30 Eylül 2009 Çarşamba

Hatırlanası maddeler

Yazmazsam uçacak gidecek, hiç yaşanmamış gibi olacak. Tuna bu aralar şu modda
- "Gel kakanı temizleyelim" diyerek alt açmasın serip ıslak mendil paketini elime alınca bezlerinni içinden bir tane kapıp getirdi ilk kez. Teşekkür edip bol bol mıncırdım. Yutuverecektim çocuğu oracıkta.
- Evde yalınayak yürüyerek baya bi kilometre yapıyor. Dışarı çıkınca alışamadığı ayakkabıdan mı düşme korkusundan mı bilinmez, inanılmaz temkinli yürüyor. O ittirgeçli arabasını alıyorum parka falan gittiğimizde. İttirmeye bayılıyor.
- Geçenlerde bir tahta oyuncağın köşesine kafası çarptı, acıdı. Annemle "neresi çarptı acaba?" diye konuşurken işaret parmağıyla oyuncağın o köşesini gösterdi.
- Banyo öncesi cıbıldanınca pipiyi tutup bana bakıp sırıtıyo.
- İlk kez düşüp dudağını kanattı. Dişi çarptı sanırım. Çok üzüldüm ağzını kanlar içinde görünce. Ağladım hatta :((
- Üstte 4, altta iki dişi var artık. Gülünce basbaya çocuk gibi oluyor. Zaten hep derim "bir bebek yürüyorsa ve güldüğünde dişler görünüyorsa, artık bebeklikten çıkmıştır"
- Fotoğraf makinesi gibi kaydediyor her şeyi. Yemek bitip önlüğünü çıkarırken, elini yıkamayı bitirip musluğu kapatırken hep "bittiii" dediğimden artık benden önce davranıp "dit-ti" diyor.
Tencerede yemek pişirip(!), kapağı kapatıp bir de üstüne kaşık kondurmaya başladı. Hangi tonda konuşursam o da aynı tondan sesleniyor. Çok fena self-control zamanındayız, çook
- Kelimelerden çok efektlerle anlatıyor derdini. "Araba" deyince "bırrnnn"; saat deyince "tikkak" gibi... Geçenlerde ilk kez bir köpek havlamasına "haf" gibi bir şeyler söyledi. "Baba nerde?" diye her soruşumda (sayko anneyim ya zırt pırt soruyorum) kaşının ortasını kaldırıp "ditti" diyor. Bitene de gidene de aynı sözcük: "dit-tii"
- Göbek deliği hastası.. Uluorta açıp öpmeye çalışıyor göbeğimi, deliğe işaret parmağını sokup pişmiş kelle gibi sırıtıyor. Ama hep babasını suçu. Açıp deliği deştikçe "diiitt" diye gaza getirdi hep. Şimdi işaret parmağı havada göbeğe doğru ilerleyip "diii" diye açıkça talep ediyor.
- Fotoğrafın hikayesi sonraki postta :))


Posted by Picasa

17 yorum:

  1. Bu göbek deliğine ilgi nereden geliyor anlamadım bende demek tunada da var :=)

    YanıtlaSil
  2. bizimkiside aynı aç aç deyip gülüyo biz bu aralar giyinip soyunma modundayız bide

    YanıtlaSil
  3. amaninnn
    nedir bu pipi merakı,napcam ben yaa,
    buyumesin boyle kalsin :)

    YanıtlaSil
  4. göbek deliği mevzu bizde de mevcut:))

    unutturamadık mı bunlara eski köşklerini;)

    valla öyle güzel şeyler yapıyor ki tuna, izmire gelip size tesadüf edesim gelmedi desem yalan olur:)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bizde de var göbek deliği takıntısı... Ama babasınınkine değil, benimkine sadece... Hülya'cım maddeler süper, Tuna koca adam olmuş dedirtiyor resmen:)))

    YanıtlaSil
  7. Yürüme mevzuunu halletti simdi yavas yavas konusma isini halletmeye koyuldu Tuna bey desene!
    Hülyacigim bu güzel ayrintilar o kadar cabuk unutuluyor ki. O yüzden her ay ikisinin de yenilerinin kaydini tutmaya calisiyorum elimden geldigince. Yine de bir sürü sey arada kaynayip gidiyor.

    YanıtlaSil
  8. tuna artık bebek filan diil hakketten çocuk olmuş!! tüm maddeleri kocaman gülümseyerek okudum, işten sıkılmıştım, iyi geldin:) öpüyorum tunişi

    YanıtlaSil
  9. pipiyitutup siritarak sana bakiyormus ya , aynen gozumun onunde canlandi ..Bizde de var ya o modelden bir tane :)))

    En onemlisi bezi kapip getirmesi ..Hulya ne zaman basliycaz bu tuvalet egitimine , kararlimisin sen beklemeye ? Bazi bebekler icin daha erken mumkun olabilirmiss..seninkide hazir sankii :)

    YanıtlaSil
  10. yeliz
    tuvalet eğitimi falan imkansız şu anda. ancak wcde oturma, bezdeki kaka, sözle ifadeden ibaret bir bilgilendirmeye okey ama ötesi şu an için zorlamaya girer. kaldı ki klozet adaptörüne bir kez oturttum(bana pek hevesli baklıyordu :)) cıngar çıktı. hemen kaldırdım adaptörü ve muhtemlen aylarca kalacak orda. zamanı glediğinde anlayacağız bence. zorlamanın hiiç anlamı yok. obsesif kompolsif bozukluğa davetiye çıkarmak gibi bir risk var neticede...

    YanıtlaSil
  11. Göbek deliği muhabbetine çok güldüm...Aynı bizdeki durum...Ama benim kız sırf bana değil evimize gelene gidene aynını yapıyor yapışıyor milletin tişörtüne illa açtıracak,sonrada biiip yapıp gülüyor :) mutlu kalın

    YanıtlaSil
  12. çok güzel anlatmışsın yine birebir görür gibi insan:)

    YanıtlaSil
  13. Dışarda temkini ve bittabiiki elini bırakıp,bodoslama gideceği ve senin de 'ahh eski günler' diyeceğin zamanlar yakındır güzelim,şu anının tadını çıkar..O dittii diyen ağzından da öp bi kere benim için..

    YanıtlaSil
  14. prenses ece
    yapma yaaa. beterin beteri var desene:))
    anne yazar
    çok teşekkürler. sizin de diş gelmiş, hayırlı olsun
    esra
    biliyorum biliyorum.. ama her sıkıldığı anda yere oturması, mağazalarda, kaldırımda emeklemesi falan çok fena yorucu. sürekli ıslak mendille el silen bir moddayım.

    YanıtlaSil
  15. Ben o göbeği yerim.

    Tuvalet eğitimi zamanı her çocuk için değişiyor her halleri gibi.Bizimki yaparken söylemiyor ama "kaka yaptın mı?" dediğimde bezine eliyle vuruyor ve "gel yıkayalım" dediğimde wc nin önüne koşuyor.Ama mühim olan yaparken söylemesi:)
    Bir akrabamız 10 aylıkken başlamış çocuğunu takip etmeye ve o zamandan sonra hiç bez kullanmamış.Yani bunun için de bütün gün suratına bakmam gerekir çocuğun:)
    En iyi dönem 18-24 ay arası diye biliyorum,tabi önce de denenebilir,dikkat etmek de lazım dediğin gibi "obsesif kompolsif" olmasın:)

    Bu kelimeleri okuduğumda tabiri caizse mal mal baktım ekrana puhahaha:))Eğiliyorum hocam önünde:)

    YanıtlaSil
  16. ayyyy canım benim tunişim tontişim. her yaptığnı gözümde canlandırıp sevebiliyorum onu.
    ses tonunu taklit etmesi çok başarılı söööliiiim. dil gelişimi için önemli bir adım.

    YanıtlaSil