2 Aralık 2009 Çarşamba

Bayramlık ağzımı açıyorum

Bayram güzelden de güzel başladı ama pek fena sona erdi.
Annem-babam Antalya'dan geldi, babaannelere gittik. Cümbür cemaat sevgi topacıkları şeklinde yaşadık.Benim nazarımda, bu geleneksel kalabalık aile yaşamının çekirdek aile olmaktan çok daha sağlıklı olduğuna dair deliller giderek kuvvetleniyor. Özgür anne'nin dediği gibi, danaya gireceğimize eve girsek de hep beraber geniş geniş yaşasak değil mi??

Her gün oyunlar, lunaparklar, hem özlenen baba, hem de anneanne-dedeyle bol özlem giderme derken bayramın son günü sabah bir ateşle uyandık.



Daha çok vücut sıcaklığı gibi geldiğinden pek ciddiye almadım önce.
Öğlene kadar iştahsızlık, huzursuzluk sürünce ve ateşi de yükselince durumun vehameti anlaşıldı. Leblebi tanesi kadar şişen ama eti yaramayan azı dişi suçladım hemen. Sol azısını inleye dellene çıkarmıştı 10 gün kadar önce de tam sağdaki simetrisi kıvrandırıyor belli.

Hemen ateş düşürücüyle durumu kontrol ettik. Biraz keyiflenir umuduyla parka çıkardık. Tuna'yı ilk kez bu kadar mutsuz gördüm desem abartmış olmam sanırım. Çok keyifsizdi çookk..

Akşama doğru annemleri yolcu ettikten sonra ateş bir gelip bir gitmeye devam etti ve 38,7yi gördüm bi ara. Bildiğim kadarıyla 38,5in üzeri ateşe diş kaynaklı değil diyor doktorlar. Ben de "ateş ya dişten değilse" diye doktora gitmeye karar verdim. Ege sağlık hastanesinin acil çocuk doktoruna götürdük. Kan tahlili sonucu bakteriye rastlanmadı da içimiz rahatladı.
Nöbetçi çocuk hekiminin dediğine göre 38 derecenin üstüne diş ateşi denmiyormuş. Ama tabi her bünye farklı olduğundan belki diş çıkarmanın bizdeki semptomu yüksek ateş olabilirmiş.
Bugün ateşli 3. gün. Önceleri 4-5 saatte bir dönüşümlü olarak vermek zorunda kaldığım calpol ve ibufenler 12 saatte bire çıktı. Bu güzel haber.
Kötü haberse hiçbir şey yemiyor ve dişi hala kabarık. Yani hala günyüzüne çıkmıyor.
Ne zaman çıkacağını ise kimse bilmiyor



p.s. Bir akşam banyodan sonra doğaçlama şekilde kesiverdik Tunik'imin saçlarını. O ufacık kafadan bir avuç saç çıktı ve hatıra kutusundaki yerlerini aldı.

17 yorum:

  1. HÜLYACIM ÇOK GEÇMİŞ OLSUN...

    kuzucuğumun saçları pek yakışmış

    bu arada ben sana yorum yazmak istediğimde reklam çıkıyor haberin var mı bu durumdan?

    YanıtlaSil
  2. elçin sağol
    reklam olayını geçenlerde açalya da söyledi de nasıl engelleyeceğimi bilemiyorum açıkçası.
    fikri gelen....

    YanıtlaSil
  3. yaa
    niye kestiniz cocugun saclarini ya...
    Gecmis olsun Tuna baligim, kan tahlili temiz cikmis super haber ama bu ates de gitsin bir an once olur mu, mutsuzluk yakismaz sana

    YanıtlaSil
  4. Ah kıyamam ben miniğime , patlasın ya şu dişler, sinir oluyorum . Yaa Ben seviyodum o sacları amaaaaa

    YanıtlaSil
  5. güzel yüzü ortaya çıkmış tunamın,mutsuzluğu ise fotoğraflardan bile belli,nasıl canı yanıyor kim bilir:(..bakteri bulamamaları iyi,umarım ateşi de çabuk düşer

    YanıtlaSil
  6. Cok gecmis olsun tunise, söz konusu ates olunca cok korkuyorum ben cok, dis falan aklimiza geliyor ama eger disten degilse 6.hastalik olabilir mi? Ne dersin? Virüsel bir durumda yokmus cok sükür, o yüzden aklima bu 6. hastalik geldi
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Kıyamam bakışları mahsunlaşmış, küçük emrahlaşmış :)
    yaz gelsin de ölsün mikroplar, gitsin şu hastalıklar kuzularımızdan..

    YanıtlaSil
  8. canım tunacığım çok geçmiş olsun. Gerçekten fotolarda da melul melul bakıyor. (kuzu gibi yani:) ) eh saçlar da kırpılmış tam kuzu olmuş. süt kuzum benim inşallah bir an önce geçer

    YanıtlaSil
  9. Of! Tunik'e geçmiş olsun, anneye kolay gelsin... bakışlar çok mahsun, çok acıklı. kıyamam tunik'e :(

    YanıtlaSil
  10. çok geçmiş olsun bu dişler patlayasıya bize rahat yok

    YanıtlaSil
  11. herkese teşekkürler
    esincim 6.hastalık geçirdi tuna. bi geçiren bi daha geçirmiyor

    YanıtlaSil
  12. saçlarını da ıslak bırakmak zorunda kaldığımız için kestik daha çok.. zira beyefendi saç kur. mak. sesinden ve sıcaklığından&rüzgarından vs korkuyor

    YanıtlaSil
  13. gecmis olsun annesi... korktum birden ates falan deyince. Sukur bisi cikmamis. opuyorum.

    YanıtlaSil
  14. canım ya nasılda melül melül bakıyor. çok geçmiş olsun hemencik geçer inş.

    YanıtlaSil
  15. çok çok geçmiş olsun.Grip olmasında diş olsun, o dişlerde hemence patlasın inşallah. Saçlarda süper olmuş. Yakışmış Tuna abimize.

    YanıtlaSil
  16. geçmiş olsun tuna'ya
    doktorlar ilk başta diş 38 in üzerinde ateş yapmaz diyorlar;ancak bu ateşin arkasından hastalık gelmezse(ki umarım gelmez)dişten başka birşey değildir.ırmak da köpek dişlerinin 4 ünü birden çıkarmıştı ve 39 un üzerinde ateşi olmuştu.kabul etmeyen doktor sonra olabilir diye geçirmişti.olabiliyor yani,hele bir kaç diş birden geliyorsa ateş yüksek olabiliyor!

    YanıtlaSil
  17. canım çok geçmiş olsun.
    evet diş 38 üzerinde ateş yapmaz diyor doktorlar. ama vücutta bir mikrop varsa, onunla savaşırken metabolizma hızlandığından, ateş çıkıyor, bu arada çıkmayı bekleyen diş de varsa, o da giriveriyormuş araya. yani diş ateş yapmıyor ama ateş diş yapıyor gibi bi durum sözkonusu.
    maalesef kışı çok seven ben, bu hastalıklar nedeniyle daha başlamadan nefret ettim. hasretle bekliyorum güzelim bahar, yaz günlerini...
    bir an önce gelse de yayılsak çayıra çimene.
    insan herşeye dayanıyor da o mahsun ve bana ne oldu anne bakışlarına dayanamıyor bee...ooof ulenn offf...
    inşallah şimdiye toparlamışınızdır...

    YanıtlaSil