26 Ağustos 2009 Çarşamba

Cesaret Cesaret!! Daha Fazla Cesaret...

video
Azıcık aklı olan hiçbir annenin 13,5 aylık çocuğunun yürüme yardımcısı bir aletle yürümesini bloga koymayacağını biliyorum :)) "Bakın çocuum ne haltlar yiyor, eki eki eki" niyetiyle değil sadece iki şey danışmak istiyorum tecrübeli annişlere.
1- Ayakların yamuk basışına doktor "normal, zamanla düzgün basmayı öğrenir" dedi. Böyle bir sorunla karşılaşan var mı? Zamanla düzeliyor mu? Çocuğunu benzer bir sorunla ortopediste götüren var mı ?
2- Böyle bir zamazingoyla yürümeye yenice heveslendi Tuna The Ödlek Tosbağa.
İlki doktor muayenesindeki bir tuhaf arabayla gerçekleşti. Arabanın kıçını tutturdum baktım gidiyo. Ertesi gün de Forum Bornova sokaklarında yukardaki videoyu çektik. Sonraki günde evimizin yakınlarındaki bir parkta aşağıdaki videoyu (Ayaklardaki arıza burda tam olarak görülüyor) Hepsi 3 gün içinde oldu yani-ki evvelden evde duran hiçbir yürüteç cinsi şeye ilgi duymamıştı.
Sorum şu: Ne zaman yürür bu şopar? Hayır "hemen yürüsün" hevesinden değil. Biliyorum yürümeye başlayınca kıçım bir süre koltuk yüzü görmeyecek. Ama acayip sinir yapıyo herifte yürüyememek, istediği yerlere ulaşamamak. Emeklemezden önce de vardı öylesi bir sinir, emeklemeye başlayınca geçti. Ben değil de kendisi pek mesut bahtiyar oldu. Özgürleşti, özgüveni tazelendi.
Böyleyken böyle işte, adios...
video

24 yorum:

  1. Hülya benim kızımda doğuştan kalça displazisi vardı... Bir süre özel bir aparat kullandık ve 1 yaşına kadar da kontrol altında tuttuk. Tek bir doktora da bağlı kalmadım... Tabii hazır ortopediste gidince ben başka şeyleri de soruyordum... Hemen yürümeden önce Nilsu da yamuk basıyordu... Ben tabii her şeyden nem kaptığım için sordum doktora... Bu devrelerde normal, zamanla düzelir dedi. Şimdi hiç bir sorun yok, gayet düzgün basıyor.

    YanıtlaSil
  2. hülya,
    eğer o videodaki yürüyüşlerden bahsediyorsan, tuna dengede değil orada. yani vücudun yükünü elindeki yürütece vermiş durumda. sen tadını çıkar yakında yürüyecek diye. yürüme öncesi tam olarak yampiri yumpiri aşama bu oluyor.

    süre verilmez. her an yürüyebilir. ilk özgür yürüme aşaması da yine paytak paytak oluyor mesela.

    haa bir de inan yürümeye başlayınca daha rahat edeceksin:-)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Doktorunuzun vardir bir bildigi elbet ancak bence bir uzmana danismakta fayda olabilir. Yeni yurumeye baslayan minikler denge sorunundan oturu daha duzgun basamayabiliyorlar. Icinin rahat etmesi icin belki uzmanla gorusmek daha iy olabilir.

    Benim oglum 9 aylikken yurumustu. Yaklasik 8 aylikken tekerlekli ne varsa itmeye basladi ve sonra birden elini birakip yurumeye basladi. Zaten o oldu:)

    edit yapmayi beceremedim ve silip tekrar yazdim:)

    Tuna cok sevimli bir cocuk bu arada...

    YanıtlaSil
  5. tuna cok tatli :) yurume cabasi ve heyecani izlemeye deger :)))

    2 cocuk buyuttum ama benim miniklezr duz basiyorlardi . ama bazi bebeklerde benzer durumlar gormustum sanirim zamanla dengeli basmayi ogreniyorlar .

    yurudugu zaman daha rahat edecegin bir gercek :p))

    YanıtlaSil
  6. şu anda dengesi tam oturmamış ayaklarının altı patatas gibi mi halen. Benim tosunda 13 ayı geçince yürümeye başladı patateslerinden dolayı hala dengede değil. merak etme 1 hafta maratoncu gibi koşuyorlar

    YanıtlaSil
  7. Ben ne dedim? 18 ayliga kadar yurumemesi nadir de olsa normal diye! ben demiyorum bunu gerci, okudum arastirdim senin icin. 18 aydan once eger ortopedik bir sorunu yoksa mudahale yapmayacak doktorlar, hep bekleyelim diyecekler, dogru da diyecekler.

    Hem ne guzel yuruyor iste, oyle yada boyle, daha 3 gun olmus ayaga kalkali, buzagi gibi iste yavrum, 3 gunde o ayak alisamamistir elbette. Bu sekilde yurudukce alisacaktir yere basmaya.

    Milletin veletleri yuruyor diye, ogluna 13 aylikken engelli muamelesi yapma, beni kizdirma burda, gelir o senin yuruyen bacaklarini kirarim ona gore. Bilir bilmeze, cahile, duygusala, vesveseliye danışılacak şey mi bu? 18 aylık olunca adam gibi bir uzmana gidersin.

    Ton balığım,yürümeden önce yüzmeyi öğrenecektir belki...daha ON ÜÇ aylık yahu! stres yapma, beni buralarda deli etme!!!

    YanıtlaSil
  8. Videolarda kimisi öküz öküz bakarken, o banktaki dedelerin alkışı ne kadar içten, ne kadar güzel. Çok güzel bir ayrıntı...

    YanıtlaSil
  9. Bir - iki haftaya yürür bu tombalak. Bora 14 aylıktı yürüdüğünde. Genelde erkek çocuklar 13-14. aylarda yürüyorlar. Şu anda dengesiz tay gibi olduğundan öyle basıyor. Alıştıkça düzelir bence:) Bu arada saçları çok güzel olmuş Tunişin:))

    YanıtlaSil
  10. Hülya bencede druna güven bu dönemde .Bağımsız adımlar atmaya başladığında yaklaşık 1 ay sonra oluyor eğer sorun devam eder gibi olursa bir ortapediste gidersin. Çok tatlı yürüyor Tuna ve heyecanıda ortada. Tebrik ederiz Tuniş'i

    YanıtlaSil
  11. Soruların yanıtı maalesef bizde yok henüz, sizden daha ufak olduğumuz için. Ama forum bornovayı görünce burnumun direği sızladı.. Ne kadar da çooook özlemişim yaa şimdi farkettm. Bizim yerimize de yürüyün oralarda paytak paytak..

    YanıtlaSil
  12. Hülyacım bencede doktorun çok haklı zamanla geçer gibi geliyor. bu veletler daha tam olarak denge sağlayamadıkları için garip şekillerde basıyorlar bizimkiside biraz dışa doğru basıyor. tamamen denge olayını çözünce bir sorun kalacağını sanmıyorum. Ama için rahat etmiyorsa bir ortopedi uzmanına götürmeni tavsiye ederim.
    Bu arada yürüteç olayından hemen sonra yürüyorlar enerjini toplasan iyi olur.
    Videodaki dedelere bayıldım ne güzelde alkışlıyorlar bende buradan kocamn alkışlıyorum yakışıklı tosbağamııı özledim yahuuu

    YanıtlaSil
  13. tuna oldukça cesaretlenmiş hülya. kısa zamanda yürür ki en geç 1 ayı var küçük emrah'ımın. çınar da önce yürüteçle bağımsızlığı keşfetti sonra tay tay durmaktan korktu ama. ne zaman tay tay desem korkup kendini yere atıyordu zorlamadım.
    sonra bir gün tay tay yerine "hadi 1,2,3 sayalım" dedim. öyle diyince durdu 3-4 sn. o gün iyice cesretlendi ve akşamına bağımsız 3 adım atmaya başladı.
    yamuk basması içinse dr diyorsa doğrudru diyeceğim ama ben drlara pek güvenmem, biri birşey der diğeri başka birşey.
    bence 1 ay daha bekle. daha güzel basmazsa başka bir dr a götür derim.
    sadece benim fikri tabii bu.

    YanıtlaSil
  14. ilk başlarda bu ittirmeli şeylerle yürüdü kızımda ve aynen böyle paytak paytak gidiyordu. denge olmadığı içinde yamuk basıyorlar. Hemende tek başına yürüyebilir 15-20 gün içindede. bizimki yaklaşık bir ay sonra bağımsız yürümeye başladı. Şu ada halen yamuk basıyor ama normalmiş. Bu ay aşı için gittiğizde bende bunu sorucam,içimiz rahat etsin diye.

    YanıtlaSil
  15. daha yürümeye yeni başladığı için tombik ayaklar ancak adapte oluyor. zamanla düzelir. ayrıca o arabadan kendince cesaret alıyor yüzerken kolluk takmak gibi bişey aslında. bi sabah bi uyanırsın pıtır pıtır yürür. bizimki öyle olmuştu.
    ayrıca ben yerim o yürüyüşünü.

    YanıtlaSil
  16. Hmmm...3 vakte kadar yürür...3 gün mü deseem 3 hafta mııı :P
    Çok tatlı o heyecan ifadesi yüzündeki ama, yürüür yürüüür :)

    YanıtlaSil
  17. Açalya çok doğru söylemiş bence de Hülyacım..Kafanı bulandırma sakın yorumlarla,sorularla..Her bebek çok çok farklı sebeplerden dolayı çok farklı aylarda başlayabiliyor yürümeye..Biliyosun Ece de 14 aylık yürüdü..Ama yaşında yürüyebilicek kadar sağlam basıyodu..Orda burda elimden tuttuğunu gören pek meraklı karılar sen çok kollamışsın cesareti eksik bi tek elini bırak hemencecik yürür diyolardı..Hiç sallamadım benkızımı biliyorum,çok temkinli o,herşeye karşı öyle..Kendini sağlama almadan bişeye kalkışmıyo karakteri bu..O yüzden düşmeyeceğine kanaat getirmeden yürümedi,hakkaten de yürüdükten sonra nerdeyse hiç düşmedi..

    Tunanın da vardır bi bildiği sen merak etme..Dengeyi biraz daha sağlamlaştırsın birden yürüyecek görürsün..Ben Ece yürüyünce çok rahat ettim,bizimkilerin karakterleri benzer diye yazıyorum,Ece'de de vardı bu bağımsızlaşamadığı için sinir yapma durumu..Şİmdi o rahat ben rahat bence sen de rahatlıycan çok yakında:)))

    Hadi öperim minik kuşumu..

    YanıtlaSil
  18. Hülyacığım, bildiğim kadarıyla düzgün basmaması ilerleyen zamanlarda geçiyor doktorunun dediği gibi. yürüyecek annesi tez zamanda hemde...

    YanıtlaSil
  19. Doruk 11 ayı doldurmadan yürüdü ve hep içe basdı.Gata ya götürüdüğmde film çekildi birşey yok dendi ama 2 yaşında tekrar gelin dediler.sırada bekleyen anne ve babalar vardı.onlarla konuşdıkça,hepsinin 2 yaşı beklediğini gördüm.Sanırım 2 yaşa kadar gelişimi bekliyor doktorlar.
    not:olumlu anneleerin varlığı süper.birde süperciler,duygusal olmayanlar ,benim oğlan nerdeyse 3 dil konuşuyo diyenler var.
    sen sormakla en güzelini yapıyorsun.çünkü hepimzin çocuğu belli bir dönemde sorun yaşayabiliyor ve bizi endişelendirebiliyor...Tunacığı öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  20. Benim oğlum doğduğunda ayakları o kadar eğriydi ki daha beni kadın doğum doktoru dikmekle meşgulken ve doğumhanede çocuk doktoru oğlumun ilk muayenesini yaparken "ayakları eğri ama düzelir" demişti çocuk doktoru dönüpte bana.

    Baya düzeldi ama eğrilik hala var, tek ayağı değil bacağında da var. Hani bebekler yeni doğduğunda doktorlar iki bacağını yanlara doğru açar zemine yapıştırırlar ya işte oğlumun bacağı hiç yere deyecek kadar da açılmadı o dönem. O yüzden 3 sefer kalça filmi çekildi. Üçünde de kalça çıkığı yok dediler. 2 ayrı ortopedist gördü. En son götürdüğümüzde yürümeye başlamıştı ama onda da ve hala ayaklarını biraz içe atıyor. Doktor düzelecek dedi, kemiklerine baktı yumuşaklık var dedi ve devit-3 ün kapsülü var ondan verdi(o kadar ağır ki verdiğimiz bütün vitaminleri kestik artık). Bir de sadece bezi ile güneşe çıkarmamızı söyledi. Çünkü bu devit-3 güneş görünce işe yararmış. Benim şimdiki korkum şuanda bir sorun yok iyi yürüyor (12 aylıkta başladı şimdi 18 aylık) ama ilerde bacak eğriliğinden topallamaya başlar mı? Ha bir de annelerimin dediklerine göre babasının da dayısının da bacakları eğriymiş sonradan düzelmiş.

    Sonuç olarak benim merak ettiğim Tuna'nın bacaklarında veya ayakların eğrilik var mı? Eğer eğrilik yoksa diğer arkadaşların ve doktorun dediği gibi düzelecek birşey olabilir ama eğrilik de varsa bence mutlaka ortopediye götürün.

    Bu arada blogunuzu bir süredir takip ediyorum Tuna paşa çok tatlı maşallah :)

    YanıtlaSil
  21. benim oğluş henüz 1 aylık olduğundan ben yürümeyle ilgili tecrübeye sahip değilim :) ama oğluşun çok şirin tam yemelik..

    YanıtlaSil
  22. onun siniri once emekleyememk sonra yürüyememek sonra büyükler gibi konuşamamak sonra sonra bitmez onların sinirleri bitmiyor yürür zamanı gelince öyle yürürki ama sakın sakın düştüğünde ah oh diye bağıra sakince yanına git bişisi varmı diye kontrol et korkarsa ertleyebilir yürümeyi

    hayırlı yürümeler size

    YanıtlaSil
  23. anaaa yurumus ya iste
    Allah eli kulaginda
    Tuna yurumeye baslar baslamaz hemen tartil , 1 ay sonra gene taril :)))
    Var ya canina okuyacak senin ..
    Bu arada Gymboree'de Ilyasin sinifinda yaklasik 5 tane bebek var henuz yurumeyen FYI ;)
    Operim ton baligini

    YanıtlaSil
  24. Ne şeker ne de mutlu Tunişimiz baksana!!!Bana Rüzgar için bir anda yürüyecek diyorlardı, hadi canım diyordum,ama bir anda yürüdü..Hem zaten her halleri ayrı yemelik, Tuna da şanslı, anne hemen bulmuş eğlencesini!!!

    Öptük!!!

    YanıtlaSil