20 Ocak 2010 Çarşamba

..........


"Bir bebekten bir katil yaratan sistemi sorgulamalı" demişti acılı eş Rakel Dink, bundan tam 3 sene önce bugün. 3 yılda değişen bir şey olmadı ve biz buna şaşırmadık, değil mi?

Burası oğlumun adına açtığım bir blog ya, ne işi var siyasi söylemlerin burada?
Anlatayım.

Çünkü oğluma şunları anlatmakla görevliyim ben:

Bir adamı sırtından vurmak vatanseverlik değil; kalleşliktir, korkaklıktır.
Bu ülkeyi gerçekten sevmek, barındırdığı renkleri, farklı kimlikleri, dinleri sevmek demektir.
"Bak işte değişen bir şey yok" diyenlere inat sesini çıkarmak gerek.

Çünkü masum bir bebeği, bir katile dönüştürmek mümkün.

18 yorum:

  1. Çok haklısınız. Çocuğumuza nasıl yemeyi, giyinmeyi, oynamayı öğretiyorsak; toplumsal yanlışlıkları, ırkçılığın ve baskının ne kadar yanlış olduğunuda göstermek gerekli. Siyaset değil aslında bu. Oğlum doğru düşünmek bu diyebilmek lazım. Sokaktaki insandan önce bizim söylememiz gerekiyor bunu.
    Hepimizin çocuğu için yazınıza teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. bence bu yazı tam da olması gerekn yerde..

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle katılıyorum ve takdir ediyorum sizi bu vesileyle.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Hülya'nın Tunası,

    Anneler, çocuklarımızın "insan" gibi büyümesinde çok önemli.

    Ancak içimiz titreyerek büyüttüğümüz çocuklarımız daha sonra bu toplumda yaşayacak değil mi?

    O zaman toplumdaki yanlışlıkları dile getirmeliyiz. En azından başkalarını önlemek adına seslerimizi birleştirmeliyiz.

    Yazını duygulanarak okudum. İyi ki yazmışsın, iyi ki yazıyorsunuz...

    Tuna'yı öpüyorum. Hep güzel günleri olsun.

    YanıtlaSil
  5. SND SEFİK
    dediğiniz gibi, siyaset değil bu. önce insanlık öğreteceğiz çocuklarımıza
    NİHAN
    bence de.. çok teşekkürler desteğinize
    ben ÖZGÜRüm
    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. aysema öğretmenim
    çocuklarımızın ilerde nasıl bir ortamda yaşayacaklarını düşününce çok üzlüyorum. daha geçen gün parkta 9-10 yaşlarında çocuklar gördüm. hepsinin ağzında-bizim o yaşlarda duyunca bile utandığımız- küfürler; kar maskesi takıp "polatçılık" oynamalar... gelecektenkorkuyorum gerçekten.
    iyi ki siz de yazıyorsunuz, iyi ki yazıyoruz. daha da çoğalmalı, daha sert yazmalıyız

    YanıtlaSil
  7. Unutmusum bu sene, baska bir bloga bakarken kenarda takip listesinde fotografi gorunce açtım baktım postunuza..içim titredi; olayın korkunçluğunu hatırladığım için ve yine içim titredi; unutmadan buraya taşıdığınız ve yazdıklarınız için..izin verirseniz link yapacağım bloguma..
    hoşçakalın..

    YanıtlaSil
  8. Totiler
    tabi ki link verebilirsiniz
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Verdim gitti :)
    www.ardatotisi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Ben de simdi gordum bu yaziyi. Iyi ki yazmissin, eline yuregine saglik!

    YanıtlaSil
  11. evren
    sağol. iyi ki yazıyoruz, hiç olmazsa yazıyoruz

    YanıtlaSil
  12. iyi ki yazmışsın... iyi ki...

    YanıtlaSil
  13. :(( maalesef arpa yolu boy almadığımız gibi bir de üstüne daha da geriye gittiğimizi düşünüyorum

    YanıtlaSil
  14. İnşallah Tunik birgün bunları okursa vereceği tepki; "Bunlar da birşey mi" değil de "Zamanında neler oluyormuş" olur!!

    YanıtlaSil
  15. Kalemine sağlık Hülya! Yüreğine sağlık! Hepimiz için...

    YanıtlaSil
  16. sağolun varolun
    umarım seneye aynı yazıyı değiştirmeden yayınlamak zorunda kalmmam

    YanıtlaSil
  17. Ellerine saglik Hulya.

    Farkli fikirlere saygılı olmayı ogrendiğimiz cocuklarımıza ogretebildigimiz gun cok farklı olacak hersey.

    YanıtlaSil
  18. Çok anlamlı, çok özel...Kalemine sağlık Hülya.Tebrikler,sevgiler.

    YanıtlaSil