19 Kasım 2009 Perşembe

Pazar Malı Deyip Geçme Haniiimm

Huysuz'la post piştisi olmaz üzereymişiz meğersem.
O bebek arabası ve pusetlere takmış ben de çula-çaputa istenen fahiş bedellere.




Ben şahsen kendim her anne gibi bebek alışverişi yapmayı, kendime alışveriş yapmaktan daha çok seviyorum. Ama cimri yanım hep baskın çıkar ve indirim zamanı dışında oğluma pek bir şey almam. Mothercare'in her ayın 15indeki %50lik indirimini beklerim, 6 ay sonrasının kıyafetini ucuza denk geldiği yerde alırım, outletleri gezerim vs. Yine de bazı markaların outleti bile yetişkin kıyafetleriyle yarışır fiyatta. Misal benetton 0-12.. Burda Çankaya'da süper bi outleti var ama altlar en ucuz 15, üstler de 20 tl civarı.
Çok gözüme kestirdiğim parçaları aldım, çünkü kumaş kalitesi hakkaten çok iyi. Yıkadıkça parçalanmıyor, lastikleri gevşemiyor, renkleri bozulmuyor falan.
Favori diğer markam da -indirim zamanı-Zara baby. Fiyatları benetton'a nazaran daha makul de olsa öyle elini her attığını alamıyor insan. Hem de büyüyen bir çocuk için...
Derken derken Alaçatı pazarını ve ordaki "Zaracı, nextçi" tezgahı, Hayat'cığımın tavsiyesiyle talan edince alışveriş mantığım değişti. Zara altlar 7,5; üstler 5 TL. Çoğu ufak tefek defolardan dolayı ihraç fazlası olmuş mallar. Kimisinin Zara'yla Next'le alakası yok, sadece etiketi kondurmuşlar ama yine de iyi parçalar düşmüştü.

En üst kolajdaki kız elbiselerini bile 5er TL'ye aldım. Apartmanda kız bebek bekleyen 2 hamile var da :))
Neyse efnim, derken İzmir pazarlarını da gezindim ve gördüm ki "Zaracı, Nextçi" amcalar her yerde var. Bizim pazarın teksil bölümünü bunca zaman fazla küçümsemişim. En üst kolajdaki Zara altları-ki içi polarlı falan- 5er TL'ye kapattım.
Alt kolajdaki bornoz ise Chicco'dan ve 15e falan aldım yamulmuyorsam. Sağdaki 77 baskılı sweat de 5TL gibi bi şey ve Zara'dan.

Şİmdiii, bir yandan da şöyle düşünmek istiyorum. Bu ihraç fazlası mallar mesela azo boyar maddelerin kabul edilebilirden fazla olduğu için reklamasyon yememiş olsun. Sadece ufak tefek dikiş, kesim ve renk hatalarından "ayıplı mal" sınıfına girmiş olsun. Öyledir değil mi?

11 yorum:

  1. bu tarafa bos-pa'ya uğradın mı bazen ordada güzel mallar çıkıyor. ama sabah errken gelmek gerek

    YanıtlaSil
  2. bu tarafa bos-pa'ya uğradın mı bazen ordada güzel mallar çıkıyor. ama sabah errken gelmek gerek

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Tontonum benim , giymiste poz vermis...severim seni benn
    Dis fircasida kendine bes numara buyuk ! :)))

    pazzzzara gel pazzzzara..
    Evde ve parkta giyecegi seylerin delikli ve lekeli olmasinda hiiic bir sakinca olmadigini dusunenlerdenim zaten anasini aglatiyorlar , bende olsam oyle buldummu affetmezdim sahsen.

    heleki beninm oglum asla onluk takmaz o lekesi cikmayan bodyleir gordukce cildiriyorumm

    YanıtlaSil
  5. Kısss ne o iğne ipliği pazara çıkardın , hava atcaktık millete baakk çcuguma next-zaradan aşağı giydirmiyorum diye .Hahahha.

    Valla benimkilerde hiçbir hata çıkmadı , taşşş gibiler maşallah :)) Sanırım onlar daha cok defolu ihtimaline karsı fazladan üretilmiş fakat gönderilmeye gerek kalmamış mallar . Valla çok güzel bir alışveriş oldu . Oğluşuma da pek yakışmış :)Bir dahaki sefere La Senzacı abiyede bakalım daha uzun:)
    Öperim

    YanıtlaSil
  6. pazar mallarını eskiden ben de çok severdim ama artık kendime bile almıyorum toksik maddelerden dolayı. Tabi sizinki ihraç fazlası zara vs malları satıyorsa bilemem ama çocuk için zararı olur mu diye de korkuyorum açıkçası. Henüz anne değilim aday adayıyım yani şimdi atıp tutmak kolay,şu aralar bu blogglara fikir edinmek için dadandım :) sizin bir çok yazınızı copy paste ile bebek dosyama ekledim bile :) Sevgiler Selda

    YanıtlaSil
  7. ESRA
    BOS-PA NERDE? TAM LOKASYon alayım.:))
    yeliz
    sizin oaralarda gene çok uygun fyata buluyorsunuz. tr'de yokluktan zahir pek indirime adam gibi mal bırakmıyorlar
    hayat
    anam gururla göster herkese. beş teleeeye aldım diye gerin. bizimkiler de iyi çıktı.2şer kere yıkandı daha fallafoş olan yok.
    büyülü bahçe
    hoşgeldin. baktım bloguna daha tık yok.. sevgiler, sağlıkla.. ee nasıl derler.. bir avazda...

    YanıtlaSil
  8. Hülya haklısın daha tık yok, zaten çalışmalara da Şubattan sonra başlayacağız. Sağlık sigortası işi elimizi belimizi bağladı :)) şimdilik yazacak birşeyim yok blogglarınızda dolanıp tecrübe ediniyorum :))

    YanıtlaSil
  9. Tekstil cenneti bir ulkede ziyanlik halimiz. Bayram icin bir gaflet carsiya cikayim dedim. Icime indi fiyatlar. Bizim burada oyle Nextci-Zaraci pazarci da yok. Oglan mecbur onceki bayramkileri giyecek. Ben de Fransadaki indirimleri takip edecegim artik :)

    YanıtlaSil
  10. bu yaz Alaçatı pazarındaki Zaracı amcaları bende bol bol ziyaret ettim.tanesi 5 tlye bir sürü kıyafet aldım hatta aynılarının birkaç beden büyüklerini de aldım bulmuşken.Birde sarı havlunun beyaz ve ördek kafalısından almıştım çok sevimli görünüyorlar içinde.bence de sadece bikaç ay giyebilecekleri kıyafetlere dünyanın parasını dökmek gereksiz.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. bende seninle aynı fikirdeyim tek tük çok pahalı şeylerden alıyorum özel yerlere giydiriyorum ve ilerde de öyle yapmayı düşünüyorum annem derki çocukların giydiği haram yediği helal..:)

    YanıtlaSil