5 Şubat 2010 Cuma

Kurabiye-2-



Ev yapımı bebek bisküvisi çalışmalarım devam ediyor.
Şu ana kadarki -bence- en iyi tarifi elde ettim, revize ettim.
Kurabiyenin çıtırlığı ve lezzeti çok iyi oldu.
Tarifi veren Antalya'nın ilk ve tek butik şeker hamuru pastacısı sevgili arkadaşım Yasemin.
Ne o? Sadece Gazihan'ın annesi mi sandınız onu?
Yasemin'in özel günler için hazırladığı ve süslediği kurabiyelerin tarfini verdi. (Bir nev'i meslek sırrını vermiş oldu ;))
Ben de her zamanki gibi tarifi bebeklerin de yiyebileceği şekle getirdim.

Malzemeler:
2 yumurta
2,5 su bardağı kadar un
1 su brd. pekmez+ 3/4 su brd. toz şeker
70-80 gr tereyağı
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1 paket vanilya
yarım çay kaşığı karbonat
çok ama çok miktarda fındık ve ceviz unu


Un miktarını pekmez ve kuruyemiş ununa göre ayarlamanızı tavsiye ediyorum.
Daha sağlıklı olsun diye sırf pekmezli yapınca otomatikman daha fazla un koymak zorunda kalıyorsunuz. Unu fazla olursa takoz gibi olma ihtimali yüksek. Ben 2 bardak koyup gerisini göz kararı arttırdım.
Hala kendime kurabiye kalıbı beğenemediğimden çay bardağıyla kestim. Fena da olmamış değil mi?
Bir koca tepsi ve ufak tepsi (çubuk şeklinde yaptım) kurabiye çıktı.
Ve Tuna neredeyse hiç yemedi, sevmedi. (Bu aralar fena yemek seçiyor. Ama bu başka bir postun konusudur.)
Ben de fazlasını buzluğa attım, eve gelen arkadaşlara kahve yanında ikram ediyorum. Genelde 3., 4. kurabiyeyi istiyorlar.
Ki bu da beğenildiği anlamına geliyor sanırım
Annelere topak topak et ve selülit; bebelere sağlık olsun.


Posted by Picasa

15 yorum:

  1. aaa dur bende alayım tarifi:)))))
    Kız bu maymunlar acayip yemek seçer oldular napcaz bilmem. dr üstüne gitme dedi. aman onlar yemezse biz yeri ne yapalım.
    bu arada havuçlu kekin tarifini göndermeyi unuttum ama hemen mail atıyorum.

    YanıtlaSil
  2. off ne güzeldi yaa o havuçlu kek. ver ver anam ver. onu da yapar biz yeriz

    YanıtlaSil
  3. Güzel gözüküyorlar, denemek lazım:)

    YanıtlaSil
  4. bu arada fındık unu, ceviz unu ne ola ki? burda mesela almond meal dedikleri toz badem gibi birşey mi? robotta toz haline mi getircez fındığı ve cevizi?bana bak yapcam bunu sabaha...
    acele kebab kestane cevap!

    YanıtlaSil
  5. hulya,şimdi topak topak selulit olsun dedin hevesim kaçtı :D
    hiiç yoktur bende :d
    açalyacım öyledir muhtemelen,robotta öğütme şeklinde.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. açalya
    evet robotta maximum hızda çırpılmuş unufak olmuş kuruyemişleri kastediyorum.
    şule-bilge
    bende hiç yok o dediğinden :)

    YanıtlaSil
  7. Haha! Ben de ondan olmayanlardanim & Hulya bir daha ki sefere hazirlarken haber ver de kapip geleyim benim oglani:)

    YanıtlaSil
  8. simdi fitness`tan geldim, kahvaltimi yapayim giriscem anasini satayim...yiyelim mutlu olalim, ac kalip kuru kemkişler gibi ona buna saldiracagima ;o)

    YanıtlaSil
  9. ELFANA
    hepimiz anneyiz, hepimiz selülitsiziz di mi ;)
    AÇALYA
    fitness sonrası iç kazınmasına ve pc başında çirkefleşme, çamurlaşma hallerine birebir benim kurabiyeler.

    YanıtlaSil
  10. Elfana
    yazmayı unutmuşum
    ben de çok isterim görüşmeyi
    yağmursuz bir gün denk getirebilirsek süper olur

    YanıtlaSil
  11. bu kurabiyeleri yapmayanin dili curusun niahahah

    YanıtlaSil
  12. İlahi Hülya son satırda koptum :D denemeden yapamayacağım bu kurabiyelerini ...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Kyamacina
    benim unumun bir kısmı tam buğday unuydu. un miktarını yavaş yavaş artır bence.
    selülitimiz bol olsun(beddua gibi oldu ama :)

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Hülya, ben de bir kurabiye yapıyorum harika oluyor denemek istersen:

    http://hilaltimur.blogspot.com/2010/03/pekmezli-tahinli-kurabiyeler-sekersiz.html


    sevgiler

    YanıtlaSil