9 Şubat 2010 Salı

Pek Siyasi Sobe

Özgür Anne sobelemiş. Ebelik görevimi yerine getireyim.

Kurallar
* Mimi gönderen bloga link veriyorsunuz. (verdim)
* Üç kişiyi mimliyorsunuz ve mimlediğiniz kişinin bloguna not bırakıyorsunuz. ('Ortaya bıraktım, isteyen alsın.' demiyorsunuz.) Ayrıca olabildiğince bu konuda mimlenmemiş blogları seçmek için özen gösteriyoruz. (Postun sonuna dek düşüniciim)
* Mimlediğiniz blogların da linkini veriyorsunuz. (veririz alimallah, ne demek)

Sorular:
1) Dokunulmazlıkların kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?
2)Seçim barajı kaldırılsın mı? Neden?
3)Adayların belirlenmesinde nasıl bir yöntem uygulansın?
4)Yargı bağımsızlığı sizin için ne anlam taşıyor?
5)Beşinci soruyu siz belirlemek durumunda olsaydınız neyi öğrenmek isterdiniz?

1- Siyasi söylemlerinde (kürsüde ya da basın açıklamarında) dokunulmazlık olmalı. Aksi takdirde sürekli yargılanma korkusu yaşadıklarından iyice kısırlaşır tartışmalar. Ama adli suçlara karışan (cinayet, yolsuzluk...) milletvekillerinin, daha yargı aşamasında vekillikleri askıya alınmalı ve haklarındaki karar onandıktan sonra vekillikleri düşürülmeli bence.

2- Seçim barajı kesinlikle kaldırılmalı. Beni temsil edecek tek bir vekil bile olması, hiç olmamasından daha iyidir.

3- Seçim barajının kalkmasıyla mecliste temsilin daha fazla olduğunu varsayıyorum. Bu durumda halkın da direkt siyasi partilerle daha iyi ilişkide olacağını, il ve ilçe parti binalarına daha fazla katılımın olacağını; haliyle adayların da daha iyi tanınarak seçileceğini düşünüyorum

4- Siyasetten ve gündemden etkilenmeyen bir adalet sistemi.. Bu mümkün mü? Mümkünse Ergenekon komedyası ne?

5- Mesela 30 yıldır Ağca'nın sakladığı sırları öğrenmek isterdim. Ya da Irak'ta asılan adamın gerçekten Saddam olup olmadığını... Masonların iddia edildiği kadar güçlü olup olmadığını... 11 Eylül saldırılarını gerçek öyküsünü... O kadar çok şey var ki merak ettiğim...

Ben de bu meselelerde şu bloggerların yorumunu merak ediyorum ve "elim sende" diyorum.
Açalya
Zeyneb
Senem

5 yorum:

  1. milletin yorum yazan yerleri agrimis bu sefer galiba :o)))))

    YanıtlaSil
  2. Çok apolitik bir millet olduk yahu:))

    Çok yorumsuz kalmışız.

    YanıtlaSil