3 Kasım 2009 Salı

Relaxanne.com


Yürüyor olmasından mı yoksa artık haberim yokken aksakallı bi dede tarafından kutsandım mı bilmem, pek genişledim ben. Eski kontorl delisi hallerimden eser kalmadı. Her öğünü dopdolu kalorilerle donansın, akşam erken yatsın, dört dörtlük beslensin... diye uzayıp giden temenniler listemde artık tek bir madde var: "Sağlığı yerinde, mutluluğu daim olsun yeter"
Mesela tüm o Antalya ve İstanbul seyahatlerimizde çoğu akşam masadan çaldığı tek dilim ekmeği yiyip bir biberon (125 cc) süt içip uyuduğu çok oldu.
Birkaç kez gece 11lerde uyudu, yanımdaki meyveyi beğenmeyip benim tıkınmakta olduğum cheesecakelere, kazandibilere sulandı. Ben de hiiiç "aman şeker aman glukoz" demeden yedirdim.
Seyahat alışkanlığı kalıcı oldu. Çoğu gece kendi yatağında yatıyor, ama sabaha karşı yatağımıza gelmek istiyor. Biz de sarmaş dolaş yatıyoruz. Tuni'm babasına ayağını atıyor benim de elimi tutuyor, maaile sıcak sıcak yatıyoruz. Nerde fasikül fasikül uyku serisi yazan anne? Dedim ya relax moda geçtim ben. Çok mutluyum..

Belki tam da bu nedenlerle blog yazmak, başka çocukların&annelerin dertlerini dinlemek ve okumak istemez oldum. Hani gelir ya bi "manyak mıyım lan ben? niye blog yazıyorum?" hissi, işte o geldi çöreklendi bağrıma. "Kalk git" diyorum, gitmiyor nalet his.



Dediğim gibi bu aralar blogumun, başka blogların varlıklarını sorgular oldum. Yazılanların çoğunun "kuzguna yavrusu şahin görünür" hesabı olduğunu düşünüyorum nicedir. "Bizim kız & oğlan şahane cümleler kuruyor, o esnada piyano çalıyor, zaten doktor da çocuğumuzun dahi olabileceğini söyledi" minvalindeki ifadeleri gördüğüm anda başka kanala zaplıyorum zira hakkaten çok sıkıldım bu muhabbetlerden.
Blog yazarken "kendi annelik maceram" düsturuyla başlıyorum hep. "Kızlar bakın şahane bir şey öğrendim, size de anlatayım" heyecanıyla bir de. Birilerine faydam dokunsun istiyorum. Öyle "aman da evladıma hatıra kalsın" derdim yok. Muhtemelen bizim fırlamalar bi taraflarıyla gülecek yıllar sonra.
Ne hatırası, bırakın allasen


Dedim ya gereksiz yere yazıyormuşum gibi sanki.
Oysa omnipotans'tan sözedecektim size. Tam da çocuklarda bu aylarda hortlayan" ben yaparım sen elleme" dürtüsünden. İnanışa göre bebekler sonsuz ve tanrısal bir bir özgüvenle doğarmış. Dünyanın pek de güvenli olmadığını, hareket kabiliyetlerinin kısıtlı olduğunu anladıkça da güvenleri sarsılır, anneye daha bağımlı ve huysuz olurlarmış. (Melek bebeklerin çoğu ya bunun farkına varmıyorlar ya da umursamıyorlar sanırım). Yürümelerini müteakip özgüvenleri yine tavan yapıyor ve ne yemek yedirebiliyor ne de kontrol edebiliyormuşuz. Sürekli keşfetmek istiyorlar ve had safhada özgüvene sahip olduklarından önlerine engel koyduğumuz zaman deli oluyorlar-mış. Yapılması gerekense dünyalarını güvenle donatmak ve onları serbest bırakmak.
Montessori bacının şu cümlesi de bence bu sürece işaret ediyor. "Çocuklar belli zamanlarda belli konulara duyarlılık geliştirirler. Eğer ebevenyler bu duyarlılıkların tatmin edilmesine izin vermezse çocuk bir sonraki aşamaya geçemez, gelişimi sekteye uğrar"
Sürekli ortalığı karıştırması engellendiği için 7-8 yaşında çığırından çıkmış çocukların "keşif" duyarlılığının kaybolduğunu, ya da tümden şekil değiştirip "yaramazlığa" döndüğünü düşündürüyor tüm bu veriler bana.
Bak gene dayanamadım yazdım.
İlahi blog.
Diyet yaparken "yok ben yemeyeceğim" diyip koca kek dilimini mideye indiren kararsızlar gibiyim di mi :))
Sevgiler herkese

60 yorum:

  1. hülya, seviyorum seni :)
    sadece bunu yazıp çıkacağıdım ama du bi dakka :)
    şahsen ben uzun zamandır aynı moddayım. yani hem rölaks olma durumu hemi de satıraralarında mesaj geçen anne bloglarını sorgulama konusunda. uyuz biri olarak da, mesaj vermeme mümkünse en büyük kaygılarımdan biri oldu bir süredir. bazen mailler geliyor, seni okuduk şunu öğrendik sağol falan diye. çok utanıyorum. ezilip büzülerek cevap veriyorum kendilerine.
    neyse, çok öpüyorum yahu :P

    YanıtlaSil
  2. blogumu ilk açtığımda kimse okumazmış gibi yazardım aslında hala da öyle yazıyorum, sanki okunuyor gibi yazarsam ukalalık etmişim gibi hissediyorum
    kitap özetlerini bile aslında sadece kendim için yazıyorum, okuduktan sonra unutunca bakmak için
    insan yazdıkça manyaklaşıyor sanki, aman onu da ekleyeyim şunu da yazayım, bir ara napıyorum ben diye bir durup sonra devam ediyorsun
    ama sen yaz, bizi okumasan da yaz, ben seni okumayı seviyorum ve hakkaten birşeyler öğreniyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hülya merhaba,
    14 aylık Defne isminde bir kız annesiyim.bi blogumuz yok ama seni ve yazılarını okumaktan büyük keyif alıyorum.bağrına çöreklenen o his biran önce kalkıp gitmeli bence.Zira benim gibi blogu olmayan sessiz takipcin annelerde senin blogunda yazdıklarından faydalanmakta.
    Sen,(Rahşan),(Magissa)Yeliz,Paçoz,Birben,Açalya mutlaka takip ettiğim olmazsa olmaz bloglarım benim.o kadar içten yazıyosunuzki sizleri akrabam gibi seviyorum buna inan. Bu arada Tunişe maaile bayılıyoruz biz.Benim yerime öp onu tamammı annesi.
    sevgiler
    Burcu ve nazenin kızı Defne

    YanıtlaSil
  4. Ooooff!!Benimki de yürüsün artık yaaa!!!Kol kası yaptım valla artık!
    Bir de esinlendim yazından çok etkilendim :P Okursun bi ara.

    YanıtlaSil
  5. Bu bir uyanış Hülya!! :)) hahahh!!

    Yazdıklarınla tercüman olmuşsun hislerime. Ama ben bebeğinin her yaptığını yazan anneleri öyle iyi anlıyorum ki. İlk bebekte insan böyle oluyor sanırım. Bizim zamanımızda blog falan yoktu, olsa ben de yazar mıydım bu kadar detay bilemiyorum.

    Herkesin bebeği elbet yiyecek, uyuyacak, konuşacak yürüyecek. Dünya üzerinde milyonlarca bebek bunu yapıyor. Çok ilginç bulmuyorum ve hatta boğuluyorum dertleri okurken. Neyse sonuçta tercih meselesi. Yazana da okuyana da, okumayana da saygı duymak lazım.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. bende hatıra kalsın diyenlerdenim zira blog olmasa yazmayı hiç düşünmeyeceğim.ilerde biraz büyüdükleri zaman bile blogu açıp bak neler yapmışız deyip onları okudugunu düşün çok guzel olur mesela.bence onlar bunları çok önemseyecek.bu sene okula başlayan bir yeğenim var ki daha annesinn karnında 3-4 aylık iken çekilmiş ultrason görüntüsünü elinden hiç bırakmıyor.bakıp bakıp bu benmişim diyor.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Aslında bence bu durum her annenin kendini arada dürtmesi, şşş sakin bakalım demesi gereken bir hal..
    bir bu "benimkisi einstein" modu tehlikeli bir de sürekli kendi çocuğunu ötekinin çocuğu ile kıyaslayan iç sesi dinlemek kötü..
    Bende hiç olmuyor mu, ne bileyim olsa da geçiyor, yoruldum da yazıyorum ,iyi gidiyor keyfim yerinde de yazıyorum..
    Bence boşver :))
    Bu relax hal süpermiş, ben uyku konusunda yapamıyorum bunu ama, işe gidiyorum diye belki, ama yemek konusunda çoktan rahatladım, bir de konuşsalar sokağa salarız biz bunları kanımca :))

    YanıtlaSil
  10. kiraz'ım
    aslında şunu söylemeye çalışıyorum. blog yazmak daha çok "annelik halleriyle" alakalı sanki. çocuk çombalak işin sadece "tema"sı gibi geliyor bazen. yani aslında kendimiz yazıyoruz gibi geliyor. o açıdan çocuklarımızın/en azından benimkinin) çok da alakadar olmayacağını düşünüyorum.
    dediğin gibi belki onlar da ebeveyn olduklarında şaşırarak okurlar ama öncesinde bizi anlayabileceklerini zannetmiyorum. sanki biz anne baba olmadan anladık mı ?
    huysuz
    ben de seni seviyorum:)
    ilan-ı aşktan sonra şunu söyleyeyim. bana da benzer bir yorum gelince acayip mutlu oluyorum. yaralı parmağa işemek güzel bir duygu.
    füsfüs
    bence herkesin içinde şöyle de bir duygu var "ulan kıçımla yazsam bile ayşe armandan daha iyi yazarım. hatta dur açayım bir blog. eh zaten çocuk da yaptık mevzu sıkıntısı da çekmeyiz" (bu arada hakkaten tonla blogger ayşe armandan daha iyi yazar ya neyse)
    blogrollumdaki hemen herkesi okuyorum bu arada

    YanıtlaSil
  11. adsız-burcu
    yani bunca zaman niye ses etmediniz diye sitem edeyim o zaman:))
    hala yazmaya devam etmek için çok mantıklı bir neden sundun inan.
    tuniş uyuyor şu an. uyansın ısırayım dötünden sizin için
    elf
    okudum canım. yürüyünce çok tatlı oluyor dışarda parkta bıdık bıdık giderken.

    YanıtlaSil
  12. OİP
    uyandım di mi :)
    ya aslında ben de sadece "bugun yeşil sıçtı, parka gittik" türünden yazıları değil de dünyayla derdi olan annelerin bloglarını okumayı seviyorum. ya da mesela seninki gibi okudukça tebessüm ettiren seninki gibi blogları. dedim ya olay aslında annelik hallerini yaşamak, yazmak. yoksa yedi, içti, uyudu diye yazmanın kimseye faydası yok.

    YanıtlaSil
  13. sanal dünyamız
    kiraz'a yazdığım cevap senin için de geçerli. belki çok ama çok büyüdüklerinde anlam kazanır bence. ama daha erken ı-ıh..
    yeliz
    anne baba evde çocuğun her hareketini birbirini dürterek "ba ba ba neler de yapıyor aslan evladım" diyerek izler ve hakkaten her anne baba çocuğunun farklı olduğunu düşünür. bak geçen gün ne oldu anlatayım.10 aylık bir bebeği olan arkadaşlara gittik. gayrı-ihtiyari aklımdan "hımm tuna 10 aylıkken sürekli oyuncakları diziyor, kap kacakları içiçe koyuyordu. elleri pek maharetliydi evladımın" diye geçirdim ve utanarak derhal içsesimi susturdum. ama aynı egosu yüksek anne yani ben, 6 aylıkken emekleyen bir bebeğe bakıp da "ay benimki 6 aylıkken tos tos otururdu" diye iç geçirmiyor kolay kolay. çocuklarımızın şahane yönlerini öve öve bitiremiyoruz da bir şeyleri beceremiyince hiç üstümüze alınmıyoruz. olayın özünde bence "çocuğum çok zeki, becerikli" değil de ben ne akıllı çocuk DOĞURMUŞUM" alt cümlesi var.

    YanıtlaSil
  14. niye oyle diyon, Tuna en bir dahi, en bir gurme, hic bi cocuk o halkalari Tuna kadar hizli dizemez, ahtapot yer :) her anne, sen de, ben de dahil, cocugu hakkinda guzel seyler yazip, gostermeyi, hakkinda konusmayi sever, bu blogu okuyan her anne bunu yapmistir, yapacaktir da...cocuklarimiz kazik kadar olunca dahi onlardan bahsedecegiz, sen de oyle. Bunlari hem yapariz hem de yapani kinariz...sen hem relax ol, hem insanlari bilgilendir, hem de tonun dahiyane numaralarini anlatip goster...bu `ulen yazcak birsey de bulamiyom` donemi zaman zaman nuksediyor...tabi de cizkeyklen biraz daha gec tanistir sen o ton baligini.

    YanıtlaSil
  15. ıraz
    konuşmak diyince coştum dur dinle.
    sürekli bana "konuşuyor mu" diye soruyorlar. ben de "hayır, konuşmuyor" diyorum. yahu bu konuşma denen şey, yürümek diş çıkarmak gibi başlayıp biten bir süreç değil ki... kendince bir şeyler söylüyor ama bununa dı konuşmak mı allasen? bir sürü anneye göre mesela bunlar konuşma sayılıyor.
    uyku konusunda biz şartlar gereği genişledik biraz da. sürekli gezince bazen mecburen birlikte yattık. bazen de keyfi. şimdi daha rahat alıyor herkes uykusunu.

    YanıtlaSil
  16. ha bi de, bisey oluyo, ulen diyon bunu koymazsam olmaz...diye paylasmak istiyon mesela, oluyo yani, bana oluyo, sana olmuyo mu?

    ha bi de, blogunu tikladigimda beşbin tane pop up aciliyo...yorum yazmak icin tikliyom bin tane daha aciliyo...ben bu yuzden de bloglari tiklamaya cekiniyom artik.

    YanıtlaSil
  17. Yasemin Aktuğaman boşver en iyisini yapıyorsun. chesee kek olayına gelince en sana süper bi tarif atayım tamamen yoğurt ve labneden oluşan. yedir tunişkoma. ha bu arada şu bloglarda çocuklarını öven değilde yerden yere vuran grubunun başında yer alıyorum sanırım. Azman gazihan bokku gazihan vs.
    bence tunayı sonun kadar övmek hakkın uslu, tatlı ,akıllı tunişkom benim

    YanıtlaSil
  18. Hülya "blogumdaki yorum kısmında ismin geçiyor, bak hele bi" deyince meraklandım, noluyo yine nerem çıkmış da dile düşmüşüm diye bi girip bakıvereyim dedim:)

    Senin bağrına çöreklenen o his var ya Hülya, işte o benim bağrımda kamp kurmuştu da geçer diye bekleyip bi süre, sonra da gitmeyeceğine karar verince toptan kapamıştım blogumu hatırlarsan. Tek sebep elbette ki o değildi ama en az bi %50 çeker diyim sen anla artık. Hala da aynı hissiyat yüzünden sık sık "iyi ki kapamışım" derim, yine sırf aynı sebepten bir çok anne-bebek blogunu da girip okuyamam, boğulurum.

    OİP, canım menim ya (okuyorum seni düzenli, bilesin) çok iyi anlatmışsın, ağzını öpeyim mi desem, elini öpeyim mi desem bilemedim.

    Sevgiler bizden de...

    YanıtlaSil
  19. tam da veledinin ilginc seylerini yazma sobesiyle sobelendigim ve bana gore ilginc, ama baskasina gore hic de ilginc olmayacayacagini bastan yazip isteyen okusun istemeyen ceksin gitsin dedigim bir yazimdan sonra boyle bir yazive OIP`in yorumunu fena halde ustume alindigimi soylemek zorundayim.
    `ilk blogculardan, bazilarinizi blog yazmaya cesaretlendirenlerden` de olsam, `relax`in onde gidenlerinden de olsam, `masallah, insallah, hayirli olsun, aman pek de seker`cilerden olmasam da, birden kafama tas atilmis gibi hissettim...sabahtan beri rahatsizim.

    YanıtlaSil
  20. açalya
    uykuya geçmeden gördüm son yorumunu.
    öncekilere yarın uykusunu almış kafayla cevap ayazarım
    lütfen tüm yorumlara yazdığım cevapları okur musun?
    ben böyle sürekli birilerini hedef alıyormuş gibi görünüyorum sanırım ama kendine ve çocuğuna en rahat "çakan" insanlardan biriyim ve üstüne alınacak bi durum yok. hele OİP'nin yorumu hiç senle alakalı değil bence.
    rahatsız olman üzer beni.
    neyse devam edeceğim sonra
    bye

    YanıtlaSil
  21. Açalya konunun muhatabı olmasamda (sevgili Hülyanında yorum kısmını kullandığım için affına sığınarak) sakın üstüne alınma ! en azından blogu olmayan,sessiz ve sıkı takipçin olarak kendi adıma bunu söyleyebilirim...
    Anlamadımki ilgini çekmeyen,sıkıcı.boğucu(!) blogu takip etmezsin olur biter.her zaman bloguna ilginç,egzantrik bişey yazacak değilsinki.Walla sen ve senin gibi bikaç blogu ne yazsan ayırt etmeksizin okurum :))
    Not: bkz. Paçoz blogunu aylardır güncellemesede(duyurulur) her fırsatta bakarım yeni bişeyler yazmışmı diye.
    okur dediğinde böyle olmalı bence :D
    Burcu

    YanıtlaSil
  22. Bana bak hülya beni kastediyorsun biliyorum da naaapiim ulen çocuğum süperseee diye provakatif başlarmışım... Hehehhe. Bütün yorumcular hepiniz beni kastediyonuz, bulup telefonlarınızı bir birrr arıyacam, duuur sen daha duuur... :)

    Senin memlekete gittik, geldik pek güzeldi.

    Bu arada sen almayacaksan ben alayım mı salakanne.com u?

    Blog olayına gelince, yani zamanla değişiyor. Ben başlarda tamamen kimin bebeğine ne oluyor diye pür dikkat okuyodum, acemilik. Aynı hisle, (teori değil pratik!) gazına yazmaya da çalışıyorum olanı biteni. Şimdi eskisi kadar mühim diil gibi. 10 aylık oldu, azıcık bi güven geldi. Bakışı duruşu olan bloggerları ben de daha bi seviyorum, okuyorum. Ayşe arman konusuna da katılıyorum. Geçen gece gene dubaide yemek yiyoruz sevgilime de açtım bu konuyu.

    hadi kaçtım ben daha fazla cozutmadan:)

    YanıtlaSil
  23. Haklısın ne diyeyim.Ne bloguma ne şuracığa yazmaya mecalim var artık.

    Ama bunları da yazmak bir samimiyet göstergesi.
    Biz seni böyle seviyoruz.Yazmak istemediğin zaman "yazamıyorum bee" diye konu açsan yine okunursun sen.

    YanıtlaSil
  24. Benzer sebeplerden bloğumu kapatma yollarındayım,gidip geliyorum iki fikir arasında..Bi yanım 'ya millete ne benim kızdan,bana ne milletin bebesinden,ne saçmalıyom ben,ne mok yemeye yazıyom ki' falan diyo,bi yanım da çok şey öğrendiğim ve samimi olduklarını hissettiğim bazı insanlardan kopmak istemiyo falan...Saçma bi ruh halindeyim,sanırım kapatma kısmı ağır basıyo senin bu yazına da hak vermiş olmamdan..

    YanıtlaSil
  25. Ben cok seviyorum seni okumayi :)

    Mola versen de son verme yazmaya dutfen piliz :P

    YanıtlaSil
  26. Aman be Hülya sen farklısın, sen başkasın. Bizi de idare et be bacım görmemiş yıllar sonra doğurmaya karar vermiş ne yapsın yazıyo işte böyle atladı şöyle sıçradı:P :) Ya bu arada harbi niye hala mama baba demiyo benim kız ? Dahi değil mi yoksa len kazıkladımı allah beni? Hülya'cım,seni Tunişi seviyor allah başımızdan eksik etmesin diyoruz ancak Yeliz'e de katımıyor değilim bence sen bu aralar pek bi iş kadını oldun ondan yazamıyorsun bizi de kekliyorsun gibi geliyor. Ama tüm blog aleminin bildiği gibi sensiz olmaz ooo sensiz olmaz..)

    YanıtlaSil
  27. Hulya
    bak soyliyim sana bu post Acalyanin 100 yorumluk bi postu vardi ona dogru gider :)

    Bende bayiliyorum birsey ogrendim mi ay yazsamda belki okucan olurda falanda filan diye.Ben bildim ,bacilarimda bilsin seklinde .Okuduugm bloglardanda dunya kadarsey ogrendim hayattainkar edemem.Bi su OIP nin kutu kafalarini cizemiyorum o kadar :p

    Ama hepimiz farkli yerlerde farkli sekillerde yasiyoruz yani paylasimlarimiz ayni olamaz.10sene cocuk denemis , sonunda cocuk sahibi olmus , calismayan ve 24 saatini sadece bebekle geciren bir anne ile , zorttadanak hamile kalmis , ay yandim diyip, calisan ve evine 2 kadin tutmus anne bir ayni seyleri hissedip yazamaz tabii , hayata bakis acilari gibi farkli olur yavrucaklara bakis acilari ..Sonucta hepimiz cocuklarimiz icin kafayi yiyoruz , hepimize cocuklarimiz cok guzel gorunuyor (sor bakem benimki cirkin diyecek olan var mi ) , bazilarimiz elestiri kaldirabiliyor bazilarimiz kuplere biniyor en super anne modunda.
    Napalim , hayat booole iste :)

    Ben Tunanin oyuncaklarla oynamasini , kirmizi mavi halkayi gecirmesini gorunce sok gecirmistim.3-5 denedim bizimki hiic orali olmadi , napalim dedim bizimkinin oyuncaga meraki yok , dayiya benzemis :)
    Bence bu durumlarda hirs yapan ve hirsini ofkeyle bloguna tasiyan annelerden rahatsizsin sen.
    Aman ilgisiz ,dingil olmasinda analar , fazla ilgili olsun derim ben hep hehe

    Bu arada Acalya ; OIP var ya muthis bir hatun , tanisan dadindan yinmez.O muhtemelen su tarz bloglari kastetti ;yavrum bugun ilk defa osurdu , kusarken tikandi sandim , sesime bakiyor , renkleri taniyor vs ... ki hepimiz yaptik , ilk 1 sene yazacak baska birsey yok ki :))))

    Rahsanim sesini duyduk , iyi oldu beaa

    Sessiz okuyuculara hastayim , demek ki hic sinir olmamislar ki bize sesleri cikmamis dimi :))

    Hulya sonunda beni kovalayacak blogundan ,bide kalkipyorumculara cevap veriyorum iyi mi kendi blogum gibi :))

    Operim ..

    YanıtlaSil
  28. Benim okuduğum bloglarda (kısıtlı sayıda)yok öyle einstein bebek yetiştiren ve oyun grubu kuran.ancak kimi okuduğum bloglar daki aa şunu da aldım bunu da taktım gibi yazılar ve paraya alkış tutan çanakçıları okuyunca resmen midem bulanıyor. Biraz kişilik sahibi olmakla alakalı diyorum bu konuda .Niye blog yazdım onu düşündüm şimdi.Bir postta bunun için yazmalı:)ne dersin..

    YanıtlaSil
  29. Hele hele!!!
    N'oluyor bakim burda? OİP de OİP:)
    Hülya'ya bakıp çıkacaktım bir, gelmişken görüşümü de yazayım dedim. Olay olmuş?!!?
    Dip nota gerek yok. Gayet açık ve net ifadelerle yazmıştım ne demek istediğimi.

    Sevgili Açalya blogunu hiç okumadım.. İçeriğini bilmiyorum. Alınmana üzüldüm.

    Rahşaannn!!
    Özledim inan. Daha dün aklımdan geçtiniz. Arada estiriyor öyle:) Mina'yı öp güzel yanaklarından benim yerime:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  30. çocuğunun adına blog açıp, "bu hafta şunlarla parti yaptım, şu haftasonu şunlarla bruncha gittim" diye, gerçek hayatta arkadaşı olmayıp sırf bloglar sayesinde arkadaş edinenler, "ah ben çok seviliyorum" ispatı içine girmeye çalışanlar gibi blog olsa sizinki anlarım da; sizin blog hem keyifli, hem bilgilendirici. ben yeni yeni keşfettim ama önceden tanışsaymışız diyorum; yazdıklarınızdan ne kadar makul, mantıklı, kafa biri olduğunuz görülüyor..

    YanıtlaSil
  31. Adımı eklememişim.Banu.

    YanıtlaSil
  32. Ulen sabah sabah güldüm de güldüm burada :=) yazıya yorumlara. pek eğlendim çok yaşa var ol Hülya ve Tunası..
    Bu blog yazma durmunuben de pek sık sorgular arkasından bazen kapatıp sonra açarım blogumu :=)) komik geliyor şimdilerde.. artık kapatmıyorum ama bir ara gelen manyak yorumlar ve sıkıcı maillerden sonra çok sıkılmıştım.
    Ben oğluma bir anı olsun diye yazıyorum diye düşünüyordumbaşlarda.. hatta dün akşam bile güldüm buna: muhtemelen Erin okumaya başladığı ilk anda sinir bile olabilir buna.Ben kendim için yazıyorum bazen bebek bazen ben bazen gittiğim yerler biliyorsun işte.. ama kabul etmek lazım ki hayatımızın büyükkısmını bebelerimiz işgal etmiş durumda tabii ki de yazacağız öyle oldu böyle oldu di mi .. hem ben bazengeriye dönüp okuyorum "aaa ahanda unutmuşum bunu ne komik ti" diye gülüyorum falan.. anne tarafı işte :=)
    Bence her anne en iyi anne her çocuk da dünyanın annesi için en akıllı en güzel en tatlı meyvesi.. mutlu olsunlar gerisi boş. Hep Erin ne olsun istersin diye sorudklarında cevabım aynı" mutlu olsun" gerisi boş çünkü.. geniş ol ablacım sen :=) ben bir tek şeker konusunda genişleyemiyorum :S hehe biraz daha büyüsün ama bu browni yemiyor demek değil.. arada hepsini yiyecek tabii.. ama ağzındalolipop dolaşmayacak bir süre daha maalesef :D bir de ne güleldir ki hala koynumuzda uyuyorlar.. bazen özelikle babası yokken Erinle beraber uyumayı çoook seviyorum sabaha karşı kolunu boynuma falan atıyor :=) ayyy ...
    sırf onunla uyumak için öğlen uykularında yanına kıvrılım mesela..
    neyse uzattım artık işe dönme vakti..
    sizi seviyorum Hülya hanım ve Tuna beyi.. yazınız yazınız biz de keyifl okuyalım:=)

    YanıtlaSil
  33. OIP ile değil ki benim derdim... ne derdim olacak, tanımam, bilmem ama tanıdığıma da memnun oldum, birbirimizi ziyaret ederiz artık, Hem o hem ben çok şey kaçırmışız yahu!hatta demirbaşlarımın arasına alayım ben onu!

    Sadece "bana ilginc gelmiyor` sozundeki `ilginc` bolumunu gorunce, hani onceki postumda, Dante"aman-olmaz-olasi-lanet-olasi-sittiminin ilgincliklerini yazdigim icin oldu bu alinganligim. Bu yazi da ustune tuz biber ekti. Odur yani.

    Diğer, hadi beni geçtim, kendini dahi bilmez buldumcuklara;

    Hülya ile benim aramdaki yakın muhabbeti bilmez etmezsiniz. Ne beni, ne benim tarzımı bilirsiniz. Blogculuğu, Yeliz`in de dediği gibi "oğluşum osurdu, kızımın gaz sancısından dün gece uyuyamadık, yengemler geldi hep birlikte pikniğe gittik, oğluşum, prensesim, paşam" diye yazmak sananlarınız, kıçınızı kırın, okuyun, bilgilenin...
    Aman regl mi olcam ne, ben bi çikolata yiyeyim, sakinleşince gelir pataklarım bir iki tane daha...hahahah

    YanıtlaSil
  34. bu arada ek yapayım: ikinci çocuğum olsun (ki niyetim şimdilik yok :)) ) yine aynen yazmaya devam ederim ben :=) ne o birine var diğerine yok.
    Her girdiğim doğumda neredeyseErini doğurmuş gibibir heyecanım varsa ikinci çocukta da bu heyecan yok olmaz ve her yaptığına büyük hayranlıkla şaşırabilirim ne de olsa birincisinden farklı olacak :=)
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  35. Bende çok uzun zaman sessiz kalan bloglardanım, sevdiğim adam askere gittiğinde yazmaya başlamıştım ve sonra bir akrabamdan görüp nette yazmak istedim, benim ilk amacım uzakta olan akrabalarımız oldu, adresimi sadece onlarla paylaştım.

    Zamanla bloglardaki dostluk hoşuma gitti, yorum yazmaya başladıkça yorum almaya başladım. Ama bu sefer resimlerimi daha küçültmeye, yazılarımda daha az detaya inmeye başladım. Aİlem sürekli ne güzel bizim çocuklarımız içinde güzel bir site dedi.

    Hatta ben bir ara yazdırıp ciltletmeyi bile düşündüm :)))

    Okumayı sevdiğim çok blog var ve kesinlikle çok bilgilendim. Çok şey öğrendim. Çoğu zaman yorum yapma fırsatım olmadı ama bana yorum geldikçe mutlu oldum bende yorum yazdım.

    Kel alakamı oldu bu yorum :))

    YanıtlaSil
  36. açalya
    yazımın ana fikri "neden okumuyorum neden yazmıyorum" idi. senle benle başkasıyla alakası olmayan, genel anlamda bir bıkkınlık halini anlatıyordum.sadece sen değil başkaları da üstüne alınmış. "okumasazsan okuma ulan" diyip geçmek varken fazla büyümüş mevzu. seni ve yazma tarzını tanıyorum, biliyorum, seviyorum. geçen gün yazdığın "birey olma" yazındır tam açalya'lık yazı. tekrar tekrar okutturan, altına imza attırandır. ki beni bıkkın halimle klavyenin başına geçirten yazındır. ve artık dante'nin yeteneklerini anlatmandan daha çok keyif alıyorum bu tarz yazılarını okurken.
    ben de heyecanla yazmışımdır "aman da neler yaparmış benim akıllı bıdığım" fokuslu yazılar. zaten ilk ayların enerjisi de sinerjisi de bu oluyor ama işte büyüdükten sonra anlamsızlaşıyor bu övme halleri. yani benim için öyle demek istiyorum.
    dediğin gibi; bir şey oluyor ve yazıyorsun. bana da öyle oluyor. daha çok anneanneye,dedeye ve tüm gün oğlunu görmeyen babaya göstermek maksatlı çekiyorum videoların çoğunu. sonra bir bakıyorum "aha tam blogluk malzeme" diyip bu mecraya taşıyorum.
    yeri gelmişken, 9-10 aylık falandı tuna üst üste halkalar, kutular falan koyarken-ki ben o postlardan sonra idrak ettim bunları çok çok erken başardığını. insan heyecanlanıyor tabi ama inan ne oğlumun zeki olmasına yordum bunları ne de ciddi anlamda meslek seçimine etkisi olacağını düşündüm. "möhendis olacak" geyikleri yaptık senle bol bol hepsi o. "el göz koordinasyonu iyi" ya da "elleri becerikli" demek daha yerinde olur diye düşündüm hep ve bunu da açıkça belirttim. ama mesela o elleri maharetli sıpa suluğun götünü kaldırıp kafasına dikemiyor hala. halka diziyor diye övünmediğimiz gibi bi suyu içemiyor diye dövünmemeyi öğrendik ailecek. çünkü bir çocuk bir dönemde bir şey yapıyorsa ya da yapmıyorsa o çocuğun "normal"i budur diye düşünüyoruz.
    nerden nereye geldi mevzu bak.
    ya ben böyle düşünüyorum, sen yanlış düşünüyorsuna getirmiyorum lafı. yani suçlama, akıl verme durumu yok-ki haddim değil.

    YanıtlaSil
  37. açalya
    ben post kıvamındaki yorumu cddiyetle yazarken senden gelen "regl" açıklamasına kopmakla meşgulüm şu an. gel anam patakla sen herkesi.
    çizkeke gelince, birkaç kez verdim gıcık gıcık yedi. bazen yemedi falan. seyahatteyken genişin de genişi olmak gerekti hep yoksa 2 kat fazla yoruldum.
    bir de şuna inanıyorum, 5 yaşına kadar çocuğu uzak tutarsın şekerden. sonra bir keşfeder suyunu çıkarır. kimi çocuk da 1 yaşında tanışır ama hiç yüz vermez. damak tadı meselesi. tuna öyle aman aman bayılmadığı için bu kadar genişim sanırım. çubuk krakere hasta mesela ve ben acayip uzak tutmaya çalışyıorum altı üstü kraker oysa..

    YanıtlaSil
  38. yasemin
    hakkaten sen de gazihana çok yükleniyorsun kızz
    yok pisboğaz, yok boklu, yok şöyle yok böyle diye. yazıktır günahtır yapma :)
    özgür annem
    antalya çarpar adamı işte ööle cozutturur.
    yeliz
    ben kutu kafa çizme çalışmaları yapıyorum bu ara. OİPyi çizeceğim ilk iş :)

    YanıtlaSil
  39. adsız banu
    çok kafayız valla. takıl bize hayatını yaşa beybi :)
    ayça
    yazacağım ulan. yorumlarda ben de pek eğlendim. açılın "hulya is back again"
    sinem
    evet ben de sevmiorum onları ama genelde moda bloglarında oluyo o tarz geyikler.
    mummy
    yolcudur abbas diyorsun yani. bak üzüldüm şimdi. beraber büyüdü bu veletler. nası lhaber alcaz senden şimdi?

    YanıtlaSil
  40. güneş
    ciltlettirmek mi:))
    flash diske kaydetmeyi düşünüyorum bende ama tembellikten elim gitmiyor

    YanıtlaSil
  41. brben
    canımsın lan..
    anne ve bebisi
    eyvallah. merci.
    utanan smiley :)

    YanıtlaSil
  42. anne yazar
    ilk cümledeki kinayeyi anlamadım sanma :)) ben farklıyım ayağı yapmıyorum, teessüf ederim.
    3-5 satıştan öte iş kadınlığı yok daha.ama olacak 2010dan umutluyum çok.

    YanıtlaSil
  43. Bencede birçok şey damak tadı, bizim bir arkadaş fast food'dan uzak tuttu çocuğunu hep şimdi mc'donald dan çıkmıyor çocuk. Köfte yemiş olsun diye akşamları eve bile kendileri söylüyorlar. Bana hep diyor az da olsa tattır herşeyi yoksa sonra keşfedince ipin ucu tamamen kaçıyor. Zaten begümün tatmadığı şey yok.!!!! Bir Hurma Meyvesi vardı onu da sevdi kerata :=))

    YanıtlaSil
  44. Aman sitmişim övmeyi, övcez tabi len, çocuk benim, överim de söverim de!

    Peykek, hahaha bi de böyle diyorlarmış ya! allah cızırtılarını!, olayına gelince. Yap labneden yesin tıkanana kadar banane bacım! otobüs mola yerlerinde verirsen gelir oraya bacaklarını kırarım.

    5 yaşına kadar koruyacaksın tabi çocuğunu! hayatının ilk 5 yılını kurtarmış oluyorsun, bu çok önemli. Ondan sonra zaten ağzına sıçılacak sağlının, farkındayız...ergen olunca hele, boku yedik de, ilk 5 yılını kurtaralım...

    Boşver sen bu dünyevi hırsları, pataklamak istediğim buldumcuklar buyursunlar son yazımı okusunlar da, bilgilensinler azıcık...ipucu: Dante domuz gribi aşısı oldu.

    YanıtlaSil
  45. heyyt neler olii orada böyle talı bir oğluşun anası böyle içten böyle güzel ve zevkli şeylar yazıp bizler okurken hoppala yani şekerim olurmu hiç çekip gitmek olmaa(mügenin deyişi ile)
    kahvemi alıp pc başında keyifle okuyorum satırlarını kendimce birşeyler bende yapıyorum ama malesef sizler kadar başarılı değilim hislerimi satırlara dökmede hayatı şu satırlarda paylaşıp keyif alıyoruz işte bunu bizden esirgeme yav ne güzel uzaktanda olsa tanışıyoruz yazışıyoruz ayıp oluyoo adaşımm.tunişini öp kocaman sarıl ona müge içinn

    YanıtlaSil
  46. Yelizcim, merci canım's:)
    Hülyaa!! Alem kadınsın valla:) bekliyorum merakla:)

    YanıtlaSil
  47. ya arkadaslar baby einsten'i montessoriyi kaale almayip kendini sacmadedigi bloglari okuyarak bulan anne bloggerlar bile var ben daha ne diyim !!!

    Herkes bir baska, herkes bir alem.
    Cocugunu oven ovsun , beni hic rahatsiz etmez.Ayrica hakkatende bazi cocuklar farkli kimse kusura bakmasin.Herkesin cocugu simarik degil mesela , herkesin cocugu cak cak cevap verme zbuyuklerine , herkesin cocugu sabaha kadar aglamaz yattigi yerde

    Simdi siz bana montessori felsefesi ile yetismis bir cocukla , aman kardesim nasilsa buyuyor ne kascam allasen , okumam bile diyen bir annenin felsefesi ile yetismis cocuk aynidir diyebilirmisiniz ??? Hic demeyin ,

    Bizim burda 3 yil bekleme listesi olan Montessori bacinin okulundaki cocuklari bi gorun once..E simdi bunlarin analari yazsa bize abarti gelir belkide ammada ovdu deriz ama kadin napsin , ne gorse yazacaaak :))

    Bos, man kafali analar olacagina , cocuk bilimin ilmine onem veren hatta cocugunu yerden yere vuran degilde oven anneler olsun .

    Biz toplum yetistiriyoruz , boru degil yani .

    Hemen oyle hakkaten yaaa ,saldim cayira moduna girmeyelim ; pesetmek yok gayri ! :)

    Bazi yorumlar ve yazilar beni hem sasirtiyor hemde endiselendiriyor gelecek adina.

    Benim oglum cok efendi , cok guleryuzlu ve girdigi heryerde cevresindekileri kendine hayran birakan bir cocuk .Kendinden kucuk bebekleri oksayarak sevip,onlara masum gulucukler atacak kadarda olgun ,kendinden kucuk cocuklarin gozune parmaksokup sacina asilanlar varken ben neden guur duymuyim ki oglusumla ha ...Var mi itirazi olan ?

    HULYA OIP kasindi zaten , gel biz onu beraber cizzzzelim :))

    YanıtlaSil
  48. hay allah:)
    bugün konuştuğumuzda bu kadarını beklemiyordum
    bence dönemsel bi olay bu
    ben neden bizim komşunun çocuğu uyumaz, hmm annesi uyutamıyor bak bizimki ne güzel uyuyor derdim. ne kadar yanlışmış sonradan anlıyor insan. galiba biz de büyğyoruz onlarla.
    ama sıçtığını kustuğnu değilse de ne biliiyim ilklerini yazmak lazım be hülyacım, belki 5 ay sonra bu da saçma gelir ama hatıra neticesinde... bu arada ben de arcanın okuyacağını sanmıyorum:)

    YanıtlaSil
  49. Yok kız ne kinayesi:)) Tamam kabul normalde kinaye bi tipim ama bu sefer değil :)) Sen ciddi ciddi tatlı bi kadınsın, doğal, olduğun gibisin bi kere ve bunu aman ben doğal olayım diye yapmıyosun öyle olduğun için öylesin. Ve bu en aranılası bi özelliktir insanda. Herkes senin gibilere denk gelmeye uğraşmıyor mu? Denk gelince de korkup kaçmıyor mu?
    Şimdi bu postla ilgili açık fikirlerimi yazayım Sonra en çok yorum alan post haline getirmek için ara ara bu posta sürekli yorum bırakacağım inşallah:P :)
    Şimdi şöyle elbette sen de yazıyorsun Tuna şunu yaptı bunu yaptı, parka gittik, bilmem ne yedik. Evet bu konuda farklı değilsin belkide ama benim farklılıktan kastettiğim bu değildi zaten insan olarak farklılıktan, insan duruşundan bahsetmek istemiştim. Birisi yazmış bana ne elalemin çocuğundan diye. Yok valla öyle olmuyo bu işe bulaşana kadar ben de öyle olmadığını farketmedim ama şimdi Tuna'cık ne yapmış merak ediyorum valla. Tıpkı İlyas'ı, Çınar'ı, Ahmet'i, Ela'ları, v.s. merak ettiğim gibi. Yani mesela Tuna'nın koşturan videosunu izlediğimde oh ne güzel koşturuyor Hülya rahatlamıştır diye içimden geçirmiş pek bi mutlu olmuştum:) Yeliz'in İlyas'ın horon tepmesini kızımla izleyip tempo tutmuştuk misal:)) Valla gerçekten ya:)) Delimiyim ne:)) Evde oturmak beni bozdu galiba ya:)) Yoksa haklılar mı bana ne oluyo ya:)) Yok işte o iş öyle değil sizi okudukça belki de çocuğuyla kafayı bozmuş tek kişinin ben olmadığımı görüp rahatlıyorumdur:)) Etrafımdaki anneler genelde gayet relax yani daha çocuk 8 aylıkken şeker dayayan okumuş etmiş anneler var ya da fazla mı ağlamış boş ver diyebilen. Ben diyemiyorum. Mesela Kaan'ın annesiyle karşılaştık geçen domuz gribinden benim kadar tedirgin olan bir başkasının olduğunu görmek beni rahatlattı:) Ya da burada işte aşı yaptıran anneler var yaptırayım mı yaptırmayayım mı biraz daha şekilleniyo kafamda falan. Ben şimdi safca kızım için alıyom valla bu notları bi de ikinci olursa hangi aya ne yapmışım takip eder işimi biraz daha kolaylarım diye bi köşe dönmece tutumumda yok değil ama öğretmenlikden gelen kaygılarımda var ben öğrendim millette öğrensin olduğumda oluyor olmuyor değil. İşte böyle anacım klavyeme ne geldiyse yazdım deli saçması oldu belki ama içimden geldiği gibi oldu aynı zamanda:))

    YanıtlaSil
  50. şu yazdığından kendime hiç pay çıkarmamıştım ama nedense banada laf geldi sanırım . sıçmak vs den dolayı ???
    ya bu yazı nedense hiç amacına ulaşmamış be hülya.

    YanıtlaSil
  51. yasemin
    allahım çok gülüyorum şu an.. hakkaten di mi gazihan amma çok "sıçtı'lı" posta konu oldu. yahu ben sıçtı derken lafın gelişi, ööle çok normal birşeyin heyecanla anlatılmasını kastettim. gazihan'ın bokunu yerim ayrıca :)

    YanıtlaSil
  52. anne yazar
    artık bu posta yorum yazmaktan yoruldum
    güzel sözler için sağol.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  53. ya bu arada kimse verdiğim "değerli" bilgileri sallamamış.
    şş aloo, omni diyorum potans diyorum. pehhh, kime diyorum.. sesimi duyan vaaağ mııı???

    YanıtlaSil
  54. Her şey iyi güzel hoşda benim anlamadığım bu yorum olayına niye bu kadar insanlarin takık oldugu.
    Yorum sayını artırmak için blog blog dolaşıp resmen laf olsun diye yorum yapıp senide bekleriz bak gel bizim bloga diye sıkı sıkı tembihleyenleri gördümde bu postu en çok yorum alan post yapayım diye kasanı ilk defa gördüm.
    Dersiniz sanki en çok izlenen dizi reytingi kırılacak çok komiksiniz.
    Hülya lütfen rica ediyorum sen de blogumu kapicammm yaa bennn tribi atıp sonrada aman allahım ne çok seviliyorum,
    vatandaş beni istiyor, gelen bu kadar mesaj üzerine ben nasıl vatana millete bu kadar hayırlı işler yaparken
    çeker giderim yapma.Bu çok itici bir olay gerçektende. ya kapatın ya kapatmayın bu kadar basit. Banu

    YanıtlaSil
  55. herkes alınacak birşeyler bulabilir bu postta ve yorumlarda
    ben bile buldum mesela:)
    sanırım herkesin kendi için yazdığını, kimseye birşey göstermek ispatlamak derdinde olmadığını (ha öyle olanlar da var tabi, zaten hemen belli oluyor onlar)düşünürsek gıcık da olmayız, olduklarımızı da okumayız bence
    bu arada yıldızlı yelizin yazdığı yoruma da çok fena katılıyorum, aktivite yapıyoruz, bloga da koyuyoruz ama o bile saçma bulunabiliyor bazen
    off hülya bir post yazdın walla olay oldu, ne kadınsın ya

    YanıtlaSil
  56. Banu çok güzel özetlemiş.

    Bir de bana garip gelen şey, çok faydalı bilgiler veriliyor, ama uygulanmıyor. Yani hem "böyle böyle yapın, sonra aamman uğraşamayacağım" demek saçma geliyor.
    Ebru

    YanıtlaSil
  57. aslında bazen bende yazdıklarıma gülüyorum. yok güldü sağa döndü anne dedi hop yaptıv.s v.s..etrafımdaki arkadaşlarım ailem dahil nasıl usanmadan bıkmadan yazıyorsun diyip duruyorlar. ilginç bulanlarda var. ama ben artık bloğumu eren'den öte kendimce bişeyler yapmak içinde kullandığımı farketmeye başladım.
    hülyacım hele bi sözün varya kopardı. ilerde veletlerimiz okuduklarından k..larıyla gülecekler bize. kesinlikle ve alay bile edebilirler.
    ama ben seni okumayı çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  58. yuh artık en çok yorum alan post derken tamamen kafa bularak yazdım:)) Kim ve hangi zihniyet bunu ciddiye aldıysa sayesinde epey güldüm teşekkür :D

    YanıtlaSil