11 Ağustos 2009 Salı

Bir tuhaf ruh halleri

Bir tuhafım bugünlerde. Tuna bir haftada 2 diş birden çıkardı. Üst ön kesicilerden biri ve onun yanındaki (normalde 5. ya da 6. olması gereken diş) çıkıverdi. Bundan mıdır bilinmez 4 gündür ishal ve pişikle yaşıyoruz. Desitin'in berbat kokulu mor versiyonu bile işe yaramıyor. Ateş ve kusma olmadığı için doktor endişe decek bir durum olmadığını söyledi ama "ishal devam ederse gaita tahlili yaptırabiliriz" dedi- ki devam ediyor. Bugün tahlil peşinde koşacağım sanırım. Gece bile gaz ve ishal yüzünden uykusuzuz, sürç-i lisan edersem affola diyerek ruh halimi sarsan haberlere geçiyorum.
Cumartesi sabahı Rahşan'ın "Deniz doğuruyo lan" mesajıyla ayıldım. Deniz benim sınıftaki en iyi arkadaşımdı. Rahşan'la dostukları ise çok daha eskiye dayanıyordu. Doğal yoldan ikizlere hamile kaldı. Anlaşılan minnoşlar bir ay erken gelerek sürpriz yapmaya karar vermişti. Efe ve Naz'ın şimdilik minicik fotoğraflarını gördüm. Güzel anne babalı güzel bebekler olacaklarına eminim.
İkizler 2 kg'nun altında ve ufak tefek sağlık sorunlarıyla uğraştıklarından henüz ememiyor ve her süt damlasına ihtiyaçları var. Deniz'in sütü henüz gelmediğinden özel bir karışım vermişler bebeklere. Çocuk doktoru "bebeğini emziren bir anne varsa ondan süt alın" demiş. En yakın anne de Rahşan tabii ki. Hastanede çok duygusal anlar yaşanmış. Rahşan ağlayarak süt sağmış, Deniz de ağlamış bol bol. Ben de bunları dinlerken ağladım bolcana.. Annelik, dostluk, hayat vs.. diye düşüne düşüne.. (Minamu'nun yürüdüğü müjdesini de vereyim bu arada. Sarhoş maymun gibi falan da değil üstelik, ayaklarını sağlam sağlam basıyor yere)

Deniz'in doğum haberiyle sevindiğim saatlerde çok fena bir haberle sarsıldık. Şu habere konu olan kız çocuğu eşimin çok yakın bir arladaşının -ne tuhaf tesadüf ki babanın adı da Deniz- kızı. Buraya tekrar yazacak gücüm yok. Yanlış teşhis, gecikmiş tedavi sonucu su kaybından dolayı meydana gelen beyin ölümü...... Düşününce bile fena oluyorum. Ailenin, küçük Ada'nın nasıl bir ihmal zincirine kurban gitmiş olabileceği geliyor aklıma. Türkiye'de doğmak suç mu, neyle cezalandırılıyoruz biz? Çok mu zor temel ihtiyaçlarımızın karşılanması?
Offf..
Anneler! Çok uyanık olmalıyız, çook. Çok okuyup doktorları gerekirse biz yönlendirmeliyiz.
Sağlık diliyorum hepinize
En çok da evlatlarınıza

9 yorum:

  1. ahhh bende okurken bir hoş oldum...yeni doğan zaten içimi titreten bir durum,birde dostluk araya girmiş,mükemmel olmuş aslında.Hayatın ne güzel tarafları:)

    Diğer olaya girmek istemiyorum sadece Şu güzel Türkiyemiz bazı konularda ne kadar şanssızzzz...

    YanıtlaSil
  2. Haberi okurken gene elim ayağım kitlendi Allah'ım sen bütün yavruları koru ve nolur biraz toplumumuza bilinç iyi niyet hizmet aşkı yerinde zamanında müdahakle bilinci ver nolur.

    YanıtlaSil
  3. Hülya ne kadar üzüldüm anlatamam.Nasil anlamazlar bu kadar mi berbat hemde dokuz Eylül gibi bir üniversite hastanesi.Diger konu ise cok güzel bir dostluk ne diyelim simdiden 2 minik süt kardesi olmus Mina'nin.Ya bu arada Rahsan da sifreli kanala gecmis .

    YanıtlaSil
  4. sözün bittiği yer işte tam da bu nokta oluyor çok acı verici.türkiye de çok başarılı operasyonlar cok başarılı tedaviler de gerçekleşiyor lakin kayıplar can acısı düştüğü yeri yakıyor.

    YanıtlaSil
  5. yazik cok yazik, evladin olumu hicbirseye benzemez, kahroldum.

    YanıtlaSil
  6. okurken ellerim uyuştu, üff çok üzüldüm.Allah kimseye evlat acısı yaşatmasın. hep sağlıklı olsunlar minişler.

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun Tunişime..Tez zamanda atlatır inşallah...

    Habere çok üzüldüm..Aslının olayından sonra doktorlara güvenm acayip sarsıldı zaten..Bir aydır zatürreyle cebelleşen çocuğu üst dolunum yolu diye antibiyotik verip verip eve gönderdiler ve nerdeyse hayatına mal oluyodu bu durum..Ne denebilir ki Allah sabırlar versin aileye..Allah kimselere yaşatmasın evlat acısı..

    YanıtlaSil
  8. tuhaftım iyice tuhaflaştım... doğum ve doğurma mucizesini yaşamadan anlamazmışım. Şimdi her duyduğum yeni hikaye ile içim titriyor.
    Ada bebeği okuyunca, son günlerde boğazımda düğümlenip akıtamadığım tüm yaşlarımı salıvermiştim. Yine tutmadım. Çok ama çok üzgün ve kızgınım.

    YanıtlaSil
  9. sevgili hulya
    Minik Ada icin gercekten cok uzuldum helede insan anne olmasin bogazinda birsey dugumleniyor adeta bu aci haberleri duyunca. Ama sana bir konuda katilmiyorum canim yani bu olayla ilgili evet cok haklisin dikkatli olmak lazim ama burada doktorlarin hatasi iste anne baba napsinki hemen en univ. hastanesine goturmusler ama doktorun yalnis bi ilac verdigini bilmek icin ancak doktor olmak lazim yani burada kim olsa birsey yapamazdi insan guveniyor evine gidiyor dikkatli olmakta bir ise yaramazdi anlayacagin.Artik Tukiyede doktorlarinda vicdanli olmalari ve hayatlarin onlara emanet edildiginin sorumluluguna varip cok ama cok dikkatli olmalari gerekiyor Allah hepimizin yavrularini korusun diyorum.
    sevgiler...

    YanıtlaSil