12 Eylül 2009 Cumartesi

Mutfakta Biri mi Var?

Çocuklar en çok taklit ederek öğreniyormuş.
Bizimki de en çok vakit geçirdiği insan olarak beni taklit ediyor sıklıkla.
Günün en eğlenceli zamanını da her zaman için mutfakta geçiriyoruz.
O caanım çelik tencereler, teflon tavalar milyon kere iniyor aşağı. Kaşıklıktan rastgele bir kaşık seçiliyor. Başlıyor yemek yapmaya..
Bu sabah fasulye ayıklamaktı niyetim. Masaya oturdum, Tuna da tencereleriyle meşk'e daldı önce..
Sonra salça oldu benim fasulyelere. Paçama yapışıp "fasulyelerden bana da ver be kadın, oynamak istiyorum" diye vızırdandı.
"Ulan zaten ev dandini" diyerek döktüm fasulyeleri önüne. O verdi ben doğradım..

video
Yemek yaparken muhakkak tencereye bakacak. Hatta ocakta pişen, kaynayan her ne varsa heyecanla yapışıyo paçama.. Sol kolda 11 kg taşıyarak yemek yapmak nasıl bir his, tahmin edebilir misiniz? Genelde yemek programlarındaki gibi her şeyi hazırlıyorum önceden ki tekrar tekrar indi-bindi yapmasın haşmetlümüz. Yere bırakınca çemkiriyo çok fena...
video
Birlikte bakıyoruz bir süre tencereye. Sonra o da yerde kendi yemeğini yapıyor. Misal bu yemek salatalıklı, biberli ve bittabi ki ton balıklı yahni :))
video
İşin ilginç yanı babası da çocukken aynen böyleymiş. Kızgın yağa atılan soğanın "cossss" sesine kulak kabartır, "al beni kucağına" hareketi yaparmış. Kayınvalidem şok oluyo Tuna'yı böyle gördükçe. "Aaa aynı G. de böyleydi" der durur, gözleri dolarak..
Babası gerektiğinde benimle bamya ayıklayan (öyle hart diye kesmeden, külah yaparak tabii ki), yaprak saran (benden daha ince sarıyo bi de), balığı fırında, tavada, havada, karada pişiren, yeme içme uzmanı. Az yer ama zevk alarak yer. Pisboğazlığı yoktur. En sevdiği yemekten bile minik bir porsiyon yer bırakır.
Tuna şimdilik -bazen- anası gibi pisboğaz. Sevdiği yemeğin dibini görüyor muhakkak. Bazen de farklı bir tatla karşılaştığında uzun bir süre damağında gezdirir, koklar, tabağa bakar inceler. Babası gibi titiz yer bazen..
Önümüzdeki yıllar gösterecek, bakalım kime benzeyecek

30 yorum:

  1. Ha ha ha ilk yorum benim mi şimdi Hülya .GURME OLACAK BU bak büyük harflerle yazıldı kendinden.(gerçi benim şaşkınlığımdan caps locka basmışda olabilirim .Bende malesef o tencerenin dibini görenlerdenim.15 kilo kaldı benimde göremedim hala 50 li rakamları baskülde:(

    YanıtlaSil
  2. he heee... hep aynı şeyi yazıyorum ama çok tatlısın be Tuna :) Biz de bugün bize tatlı yapan teyzemizi seyrettik mutfakta, ağzımızın suyunu akıta akıta...

    YanıtlaSil
  3. mutfağın ayrı bir tılsımı var minikler üzerinde. erende hala tuna gibi bacaklarıma yapışıp yemeğin o fokurdama görüntüsüne hayran hayran bakanlardan.
    çok öptük.

    YanıtlaSil
  4. ben o fasulye toplayan tombul parmakları yerim.son videoda koptum resmen,o nasıl yemek yapmaktır,haşin erkek salatalıkların canını çıkardı:)))

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. videolar muthis Hulyacim ya. Tunanin masallahi var. Ve bence babasi gibi ileride bu isten cok iyi anlayacak. Ozgurun de dedigi gibi gelin sana bol dua edecek :)

    YanıtlaSil
  7. sanki kardeşimi izledim :)

    bunu alan yaşadı kuzuyu

    YanıtlaSil
  8. o nasıl güzel bir tencere karıştırmak böyle :) tombul kollu minik aşçı :)

    YanıtlaSil
  9. Anacım o nasıl bi hararetle karıştırmadır öyle:)) Aşçı da olabilir bu hee.. Dünyanın en ünlü otellerinin transfer etmek için peşinde dolaştığı ünlü türk aşçısı Tuna Bey bugün ki ana haber konuğumuz.
    Aman sakın ıssız adam olayım demesinde mazallah dağlara taşlara:) Tunişim seni çok öpüyorum canım benim:)

    YanıtlaSil
  10. ya ikinci videoya bayildim bennn
    ucuncuyude acamadim malesef :(
    adam resmen tencereye kosuyor ya
    benimkide mutfaktan kaciyor tencere tava gordumu heheh

    YanıtlaSil
  11. Cocuklarin en cok zevk aldigi oyuncaklar mutfakta. Annelerin yemek yaparken cocuklarini da isin icine katmasi cocuklarinin ileride yemek secmesini, ona buna burun kivirmasini, yeni tatlara acik olmalarini sagliyor...buyuduklerinde de iyi yemek yapan, yemekten anlayan, daha da bonusu, asci olmalarii sagliyor..bu ise nasil basladigini anlatan ascilar, cocukluklarinda, annelerinin yamakligini yaparak buyuduklerini soylerler.

    Videolara gelince,
    Bunun eline pataes ezecegini ver de pure yapsin sana.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. typo
    *ileride yemek secmeMEsini ve ona buna burun kivirmaMAsini* diye yazacaktim.

    YanıtlaSil
  14. bayıldım bayıldım tunaya aşçı mı olacak ne :)

    YanıtlaSil
  15. Üçüncüyü merak ettim açılmıyor bende... Ama ikincisi süper:) O nasıl heyecanlı bir koşuş... Anlatmışsın ama insan gözüyle görmeyince bu kadarını hayal edemiyor... İzleyince şaştım kaldım...

    YanıtlaSil
  16. Tıpatıp begümü anlatmışsın sanki, biz fasulyeleri hep birlikte ayıklarız en son çigniyor diye yazdıgımda aman dikkat alerji olabilir yorumunu almıştım ki begümün yanakları kızarmıştı ? pek üstünde durmadım hemen geçti.
    Begüşte ben ocagın basındayken kucagıma gelmeyi istiyor ve gerçekten zor oluyor :) seni anlıyabiliyorum. Tunanın videoları çok tatlı olmuş :=)

    YanıtlaSil
  17. salatalık biberle bu kadar annesi, kıymayla patlıcanı koycan karnıyarık çıkarır ustam:)

    YanıtlaSil
  18. bqyılıyorum sizin şu videolarınıza:)

    YanıtlaSil
  19. Çok tatlı Tuna yaa.... Seyrederken gül gül koptum. Nasıl bir heyecanla emeklemektir bu:) Ben güldükçe, Ela'nın da hoşuna gitti sanırım, o da karnımda tekmelerle heyecanla bana katıldı. Tuna'ya ve sana bayılıyoruz ailecek:)

    YanıtlaSil
  20. E boşuna göz koymadık senin oğluna cicim:))
    Ya ben kaç gündür senin dükkanın bannerını koymaya çalışıyorum bloğuma yapamıyorum,bi diyiver bakim napçaz?Ulen iki yıllık blogçuda şunu yapamaz mı artık rezilliğe bak...

    YanıtlaSil
  21. emeril gibi kendi tencere tava markasini da yaratir valla bu Tunis... :)

    YanıtlaSil
  22. Çok şekersin sen Tunişkoooo

    YanıtlaSil
  23. sinem
    ben de son 5kgdayım ama en zoru bu sanırım. 58in altını daha göremedim :((
    tekir
    son 5teyim diyorum, tatlı diyorsun. oldu mu be hacıı
    cavidan
    erenle ortak lokanta açsınlar ilerde :))
    özgür
    onu da yazacaktım da unutmuşum. bu durumda eloş'u veriyon mu tuni'ye :))
    birben
    tuna?? haşin?? anam bak buraya yazıyorum lam light erkek olur benim oğlum.

    YanıtlaSil
  24. ilknur
    geliiinnn, geliiin nerdesin?
    yeliz
    haydutumu yolla bana diyorum işte..yemek yapmayı da yemeyi de öğreteyim ben ona..

    YanıtlaSil
  25. açalya
    kesinlikle katılıyorum sana. püre olayını düşünyeim hele du bakalım.
    elçin
    kardeşin aşçı mı :))
    alya'nın esrası
    kollar evet azıcık tombul. bebekken de kolları şişkoydu hep. ay yürüdükçe zayıflasın artık, şişman çocuk korkunç olur yaw
    anne yazar, uğurlu gelecek
    umarım ıssız adam da olmaz işsiz adam da hissiz adam da...
    sen gelince
    3.yü tekrar yükleyeyim bari

    YanıtlaSil
  26. güneş
    ben hep kızım olsun da mutfakta birlikte yemek, kurabiye falan yapalım isterdim. kızım olmadı ama şahane bir mutfak kuşum oldu. ne mutlu bize di mİ?
    sarı çizmeli
    hehehehehe... o günler de gelecek bence..
    sermin
    sağol canım. videolarla daha iyi anlatılıyoe her şey gibi geliyor. az laf çok görüntü hesaabı.
    mummycim
    senin face'te gördüğüm emailin attım bannerı. yerleşimi tıklııcan, orda gadget ekle'yi bulcan fotoğraf ekle'yi tıklııcan. fotoğraf yüklenirken de adresi gircen.. oki doki beybi?

    YanıtlaSil
  27. ayşe
    ay emeril olmasın yaw.. çok pis "gaaarlic" diyor. kokusu geliyo burnuma resmen... bir de şişko, sabah akşam domuz pirzola, bacon yiyomuş gibi geliyo bana emeril.. tyler florence olabülü ama :))

    YanıtlaSil
  28. dağlar kızı, kuzu
    merci canlar. siz de çok şekersiniz. dağlar kızı seninki de ela olacak. anam karışıyo bu kadar ela.. netcez?

    YanıtlaSil
  29. sol kolum baya pazu yaptı benim de malum 13 küsür kilo tek kolda tencere tava karıştırıyorum ben de. Ama işim uzayacaksa çekiyorum bir sandalye dineliyor ayakta öyle bakıyor tencereye/tavaya.

    YanıtlaSil