2 Ekim 2009 Cuma

Gazihan vs. Tuna


Bir önceki postta "teasar"ını verdiğimiz buluşmadır postumuzun teması. Tuna-Gazihan buluşması yani..

Buluşma mekanımız çocuk parkının da olmasından mütevellit Atatürk Parkı'ndaki Big Man isimli mekandı.(Google'da kendilerini ararlarsa bu yazıyı okusunlar lütfen, pek fena bir işletme. Çalışanlar sevimsiz, çimleri nedense pek kıymetli)

Oğlanları en son 3 ay önce buluşturup kaynaştırmıştık. O vakitler ikisi de emekler pozisyonda ve birbirlerine benzer karakterdeydi. Deniz kenarında debelenmiş, Akdeniz'de çimmiş, pusette uzun sabah uykuları alıp bize sohbet şansı vermişlerdi.

Meğer 3 aylık bir zaman dilimi, bebeklerin çocukluğa geçişi, karakterlerinin belirginleşmesi ve ayrışması için yetip de artan bir süreymiş, bunu gördüm.

Gazihan çok ama çok hareketlenmiş, resmen özgürlüğünü ilan etmiş. "Dünyanın efendisi benim.. Nereye istersem giderim. Kimse de bana engel olamaz hüleeaynn" nidalarıyla dolanmakta artık. Park olmasa oğlanı zaptetmekte çok zorlanırdık diyeyim, o derece...

Yanımızda Yasemin'in çocuk sahibi olmayı istemekle bundan korkmak arasında gidip gelen kuzeni Özlem de vardı. Gazihan kaydırak tepesinden her haykırışında Özlem, "teyzecim öyle yapma ama. Bak anne olmaktan korkuyorum böyle yapınca" dedi durdu.


Bir ara bizim ittirgeçli araba paylaşılamadı. Tuna sürmeye çalıştıkça Gazihan elinden aldı. Suluk da, oyalanırlar umuduyla getirdiğim oyuncaklar da benzer bir akıbete uğradı. "Gel gel" çağrılarımıza kulak tıkayan Gazihan'ı tıpış tıpış yanımıza getiren sebep bakın neymiş...


video


Tuna baktı kurtuluş yok, kendini inşaat ilmine verdi. Yasemin "oğlum bak, çocuk ne güzel uslu uslu oynuyor. İnsene çocuum aşağı" diye boşu boşuna gaz verdi.


Ben de "len Tuna, bak millet dağa tırmanıyor, fezaya çıkıyor. Sen daha halka diz, tembel popo" dedim durdum. Komşunun tavuğu komşuya kaz görünür hesabı :))

Çocukların bu müdahaleye kapalı, içgüdülerini etkisindeki hareketlerini , en ufak bir rol kesmeden adım atmalarını izlemek, sonra oturup kendini irdelemek ve yeniden keşfetmek bence çocuk sahibi olmanın en heyecan verici yanı.

Bir de 1 yaş meğer dönüm noktasıymış çocuklar için. 3 ay önce birlikte oynayan çocukların artık bir araya gelmekten bi halt anlamadığını (biz Yasemin'le laflamaya doyamıyoz o ayrı :)) ve ortak noktalarının pek olmadığını farkettik. Benim "kreşte, okulda falan çokça tartaklanır bu oğlan" endişelerim azdı da azdı. Öyle böyle değil ama yaa. Biri azıcık itip kaksın derhal yere çöküp göz ucuyla bana bakıp ağlıyor. Hiç mücadele etmek, aynen karşılık vermek falan yok.. Bizim ailenin erkeklerinde vardır zaten bu "ensesine vur lokmasını al" ya da "biri sağ yanağına vurursa sol yanağını dön" geni..

Malına sahip çıkan tek bir erkek yoktur, ne benim ne eşimin ailesinde. Mala mülke -haddinden fazla- değer vermemenin eskilerde kaldığı bir dünyada, oğlumun tez vakitte silkelenip "doğru" yolu bulması dileğiyle, bir postuma daha nokta koyup esen kalın diyorum.

15 yorum:

  1. Ya çatlatıyorsunuz adamı ya...Ne güzel dostluk kurdunuz,hayranım.
    Tuna sakinliğiyle,Gazihan iştahlı ve hareketli halleriyle sevdirdi kendini:)Hepsinin yeri ayrı gönlümüzde:))))
    Antalya'ya yerleşeceğim sonunda heee:)

    YanıtlaSil
  2. valla ben de ozendim.

    hulya asil bu oglan nasil buyudu boyle... kactir yazicam unutuyorum. iyice cocuk oldu ya.. masallah.

    YanıtlaSil
  3. videoyu açamadım, benim sistem fena ama minikler harika. tuna kilo mu aldı ne? daha toraman göründü gözüme:) antalya yaramış:) ne zaman dönüyorsunuz hülyacım?

    YanıtlaSil
  4. 3 ay gerçekten uzun bir süre onlar için... Hele bir de bu 3 ay içinde olan gelişmeleri görünce... Valla Hülya'cım benim kız da aynı Tuna modelinden... Hatta bir ara bu konuya takılıp bir yazıp çizmiştim...

    YanıtlaSil
  5. Ikiside cok tatli , cok guldum videoya ama su cimleri kiymetli isini anlamadim.
    Memlekette hala"cimlere basmayiniz" mantigi mi varallah askina ? cim ne ise yarar ustune yatip kosmadiktan sonra...
    Keneden basamaz oldu millet hasret zaten

    YanıtlaSil
  6. İkisi de birbirinden şeker. E zten senin düşündüğün nlamdk, sosyalleşmeleri 3 yaşındanitibaren başlıyor. O yşta kreşe gittiğinde de Tuna'cım canımi beyefendiliğiyle öğretmenin gözdesi olacağından diğer çocuklardan korkacak bir şey yok. Bence kesinlikle ömrünce kendini kollayacak kadınlar bulacak kadar yakışıklı ve janti:))

    YanıtlaSil
  7. Çok şirinlermiş Hülya ya .Serminle bizde olsaydık ne şamata olurdu :)Gerçi geçen Yazdığın bir postu okuyunca gözlerim fır döndü amannn ne kaynana olacak senden off off gelinkıza!!!Zayıf olur beğenmezsin ,tombul olur yağlı dersin....Şaka bir yana Cemille çatlayana kadar güldük.Bu arada bizde ayakkabı konusunda sıkıntı yaşadık sonuç Fisher price ve adidas ortak bir spor ayakkabı yapmış ilk adım ayakkabısı gibi bayıldık.Bizimkinin ayaklarıda adımlarıda rahatetti.Öptükkk

    YanıtlaSil
  8. birben
    antalyaya değil izmir'e yerleş. zira buluşmanın kralını 10 ekimde yapıciiz.
    ayşe
    oldu di mi:))
    yeliz
    tuna 10 gündür falan tek öğün yarım yamalak yiyor gibi bir şey. acayip zayıfladı aslında. giysi azıcık büyük de toplu göstermiş. yakında izmirdeyiz.
    sen gelince
    "ezik babies" grubu kuralım o zaman biz de :))
    yeliz
    çimlere bira dökülür diye o tarafa servis açmak istemediler de önce. bir ara oğlanların bezini çözüp ortaya salmayı düşündük biz de:))
    anne yazar
    3 yaşına kadar ne olur hiiç belli olmaz. giderek daha kuduruk bir herif olmaya başladı evde.
    sinem
    sermin'e yazdığım yorumu diyorsun kanımca. öyleyim ama napiim :)
    bahsettiğin ayakkabı nerde? var mı link,website gibi bişeysi?

    YanıtlaSil
  9. Şu en üstteki kolaj fotoda en sağdaki fotosu var ya. O bakış anlatıyor her şeyi annesi. Ayy canım benim o ya:)

    YanıtlaSil
  10. Hülya biz direkt mağazadan aldık .Migros AVm de adidas vardır kanımca bir bak istersen .(çok oldu gitmeyeli şehir merkezine başka avm lerde vardır belki.)Biz 60 ytl ye aldık. İlk ayakkabılarımızı önü açık olarak kanzdan yarı ortapedik almıştık 35 ytl ye .Bizimki çok da severek giymedi ancak şu anda çok mutlu.gerçi çok ıslak zeminde ne olur bilmiyoruz tabanı ama olsun.

    YanıtlaSil
  11. Hülya, hala Antalya'da mısınız?

    YanıtlaSil
  12. Tuna hep boyle vur ensesine al elindekini seklinde kalmayacak merak etme. Gore gore o da milletin elindekini kapacak, yada artik elindekini soyle bir yana cekerek savunacak, vermeyecek. Bunlarin hepsi o unlu 18 ayliktan sonra olacak. 2 yasina gelince artik elindekini vermemek icin ciyaklayacak vs.
    Dante de aynen Tuna gibiydi, aslinda ben yaptim onu biraz malina sahip ciksin diye...elinden alirlarsa verme elindekini kimseye dedim, beynini yikadim, cok gozu acildi. Bir de elindekini mutlaka paylasiyor, bunu da gozune kestirdigine yapiyor. Tuna, hep boyle kalmayacak demek istedim, ama yazdikca yazdim...

    YanıtlaSil
  13. Okudukça okudukça Tuna ismi nasıl hoşuma gidiyor anlatamam :)) Hehe ne güzel seçim yapmışız di mi Hülya?

    YanıtlaSil
  14. hayal
    kesinlikle tuna cok guzel bi isim.
    dogunca "tamam' dedim, "bu kesin tuna"

    YanıtlaSil
  15. Oo ne kadar degisecek daha o.. Merak etme sen nasil yetistirirsen öyle olur.
    Acalyanin böyle bir postu vardi "share the bubbles" diye. Cok gülmüstüm, o geldi simdi aklima..

    YanıtlaSil