25 Kasım 2009 Çarşamba

Kurabiye



Pi-nik Ayça'nın dünkü postta önerdiği bebek kurabiyesini yaptım.
Tarifi o kendine göre değiştirmiş.
Ben de kendime göre değiştirdim :)
Orijinal tariften pek eser kalmadı yani.
Ben ezilmiş ceviz ekledim. Pekmezi ve unu arttırdım.100 gr tereyağı fazla oluyor hakkaten. Ben de azalttım.
Keşke işe başlamadan adam gibi yazıyı da okusaydım. Ayça yazmış, "hamuru ince açmayın ve fazla pişirmeyin" diye. Benim bazı kurabiyeler ince oldu ve haliyle hafif gevrek oldu..


Posted by Picasa


Kurabiye kalıbım olmadığından Tuna'nın oyuncaklarını denedim.
En iyi sonucu dikdörtgenle elde ettim. Hem tepside rahat istifleniyor hem de minik ellerin tutması için uygun bir şekil ortaya çıkıyor.

Tuna uyurken yaptım kurabiyeyi. Kıpkırmızı yanaklarla uyanıp daldı mutfağa.
Tepsiden kavanoza birlikte yerleştirdik.
Öğleden sonra parka indiğimizde de 2-3 tane yedi.
Ve sanırım sevdi :)

9 yorum:

  1. ohhh en güzeli bu ev yapımı kurabiyeler...benim bile canım çekti.

    YanıtlaSil
  2. ben bu kurabiyeyi uzun zamandır yapıyorum neva'ya. ben de tereyağını daha az koyuyorum, bir de içine kurukayısı, kuru yaban mersini vs. katıyorum. hem renk hem tad veriyor. kompozit de ortak olunca kurabiyelere iki gün içinde tükeniyor.

    afiyet olsun kırmızı yanaklı cüceye.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık:=)
    tarifi ben aldım değiştirdim sen değiştrdin:=) orginal sahibi görse :D heheh
    afiyet bal şeker olsun Tuna paşaya.. sevmesine sevindim
    ben de çok seviyorum bunları,hem hafif az kilo yapar :D avunmaya bak D

    YanıtlaSil
  4. bir dahaki sefere o oyanikken yap ve kaliplari hamura ona bastirt...

    YanıtlaSil
  5. ben de yapiciym. kurabiyeleri şekiller yerine oyuncağa atmıyor, di mi:))

    YanıtlaSil
  6. O güzel elleriyle avuçlaması yok muu...daha da tatlanmıştır kurabiyeler Hülya'cım..kokusu buralara geldi

    YanıtlaSil
  7. Helal olsun Hulya !
    Ellerine saglik , yarasin tontonuma
    Bende yapiyim bak donunce , pek bi heveslendim ama bende degistirsem mi acaba diye dusunuyorum :))

    YanıtlaSil
  8. Hülya'ya, ailesine ve yakışıklı Tuna'ya mutlu bayramlar dilerim :) Selda

    YanıtlaSil
  9. Bu ara depreşen analı kızlı kek kurabiye yapma sevdasından koca bi kutu kek kalıbı aldım Kipadan, rakamı hatırlamıyorum ama pek uygun geldiydi. Bizim bücürlere göre şekillerle dolu içi. Almayı düşünecek olursan bilgin olsun diye diyim dedim.

    YanıtlaSil