    YanıtlaSil
  20. tunişimin doğum günü kutlu olsun..tüm hastalıklar ondan uzak dursun..cok cok geçmişolsun..

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Nice güzel yaşlara olsun:)

    YanıtlaSil
  22. Hülyacım Tunisimin doğumgününü kutlayamadan hastalığını okudum cok cok geçmiş olsun canım.Doğumgünü de kutlu olsun yakışıklımın..Nice güzel yılları olsun önünde..Güzel musmutlu bir ömrü olsun tüm sevdikleriyle..çok öpüyorum canım..(İki haftadır internetsizim,nasıl merak ettim herkesi yahu,valla hayatımın paçası olmuş bu alem.:))

    YanıtlaSil