15 Şubat 2010 Pazartesi

Tuvalet Eğitimine Giriş (ve çıkış)


En sonunda benim de bir tuvalet eğitimi yazım olacak.
Çok heyecanlıyım:)



Rahat mıyım aymaz mıyım cahil miyim bilmem ama 19 aylık oğlumun tuvalet eğitimi için şu ana dek pek bir şey yapmış değildim. (Tuvalet eğitimini halletmiş blog anneleri, üzerimde fena baskı kuruyorsunuz, haberiniz ola :))

Ki kendileri 11 aylıkken kaka yapmadan hemen önce "ınghhk" diyerek beni uyarmakta; kimi zaman "pırt" için de aynı efekti çıkarıp (efektör Korkmaz Çakar) kendi barsak faaliyetlerinden haberdar olduğunun mesajını vermekteydi.
Ben bu mesajları pek almadım.
Açıkçası her "ınghk"ta tuvalete koşturmak için erken olduğunu düşündüm.
Bir de erkenden başlayıp gel-gitlerle dolu bir tuvalet eğitimi macerasındansa, zamanı geldiğinde birkaç haftada her şeyin olup bitmesini de tercih ediyorum.

Ayrıca anal döneme henüz girmemiş bir çocuğu anal bir aktiviteye zorlamanın; zorlamasam da "kakayı buraya yapıyoruz" baskısını hissettirmenin ne kadar kötü sonuçlara (Erken yaşta ve baskıcı tuvalet eğitimi kişilerin obsesif, takıntılı, temizlik ve düzen hastası, cimri olmalarına yolaçabiliyor) yol açacağını bilecek kadar psikoloji makalesi okudum. Başlayıp da geri adım atmaksa en korktuğum şeydi.

Tabi ki zorlamadan, erken yaşta bu işi kendiliğinden halleden, dolu bezle gezmekten rahatsız olan ve erkenden tuvalete oturmaya alışan çocuklar var. Uzmanlar bunu bile doğru bulmasa da işin içinde baskı, korkutma (kukunu yakarım!!) ve zorlama girmediği sürece bence hiç sorun yok.
Tabi erken tuvalet eğitimi sakıncalarından bahseden kaynakları incelemk gerek. Her konuda olduğu gibi bence o araştırma sonucu maddi anlamda kime hizmet ediyorsa bilim de o tarafa meylediyordur.
Mevzuyu başka mecraya çekeyim. Geçenlerde Tuna yeni doğan bebek moduna girip 3-4 dün susmamacasına ağladı. Apar topar doktora götürdük, 10.azı dişi biraz meşakkatli çıkıyormuş falan filan. Doktoru hazır yakalamışken aklıma takılan 3-5 soru sordum.
Biri de "hangi yatağı alayım" sorusuydu. Doktorum hemen her konuda tüm tıp kaynaklarını taradığından kesin bir cevap bekliyordum.
Farketmez, dedi.
Nasıl yaa? Ortopedik, visco, yaylı, yaysız... Farketmez mi? Ama ben birkaç yazı okudum işte o yatak olmazmış bu yatak olmazmış falan diye.

Yaa sen o araştırmalara bakma, sahibinin sesi onlar. Geçenlerde küresel ısınmanın zararlarıyla ilgili bir araştırma okudum. Araştırma sonucu petrol ürünülerinin ve artıklarının küresel ısınmaya o kadar da etkisi olmadığı açıklanmış. Araştırmayı yapan kurum meğer Exon-Mobile'mış. Sen bakma o araştırmalara, git hangi yatağı istersen al.

Demem o ki bu erken tuvalet eğitimi çok fena, aman maazallah çocuklarınız gay olur paranoyası da acaba böyle yanlı bilimsel araştırmaların ürünü müdür? Ben bu işin korkutulduğu kadar kötü olduğunu düşünmüyorum, ama zorlama ve korkutma olmadığı sürece tabi ki..

Öte yandan bizim nesle bakıyorum... Hepimizin beze vedası tahmin ediyorum 12-18. aylar arasındadır. Temizlik hastası, sorunlu, hafif obsesif ve tuhaf tonla insan tanıyorum. Sebep erken tuvalet eğitimi olabilir mi?

Elbette "ebeveynleriyle yatan, uzun yıllar meme emen çocuklar anneye bağımlı olur" genellemesine itibar etmediğim gibi "erken tuvalet eğitiminin kötü sonuçları budur budur" önermesine de tek başına itibar etmiyorum.
Kişiliği oluşturan bi ton etkenden sadece biridir tuvalet eğitimi ve zamanı gelince halledilmelidir.

Daldan dala konuyorum.
Videonun öyküsüne geleyim.
Tracy'yi dinleyip lazımlık yerine adaptör almıştım. Birkaç kez oturttum ama korktu.
Geçen hafta bu kırmızı lazımlığı aldık. Tuvaletin baş köşesindeki ikametine son verip salona taşıdık.
Tuna kendi yumoş popsundan önce, biricik uyku arkadaşını oturttu ve malum efekti yaptı: Inghhkkk

video

34 yorum:

  1. Çok hoş bir tuvalet yazısı olmuş... Benim de bir ara yazmam gerekiyor ama sanırım bizimki de bundan öteye gidemeyeck şimdilik... Bu arada bayıldım efekte:)

    YanıtlaSil
  2. Hülyacım çok güzel bir yazı olmuşeline sağlık...Ben tuvalet eğitiminda çocuğun oluruna bırakılması gerektiği düşüncesindeyim, keza Can çişini biz öğretmeden sadece sizin yaptığınız gibi tuvalete lazımlık koyduğumuz için, kendi görerek ve özenerek söyledi. Ancak kakasını yapmak istemiyor, ancak biliyorum ki kendini hazır hissedince onu da başaracak. Yani bizler ne yaparsak yapalım eğer kendilerini hazır hissetmiyorlarsa bu minikler hiiç bir şey yapmıyorlar. Ancak dediğin gibi ne kadar erken o kadar iyi:)
    Sevgilerimle
    Özden&Can

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle çok güzel bir yazı olmuş bence de. Ben şahsen gerek görmedim erken yaşta wc eğitimi vermeye. Ha elbette bu demek değildir ki erken yaşta bezi bırakanların çoğu obssessif olacak!! Sonuçta her bebek farklı, kızlar daha erken kavrıyorlar bebekken herşeyi, ama son 2 aya kadar ben oğlumda böyle bir hazır olma hali net olarak görmedim, evet bazen ce-ee yapıyordu ama aynen senin gibi 1 kez olsun tam olsun diye bekliyorum. Ve evet artık tüm sinyalleri veriyor ama bu sefer de ben uygun vakit (1 hafta kadar) ayırmalıyım. Hafta sonu başlayıp, 2-3 gün de işten izin alıp 1 haftada beli bir düzene sokarım diye düşünüyorum. hadi hayırlısı bakalım...

    YanıtlaSil
  4. Bu oglanın bizim yanımızda pek bir mahsunlaştıgına karar verdim :)
    Gazanız mübarek olsun , bol bol kakalar çişler olsun lazımlıgınıza :)Bu arada bizimkide yeşili:)

    YanıtlaSil
  5. valla ben erken başlayıp hala bir halt yiyememiş bir anneyim. N e bileyim yapan bunu nasıl başarıyor onuda anlayabilmiş değilim. Anladıklarım ise;

    1. Kesinlikle anne ve çocuğun kendini hazır hissetmesi gereken dönemde başlamalı.
    2.Kocuğun karakterinde inatçılık varsa kardeş eğitim meğitim sökmüyor. Benim tosundada karadenizlilik var vay halime diyorum yani:))
    Sana kolay gelsin hiç de kolay değil valla beklemen daha iyi olmuş bile olabilir.

    YanıtlaSil
  6. Bence tuvalet eğitiminde kesinlikle Anne hazır olmalı, sonrasında yavru gözlemlenmeli başlamalı ve bitirmeli...
    Zamanı gelince mutlaka haber verecekler ama bezle dolaşmak çok keyifsizdir kanımca.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Hulya hanim,blogunuzu bir suredir takip ediyorum benim de 17 aylik bir kizim var..Ben de bu tuvalet egitimini erken halledenleri gorunce telaslaniyorum ama umarim korktugumuz kadar olmaz..Kendileri hazir olunca basarirlar..Ben de izmir'de yasiyorum
    sizin icin sakincasi yoksa doktorunuzu ogrenebilir miyim(cok uzucu ama hala icimize sinen bir isim yok:( )
    sevgiler..
    zeynep..

    YanıtlaSil
  8. zeynep hanım
    alsancak'ta hasan özkan'ın kliniğine gidiyorum ama doktorum Hasan bey değil ekibindeki Lerzan Sünneli'dir. Kendisi de anne olduğundan empatisi yüksek ve çok tatlı dilli bir doktordur.
    telefonu: 0232 463 5041
    selamımı söyleyin :)

    YanıtlaSil
  9. sen gelince
    efektör korkmaz çakar diyorum ya :)
    özden
    kendiliğinden çişini söylemesi müthiş bence.. bence de can kendini hazır hissettiğinde kakayla da vedalaşacaktır.
    burcu
    takipçinim :)
    hayatcım
    sizden hemen sonra gitttik biz de.. yeşil mi kızmızı mı diye dört döndük. sanki rengin ne önemi varsa :) size rol kesmiyor, eloş'a cool takılıyor benimki.
    esra
    işi inada bindirmek pek tehlikeli bence.zaman zaman zaman.. kendi bedenlerini tanıyorlar yavaş yavaş.

    YanıtlaSil
  10. güneş
    çocuklar bilemiyor ki rahatsız olduğunu. doğrukları andan itibaren popda o bezlerle yaşıyorlar. bezden kurtulan bir çocuk anlar ancak o rahatlığı bence. o yüzden mesela yazın azıcık açıp "havalandırmayı" tavsiye ediyorlar ya...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık Hülya. Tuvalet eğitiminin erken verilmesinin sakıncalarına dair hiçbir bilgim yoktu, sayende öğrenmiş oldum.. Bende de o temizlik hastalığı, hafif obsesiflik vs gibi şeylerden yeterince var, sebep bu mu ki? :)

    YanıtlaSil
  12. Bende bloglarda okuyup gaza gelmiştim . Lazımlık alalım falan diye, ama doktorumuzda çok erken dedi. Seninde yazdığın gibi çocuğu ters etkileyecekse, daha bi kaç sene yapsın beze napalım, babası çalışsın alsın işi ne :)

    YanıtlaSil
  13. Hülyacım bende henüz tuvalet için lazımlığı alarak ilk adımı atmış biriyim.Banyoda duruyor ve Efe canı istediğinde gidip oturuyor(altı bağlı olarak) ve ıkınıyor:)
    Altını açtığımda ise oturmak istemiyor.Açıkçası acele etmiyorum,zamanı geldiğinde o da öğrenecek elbette bütün bebekler nasıl öğreniyorsa.
    Birde aklıma şu takılıyor,Mesela ilk zamanlar gün boyunca çişini kakasını söyleyecek ve altını bağlamayacağız ama gece? altını bağlamak zorunda kalacağız.Acaba bebeğimiz ikilem içine düşmezmi? Bu soru aklımı hep meşgul ediyor.He gece bağlama o zaman dersen ee benimki gece çok işiyor...:) nasıl başa çıkarım ozaman?
    zor bir süreç daha bizi bekliyor sanırım..

    YanıtlaSil
  14. hazır uykum kaçmışken yazayım dedim..
    bililiyorsun(belki) erin bezini biraz erken bıraktı.. 15 aylıktı çişini söyledi 18 aylık gündüz bezi 2 yaşında da gece bezi.
    bütün bunlar olurken benim yapmadığım tek şey " eğitim vermek"ti.
    yeri geldi oturağını salona getirdi oyuncaklarını koydu Tuna gibi :=) ilk başlarda ben tuvalete girdiğimde yanımda duruyordu beziyle oturağında oturup bekliyordu..
    model olmak en iyi çözüm. erkek çocuklar için baba model olsa iyi olur diyorlar ama olayı algılayana kadar baba sürekli evde olmadığından ben model olmayı tercih ettim ne zaman ki cinsiyeti öğrendi o zaman baba devreye girdi .
    bir süre elimde bezle evin her yerinde dolandım. çişini yaptığında "rahatladın mı canım benim"d iye sorup bizim bu işi yaptığımız yeri tatlı tatlı anlattım ..
    benim blogda bu konu ile ilgili bir sürü yazı var. sen biliyorsundur belki ama yorum bırakan diğer bilmeyen arkadaşlar için linkleri bırakim buraya.
    http://www.pi.web.tr/?p=2410
    http://www.pi.web.tr/?p=1389
    model olmaktan sonra en öncemli nokta da gözlem ..
    çocuk hazırolduğunu ya da olmadığını bir şekilde anlatıyor bunu doğru analiz edebilmek ve asla zorlamamak lazım.
    kolay gelsin yeni bir dönem başlıyor
    aa unutmadan bir dönem çişini söyleyen oğlum birden söylemeden yapmaya başladı. sorunu önce anlamadım ama hemen bezinigeri taktım 18 ay civarındaydı.. sonra fark ettim ki diş çıkartıyor!! sıkıntı varve çişe konsantre olamıyor.. kafası karışır diye düşünsem de diş sıkıntısı ve çiş sıkıntısını ayırmak istedim diş çıktıktan sonra eski haline geri döndü. dedim ya zor ama gözlemlemek lazım.
    sevgiler:=)

    YanıtlaSil
  15. İleride bir gün çocuğum olursa eğer o mutluluk bana da kısmet olursa bu okuduklarım işime yarayacak.

    Çok teşekkür ederimel tecrübe ve bilgi paylaşımı için. :)

    YanıtlaSil
  16. harika bir yazı olmuş. ben de ikilemde kalanlardanım biliyorsun. bi tarafta uzmanların görüşleri, bi tarafta bu işi halletmişler. ama bunun adını eğitim değil de yönlendirme, özendirme koyarsak daha rahatlatıcı olacak galiba. biz de bir oturak alalım diyoruz, ana kucağında beze ikınmayla olmuyor:) özgür bişey demişti bak hep aklımda, biz çocuklara akılları erdiğinde beze kaka yapmayı öğretiyoruz gibi bişey. geç kalırsak sonra geri dönüşü zor mu olur diyorum şahsen. ben video izleyemiyorum ofisten ama hayalimde canlandırabiliyorum. tuniş çok şeker ya... bi de kilo mu aldı ne?

    YanıtlaSil
  17. başlığı okuyunca gülmeye başlamıştım zaten, yazıyı okuyunca devamı da geldi. umut çişini bezine yapmaktan gayet mutlu. kaka yaptıktan sonra hadi anne bejimi deyiştiyelim diye geliyor. evde en başından beri lazımlık da var adaptör de, onları kullanması gerektiğini biliyor ama kullanmak istemiyor.onu herhangi birşey için zorlamak da bana göre değil. ilkokula kadar bezliyiz yani kısacası:)
    sen tunaya eğitimi ver sonra ben umutu gönderiyim bi de ona ver, ben yapabileceğimi sanmıyorum zira:)

    YanıtlaSil
  18. Aslında kasmamak en iyisi bence ve de gaza gelmemek. Eğer çocuktan işaretlerini almışsan başla, ama çocuğu asla yarım kalacak ya da istemediği bir eyleme zorlama. Benim uyguladığım felsefe bu.
    Hem hep sen yazmazmısın her çocuğun gelişimi farklıdır diye .Ahmetin ki 12 aylık öğrenmiş Ayşenin ki de varsın 23 aylıkken öğrensin.

    YanıtlaSil
  19. Hülya'cım öncelikle Tuniş'e de sana da bu yolculukta kolay gelsin,onun gibi harika bir adamın bu işi kıza zamanda çözeceğinden eminim :)
    Bizim durumumuzda Japon 10 aylık civarında çok zor kaka yapabildiği bir döneme girdi,ne denediysem çare etmedi.Ben de bu konuda bulduğum herşeyi okumuş bir anne olarak açıkçası oldukça karışmıştım.Bir taraf ''aman sakın haaa,çocuk Gay olur mazallah'' derken diğer bir taraf da ''Bunlar alıştırma,eğitim zaten kas gelişimi tamamlanmadan veremezsin'' diyordu.Hayır halimiz o kadar zordu ki,benim küçük adamın bezine kaka yapabilmesi iyiden iyiye güçleşmişti.Aldık bir oturak yemeklerden sonra veya siyan alınca (ıgghhh şeklinde :) tutmaya başladık.Eh baktık iyi gidiyor,rahatladı,en azından zor kaka apma sorunu çözüldü devam ettik biz de.Kesinlikle eğitim vermek,öğretmek gibi bir kaygı duymadık.Bir şekilde akışa kapıldık diyelim.İyi mi yaptık ,kötü mü yaptık bilmiyorum.Japonun öyle tuvalet eğitimi almış gibi,bezden kurtulmuş bir durumuda yok üstelik,bildiğin 13 aylık her bebek gibi bezleniyor.Sadece fazladan bir rutini var.Belki ileride herşeye sıfırdan başlamamız gerekecek ,ki muhtemelen öyle ,çünkü bu bana göre bir adım değil dediğim gibi.İnşallah yanlış bişi yapmamışızdır diyorum artık :)Hepimizin gazası mubarek olsunnn.kocaman öperim Tunişi

    YanıtlaSil
  20. Hülya'cım öncelikle Tuniş'e de sana da bu yolculukta kolay gelsin,onun gibi harika bir adamın bu işi kıza zamanda çözeceğinden eminim :)
    Bizim durumumuzda Japon 10 aylık civarında çok zor kaka yapabildiği bir döneme girdi,ne denediysem çare etmedi.Ben de bu konuda bulduğum herşeyi okumuş bir anne olarak açıkçası oldukça karışmıştım.Bir taraf ''aman sakın haaa,çocuk Gay olur mazallah'' derken diğer bir taraf da ''Bunlar alıştırma,eğitim zaten kas gelişimi tamamlanmadan veremezsin'' diyordu.Hayır halimiz o kadar zordu ki,benim küçük adamın bezine kaka yapabilmesi iyiden iyiye güçleşmişti.Aldık bir oturak yemeklerden sonra veya siyan alınca (ıgghhh şeklinde :) tutmaya başladık.Eh baktık iyi gidiyor,rahatladı,en azından zor kaka apma sorunu çözüldü devam ettik biz de.Kesinlikle eğitim vermek,öğretmek gibi bir kaygı duymadık.Bir şekilde akışa kapıldık diyelim.İyi mi yaptık ,kötü mü yaptık bilmiyorum.Japonun öyle tuvalet eğitimi almış gibi,bezden kurtulmuş bir durumuda yok üstelik,bildiğin 13 aylık her bebek gibi bezleniyor.Sadece fazladan bir rutini var.Belki ileride herşeye sıfırdan başlamamız gerekecek ,ki muhtemelen öyle ,çünkü bu bana göre bir adım değil dediğim gibi.İnşallah yanlış bişi yapmamışızdır diyorum artık :)Hepimizin gazası mubarek olsunnn.kocaman öperim Tunişi

    YanıtlaSil
  21. ay pek güldüm kardeş yazını okurken.
    şimdiii bizim ilk bebede hasan beyin dedikleri:
    zorlama yok
    sinyallere dikkat (sabah kuru bezle kalkma, uzun süre tutabilme, bezden rahatsız olma)
    sizi örnek alsın
    arada lazımlığa oturtun
    anneme göre ben 18 aylıkken söylemişim. e tabi o dönemde bezler yıkanıyordu. analar da haliyle kukunu yakarım, pipini kopartırım mı dediler artık bilmiyorum, cemi cümlemiz 18 aya kadar halletmişiz çiş olayını. nefoş 2 yaşına geldiğinde annem dertlenmeye başlamıştı çok geç kaldık diye. 27 aylıktı hasan beyden aldığım bilgilere göre bezini çıkarttım. 1 haftada sorun halloldu. hasan beyi biliyorsun rahat adamdır. korkma herşey yoluna girer, yeter ki panik yapmacı bir doktordur. hakikaten dediği gibi oldu. baktım sabah bezi kuru, sinyaller doğru, arada konuşarak gaz vermeye başladım. lazımlık aldım. arada tuvalette ben varken o da ona oturdu. derken birgün kendiliğinden çişini ona yapınca pek sevindi. sonra lazımlığa yapılan her çiş için banyoda dolaba sticker yapıştırdık. bir dolabın kenarını bu işe ayırdım. çişi tvalete döküp şarkılarla sifon çektik her seferinde. arada kazalar oldu, halılar battı, olsun annecimi olabilir dedik. 1 haftada tamamdı bu iş. çocuk hazırsa hiç kasmadan olup bitiyor. zaten şu veletler kıvama gelmeye görsün, herşeyi doğa kendisi hallediyor.
    bak ne rahat relaks bi anneyim ben...(yalaaaaaan)

    YanıtlaSil
  22. Eylem
    dr. sabiha paktuna keskin der ki, çocukları azıcık pis bırakın. elleri kirlenince hemen silmeye çalışmayın. elimi sil, elimi sil diye telaşla size koşan bir çocuğunuz varsa sakın "çocuğum ne güzel temizliği seviyor" diye sevinmeyin. tersine aman dikkat diyor. obsesif ve fazla titiz kişiliklere sahip olmasını tetikleme tehlikesi varmış. demem o ki obsesif kişiliklerin tek sorumlusu erken tuvalet eğitimi değilmiş. uzun ve grift bir konu ve benim bilgilerim de ordan burdan duyduğum kapsül bilgilerden ibaret. blöfçünün rehberi hesaabı :)

    YanıtlaSil
  23. seyhan
    kızlar daha erken halledebiliyor bu işi ama gözlem en önemlisi tabi
    ayça
    senle daha önce konuşmuştuk bu konuyu hatırlarsan. verdiğin linkler için tekrar sağol. zamanında okumayan varsa faydalansın şimdi. diş çıkarma dönemi uykusunu, gelişimini, keyfini hepten sekteye upratıyor. ben hem emziği bırakma işini hem tuvalet eğitimini toptan 20.dişten sonraya bırakacak gibiyim :)
    Immortalance
    doğur da gel :).. şaka şaka.. ya aslında sadece çocuk eğitimi, gelişimi değil farkındaysan burdaki paylaşımlar. çocuğunun gelişimini izlerken aslında bir anlamda kendi çocukluğuna iniyorsun. bedava psikanaliz işte :)

    YanıtlaSil
  24. yeliz
    arca ana kucağında yaptığı "işi" lazımlığa yapabilir bence. oyun gibi... zaten ana kucağında her sabah babayla karşıklı mıçıyorlarsa lazımlıkla tanıştırabilirsin bence...
    şu gibi
    umut daha 2 yaşını yeni geçti değil mi? tuvalet eğitimi almayan çocukları kreşte adam ediyorlamış(şehir efsanesine göre :)) kreş son umudumuz yani :)))

    YanıtlaSil
  25. seren
    mecburiyetten doğan şahane bir çözüm olmuş. ben de 77-8 aylıkken yemekten sonra kucağımda çömeltip kakasını yaptırıp öyle dışarı çıkıyordum ve pozisyon aldırdıktan sonra her seferinde yapıyordu. dışarda kaka kazası yaşamadık hiç.
    sinem
    aynen. yarım bırakmaktansa başlayıp bitirmek en iyisi diyorum

    YanıtlaSil
  26. günebakan yürek yakanım:)
    hasan bey pek geniş bir doktor hakkaten. ben de aynen o aylarda bir haftada işin çözüleceğine inanıyorum. zamanında uyku konusunda pek bilmiş bilmiş yazıp, yazdıklarımın bana kapak olması gibi olmaz inşallah bu inancım :)))

    YanıtlaSil
  27. Betül
    kimi çocuk geceyi gündüzü aynı anda hallederken kimisini bir süre daha gece bezlemek gerekiyor sanırım. akşam belli bir saatten sonra sıvı tüketimini kontrol etmek ve maalesef bir süre gece çocuk uyanmadan çişe kaldırmak gerekebiliyormuş. bu konudaki bilgilerim "muş"la biten cümlelerden ibaret ama :)

    YanıtlaSil
  28. Ben çok üşeniyorum bu konuya girişmeye..Bir de arkadaşımdan gelen lazımlığın üst kapağı kapanıp basamak da oluyor, tamamen musluğa uzanmak için bir aparat oldu kendisi. Ben "bak buna oturabilirsin" desemde onun için o sadece şu anki tek obsesyonu olan musluktan akan suya ulaşma aracıdır. Belki de kapaksız bir tane edinmem lazım..ay şimdiden üşendim ben en iyisi yazı bekleyeyim :)

    YanıtlaSil
  29. ilginiz icin cok tesekkur ederim
    sevgiler..
    zeynep..

    YanıtlaSil
  30. totiler
    bence de arda için(ve tüm bebeler için) yaz mevsimi daha uygun olacak
    zeynep hanım
    rica ederim

    YanıtlaSil
  31. Bizim için malum tren kaçtı :)

    Ben Tuna'nın videosuna hasta oldum. O yumoşu yediği gibi yemek lazım onu da :)

    YanıtlaSil
  32. konuyu eğrisi iel doğrusu ile irdeleyen bir yazı olmuş. Haklısınız, tuvalet eğitimi için zorlamak çok yanlış, zamanı gelince o oturağa oyuncağı yerine kendisi oturacak.
    Ayrıca doktorunuzu çok tuttuğumu da belirteyim, bayılıyorum böyle harbi doktorlara.

    YanıtlaSil
  33. çocukla çocuk
    teşekkür ederim. harbidir doktorumuz:)

    YanıtlaSil
  34. Kızlarım lazımlığı oyuncak zannediyor. Araba yapıp oynuyorlar, yerlerde sürüklüyorlar. Tasını kafalarına geçiriyorlar. Biraz çiş yapsalar kendi çişlerini içiyorlar. Pis diyorum, oyuncak değil diyorumanlamıyorlar. 2,5 yaşındalar. Ne yapmalıyım.

    YanıtlaSil