29 Temmuz 2009 Çarşamba

Oyunlar, oyuncaklar, oyalamalar

Geçenlerde İlkay sormuştu çatır çutur çetleşirken bir yerlerde. "Oyuncaklarınızı, oyunlarınızı yazsana" diye. Tuniko 3 aylık falanken oyuncak aradığıma dair post girmiştim, birkaç faydalı öneri gelmişti. O zamandan bu zamana oyuncakların kompetanı oldum desem yeridir.
Bence bir bebeğin ilk oyuncağı oyun halısı olmalı. Karnı tok, gazı alınmış, uykusunu almış olduğu sakin saatlerde yatırılarak başlanabilir. Bizim gibi 5.aya kadar "alsam mı almasam mı, sever mi sevmez mi" demeden hemen 2 aylıkken alın bence bir oyun halısı. Geç aldık biz ama Tuna uzun bir süre vakit geçirdi Tiny Love oyun halısıyla.
6.aydan itibaren daha önce videosunu girdiğim Tomy'nin neşeli halkalarını aldık. Uzun bir süre parkeye vurup çıkardığı sesi dinledi. Dizme olayını keşfettiğinden beri nereye gitsek yanımıza alıyoruz zira kendilerinin bıkmadan oynadığı, kafasına göre sıraladığı, her dizişte büyük bir iş başarmış gibi çırpındığı bir oyuncak. Yapan uzmanların elleri dert görmesin, beyinciklerine zeval gelmesin.

video
O halkalarla hemen hemen aynı mantıkta içiçe geçen kaplar da var. Yaklaşık 45 gün önce almıştım ama Tuna onu da daha bu hafta tam randımanlı oynamaya başladı. Yukardaki videoda Tuna'nın kaplarla imtihanını izliyorsunuz.

video
Tuna eşittir kapak uzmanı....
Saklama kaplarının, milupa kavanozlarının, tencerelerin ve bilumum eşyanın kapağını kapatmaya bayılıyor. Yemek yedirirken mırın kırın ediyorsa eline en ufak tenceremi ya da çaydanlığı veriyorum. "Hadi kapat evladım" diye diye yediriyorum. Yukarda nescafe kavanozu ve kapakçı Tuna. (Kapaktaki yazı, asetatlı kalemle damgalanan "kafeinsiz" sözcüğü. Ama kavanoz hamileliğimden kalma. Yoksa çatır çatır kafeinli içiyorum)
(Tunik kaka diyince "ıghnnnk" demeyi öğrendi. Kapak sözcüğünü yanlış anlamasından dolayı güzide dilimiz Türkçe'yi suçlamalı acep?)

video
Oyuncakların en güzeli tencere tava. İlk emeklemeye başladığında açamıyordu bu dolap kapaklarını. Şimdi boyu uzadı, cesaretiyle birlikte merakı da arttı. Artık elinden kurtulamıyor hiçbir dolap. Ben de kırılacakları kaldırıp çelik çomak, teflon meflon ne varsa izin veriyorum karıştırmasına. Şimdilerde eski hevesi de kalmadı ama hala arada kurcalıyoruz mutfak dolaplarını.
video
Yukardaki ahşap köpek de aslen yeni yürümeye başlayan çocukların çekme-itme isteklerini karşılamak için yapılmış. Kutusunda sakladığım bir oyuncak normalde ama ara sıra çıkarıp hatırlatıyorum. Bir de asıl ben çok seviyorum sanırım bu hayvanatı. Tasarım harikası, evladiyelik bi şey. Oğluma Hürel dayısı ve değerli zevcesi Seap yengesinden hediye.
video
Ve kitaplar...
Tesadüf bu ya tüm kitapları hediye geldi Tuna'nın. Daha geçen hafta Yeliz'cim yukardaki kitabı getirmiş. Şimdilik öyle ortada duruyor. Bir süre oynar onla belki ama sanırım asıl 18. aydan sonra sayfalardaki resimleri keşfedecektir. Zaten oyuncakların üzerinde yazan ait olduğu ay işaretine pek takılmamak lazım kanımca. Üzerinde "3 m+" yazan bir oyuncakla aylarca oynayabilir bazı çocuklar.. İlgi ve zevk meselesi sonuçta...
video
Bir kitap daha. Sesli kitap diyorlar buna. Süpermarketlerde bile var. Mantık güzel. Düğmeye basıyorsunuz kitabın o sayfasını okuyan kaydı dinliyorsunuz. En sonda bir de şarkı var. Bizim aldığımız versiyonundaki öykü çok kötü. Şarkıysa şarkıdan çok ilahiye benziyor. "Sordum sarı çiçeğe" kıvamında bir melodi. Künyede yazan isimlere bakınca zaten amacın da bebeleri ilahi soundunu alıştırmak olduğunu anlıyorsunuz. Tuna pek de bayılmadı ama kitap kitaptır diyoruz..Şimdilik.....
video
Bunu zaten daha önce girdiğim bir posttan biliyorsunuz. Hala çok severek oynuyor. O minicik arabaları neredeyse bulup çıkarıp atıyor aşağıya.
Gün içinde biri uzun (1,5 saat kadar) biri de kısa (45 dk) iki uyku aldığından, uyanık olduğu her saniye beni yanında istediğinden, hava cehennem gibi sıcak olduğu için eve hapsolmaktan ve daha tonla sebepten oyuncaklar bizim için oyalanma aracından öte kurtarıcı gibi. Giysiye verdiğimizden daha çok para harcamışızdır oyuncağa ve bence her kuruşuna değiyor. Ama sanmayın ki günümüzün tamamını sıkılmadan, neş'e ve coşku içinde geçiriyoruz. Bunlarla oyalayacağım diye bi tarafım çıkıyo. Varsa farklı oyun, oyuncak ve oyalanma önerileriniz, esirgemeyin benden :))

15 yorum:

  1. kuzucuk nasıl büyümüş...geçen sene bu zamanlar ilk okumaya başladığım dönemleri hatırladım

    bu çocukların tencere tava aşkı beni bitiriyor :)

    YanıtlaSil
  2. en guzel oyuncak, tencere, tava, kap kacak, huni, suzgec, tahta kasiklar...sonra arabalar, toplar, küpler...eh tabi ki annenin vibratorlu jiletinin sapi (jilet cikarilacak) yada vibratorlu dis fircasi (bu kendinin)
    yazsam bitmezzz.

    YanıtlaSil
  3. çok faydalı bi yazı olmuş, sanırım bi sonraki oyuncağımız o halkalar olacak, bizim şişko bi oturmaya başlasın da:)

    YanıtlaSil
  4. Bu tencere tava olayı hemen hemn her evde mevcut sanırım. Buda çıkardığı feci sesden kaynaklanıyo. bizim bu aralar en sevdiğimiz oyuncak sende görmüştün fırlayan toplar ona bayılıyoruz onun dışında ses çıkarabilecek diğer alet edavatlar. benim yeni yöntemim 1-2 adet kitap 1-2 adet sesli oyuncak 1-2 adet de eğiticioyuncak koyuyorum ortaya 10-15 gün onlarla takılıyo sonra değiştiriyorum .
    tunanın bu kapak kapatma kabiliyetinede hayranım bu arada. ben sana söyleyeyim canım senin oğlan erken konuşacak.
    PS: şu sesli zımbırtıların ses çıkaran kısımlarına selobant yapıştırırsan o iğrenç cırtlak sesden bir nebze olsun kurtulmuş oluyorsun.
    sevgiler bol öpücükler

    YanıtlaSil
  5. oh be nihayet yazdığım bi yorum internet kopmadan başarıyla yayınlandı

    YanıtlaSil
  6. senin vrdigin her kurusa degmis ama biz havaya ucan para olarak degerlendiriyoruz .Bir sarilip yattigi canavar var uyku oncesi ise yariyor o kadar ! :)
    tencere tava ac kapa bayiliyor Kapilari , cekmeceleri , dolaplari talan ediyor ama oyuncaklara dokunmuyor bile
    O halkalari benimki yedi yedi bitiremedi hehe
    Tunikom benim oyuncak canavari haydutummm

    YanıtlaSil
  7. Şİmdi doya doya oynasın canım zaten yürümeye başlayınca hiçbirinin yüzüne bakmayacak:))Bilmem geçici bir dönem mi ama bizim ki hiçbiriyle oynamıyo şimdi..Oturmuyo ki oynasın:))Evin içinde sanki bir işi varmış gibi bir o odaya bir bu odaya..Yaptığı bşey de yok ama sanki bişey arıyo da bulamıyo gibi dolanıyo işte..
    Gene çok tatlı,gene ısırmalık,çok öpüyorum Tunişimi..

    YanıtlaSil
  8. Ha bi de Hülyacım Rahşan bloğunu kapattı mı şifre mi koydu..Son yazısını internetsizlikten okuyamadım ben Ankara'da..Burayı okuyosa ben de istiyorum davet, şifrelediyse eğer...Kapattıysa çok üzülürüm çok:((..

    YanıtlaSil
  9. esracım
    rahşan blogu kökten iptal etti ama nedense şifrelemiş gibi görünüyor. o da nasıl çözsek bu durumu diyip duruyodu

    YanıtlaSil
  10. beril de ben kaka mı yaptın dediğimde ıkınıyor artık ve çok komik oluyor :-) bu da acaba sabahları tuvalete birlikte gidip ıkınma alıştırmaları :-) yapılır mı artık diye düşündürüyor bana.

    bir de tuna arabaları her zaman düz mü koyuyor merak ediyorum. içime dert oldu :-)) beril hiç bakmadan bodoslama sallıyor bazen de:-)

    halka geçirmeli üstüne palyaço kafası takmalı +18 ahşap bir oyuncağımız var. güzel bir şey. tavsiye ederim. beril sıralama hatalı olsa da delikten hepsini geçirip o palyaço kafasını takabiliyor:-)

    YanıtlaSil
  11. zeynep
    ıkınma alıştırması diil de ben kolzete oturtmayı düşünüyorum yavaş yavaş. hiç zorlamadan. sadece kakamızı nereye yaptığımızı anlasın diye. o esnada denk gelirse ne ala. bu aralar deli gibi taklit ediyor her şeyi. kakanın nihai yerini öğretmek için belki de uygun zamandır.
    sen sorunca fark ettim, evet hep tekerlek aşağı gelecek şekilde salıyomuş arabaları. o dediğin oyuncağı biliyorum. birben'in oğlu asım alp de onun piri. bende sağda linklerde var adresi. eski postlarında görürsün. ben de pek sevdim ve bulursam alacağım zaten.

    YanıtlaSil
  12. Sabiha Paktuna Keskin Ebru Şallıcığımda, lazımlık çok güzel bulunmuş bir laf, çocuk daha iyi hisseder klozetten diyordu. Bunlar kakalarına düşkün oluyorlarmış, onun gidişini bir organın gidişi gibi algılıyorlarmış. Lazımlıkta en azından gözümün önünde psikolojisiyle daha rahat hissediyorlarmış. Ben sabihanın yalancısıyım:))

    Oyalamak için takla atıyorum dediğin iyi olmuş ferahlattın beni.

    YanıtlaSil
  13. merhaba ahşap arabalı oyuncağınızı kipadaki hangi mağazadan aldığnızı öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  14. özge sanırım sen de izmir'desin.
    ahşap oyuncak reyonu büyük kipa'ların hemen hepsinde var. sanırım forumdaki kipa'dan almıştık biz. kipa'nın kendi mağazasından bahsediyorum. KİPA AVM'den değil.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. oyuncaklarıyla olan aşkını biliyordum da şu kaka kelimesine çıkarttığı sesi duyunca şok oldum.süper birşey bu hülya, eminim tuvalet eğitiminin de kolayca üstesinden gelir bu oğlan.maşallah tunaya maşallah...

    YanıtlaSil