15 Aralık 2009 Salı

Pekmezli Ballı Portakallı Islak Kek

En son 3-4 sene önce o da sadece bir kere yaptığım tarifi, yarın gelecek çocuklu misafirlerim üzerinde denemeye karar verdim :))

Posted by Picasa

Evde 1 yaş üstü iki çocuk olunca şööle yapış yapış brownieleri götürmek, onlara da ucundan tattırmak ayıp kaçacağından sıhhatli bir seçim yapmak üzere kara kaplı tarif defterimi açtım. En son sayfaya atmışım bu zavallı keki. Hemen hafızamı yokladım, işe koyuldum. Fırından çıkarınca tadına baktım fena olmamış.
Çocuklar için sağlıklı bir seçim olduğunu düşünerek paylaşayım istedim.
Tarife geçiyorum

Malzemeler

2 ya da 3 yumurta( portakal suyunun miktarına göre 2 ya da 3 yetiyor)
2 su brd. un (bu da nihai karışımın kıvamına göre artıp azalabilir)
1 çay kaşığı tarçın
2 portakalın suyu, ve rendelenmiş kabuğu(yarım bardaktan biraz fazla oluyor. eğer portakallar çok suluysa yumurta ve unu artırıp azaltmak gerekiyor)
3 kaşık erimiş tereyağı
2 su bardağı bal(ben yarım su brd bal ve 1 bardak pekmez koydum.)
kabartma tozu

Şerbeti için

1 yemek kaşığı bal, biraz da pekmez
1 su brd portakal suyu

Malzemeleri karıştırın. Bal çok katıysa benmari usülü ılıtıp sıvılaştırın. Normal kek hamuruna oranla biraz sıvı bir hamur elde etmeniz gerek. 160 derecede yarım saat pişirin. Sıcakken üzerinde delikler açın ya da en iyisi dilimleyin. Şerbeti azar azar yedirerek dökün. En iyi sonucu ertesi gün alıyorsunuz. Benim gibi sıcakken oburluk edip 2 dilim birden yemeyin.
Afiyet olsun :))

13 yorum:

  1. Ooof süper..
    Nasıl uyucam ben şimdi yaa bundan tatmadan?!?

    YanıtlaSil
  2. bodrum şurası be elf.. atla gel...
    hakkaten gelsene :)

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun.Özeniirdim bende bu saatte ama neyseki benimde kekim var şimdi yanıbaşımda.Bugün yapmıştımda.:)

    YanıtlaSil
  4. betül
    keksiz geçmez kış akşamları di mi :)

    YanıtlaSil
  5. oip
    ne güsel olur hakkaten. gelsenize siz de çağanla. bora gelmez şimdi delikanlı oldu ya :)

    YanıtlaSil
  6. Çağan'la Tuna "güleşelim mi?" modunda takılırlar artık:)

    YanıtlaSil
  7. oip
    fotoğrafın 5 kg fazla gösterdiği şehir efsanesi bile olsa çağan tuna'yı tuş eder kanımca. bakma benimkinin bi zamanlar ahtapotları tüm tüm götürdüğüne. şimdi pek tırsak ve "normal size" kendileri

    YanıtlaSil
  8. yahu sen ne marifetli bir hatunsun

    YanıtlaSil
  9. Sermin haklı, ben ev işlerinizi nasıl kotarıyorsunuz mimimi boşuna hatun kişiye göndermedim.

    YanıtlaSil
  10. oooo, kek nefis görünüyor valla, ellerine sağlık hülya. eee peki tuna boy naptı? beğendi mi?

    YanıtlaSil
  11. SERMİN& SARI UGG'LU
    yok ay.ne marifeti. çok kolay bi kek bu. bakma şerbet merbet olayına. tuna yerde tencere tava oynarken 30 dakkada yaptım
    SENEM
    yemedi biliyo musun. eline "al ekmek" diye verdim yarım dilim. azıcık yedi. gerisini yerden topladık. ama güzelcene bi kek oldu hakkaten tavsiye ederim. biraz ıslak oluyor ama. yani ıslak ekmek sevmeyenlere iğrenç gelebilir.

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık süper gözüküyor. Hülya bir iyilik yapıp sayfamdaki ankete katılır mısın? Teşekkürler

    YanıtlaSil