10 Kasım 2009 Salı

Çocuk da yaparımm, kariyer deeee, oooooo



Eski gazeteci, sonradan olma dış ticaretçi, en sonra annelik derken tekstilci yakın bir arkadaşımın gazıyla ortak tekstil mümessilliğine daldık. Avrupalı ithalatçı firmalarla burdaki imalatçıları buluşturuyoruz diye özetlemeye çalışayım işin özünü.
Yoğun bir yazışma ve numune gidiş-gelişi sonucu dün burdaki fabrikada nihai fiyat toplantısı yapmak üzere sözleştik. Ben, Tuna (babası şehir dışında olduğundan mecburen yanıma aldım) ve arkadaşım C. atölyeye girdik. C beni "şöyle dişlidir, böyle cevvaldir, tuttuğunu koparır vs" diye tanıtmış. Dakka bir gol bir. O kariyer kadını kucakta çocukla toplantıya giriyor.
Rezillik...
Tuna sağolsun olmadık zamanlarda hiperaktif kesilir. Atölyenin altını üstüne getirdi desem yeridir. Numune modelleri askıdan indirdi. Hesap makineleriyle hesap kitap yaptı, bize yardımcı oldu(!). Maslaarın altından ce-ee yaptı anneye. Anne bir yandan "navlun parası dahil fiyat.." derken öte yandan oğluna karşılık verdi, zaman zaman "oolum dur girme o deliğe" diye çemkirdi
Allahtan firma sahibinin de 19 aylık feci haşarı bir oğlu varmış da çok yadırgamadı ama atölyeye her giren çıkana naralar atan Tuna herkesi şaşırttı.
Bir ara inceden gelen koku sonrası herkes bir süreliğine trake solunumu yapmak zorunda kaldı.
Adamlarla ööle b.k kokulu fiyat, komisyon pazarlığı yaptık ve mecburen biraz hızlı hızlı konuşarak ayrıldık.
Tuna'nın kariyerimin içine mi zıçtığını anlamak için 2010u bekliciiz.

19 yorum:

  1. :) hayırlısı olsun, elyaf getirip iplik yolluyoruz bizde çoğu zaman aracı firmalarla oluyor. ithalat-ihracat operasyonunun tamamı bende. Zevkli iş, ben pek severim ith-ihr. Tekrar hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Ha hahaha güldürdün beni. Valla blog alemi hatunları süper ya. Birçoğumuz çocukda yaparım kariyerde sözünü bastıra bastıra söylüyor ve uyguluyoruz. İlla tam zamanlı çalışmak gerekmiyor para kazanmak için home ofiste olabiliyor. İntenetin burada çok büyük rolü var tabi. Bence Tunanın o mis kokulu b.k sana uğurlu gelecek şekerim.
    bol müşteriler bol kazançlar

    YanıtlaSil
  3. Komik familyasınız vesselam :) Güldürdün beni yaa..

    YanıtlaSil
  4. Tuna getirse getirse şans getirir Hülyacan. Senin adına çok sevindim hakkaten tuttuğunu kopartacaksın bence:)

    Çok komik hikaye, detaylı yaz torunlara anlatılacak türdenmiş.

    YanıtlaSil
  5. hadi hayırlısı ,olur bu iş bebişler uğurlu gelecek bak göreceksin bizdede bir kıpırdanma var gene:) ama başka işte...

    YanıtlaSil
  6. Tuna adamımsın yaa...İnan Asım Alp de aynı şeyleri yapardı.Geçen ay eski şirketime geri dönebilirim turları atarken yanıma almıştım Alp'i,genel müdürümüzün odasını dağıtıp,verdiği çikolatalı keki her tarafa sürmüştü:)
    Ama o genel müdür bana referans olmayı kabul etti,henüz sonuç alamasak da şansım olacağına inanıyorum.
    Tuna da öyle olacak eminim,bebekler kısmetlidir derler:)
    Hadi bakalım tüm anneler iş başına,2010 hepimizin başarı yılı olsun.

    YanıtlaSil
  7. B.k gibi para kazanacaksın annesi, Tuna ailenize bereket getirecek 2010'da :)

    YanıtlaSil
  8. belkıs
    ŞİMDİLİK meslektaşız desene. benim sağım solum belli olmaz da ondan şimdilik diyorum. çok zevkli evet..
    yasemin
    sana özendim evden çalışma konusunda. evden çalışsak, çok para kazansak ne güzel olur di mi?
    kuzu
    güldürükçüyüz evet
    k.i.s.d
    umarım öyle olur. sağolasın.
    seyhan
    kıprıdanalım artık yahu. paslanmışız.
    birben
    ben dedim sana, 2009un tüm kasaveti kaybolacak 2010da. veriyoz birbirimize gazı ya hadi bakalım
    elf
    puhahahaha. b.k gibi para evet.. işte buuu

    YanıtlaSil
  9. Nihayet bu işte bir dikiş tutturursun gibime geliyor, sende o hırsı, o nüveyi görüyorum.
    İyi ki hamile-bebek-anne ile ilgili bir iş, Tuna`yı götürmen isabet bile olmuş olabilir. Ne bileyim mesela fren balatası ticareti konusunda konuşmaya gitmediğine sevinmelisin.
    Başarılar, bol kazançlar.

    YanıtlaSil
  10. hülyacıım çok güzel haberler bunlar... olacak olacak sen merak etme. hem tuna düdüğünün bokunun şansı bulaşmış, olmaması imkansız:)

    YanıtlaSil
  11. Ulen Hülya iş kadını olmuşun da haberimiz yok ya .Sen yakında o firmanın Türkiye CEO'su olursun.Bu arada bişgisayar müh. kesin benim bilgisayara birşey yaptı .Güncellenmiş bloglardan bihaber oturmuşum tüm gün.Bende diyorum niye kimse yazmamış diye...Uyu Sinem uyu!!!

    YanıtlaSil
  12. tuna çekirdekten yetişip geleceğin iş dünyasını yönetenleri arasında yer alacak annesi :)

    YanıtlaSil
  13. noldu yaptın mı kariyeri?

    YanıtlaSil
  14. açalya
    umarım dikiş tutacak bu sefer
    yeliz
    b.ktan bi işi olmaz umarım hehehe
    sinem
    CEO haa... verin lan gazı.. kim tutar beni beaahh
    fazi
    dur iyi dedin. yazları vereyim ben bunu atölyeye, eti senin kemiği benim diyerek. harçlığını çıkarsın,çay getirip götürsün
    özgür
    az kaldı anam

    YanıtlaSil
  15. valla süpersin pek imrendim.
    bazen diyorum ben de kuzumu arada getirsem bakıcısıyla, köşede dursa, arada emziririm, arabasında uyur. özledikçe kucağıma alırım...
    köşe minderi gibi bir tip olsa getirirdim de, vatandaş ferhat figan, yıkar ortalığı...
    amma senin olayına bayıldım, hep istemişimdir ama benim kör talihim de böyle yazılmış. inşallah başarılı olursun şekercim.

    YanıtlaSil
  16. günebakan
    bu vesileyle eski yazıları hatmettim senin
    merci canım

    YanıtlaSil
  17. Buraya nereden yolum düştü bilmiyorum ama gecenin bu vakti ilk okuduğum postunuzla beni epeyce gülümsettiniz.:)) Tebrik ediyorum ve Tuna'lı nice başarılı iş görüşmeleri diliyorum. Eminim onun bu ilk toplantınızda bulunmasının çok değerli bir amacı vardır. En basiti takdir kazanmışsınızdır diğerlerinin gözünde. Ve bence arkadaşınızın "tuttuğunu koparan vs." şeklinde ön tanımlamaları, Tuna'yla -bile- katıldığınız bu toplantıda anlam kazanıp yerini bulmuştur.
    Başarılar ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. renkli tasarımlar-sema hanım
    çok teşekkür ederim güzel sözlere. ben de sizin bloga girdim ruhum şenlendi. ne güzel işler yapmışsınız, bayıldım

    YanıtlaSil