22 Kasım 2009 Pazar

"Koşma Düşersin" mafyası

Evet abi varmış böyle bir şey.
Ekşi sözlük jargonuyla söylemek gerekirse "ben bugün bunu gördüm"..
Yolda mütemadiyen bu uyarıyı duymaktan fenalık geçirip tuhaf cevaplar veresim var.

Aşırı korumacı, "aman paşa oğlum" "aman çıtkırıldım kızım" Türk mantalitesi iş başında. Tuna'yı yolda öyle elimden tutmadan (ki ben tutmak istersem nasıl bir inat evlere şenlik) yürürken gören önce bir "ayy" lıyor.
Ardından istisnasız herkes şu ezberi tekrarlıyor:
"Koşma, düşersin!"

Şaka gibi...
En son dün birine çemkirdim.."aaa düşerse düşer yaaa, bi yeri mi kırılacak"
Amca başını iki yana salladı ve ekledi: "İnşallah kırılmaz"

Yahu millet bu çocukları camdan yapılmış falan mı sanıyor?

Geçenlerde parkta bir bankta 4 tane yaşlı teyze oturuyordu, Tuna önlerinden paytak ve hızlı adımlarla geçerken, 4 buruşuk aynı anda "Aaaaa evladım düşeceek aya ayayaya" diye höykürdü.
Tuna korkudan DÜŞTÜ..
Sonra da oturdu ağladı. Bir çemkirik de teyzelere attırdım. "Düşmekten değil de sizden korkusuna ağlıyo" diye.

Teyzeleri arkamızda bıraktıktan kısa süre sonra bizimki gene düştü. Çok uzaktan şöyle bir ses duydum. "Bak ben dedim,, çocuk düştü gene"

Park annelerinden 18 aylık oğlu olan bir kadın var. Ayakta durduğu her dakka annesi bi tarafını tuttuğu için çocuk yürümekten korkuyor. Çocuğun düşmesinden korkuyormuş çünkü bir kere düştü diye yürümekten korkmuş. "Sen korktuğun için o da korkuyor" dedim ama duymadı sanırım :)

Çocukların birden ayaklanıp hiç düşmemesini mi bekliyorlar acaba? Düşmesi engellenen çocuk, kalkmayı da beceremiyor oysa. Doktorum bana düşmeyle ilgili içimi rahatlatan bir şey söylemişti ki zamanla düsturum oldu: "Kafasını çok sert vurmadıysa, baygınlık ve kusma yoksa,, korkma" Yine de kazasız pazarlar diler ve sizi nayloncunun cazibesine kapılıp beni bile gözü görmeyen Tuni maymunuyla başbaşa bırakırım.
video

22 yorum:

  1. Cocuk dedigin duse kalka büyür :)

    YanıtlaSil
  2. haklısın valla hülya.bizdemi tuhaflık var,eski nesil annelerde mi anlamadım bir türlü.bizi fanusta mı büyüttüler acaba merak ediyorum.hiç mi düşmedik?hiç mi ağlamadık?ben de dikkat edilmesi gerektiğini biliyorum,ama çocuğu boğmadan,önlem alarak...
    (bu arada tunanın videodaki sandalyelerinden aldık ırmağa,geri doğru çok kötü düştü,şişti kafası,bir kaç gün canı yandı;hatırlatayım dedim:)

    YanıtlaSil
  3. ben de biraz daha büyük kendi kendine kayabilen merdivenden çıkabilen salıncağa sallanıp salannabilen çocukların annelerine sinir olurum. başlarında herhül gibi dikilip her anını her adımını manipule etmeye çalışırlar. halbuki biraz uzaktan yine kontrollü izleseler de olur.ondan sonra çocuk okula gidince kendine güvensiz korkak bir çocuk olarak yalnız kalıyor okulda.

    YanıtlaSil
  4. Pardon Hülyacım üstteki Çınar'ın yorumuydu. bastı ve vurdu bilgisayara o da gitti. nasıl oldu anlamadım :)

    YanıtlaSil
  5. ooooh bi de kaykildi oturunca boyuna gore sandalyeye...

    valla ben de sinir oluyorum. Esra'ya da cani gonulden katiliyorum, dusmezse kalkmasini yurumesini nasil ogrenecek bu yavrular.

    ondan sonra kendine guvensiz oluyorlar. belki de "ayaklari yere basmak" deyiminin metaforik anlamindan daha gercek bir anlami da vardir...

    YanıtlaSil
  6. sermin
    bebekçe yazmış canım çınar
    tunaya gösterdim "okey anladım dostum" dedi :)

    YanıtlaSil
  7. Benim favori mafya ailem "vallahi ne rahat ailesiniz. Çocuk düşüyor siz hiç oralı değilsiniz." ailesi.
    Ne yapma mı bekliyorsunuz????? "yavyuuum yavyuumm ne oldu sana???? Nayır nolamazzzz." demelimiyim ki.

    YanıtlaSil
  8. bir de parkta "yavrum oturma elini sürme, pis orası üstün kirlenir" anneleri var, ben de onlara sinir oluyorum, kirlensin ya ne olacak sanki, eve gidince parkta oynadığı kıyafetle oturtuyorlar sanırım, eminim beni de çok kınıyorlardır, yerlere oturtuyorum, düşünce öyle uzaktan mal mal bakıyorum diye:))

    YanıtlaSil
  9. ah bu park teyzeleriğğğv (ah bu gönül şarkılarının müziğle)

    hülya durduramıyorum kendimi, post üstüne post:)

    YanıtlaSil
  10. Bu teyzeler geneldeanneanne ya da babannesi oluyor.Torunları pek kıymetli.Bir de emanet gözüyle bakıyorlar ya ondamı acaba?

    Bizimkinin yazın bacakları morluklar içindeydi,annem görüp laf sokmuştu.Sen .ıçını kaldırana kadar düşüyor çocuk diye..Annem yani öz annem yapıyor bunu:))Teyzeler niye yapmasın.
    Yeni nesil anneler eskilerine karşı!
    Çocuk düşecek tabi yaa..düşmemeyi ben öğretemem ki ona.

    YanıtlaSil
  11. bu dunya duse kalka ogreniliyor...gerzekler!

    YanıtlaSil
  12. Hülya'cım yerden göğe kadar haklısın,üstelik bu tiplerden her yerde var maşallah.Ben bir de ''Aman yavrum terleme '',''Ayyy çocuk terli'' diyen tiplere gıcık olurum.Bunlar ilkokula,ortaokula giden çocuklarına bile sakın terleme diye tembih ederler hergün.Terliyecek tabi çocuk,koşup oynayıp,enerjisini attıktan sonra terlememesi mümkün mü ? Nolmuş terlemişse kurur gider yahu...Okul hayatı terlemekten korktuğu için doğru düzgün oyun oynamadan geçen çocuklar biliyorum.Yaz yaz bitmez..

    YanıtlaSil
  13. Valla Alev Alatlı shrödingerin kedisi adlı kitabında der ki, aman çocuğum koşma terleersin düşersin mafyası yüzünden pısırık kalıyormuşuz, olimpiyatlara katılamıyormuşuz ve hatta memlekete olarak kalkınamıyormuşuz.
    "Erkeksi ilke" zayıf kalıyormuş. Kadınsı, anacı toplum oluyormuşuz. Herşeyi anne/devlet/ab den bekleyen yapımızın sorumlusu da bu halimiz, tavrımızmış...

    YanıtlaSil
  14. Kocabeyin ana babası başı bunların kesin :) Ne dediysem ne ettiysem yola sokamadım, üstelik sokakta değil evde dönüyo bizim film. En sinir olduğum sahneside ahada bak düştü dedikleri an. Direk dalasım geliyo.

    YanıtlaSil
  15. Offf bir de bunların çocuk her düştüğünde "aaaa ayyy düştü düştü, ahhh ahhh ahhh, çok acıdı mı?" diye kıyameti kopararak ağlamayacak çocuğu bile ağlatanları var ki ben en çok onlara sinirleniyorum. Biz mesela Neva düştüğünde ciddi birşey değilse hiç oralı olmuyoruz, o da hemen kalkıp işine devam ediyor. Yok "ah, aman" dersek hemen mızıklanmaya başlıyor.

    Öperiz Tuna'yı kocaman...

    YanıtlaSil
  16. özgür annecim
    bu aralar aşırı otorite, disiplin vs nin çocuklara etkisi üzerine okuyorum, araştırıyorum ve kafamı toplayıp bir post attıracağım zaten. sen benden önce davranmazsan tabii:)

    YanıtlaSil
  17. çok şekersin :) ve kesinlikle haklısın!

    YanıtlaSil
  18. huysuz
    :) mahçup smiley olacaktı ama bu geldi elimden
    sağol..

    YanıtlaSil
  19. Dusme kalkma konusunda sana katiliyorum .

    Ama yasli birisi uyarirsa sesimi cikarmiyorum acikcasi ,yani onlarin bakis acisi bizden farkli
    Simdiki annelerle onlar arasinda bir cok konuda ucurum var , kalpleri kirilsin istemiyorum ben.
    Benim annemde evhamli , duser cani yanar diye korkuyordu cok mesela.

    Olurda yasli biri duser vs dedimi , dikat ederim teyzecim/amcacim diyip geciyorum .Onlarin fikrini degistirmemin mumkun olmadiginin farkina vardim.
    Zaten tamemen iyilik adina soyluyorlar.

    Halbuki dusmus , kosmus ,kirmis , firlatmis...rahat birakin cocuklari yahu , cocukluklarini yasasinlar ...

    YanıtlaSil
  20. yeliz
    bu teyzelerden sizin orda da mı var :))

    YanıtlaSil
  21. Yok canim ama olsaydi yazdiklarim degismezdi.

    Bi ayagim Turkiyede olduguicin, iyibilirim o teyzeleri ;)

    YanıtlaSil