9 Aralık 2009 Çarşamba

Domuz Gribi Aşısı

Yaptırdık, rahatladık.
"En kötü karar bile kararsızlıktan iyidir" mottosuyla pazartesi günü itibariyle Tuna'ya aşını ilk dozunu yaptırdım.
Kolay olmadı karar vermek. Ama terazinin bir kefesine aşının olası yan etkilerini, diğerine de hastalandığı zaman nasıl çaresiz kaldığımı, birkaç gün içinde zayıflayıp güçsüzleştiğini, keyifsiz bi 10 gün geçirdiğimizi, aşısızken hayatımızın ne kadar kısıtlandığını, alışveriş merkezlerinde 30 dakkadan fazla kalamadığımızı koydum. Bu taraf ağır bastı.
Bir de aşıyla ilgili olumlu ve olumsuz donelerin kaynağını düşündüm.
- Medya: Medyanın işi oldum bittim kafa karıştırmaktır. Sağlık haberlerinin çoğu dış kaynaklı olduğundan ve çevirenler de sağlık konusunda aman aman bilgili olmadığından (bir zamanlar tamm da bu işi yapıyordum) bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunur ve ortaya yalan yanlış panik haberler çıkar.
- Devlet büyüklerimiz: Ah boşbakanımız ahhh! "Yaptırmaya gerek görmüyorum, zaten ABD'deki aşıyla bizdeki farklıymış" demeseydin belki de o 250 vatandaş ölmeyecekti. Şahsen devlet büyükleri benim kafamı bulandırmaktan çok, netleşmesine yardım etti, zira onlar 2 kere 2 4 eder derse şüphe duyarım.
- Dünya Sağlık Örgütü(DSÖ): Hangi ülke olursa olsun "aşılanın" diyor. Aşıyı üreten Glaxo-Smith Kline(GSK) güven vermese de (ilaç firmalarının kota doldurmak için ne taklalar attığını bilecek kadar tıbbî mümessil ve doktor tanıyorum) DSÖ'ye güveniyorum.
- Çocuk doktorumuz. "Yaptırın, ben de 3,5 yaşındaki oğluma yaptırdım" dedi. Zaten ben doktoruma ne sorsam cümleye "Dünya sağlık örgütü bu konuda şunu der" diye başlıyor. Yani DSÖ'yü baz alarak aşıyı yaptırmaya karar verdik.

Aşının etkisi 2-3 hafta sonra balayacak. Yani Ocak ayına dek korumaya devam. Aktardan kış çayı diye bi karışım aldım. Hafif yanan boğazımı bir günde iyileştirdi. İçindeki ıhlamur, adaçayı, kuşburnu, mercan köşke ilaveten sanırım davul tozu ve minare gölgesi de koymuşlar :)) Ne büyülü bi karışımmış arkadaş.. Tuna'nın diş nezlesini bile aldı götürdü hemen.
Dışarda el silmeye, eve gelir gelmez elleri yıkamaya devam.
Hasta olma ihtimalli kişilerden uzak duruyoruz. Ama zaten en zoru da bu.. Kimin hasta olduğunu bilmek çok zor..

Bu arada aslında bu salgının herkesi bilinçlendirdiğini düşünerek seviniyorum. İzmirliler zaten hep farklıdır ya, salgında da kendini gösteriyor aydınlık hali. Çok titiz insanlar. Otobüslerde bile "yüzüme öksürdünüz beyefendi" tarzında kavgalar çıkıyormuş :)

Ayrıca grip aşısı açısından da ilk kez takip eden yılın aşısının piyasaya çıkması gibi bir durum sözkonusu. Biliyorsunuz hep bir önceki yılın aşısı çıkardı piyasaya ve haliyle koruma etkisi sınırlı olurdu. Çağın -yayılma hızı açısından- en fena hastalığı grip, belki de böylece tarih olur.
Kimbilir...

17 yorum:

  1. çok iyi yapmışsın Hülyacığım. kendine aşı yaptırdın mı? Benim kayınpederim kardiyoloji profesörü ve kesinlikle aşı yapılmasında ısrar ediyor kendisi yaptırdı ve bizim de en kısa sürede aşılanmamız için baskı yapıyor, henüz çocuğumuz yok ama yayılma hızına bakılırsa küçük büyük demeden şu anda yapılabilecek en iyi şey aşılanma gibi gözüküyor. sağlıklı günler dilerim, Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bu arada sürekli farklı isimlerle yazıyormuşum gibi gözüküyor ama bir türlü blogumun adına karar veremedim :))) önce mia, sonra büyülü bahçe şimdi de Selda bakalım daha kaç kere değişecek. Yazdığım birşey de yok henüz isim değiştirmekle oyalanıyorum ...

    YanıtlaSil
  3. yaptırdın,kurtuldun oh ne rahat.ben kış bitecek hala karar veremeyenlerdenim...

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederim.Başarılarının devamını dilerim:)
    Paranoyak gezinmektense en iyisi bu.
    Saçma sapan medya haberlerini de izlemiyorum artık.Korkak,karamsar bir Türk halkı oluşturma derdinde hepsi.
    Davul tozuyla minare gölgesine güldüm.Sen mi uydurdun yoksa cidden böyle birşey var mı:))

    YanıtlaSil
  5. birben
    masallarda büyücüler kaynayan kazana atar ya hep. davul tozu minare gölgesi. ordan arakladım :)

    YanıtlaSil
  6. selda
    asıl 3.dalga salgın ocak ayında vuracakmış diyorlar. tırstık biz de :)

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı olsun Hülya. Bugün kendi kendime düşündüm de, aşıyı yaptırana kadar düşündüm, yaptırınca da aaa ne zaman etki gösterecek diye endişe ettim. Ne tuhafız biz heheheh:)
    Ana yüreği!

    YanıtlaSil
  8. Hülya'cım iyi yapmışsınız.Ben karar verene kadar salgın geçecek diye sanıyorum.Umarım Tuniş hasta olmadan atladır şu dönemleri,tabü sen de...

    YanıtlaSil
  9. ÖZGÜR
    hakkaten tuhaf durum. ben de sanki hemen ertesi gün etki edecekmiş gibi rahattım oysa ki :) daha bekleyecez oyun eğlence merkezlerine atmak için kendimizi(oysa balçovada ne güzel bi merkez keşfetmiştim )
    SEREN
    teşekkür ederim
    umarım hastalık sizi de es geçer
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. valla ben kizim ve esim hep birlikte asi olduk bizde rahatladik.en dogru karari vermissiniz öptum Tunisi.zeynep

    YanıtlaSil
  11. ah hülya bi gaza geliyorum bir sönüyorum. ben de atlatsam şu işkenceyi yaa

    YanıtlaSil
  12. şifa olsun huulyaacııım...
    çok iyi ettin şekercim. biz de hastalanmasak yaptıracaktık. hasan bey, lerzan hnm ve tüm ekibi aileleri ile birlikte aşı olmuşlar. çok yakın mümessil arkadaşla konuştuk. tanıdığım ne kadar doktor varsa yaptır dedi, tereddüt ettiğimi görünce de beni aşağıladılar, nasıl yaparsın, medyaya, abuk subuk mahalle dedikodularına nasıl kulak asarsın dediler dedi...
    o da 3 yaşındaki oğluna da kendine de yaptırdı. tıp çevreleri aşı konusunda çok rahat, olmayın diyen duymadım yakın çevremde.
    bence çok iyi ettin.
    hasan beye son kontrolde, eee şimdi biz alışveriş merkezlerine akabilir miyiz gayrı? diye sordum. canım sadece domuz gribi yok ki piyasada, beta var, bilmemne var, bu sene sen git, bebeği götürme dedi. hoş biz birçok defa agora turu yaptıydık nejo ile. gerçi tuna büyük artık, o kadar titizlenmeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  13. Bende korunarak biraz beklemeyi tercih ettim.
    Oyle kesin yaptirin , aman yaptirmayin o bu gaza gelmeden bi bakalim dedim , daha cok yeni.
    Kismetse yarin bizde yaptiriyoruz.
    Iyi mi Tuna ? Asidan sonra bi rahatsizlik oldu mu ?

    YanıtlaSil
  14. yeliz
    aşıdan 48 saat sonra burun akıntısı başladı ama 2-3 günde geçti. normalmiş.

    YanıtlaSil
  15. DSO ye guveniyorum demissin ya bu haberi gondermeden edemedim :) Haber, DSO de yani WHO da domuz gribi uzerine calisanlarin ilac firmalari ile finansal baginin ortaya ciktigini soyluyor...
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/10235558.stm

    YanıtlaSil
  16. evrim evet haberim var
    bu yüzden bu sene grip aşısı yaptırmama kararı aldık
    sağol paylaşım için

    YanıtlaSil