10 Mart 2010 Çarşamba

Beyaz Eşya Düşmanı Tuna'nın Başımıza Açtığı İşler

Hah, en sonunda başardın evladım.
Bulaşık makinemi de bozdun, eline sağlık....
Ya arkadaş, nedir bu çocuk milletinin beyaz eşya bozma hastalığı?
Bu satırları okuyan ve 1 yaşından büyük bebesi olan herkesin vardır birkaç bozuk aleti, değil mi?

İlk bozulan aletimiz optik mouse oldu. Babası Ogame oynarken bizimki kucakta durmayıp çatada çutada dalardı fareye. Ruhu şâd olsun, çok uzun süre kullanmıştık kendisini.

Sonra emekleme safhasında kablosuz telefon telef oldu. Allahtan bu günleri önceden görüp en ucuzunu almıştık. Şimdi ev telefonumuz yok. Zaten olur olmaz zamanlarda çalmasından başka bir işe yaramadığından pek üzülmedik telefonun gidişine. Eline sağlık evladım...

Derken benim 10 yıllık su ısıtıcıma dikti gözünü Ton...
Uzun kablosundan dolayı yemek yerken hoop elini attı mı yakaladı.
Aç kapa, aç kapa yapmaya bayılırdı kendisine. Ben her seferinde fişi çekerdim ama bir keresinde çekmeyi unuttum!!!
Haliyle yandı rezistans. İçi fazla kireçlenmesin diye su da koymazdım.. Aynı ısıtıcıyı bulmam imkansız, zira firma battı. RAKS'ın kaset maset işini bırakıp küçük ev aletleri yapmaya başladığı zamanı bilir misiniz? Daha Çin malı eektronik furyası başlamadığından yerli malı çok dayanıklı bir aletti... Şimdi o da Tuna'ya oyuncak oldu. (Ki çok üzüldüm zavallı ısıtıcıma. Tanrı'dan rahmet, kendime sabır diliyorum)

video
Tuna'nın babasının bekar evinden kalan ve kireç püskürtmelere doyamayan bir ütüsü vardı.
Geçen sene yenisini alınca eskiyi emekli ettik. Tuna, ben ütü yaparken sağımda solumda "üff üfff" diye gezindikçe emektarı çıkarıp verdik. Israrla yeniyi istedi önceleri, hatta eti yanmış gibi bağırındı birkaç kez.
Israrla "hayır bu senin ütün, bu da annenin ütüsü" diye diye kabul ettirdim.. Herkes kendi ütüsünü kullanıyor şimdi.

Ben tartıldıkça hevesle benden sonra kendini tarttığı dijital baskülün de vadesi dolmak üzere.
Geçenlerde 61 kg gösterdi. "Hadi canım" diyip indi-bindi yaptım. 43 çıktım :)
Sırf kemiklerim ve barsağım vardır o kadar be...

videoÇamaşır makinemiz de babasının bekar evinden kalma gudik bir alet ama hala canavar gibi çalışıyor. Geçen gün baktım antrede yerde beyaz bir tuş. Baktım bizimki tuşu sökmüş ve fıydırıp atmış. Kızamadım bile, kızdıkça inadına ve yüzüme bakarak yapmak gibi şahane bir alışkanlık edindi. Burnumdan soluyorum ama onun da taklidini yapıyor hergele..

Altın vuruşunu da bu hafta yaptı Tuna bey.
Bulaşık makinesinin nicedir hastasıydı zaten. Benim her çalıştırmamı gözünü kıprmadan izleyip "vuuuu" efektiyle eşlik edip benden hemen sonra kendince program değiştirmeye bayılıyordu. "Aaa ama anne günlük programda arınmaz ki bunlar" mı diyordu artık, kimbilir?

Nasılsa bir şey olmaz diye ses etmedim önceleri. Sonra tuşları etiketle kapattım, anında sıyırdı attı yapışkanları.
video

Nedense çoook sonraları çocuk kilidi olduğunu keşfettim. Kitledim...
Ne olduysa da ondan sonra oldu. Bizimki bastıkça ekranın değişmediğini farkedip dellendi. Daha çok basmaya, çevirmeye başladı.
Ve mutlu son.. Dün akşam itibariyle bulaşık makinesi, içinde bi ton kirli tabak-çanakla birlikte "vuuu" sesi çıkarmadan yatmaya başladı..
Sabah Google Amca'ya en yakın servisi sordum, bir numara verdi, aradım, geldiler, baktılar.
Aletin beyni sizlere ömür, kart değişecekmiş. Makineyi söktüler, 2 tepsi bulaşığı tezgaha sıralayıp tam makineyle kapıdan çıkacaklarken "ne kadara yapıyonuz kardiş?" diye sordum.
Akşamdan kalma kelebek tokamla ve rengi kaçmış eşofmanımla pek domestik görmüş olacaklar ki "çok bi şey tutmaz. En fazla 150-200 arası" dediler.
Oldu canım!!!!

Adamlardan tırsan Tuna'yla uğraşırken gitti servisçiler.
1-2 saat sonra attık kendimizi dışarı. Çok yakında aynı markanın başka bir servisini buldum ve durumu anlattım. İşçilik dahil yaklaşık 50 TL tutacağını söylediler.
Eve gelir gelmez diğer firmayla konuştum daha makinede ne olduğunu bulamamışlar, bulunca kesin rakamı söyleyeceklermiş.
Çene kaslarımı sakızla güçlendirdim, sıkı bir kavgaya hazırım.
Ah oğlum ah! Ne işler açtın başıma...

21 yorum:

  1. Aman bereket bizimkisi daha onlara saldırmıyo varsın klozetle uğraşa dursun.:)
    bu arada tuna al sana kilit demiş resmen. yerim ben o ton balığının ellerini bu arada tunaaa bizdede ütü birikti haberin olaaa

    YanıtlaSil
  2. Benim bozuk listesini okudun değil mi?
    Bunların genlerinde var makinelerle uğraşmak.
    Zehir gibi çocuk Tuna öyle saf saf bakıp seni izleyeceğini mi sandın, el atacak tabi ki:)))

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun..kızımda çamaşır makinesine kafayı taktı, yeni makine üstelik.. sürekli çalılırken bile basıp hafızayı sıfırlıyor. fişini çekiyoruz çoğu zaman..şimdilik idare ediyor bakalım.. ama en çok DVD ve TV düğmelerini kurcalıyor. yakındır bozulmaları..

    YanıtlaSil
  4. Elada pek seviyor bulasık makinasının düğmelerine dokunmayı , henüz yeterince güçlü degil elleri beceremiyor ama yakında neler olacagını görüp izliyoruz sizden , sanırsam bizde mıçtık

    YanıtlaSil
  5. iki tane laptop, bir fotoğraf makinesi, koltuk takımı boydan boya çıkmaz boyalarla çizik, bir kol saati, yeni alınmış bir dior far paleti, bir de geçen gün yeni alınmış bir ruja da pamağını sokup yamuk bir şekilde çantama geri atmış. aklıma gelenler sadece.

    YanıtlaSil
  6. Ay ay Hülya ne güldüm okurken,hem mevcut durum,hem de geleceğim canlandı birden gözlerimde :)Geçen bir postta da koymuştum fotoğraflarını Japonun tutkusu beyaz eşyaların meğer yaygın bir ilgi alanı olduğunu öğrendim de çok şukür,anormal bir cocuk annesi olma psikozunu aştım bir zaman önce...Feda olsun Tuniş'e,size de sabırlar,giden ev aletlerine Raks babadan rahmet diliyorum

    YanıtlaSil
  7. Sen bana yolla Tuna Beyi :) benim çocuk delisi kocamın bayıldığı elektronik eşyalarını bozsun da ohhh görsün..
    çok ciddiyim bak..
    Hem ona bozma denilemez ki yaratıcı ve araştırmacı kişiliğinin geliştiginin ve gelişmeye ne kadar açık olduğunun göstergesi..
    Yerim onun pamuk ellerini..
    Giden elektronik eşyaların da ruhuna bir helva kavur olsun bitsin:)

    YanıtlaSil
  8. :)) Kuzucuk büyümüşte Eşyalara duman attırmış..Aferin ona deneyerek, görerek öğreniyor..Eşyanın yerine yenisi gelir nasılsa anneciği..
    Çok tatlılaşmış Canım benim..

    YanıtlaSil
  9. Hülya çok tatlısınız her halinizle seviyoz sizi ya:)
    imza : Ç.den S ve Z

    YanıtlaSil
  10. bunlar teknoloji düşkünü. Teknolojik tüm aletler itina ile bozulur. Bizimkiler de senin listenden kısa ama bayağı hasar gördüler.
    Tuna ince detay çalışmış. Bak ütüde bulduğun çözüm süper. Eve 2 buzdolabı, 2 çamaşır makinası, 2 televizyon alınmalı....
    OLamazzzzz sonunda 2 anne de isterler bunlar:(

    YanıtlaSil
  11. Mühendis olacak çocuk bozduğu aletlerden belli olur.

    YanıtlaSil
  12. olsun
    olsun
    olsun..
    yeterki ton balığına bişey olmasın! di mi ama?:)

    YanıtlaSil
  13. Ellerin dert görmesin, Tunikim. Al işte sana aktivite:P
    Profilo reklamlarını severdim, tuna d cuk oturtmuş durumda:)

    YanıtlaSil
  14. yasemin
    aynen onu dedi valla. ütü- mütü hepsini yapar. biriktir sen, biz gelince ver eline. havuçlu keke çalıştırırım ben onu:)
    birben
    okudum okudum. hatta yazarken sen geldin aklıma. zehir gibi di mi? öyle kandırıyoruz işte kendimizi. "man akıllı çocuk yaramaz olur" diye.
    pumpkin
    tv ve dvd tam elllerini altında. ne fişini çekebiliyorsun ne kapatabiliyorsun. çok zor zamanlar valla
    hayat bacım
    belki yarın belki yarından da yakın. ela'm komandom anasını beller valla her tür makinenin.
    zeynep
    sizin liste de güzelmiş. beril şaşırtmadı beni. yapar eminim..
    seren
    yazarkend e okurken de gülüyor insan ama bulaşık makinesini bıraktığı boşluğa yığdığım bulaşık dolu raflar inan hiç komik değil..

    YanıtlaSil
  15. odil, selyus
    biz ona züğürt tesellisi diyoz canlarım benim:))
    adsız
    nasıl bildim seni ama :)
    kuzey tan
    sonradan aklıma geldi. 1-2 parça daha kırık dökük alet var biliyor musun. geçmişler ola hepimize.
    açalya
    babası deyo ki "mühendis olmasııınn, ben ettim o etmesin". bizim memlekette mühendislik azıcık amelelikmiş. e bu Ton da bu isimle ABD'de madara olmaktan okuyamaz. en iyisi kadın doğumcu olsun, çok para var doktorlukta :))
    anne müdürü
    hoşgeldiniz. öyle diicez başka çare yok
    sarı ugg'lı
    bizim aktiviteler bööle canım. doğaçlama ve gaayet zarar verici.. nasıl benzetmiş gülben hülya'yı okudun mu şekerim? direkt sen geldin aklıma :))

    YanıtlaSil
  16. ağzına sağlık hülya..
    karnıma ağrılar girdi okurken valla:))
    bu kadar gıcık bi durum ancak bu kadar komik anlatılır,çok yaşa emi

    YanıtlaSil
  17. Sizinki kadar kabarık değil ama İki kumanda,bir tv,bir cep tel.,bri şarjlı gırgır da bizden apla:))Yakındır çamaşır makinem de can çekişiyo şu anda..

    YanıtlaSil
  18. bizim telefon da haşat... başladık şimdiden:)

    YanıtlaSil
  19. Nolur bunları birtek erkek çocuklar yapıyor, kızlar oyuncaklarıyla oynuyor deyin... :(

    YanıtlaSil
  20. Bir adet ses sistemi
    Bir adet dvd player
    3,5 yasa gore fazla vukuat yokmus bizde:) Yalniz simdilerde fotograf makinasina dikti gozunu; feci kapisiyoruz bu konuda. Bakalim kim galip gelecek?

    YanıtlaSil
  21. ben Özgür'üm
    iki gündür elde bulaşık yıkıyorum. ve yıkarken hiç eğlenmiyorum. (yazarken ben de bir yandan gülüyorum canım)
    mummy
    koççum ece'm beee. yemeğin sütün hakını veriyor işte:))
    yeliz
    sen daha duurrr. hülya dediydi dersin arca tuna'dan bin beter olacak..
    eylem
    yalanlaaaar istiyorsan yalanlar söyleyeyim :))
    elfana
    3,5 yaş için süper bi skor. efendi çocukmuş demek ki alpi..

    YanıtlaSil