24 Ağustos 2009 Pazartesi

Beril ile Tuna ya da Hülya ile Zeynep

Zeynep benden önce davranıp yazmış. Ben de birkaç fotoğraf daha ekleyerek yazayım istedim.


Nicedir yorumlaştığımız, hayata ve anneliğe bakışta ortak noktaları yakaladığımıza inandığım biriydi Zeynep. Birkaç defa İzmir'e geldi ama biz buluşamadık. Kısmet bu güne imiş.

Klasik olacak ama zaten tanışıyor gibiydik. Zeynep'in yüxünü daha önce sizler gibi ben de görmediğimden sadece "çok uzun saçlı bir anne, pembe maclarende kıvırcık bir güzellik" diye sayıklaya sayıklaya Alsancak Sevinç'in önünde beklemeye koyuldum. Tam tahmin ettiğim gibi ince uzun güzel bir anne çıkageldi. Beril'in 28 sene sonraki hali gibi diyeyim artık. (O gün benzetmemiştim annesine ama fotoğraflara bakınca benzediğini farkettim)

Zeynep anlatmış işte Tuna tuhaf şekilde uslu bi çocuk olur kendinden daha cazgır bir çocuk görünce. Deli deliyi görünce sopasını saklar hesabı. Daha ilk saniyede Beril Tuna'yı ürkütünce tüm gün koltukaltıma sığındı bizimki. Bebelerin biri yürüyüp diğeri emekleme aşamasında olunca masalı sandalyeli değil de açık alan bir yerleri tercih ettik ve Fuar Kültürpark'a gittik, yayıldık çimlere. Açtık piknik sepetimizi. Ben anaç anne modeli olarak önce çocukları doyurdum. Köfte, makarna, biraz meyve, biraz kraker derken Beril'in iştahı beni şaşırttı. Meğer o güne özelmiş, "normalde bu kadar yemez" dedi Zeynep. Potansiyeli var ama Beril'in. Seviyor yemeyi ya da Tuna'dan etkilendi. Neler geçiyo o minik beyinlerinden bir bilsek,, ahh bilebilsek..


Beril'in güzelliğine değinmeden geçemiyeceğim. Yoldan geçen hemen herkesin birbirini dürtüp gösterdiği bir kız. Marifet, meziyet ya da önemli bir özellik değil elbet güzel olmak ama güzel kız işte. Fotoğraflarından çok daha güzel hem de.. Gittiğimiz her yerde fena halde rol çaldı Tuna'dan:))
Güzel olduğu kadar da eli ağır. Tuna'yı birkaç kez sertçe mıncırıp bir kez de saçlarını çekiştirince benimki pıstı kaldı, sığındı koltukaltıma. Bana "beni niye korumuyorsun anne yaaa" bakışı attı sık sık. Korkudan yanımdan hiç ayrılmadı. Hatta Zeynep bir ara "Tuna emekliyor mu" diye sormak zorunda kaldı. Böylece benim "kızlar erkeklere göre daha sakin oluyor " tezim de çürümüş oldu.



Çocuklar böyle güzel güzel oynarlarken(!) biz de kopkoyu sohbetlere daldık. Benim gibi cadı bir annenin uslu bir çocuğunun olması, Zeynep gibi sakin ve yumuşak bir annenin Beril gibi bir kızını olması üzerine "çocuklarımızın karakterinde ne kadar etkiliyiz?" mevzuuyla başladı sohbetler. Neler yediriyoruz, neleri nasıl öğretiyoruz, blogların aslında üzerimizde nasıl bir baskı oluşturduğundan, kusursuz(!) anne modeli bloggerlardan, biraz ordan biraz burdan konuştukça konuştuk. Herkes çocuk yetiştirme konusunda kendi yoğurt yiyişini anlattı. Zaten blog yazmak da başka annelerin yoğurt yiyişlerini meraktan ileri gelmiyor mu?
Farklı konularda hassasiyetlerimiz, özenlerimiz, önceliklerimiz vardı Zeyneple. Birbirimizden feyz alarak, tadı damağımızda kalarak ayrıldık. Gitmeden bir daha buluşup "ahşap oyuncak dükkanını talan edelim" dedik ama olmadı. Bir dahakine daha uzun görüşmek dileğiyle..

Posted by Picasa

23 yorum:

  1. eynebin sayfasında da keyifle okudum senin sayfanda da, beril nasıl yolmuş tunayı öyle, özelliklede senin zeynebin sayfasındaki yoruma bittim :))

    YanıtlaSil
  2. Ayyyyy, fena oldum Hülya, Tunanın tartaklanan ve saçı çekilen fotolarını görünce..Kıyamam :))

    YanıtlaSil
  3. güneş
    öyle valla pek pahalı tunanın dötü
    ıraz
    kakılmışla itilmiş gibiydiler:))

    YanıtlaSil
  4. bebeler pek eğlenmişler yahu:))
    ama olcak o kadar, sizin buluşmanızın keyfine değer bence
    kıkanduuuk

    YanıtlaSil
  5. bu İzmir blog anneleri buluşması değildi dimi? değil deyin çok hevesledim sizi birlikte görünce.. Bizim tosunda vurmalara başladı bizde orda olsaydık vay Tunamın haline:))

    YanıtlaSil
  6. Canım ya ben Tuniş'i pek bir afacan zannederken meğer ne de beyefendiymiş yavrum.Baksana çekilen saçlarına mı yansın; kız olduğu için karşılık vermemesine mi!!!Bu arada var mı Hülya kusursuz anne modeli blog ben de bir ziyaret edecem....feci halde ihtiyacım var

    YanıtlaSil
  7. ben seçtim ayırdım tartaklama (!)fotolarını içlerinden, bir de kızın ağzından yazayım ki sevimli olsun dedim ama burada foyası ortaya çıkmış:-))
    artıkın kimse bizimle buluşup, yavrusunu beril'in yanına getirmez. zaten önceden bir sabıkası(!) vardı:-) iyice katmerlenmiş oldu diyeceğim ama yine de görüşelim diyorsun ya...

    süpersin hülya:-)

    YanıtlaSil
  8. Çok tatlısınız valla... Oğlumuz ne kadar tatlı, ne kadar centilmen olduğunu kanıtlamış annesi. Büyüyünce kızlar peşinden ayrılmayacak sanırım:)

    YanıtlaSil
  9. Kusursuz anne mi ?? Kim o ? nerde ? nasil ?
    varmiymis oyle biri yahuuu , gidip bi elini opelim :))

    Berilede bayilliyorum ben , kucuk bible resmen.Tunamda bayilmistir ona tabi

    Ah Hulya keske Rahsanlarla bulusurken sende olsaydin yaa ... Harbiden kiskaniliyormus !! :)

    YanıtlaSil
  10. Ay sizin işniz gücünüz yok mu yahu..Ne banel insanlarsınız biri gider Rahşanla buluşur biri Zeyneple..Bi de anlatırlar buralardan..Aman çatladık sormayın bi kıskandık bi kıskandık...

    YanıtlaSil
  11. hahhahaha
    MUMMY'cim Sikago'ya bekliyorum seni Atla gelllll

    YanıtlaSil
  12. valla düşününce bu anne blogları benim üzerimde baskı değil de suçluluk duygusu oluşturuyor. çok tembelim, aktivite sıfır. hem çalışıp hem o kadar aktivite yapanlara saygıyla bakıyorum. ben söylemesi ayıp daha kıçımı toplayamıyorum millet hep gezmede hep aktivitede.

    çocuklar çok tatlı bu arada. öperim ikisini de.

    YanıtlaSil
  13. Hülya çok keyifli geçmişe benziyor... Ama Tuna'nın bu masum halleri şaşırttı beni... Ben daha dişli çıkar diye tahmin etmiştim...

    Zeynep ayrıca yok sabıka mabıka... Kızın kötü reklamını yapma şimdiden:) Biz sildik, sicil temiz yani:) Hem bizimkilere de ders olmuş olsun:)

    YanıtlaSil
  14. izmir'i neden smyrna olarak yazıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  15. egeli
    seviyorum fonetik olarak smyrna sözcüğünü. başka bir sebebi yok. kendi kendine söylesene.. smyrna smyrna...

    YanıtlaSil
  16. tunanın saçı kalmamış çekilmekten yazık :) çok şirinler mahaşallah

    YanıtlaSil
  17. füsun
    kıskanma ne olur çalış senin de olur
    esra
    o diil canım. yanlış alarm
    sinem
    tuna kendinden daha çılgınını görünce pısan bi model. normalde daha cevvaldir ama :))
    zeynep
    ama çok doğal fotoğraflar yahu. kıyamadım kendime saklamaya.

    YanıtlaSil
  18. sugibi
    ben kendimi sadece senin blogrolldaki bir adres sanıyordum. beni okumana pek sevindim.
    o hisler hep aynı be. çalışanda çalışmayanda..
    nilsu'nun annesi
    çok cazgırlıkla masumiyet arasında gidip geliyo tuna. o gün cazgırlık rolünü beril'e devretmişti.

    YanıtlaSil
  19. Yelizcim saol ya sen de olmasan:))Bak bak blog sahibine bak hiç üstüne alıyo mu hiç oralıklı oluyo mu:PP

    YanıtlaSil
  20. Ben bu postu tatil yerinde cepten okudum bağlantı ikide bir koptuğundan yorum yazamadım eve döner dönmez yorumluyorum:) aman nasıl içim acıdı Tuna'cığa:) Demek ki devamlı takip ettiğin blogla aranda duygusal bir bağ oluşuyor çeksene Hülya Tuna'cığı diye bağıracam orada olsam:)) Beril'de çok güzel kızmış bu sayede tanıdık gerçi Tuna'yı her cımcıran onun kadar güzel olur umarım:))

    YanıtlaSil
  21. mummy bacım iki gözüm
    teklife gerek mi var aşkolsun? başımın te en tepesinde yerin hazır.. izmir'in neresinde olursan emrine amadeyim.
    anne yazarcım
    tuna kızların gerçek yüzünü öğrensin şimdiden diye çekmedim kenara :))

    YanıtlaSil
  22. hülyacim böle yamuk yumuk basarken bir depara kalkıyorlar ağzın açık kalıcak heheheh kolay gelsin az kalmış poponun yer görmemesine :)))

    YanıtlaSil