24 Kasım 2009 Salı

Hipp vs Milupa


Tuna 5 aylık falanken tanıştım Hipp ile. Firma standında bana tadım yaptırdılar. "Önümüzdeki ay geçiyoruz ek gıdalara" diyince formül sütlerini tavsiye ettiler. "Sadece anne sütü alıyo benim çucuuum" dedim, gözümü bayarak ve de hafif gururla :))
Neyse ek gıda serüvenimizde kavanoz meyveleri hep başucumuzdaydı, kahvaltı tahılları falan da öyle. Hem başka alternatif olmadığından hem de doktorların tavsiyesinden dolayı Milupa'dan şaşmadık.
Ama gün geldi bu Ton Balığı sıkıldı aynı tatlardan. Bebelac'ın kusturucu lezzeti hep 1.kaşıkta yerle buluştu. Ülker markasına, marka olarak zaten kılım ama uygun fiyatından dolayı birkaç kez aldım meyvelerini. Hep mayhoş ve ekşimsi tatları biraraya getirmek gibi bi saçmalık yapmışlar. Sevmedi Ton.
Biz de artık market raflarındaki hacmi giderek artan Hipp'i denedik. O da organikti ve meyve çeşitlerini pek sevdik. Hele mürdüm eriklisini ucuza bulunca stok yapıyoruz.
Üst dişleri çıkarken ishal olunca muz ve şeftali yedirmek gerekti ama mesela Milupa'da bu meyveler sade olarak yok. Muzu kayısıyla; şeftaliyi de elmayla karıştırmışlar. Bir kabız yapcı bir barsak açıcı kombini yani...
O dönemde de Hipp imdada yetişti.
Deneyenlerin yalancısyım, bebeler sebzeli karışımlarını da pek seviyormuş.
Milupa'yla rekabete girdiğinden ve pastadan daha büyük dilim arzuladığından olsa gerek, Hipp'in kampanyası da çok oluyor.
Zaten Milupa daha çok bebek sütleriyle "malı götürdüğünden" ve ciddi anlamda tekel olduğundan meyve,sebze kısmını baya boşlamış bana sorarsanız.
Yani uzun zamandır favorimiz Hipp.
Belki hatırlarsınız, "neden organik ve besleyici bebe bisküvisi yapmaz ki firmalar?" demiştim.
Hipp sesimi duymuş olacak ki(peh peh) geçenlerde rafta baby's biscuit adlı ürünü gördüm. Tuna o arada kavanozlara saldırınca üstünü okumadan aldım.
Bi kafede meyvesini yedirdikten sonra eline bir tane tutuşturdum. O sırada içinde ne olduğunu okumaya koyuldum.
Amanın o da ne?
İçerik sıfıra sıfır..
Bildiğin beyaz un, nişasta, ŞEKER, kabartıcı ve azıcık B vitamini(lütfetmişler)
Bu ne yaaa? Azıcık demir ilavesi, azıcık vitamin takviyesi beklerken...
Özellikle alerjen bebekler için kuruyemiş konmadığını da üstüne basa basa yazmışlar. Ya alerjik olmayanlar?????
Neticede beyaz ekmek kadar besleyici olan 26 tane bit kadar krakere 5,35 TL verdik ve Tuna hiç de yüzüne bakmıyor.
Olmamış Hipp, olmamış.
Meyvelerle çaldığın kalbimizi geri aldık senden....

p.s. anketim geldi, sağ blokta anket koyiiciimm. fikir şeyedin bakalım..

19 yorum:

  1. tam da bu bayram boş vaktim olduğunda bu bebe bisküvilerinin içeriğini yazacakken sen bunu yazdın :=)
    eline sağlık
    geçen kampa giderken bir cici bebe aldık ben içeriğini okuyunca gözlerim pakete yapıştı!!
    akıllara zarar!

    YanıtlaSil
  2. ankete bir de E şıkkı koyabilir misin ? :=)
    HİÇBİRi şeklinde!
    ya ben bu kavanoz mama olayına da takık bir anneyim
    evdemis gibi yapabilir ve kavanozlara koyabilirsiniz sevgili anneler
    evet kabul uğraştırıcı ama lütfen o mamaları bir kaç öğün siz kendiniz yemeyi deneyin lütfen lütfen :=))
    bebek bisküvisi tarifi çok basit mesela : 10 dakika hazır 10 dakikada pişiyor :http://www.pi.web.tr/?p=1057
    sonra mesela ara öğünler için çok keyifli bir kavanoz maması :
    1. http://www.pi.web.tr/?p=1007
    2. http://www.pi.web.tr/?p=931
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  3. Ben ankete katilamiyorum malesef :)

    Iyi de kac cocugun alerjisi var ki ,sen koy ustunede yaz DIKKAT findik fistik icerir diye,yada iki cesit cikar
    Bi cok kisi arkasini okumuyordur bile , organik veriyorum diye icleri rahattir ustelik.
    Ne iyi ettin de yazdin Hulya .
    YUH.... bide ne kadar pahali
    Evde biskuvi yapmaya baslariz yakinda !

    YanıtlaSil
  4. ayça sen yaz gene. çok da iyi olur. benimki sadece yeni bir ürün üzerinden iki marka karşılaştırmasıydı.
    linklerinie bakıcam. zaten evvelden evde bebe bisküvisi(pekmezli kayısılı cevizli falan) yapmıştım. bir tepsiyi bir ay falan yedi.(buzluğa attıydım kalanı) kavanoz meyvesini tercih ediyor tuna. normal meyveden hoşlanamadı bir türlü. daha doğrusu ben çok üzerine düşmediğim, nasılsa yiyecek dediğim için sevdiremedim.

    YanıtlaSil
  5. ayça linklerin birine baktım da
    meyveler pişince vitamini ciddi anlamda düşüyor diye biliyorum. bana da meyvenin mayhoşluğu alsın diye pişirmemi tavsiye etmişlerdi ama ben hiç denemedim bile vit. ölüyo diye

    YanıtlaSil
  6. yelizcim
    sizin ordaki markalara özel bir anket yaparım istersen :))
    ben herşeyin üstünü okurum. çok pis kıl bi tüketiciyimdir.

    YanıtlaSil
  7. Ne fena bir içerikmiş o!!! Ben de evde bisküvi yapanlardanım, babası da ortak olunca hızla bitiyor :))

    Keşke sevseymiş meyveyi Tuniş, sen de almak zorunda kalmasaymışsın o hazırları..

    YanıtlaSil
  8. Biz defne'ye 1 yasina kadar sadece hipp ve anne sütü verdik, sonra yavas yavas ev yemeklerine gectik. Türkiyede malesef hipp'in fazla cesidi yok, biz karinca gibi almanyadan tasiyorduk. Almanyanin en iyi bebek mamasi markasi diyebilirim hipp icin. Ama türkiyeye gelenler nedense almanyada üretilmiyor. O yüzden hic denemedim burdakilerden.

    YanıtlaSil
  9. meyveleri buharda pişirebilirsin sadece blenderdan geçecek kadar hepsi bu .. normal meyva yemeyen çocuk için kavanozlardakinden iyidir :=)
    ama nasılsa alışacak diye düşünme bence ara ara dene bildiğim bir iki örnek var yaşları büyük 4-5 gibi hala meyva yemezler muz dışında:(
    sen meyva yiyorsan emin ol o da yer :=) ona yedirmeye çalışmaktan çok özendirmek daha önemli ..
    nacizanefikirlerim kızmasan ..
    ben yazarım bu konuda yakında kitap yazıp "aykırı bir annenin itirafları" diye piyasaya sunacağım :=)) tüm kavanoz mamaları biberon mamaları ve hazır paketler içindeki gıdaların içeriği hakkında!!
    saplantılıyım bu konuda ne yapayım ..

    YanıtlaSil
  10. bizim burdakileri ben yaparim , sen kafani yorma ;)

    Degisik bir cereal aldim Ilyasa (cok lazimdi )..Arkasini okumadan verdim ,e cocuklar icin yaziyor bide ona guvendim demek ki (Amerikada cocuklarin ne zikkimlar yediklerini unutmusum )
    yemin ederim butun gun resmen FFW hizli cekim modundaydi Duz duvara tirmandi , cildirmis gibi saga sola atiyordu kendini.Aksam tahmin ederek kutuya baktigimizda icindeki seker miktarini gorunce dudagimiz ucukladi...
    Paket hemen cope tabiki,biz bile yemedik dusun !!!

    Bende meyveleri buharda pisirip verdim hep.Elma ozellikle buharda pisirip tarcinla MmMMmMmMmMm

    yada buharda armutla havuc , bi arada nefis oluyor

    YanıtlaSil
  11. Ben de hicbiri icin oy vermek isterdim.

    Bir kil tuketici de burada...sadece Dante icin aldiklarimin icerigine degil,aldigimhereyin icerigine bakarak alirim. O yuzden alisverislerim uzun surer. Urunlerin icerik karsilastirmalari icin uzun sure raf onunde dururum, ikna olana kadar dolanirim. Icerikte en once baktigim seyseker orani. 1 gr seker icin bile raftan birini alir,otekini birakirim. Igrenc bir tuketiciyim ben, hem de cok dirdir derim, firmaya yazar sikayet ederim (hep indirim kuponlari yadabedava urun kuponlar gonderiyorlar, sanki cenemi kapatacaklar o kuponlarla)
    Turkiye`ye geldigimizde (en son Dante 15 aylikti) bir kere yolculuk sirasinda yedirmekicin bir Milupa sutlac mi ne almistim (dogru mu hatirliyorum markayi?) anaaa kopegin onune koysan kopek yemez...igrencti.

    YanıtlaSil
  12. bu biskuileri rafta gorunce sen aklima gelmistin,
    tuh demek icin kofmus.

    YanıtlaSil
  13. benim buyuk oglumda cok fazla meyve yemez . ama 2 yildir yaz meyvelerini yemeye basladi . bu aralarda mandalina havuc muz gibi meyveleri yemeye basladi :) kucuklugunden beri tek yedigi meyve elma ve armut olunca , ister istemez sevindirik oluyorum :)

    meyveleri sevmeye baslamasinin nedeni ( bence ) kardesinin cok meyve yemesi :)

    pisen meyvenin vitamini oluyor diyorlar ama , bence yine de kavanoz meyvesinden daha iyidir :) tabi tuna evde yapilan meyve puresini yer mi orasini bilemem .

    bol meyveli gunler efenim :)

    YanıtlaSil
  14. çok şükür 1,5 yaşından beri bu tip şeylerden kurtardık kendimizi,darısı başınıza şeker :)Belli bir dönemden sonra istemiyorlar böyle şeyleri,sonrası daha kolay oluyor :)

    YanıtlaSil
  15. ıraz
    babanın mesai saatlerinin esnek olması muhteşem bi şey. tadını çıkarın :)
    defne'nin annesi
    evet bulgairtan macaristan falan sanırım imalat yerleri.ucuz işçilik, ucuz tarım vs işte..
    ayça
    şu anda fırında bebek kurabiyem pişiyor. deneyeceğim pişmiş meyveyi. ama vitamininden çok tadını alsın diye. zira hakkaten c vitmaini ısıya dayanıklı bir vitamin değil diye biliyorum ben.
    herkesin fikri önemli benim için. tabii ki kızmam. aklından geçeni yazmaman daha çok üzer beni.
    yeliz
    elmayla tarçın nefis kombinasyon bence de. onu da deneyelim bi bakalım benim torik'e

    YanıtlaSil
  16. açalya
    ben de aynen senin gibi etiket okuya okuya alırım her şeyi. hangi sütün, peynirin kalsiyumu fazla, ne koymuşlar falan deli gibi okurum. yetmez nette araştırırım.
    ilkay
    evet yaa içi kofmuş. neyse ayçanın tarifini yaptım. hatta şu an kahve eşliğinde götürüyorum 3-5 parça
    firdevs
    çocukların yeme davranışı bir süre sonra anne-baba-kardeşe benziyor derler

    YanıtlaSil
  17. güldem
    umarım bizimki de kendiliğinden değiştirir tercihlerini. ama şöyle de bir durum var ki ağzında hepi topu 8 diş var. kütür kütür çiğneme olayı namümkün yani şu an. yani yine cam rendespor..

    YanıtlaSil
  18. bende bu konuda katıyım galia tunama şimdiye kadar hiç kVnoz maması vermedim. dışarıda huysuzlanırsa diyede sadece cubuk krakerin tadına baktı. Yazıyı görür görmez bebek bisküvisinde yaptım. Ne meret bişeymiş o elime yapıştı çıkmadı çok un koymayada korktum sert olur diye neyse pişiyolar bakalım ne olacak.kONUYU AÇTIĞIN İYİ OLDU BİZDE FAYDALIK
    Adaşımızı öpt.

    YanıtlaSil
  19. Bu bebek bisküvilerini cici bebeyerine kahvaltıda yani daha bebecik kahvaltılarında ıhlamur ya da süt ile ezip verebilirsiniz :=)
    bir kahvaltıla olması gerekenher şey var içinde :=)
    afiyet olsun herkese..

    YanıtlaSil